CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vik

Quote from: frank2 on September 20, 2012, 11:16:25
De Belles 28A zal beter zijn dan een Anthem MRX 700, maar niet in mijn set hier thuis. Ik ben er wel tevreden mee, veel irritaties zijn eindelijk weg, en ik hoor details die ik nooit eerder hoorde.

Mooi dat je tevreden bent en dat je eindelijk wat rust in je kont hebt  :)

De MRX ken ik niet maar ik twijfel er geen moment over dat dit een pracht apparaat is. Er is zoveel in te stellen en te tweaken (tenminste bij de DV2) en natuurlijk een van de beste room corrections op de markt wat een van de sterkte punten is van Anthem.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Inmiddels mijn Elac CC200.2 terug van Mike.

Een flinke verbetering!

Ze hebben betere componenten gebruikt en ook de scheidingsfilters verbeterd en aangepast.

Het geluid klinkt mooier en voller en er komt meer laag uit de center. Ik kan nu gerust de center op large zetten en klinkt toch weer ff wat beter met de fronts. Kortom erg blij aangezien ik geen plek heb voor een grotere center.

Dit was een foto tijdens het upgraden. Het was wel een beetje aan de krappe kant qua ruimte.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Quote from: vik on September 19, 2012, 23:55:56
Net terug en mijn center speaker opgehaald.

Stond er ook een Emotiva XPR-5.. klaar voor een grote beurt en wat een joekel zeg.  ;D

Ziet er wel netjes uit. Ik ben absoluut geen fan van het uiterlijk van Emotiva maar deze vind ik netjes.

Dan zijn ze er snel bij met de XPR-5 ben benieuwd naar het resultaat..

Het filter van je center ziet er netjes geupgrade uit.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

#753
Quote from: RvD on September 20, 2012, 17:28:01
Dan zijn ze er snel bij met de XPR-5 ben benieuwd naar het resultaat..

Het filter van je center ziet er netjes geupgrade uit.  ;)

Inderdaad snel.   :)

De XPR heeft hij al aangesloten gehad, een berg vermogen maar daar blijft het dan wel bij.  ;) Het verschil die het brengt weet je zelf wel en zal volgens hem niet veel anders worden.

Wat betreft de center daar ben ik erg blij mee. Ben nu bezig met een setje Ceraballs voor onder de center. De vorige eigenaar heeft de orginele voetjes verwijderd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

In December weer een open dag.  :)

Announcements
Cinemike Hausmesse am 1. und 2.12.2012

Am ersten Dezemberwochenende präsentieren wir im Rahmen einer kleinen Hausmesse diverse Neuheiten.

- die neuen JVC Projektoren DLA-X35/55/75
- die neuen Universalplayer von Denon und Marantz, eventuell auch schon in der Cinemike Version
- den neuen Oppo BDP-103 Universalplayer
- die neuen AV-Receiver von Denon und Marantz
- die neue Marantz Surroundvorstufe AV-7701
- Lautsprecherneuheiten von Aurum, die neue Vulkan, den großen Titan Center


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on September 12, 2012, 22:33:01
Toch mooi om te zien dat de Sherwood geupgrade zo goed presteerd.  ;)

Als upgrade van versterking vergeet Emotiva niet die komen zeer dichtbij het resultaat van de Advance Acoustics voor minder geld.  ;D Ben zelf ook nog steeds dik tevreden !

Rudy een gouden tip:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126137.75

Geef wat centen uit aan goede interlinks tussen je AV en Emotiva eindversterkers, luister eens naar de JVG instap lijnen.

De Reference plus serie doet zeker niet onder van Mike zijn Silent Wire bekabeling daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

Maar nogmaals om het laatste beetje uit je upgrades te halen, en je hebt een budget is een demo zeker de moeite waard en de Eclipse klinkt super!

Let op: ik zeg niet dat je huidige kabels slecht zijn want die ken ik niet, zie het als een tip!  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Dank voor de tip !

Ga het zeker eens bekijken heb je zelf gewoon de Eclipse in gebruik ?

Nu gebruik ik Mogami Gold XLR bevallen opzich goed.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on November  9, 2012, 17:25:43
Dank voor de tip !

Ga het zeker eens bekijken heb je zelf gewoon de Eclipse in gebruik ?

Nu gebruik ik Mogami Gold XLR bevallen opzich goed.

Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor de Reference plus. Het top model.

Maar de Eclipse kabel heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding t.o.v. de Reference plus.

Mogami gold zegt mij helemaal niks om eerlijk te zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

http://www.mogamicable.com/category/bulk/microphone/quad/

Type 2534 heb ik deze kosten maar 30 euro per kabel dat het was geloof ik. Voor dat geld een zeer mooie kabel...

Ik heb John een mail gestuurd voor een offerte ik heb 2 meter per kabel nodig en 7 stuks dus de Eclipse zal het dan worden, de Reference plus gaat mij te ver volgende maand wil ik ze testen.

Ga je ook de speakerkabel testen van hem ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on November  9, 2012, 23:36:12
http://www.mogamicable.com/category/bulk/microphone/quad/

Type 2534 heb ik deze kosten maar 30 euro per kabel dat het was geloof ik. Voor dat geld een zeer mooie kabel...

Ik heb John een mail gestuurd voor een offerte ik heb 2 meter per kabel nodig en 7 stuks dus de Eclipse zal het dan worden, de Reference plus gaat mij te ver volgende maand wil ik ze testen.

Ga je ook de speakerkabel testen van hem ?

Ben benieuwd naar je ervaringen.  :)

Wat betreft JVG speaker kabel: ik heb enkel voor mijn center de Magic link Reference. De rest is Kimber Kable Monocle X en ben daar super tevreden over en de match is prima met de JVG.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Bedankt voor de tip Viktor !

De test is goed geslaagd zie het JvG topic.  ;)

Nu weet ik ook dat ik alles uit mijn tuning heb gehaald bij CineMike deze kabels zijn zeker een aanrader voor tussen je voor/eind versterker. De ''Magic-Link XLR" is het hier geworden.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: danielo on June  5, 2012, 21:48:38
De boete was 15 euro dus dat viel wel mee, maar het is bijna onmogelijk je daar aan de snelheid te houden  tenzij je 20km/uur blijft rijden.

De volgende upgrade aan de avp is de aanschaf van een audyssey pro set :). Punt is dat de CM update voor de avp+poa 8000+ euro is. Spelen met audyssey pro is iets van 500 euro. Dit houd niet in dat het iets is wat ik nooit zou overwegen maar je kan ook 8000 euro in bv andere front speakers stoppen. Als ik eerlijk ben was beste wat ik gezien heb bij CM de sub die was wel erg ok voor de prijs.

Daniel.

Dag Daniel.

Heb jij een verbetering in je geluid geconstateerd na de 3D update?

Dat is wel het geval bij CineMike en staat ook op Areadvd ..en ik vroeg mij af of jij dat ook hebt gemerkt.

http://www.takeoffmedia.de/journalismus/testberichte-heimkino-hardware/elektronik/cinemike-a1-3d-updt.html

Ik heb voor mij zelf de knoop doorgehakt en ga toch voor de AVP CineMike.

Ik laat dan ook de 3D update doen enkel omdat deze upgrade een verbetering is t.o.v. de 2008 tuning versie.


Er is jammer genoeg net een hele mooie deal door mijn neus geboord van een AVP CM in Zwitserland. Net weggekocht.

Ik heb Mike ook gevraagd of de U.S variant gelijkwaardig is met de Europese AVP. Ze hebben er een getuned maar volgens mij blijf je afhankelijk van een volt converter en ben daar niet zo happig op.



Dit omdat ik de zwarte mooier vind als de Premium Silver. Misschien dus ook een optie.

Ik ga eerst in overleg met mijn meubelmaker om mijn meubel te laten verstevigen zodat ik er een zwaardere eindversterker in kan plaatsen.

Het kan zijn dat ik mijn Classe CAV 180 ga gebruiken tegen die tijd, ben er nog niet over uit maar wel eerst na een demo. Dan neem ik de Classé mee voor een vergelijking met andere versterkers die Mike heeft.

Andere opties : Audionet AMP VII of misschien wel een oplossing met stereo eindversterkers.

Mooi project voor het langere termijn en weer een hoop malen.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

#762
Quote from: vik on November 20, 2012, 21:37:45
Dag Daniel.

Heb jij een verbetering in je geluid geconstateerd na de 3D update?

Dat is wel het geval bij CineMike en staat ook op Areadvd ..en ik vroeg mij af of jij dat ook hebt gemerkt.

http://www.takeoffmedia.de/journalismus/testberichte-heimkino-hardware/elektronik/cinemike-a1-3d-updt.html

Ik heb voor mij zelf de knoop doorgehakt en ga toch voor de AVP CineMike.

Ik laat dan ook de 3D update doen enkel omdat deze upgrade een verbetering is t.o.v. de 2008 tuning versie.


Er is jammer genoeg net een hele mooie deal door mijn neus geboord van een AVP CM in Zwitserland. Net weggekocht.

Ik heb Mike ook gevraagd of de U.S variant gelijkwaardig is met de Europese AVP. Ze hebben er een getuned maar volgens mij blijf je afhankelijk van een volt converter en ben daar niet zo happig op.



Dit omdat ik de zwarte mooier vind als de Premium Silver. Misschien dus ook een optie.

Ik ga eerst in overleg met mijn meubelmaker om mijn meubel te laten verstevigen zodat ik er een zwaardere eindversterker in kan plaatsen.

Het kan zijn dat ik mijn Classe CAV 180 ga gebruiken tegen die tijd, ben er nog niet over uit maar wel eerst na een demo. Dan neem ik de Classé mee voor een vergelijking met andere versterkers die Mike heeft.

Andere opties : Audionet AMP VII of misschien wel een oplossing met stereo eindversterkers.

Mooi project voor het langere termijn en weer een hoop malen.  :)

Ja veel mensen horen duidelijke verschillen, misschien omdat er nu zoveel meer extra cpu/dsp power is. Bij veel formats merken veel mensen verschillen. Nu weet je dat ik voor HT gebruik (en vele met mij) xt32 wel een belangrijk iets vindt en daar zijn de meningen ook behoorlijk positief over. Ik merk maar weinig mensen die spijt hebben van de upgrade en 3d is meestal een ondergeschikte eis nu (Daar zijn ook andere oplossingen voor).

Ik merk trouwens dat er ineens veel vraag is naar AVP's en POA's nu ze steeds lastiger te krijgen zijn en er updates zijn lijken veel mensen zich ineens te beseffen dat het toch wel een unit is de moeite waard is en dat er van dit soort geen nieuwe meer gaan komen. Ik neem aan dat ook CineMike zelf dit nogsteeds ziet als de beste pre/pro als startpunt dat was tenminste hun standpunt toen. Natuurlijk moeten ze nu ook wat anders want ze zijn gewoon bijna op.

Ik wilde ook zwarte in 2008 maar ben nu gewend aan de silveren past ook beter bij je amps dan :).

Zelf ga ik eerst nieuwe speakers kopen, denk aan een surround set met voor een set B&W 802D2's en HTM2D2 center en een setje diamond speakers is niet echt gratis dus mijn plan is nog steeds het zelfde alleen nu bijna klaar om te bestellen :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

#763
Quote from: danielo on November 21, 2012, 22:37:54
Ja veel mensen horen duidelijke verschillen, misschien omdat er nu zoveel meer extra cpu/dsp power is. Bij veel formats merken veel mensen verschillen. Nu weet je dat ik voor HT gebruik (en vele met mij) xt32 wel een belangrijk iets vindt en daar zijn de meningen ook behoorlijk positief over. Ik merk maar weinig mensen die spijt hebben van de upgrade en 3d is meestal een ondergeschikte eis nu (Daar zijn ook andere oplossingen voor).

Ik merk trouwens dat er ineens veel vraag is naar AVP's en POA's nu ze steeds lastiger te krijgen zijn en er updates zijn lijken veel mensen zich ineens te beseffen dat het toch wel een unit is de moeite waard is en dat er van dit soort geen nieuwe meer gaan komen. Ik neem aan dat ook CineMike zelf dit nogsteeds ziet als de beste pre/pro als startpunt dat was tenminste hun standpunt toen. Natuurlijk moeten ze nu ook wat anders want ze zijn gewoon bijna op.

Ik wilde ook zwarte in 2008 maar ben nu gewend aan de silveren past ook beter bij je amps dan :).

Zelf ga ik eerst nieuwe speakers kopen, denk aan een surround set met voor een set B&W 802D2's en HTM2D2 center en een setje diamond speakers is niet echt gratis dus mijn plan is nog steeds het zelfde alleen nu bijna klaar om te bestellen :).

Daniel.

:) Mooie upgrade plannen met de B&W serie!

misschien omdat er nu zoveel meer extra cpu/dsp power is Dit klopt en heb ik ook gehoord van Mike.

Wat betreft CineMike.. de AVP is nog steeds de referentie maar die is er idd niet meer, nog enkele geloof ik.

De AVP van de Zwitser waar ik over schreef heeft Mike splinternieuw geleverd en was van Mei dit jaar, ik baalde behoorlijk want hij is weggegaan voor een bedrag wat enkel de upgrades alleen al kosten.

Er is misschien een kansje aanwezig dat ze upgrades gaan uitbrengen voor de Bryston SP3.

Ze hebben net een upgrade klaar voor de Marantz AV 7701 en die is weer iets verbeterd t.o.v. van de AV 7005. De zinnen zijn gezet op de nieuwste AV 8801 van Marantz die volgend jaar uitkomt. Daar zullen ze het mee moeten doen want beter gaat het voorlopig niet worden.

Hoe goed die ook mag zijn.. de AVP heeft gewoon een betere basis en is voor mij de reden geweest om de knoop door te hakken.

Er is idd behoorlijk wat vraag naar de AVP, op Audiomarkt staan ook weer 2 advertenties onder de rubriek gezocht.

Mijn jacht op de AVP is bij deze geopend.   :)

Mijn Marantz en Sherwood ben ik meteen al kwijt mochten al mijn plannen goed uitpakken dus dat is ook wel lekker.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: danielo on November 21, 2012, 22:37:54
Ja veel mensen horen duidelijke verschillen, misschien omdat er nu zoveel meer extra cpu/dsp power is. Bij veel formats merken veel mensen verschillen. Nu weet je dat ik voor HT gebruik (en vele met mij) xt32 wel een belangrijk iets vindt en daar zijn de meningen ook behoorlijk positief over. Ik merk maar weinig mensen die spijt hebben van de upgrade en 3d is meestal een ondergeschikte eis nu (Daar zijn ook andere oplossingen voor).

Ik merk trouwens dat er ineens veel vraag is naar AVP's en POA's nu ze steeds lastiger te krijgen zijn en er updates zijn lijken veel mensen zich ineens te beseffen dat het toch wel een unit is de moeite waard is en dat er van dit soort geen nieuwe meer gaan komen. Ik neem aan dat ook CineMike zelf dit nogsteeds ziet als de beste pre/pro als startpunt dat was tenminste hun standpunt toen. Natuurlijk moeten ze nu ook wat anders want ze zijn gewoon bijna op.

Ik wilde ook zwarte in 2008 maar ben nu gewend aan de silveren past ook beter bij je amps dan :).

Zelf ga ik eerst nieuwe speakers kopen, denk aan een surround set met voor een set B&W 802D2's en HTM2D2 center en een setje diamond speakers is niet echt gratis dus mijn plan is nog steeds het zelfde alleen nu bijna klaar om te bestellen :).

Daniel.


Ik heb er een gevonden. Een AVP-HDA incl. 3D update en komt bij een Nederlands hifi zaak vandaan incl. garantie.  :smile:

Gisteravond op Marktplaats en Hifi.nl een advertentie geplaatst en meteen bingo.

En nog een geluk.. de upgrade kost nu 1400 euro vertelde Mike en zit gelukkig al op deze AVP. De prijs is zéér scherp vanwege een uitlopend model.

CineMike heeft nog 1 set upgrade onderdelen liggen voor 1 AVP, hij heeft weer moeten bestellen in Japan en dat praten we over een wachttijd van minimaal 3 maanden voordat hij die onderdelen binnen heeft.

De upgrade set die hij nog heeft is dus bij deze gereserveerd voor mij.

Het is dan wel even wachten totdat de AVP klaar is, dat wordt Januari-Februari vanwege de drukte.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

danielo

Quote from: vik on November 22, 2012, 18:03:46

Ik heb er een gevonden. Een AVP-HDA incl. 3D update en komt bij een Nederlands hifi zaak vandaan incl. garantie.  :smile:

Gisteravond op Marktplaats en Hifi.nl een advertentie geplaatst en meteen bingo.

En nog een geluk.. de upgrade kost nu 1400 euro vertelde Mike en zit gelukkig al op deze AVP. De prijs is zéér scherp vanwege een uitlopend model.

CineMike heeft nog 1 set upgrade onderdelen liggen voor 1 AVP, hij heeft weer moeten bestellen in Japan en dat praten we over een wachttijd van minimaal 3 maanden voordat hij die onderdelen binnen heeft.

De upgrade set die hij nog heeft is dus bij deze gereserveerd voor mij.

Het is dan wel even wachten totdat de AVP klaar is, dat wordt Januari-Februari vanwege de drukte.

Eindelijk een echte pre/pro Vik werd tijd :). Dat heb je snel gedaan maar met het eruit gaan liggen nu natuurlijk ook de beste kansen.

Als tune fan zou ik nu wel kijken of je via xlr en fully balanced amps kan gebruiken want je wil natuurlijk wel alles eruit halen wat er in zit :)

Let wel het is niet de meest eenvoudige pre/pro door al zijn mogelijkheden maar ik zou als je engels goed is zeker de avs thread waar er met een kleine 100+ avp/poa eigenaren zitten eens doorlezen. CInemike is daar een aantal keer besproken maar ik zou de thread op dat gebied een beetje schoonhouden.

Op htforum ben je volgens mij de 3e met een avp helaas zijn er in nederland niet zoveel eigenaren, laatste keer dat ik met denon hierover sprak (of meer toen nog penhold) waren er +/- 15 verkocht en/of in demo.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: danielo on November 22, 2012, 19:18:27
Eindelijk een echte pre/pro Vik werd tijd :). Dat heb je snel gedaan maar met het eruit gaan liggen nu natuurlijk ook de beste kansen.

Als tune fan zou ik nu wel kijken of je via xlr en fully balanced amps kan gebruiken want je wil natuurlijk wel alles eruit halen wat er in zit :)

Let wel het is niet de meest eenvoudige pre/pro door al zijn mogelijkheden maar ik zou als je engels goed is zeker de avs thread waar er met een kleine 100+ avp/poa eigenaren zitten eens doorlezen. CInemike is daar een aantal keer besproken maar ik zou de thread op dat gebied een beetje schoonhouden.

Op htforum ben je volgens mij de 3e met een avp helaas zijn er in nederland niet zoveel eigenaren, laatste keer dat ik met denon hierover sprak (of meer toen nog penhold) waren er +/- 15 verkocht en/of in demo.

Daniel.

:) Bedankt!

Wat betreft versterking daar heb je een goed punt en zit ook in de planning. Om optimaal te profiteren van de upgrades moet hij via XLR worden aangesloten... dat wist ik. Met AV 7005 is dit anders.


Mike heeft met eindversterkers niet echt veel keuze. Als ik de ruimte had...dan had ik graag de Advance Acoustic mono blokken willen hebben maar dat is echt werk voor een aparte ruimte. Zijn flinke jongens.


Verder heeft hij de POA in zijn upgrade pakket maar zoals je weet..die zijn er bijna niet meer.  Mijn Sherwood heeft enkel RCA dat is erg jammer.

Dan heeft hij een upgrade pakket voor Emotiva maar ik vind (mijn mening) ze echt verschrikkelijk om te zien.


Verder heeft Mike de tijd niet om een nieuwe upgrade te ontwikkelen voor bijvoorbeeld de Anthem A5.

Dan zou ik heel graag Audionet willen horen en dan praat ik over de AMPVII. Daar zijn wel wat stabiltieits problemen mee bij hoge belasting maar zo hard draai ik toch niet.  De Sherwood is ongeveer gelijk aan de Audionet AMP V volgens Lars Area DVD (heeft ook de Sherwood gehad).

Met Bryston ben ik niet bekend, enkel dat je met Bryston beter een eindversterker kan pakken i.p.v. een voorversterker.

Ik ben er nog niet helemaal over uit maar wat belangrijk is, is dat de Denon wel een goede match heeft met de eindversterking.

En Mike haalt met zijn upgrades altijd een bepaalde sound naar boven die bij alles ongeveer hetzelfde klinkt.  Ik heb er laatst een gesprek met hem over gehad, hun streven is dus altijd om het zelfde geluid (smaak) naar boven te toveren bij alles wat ze tunen.

Het kan dus zomaar zijn dat ondanks dat ik de Emotiva´s niet mooi vind er toch mee zal eindigen.

Wat betreft de mogelijkheden van de AVP dat komt wel goed. Met de AVC-A1HDA had ik ook geen problemen.

Ik heb met Audiofiel nog wat PM verkeer gehad over de verschillen tussen de Classé CAV 180 en de CAV 500, volgens zijn ervaring is deze stap groot en de meer waarde van de CAV 500 is behoorlijk. En uit die verschillen blijkt dat het de CAV 180 denk ik niet gaat worden voor mij.

Kortom nog vol aan de bak de komende tijd. Ik zal zeker eens kijken op avsforum.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

Quote from: vik on November 22, 2012, 21:28:32
:) Bedankt!

Wat betreft versterking daar heb je een goed punt en zit ook in de planning. Om optimaal te profiteren van de upgrades moet hij via XLR worden aangesloten... dat wist ik. Met AV 7005 is dit anders.


Verder heeft hij de POA in zijn upgrade pakket maar zoals je weet..die zijn er bijna niet meer.  Mijn Sherwood heeft enkel RCA dat is erg jammer.


Je moet eens vragen of van xlr naar rca gaan een optie is, zoals je weet is er een heel apart xlr sub systeem in de avp met eigen voedingen. prints bla die bla. Daar zal CM veel aanpassingen gedaan hebben. Indien je wel val xlr vertrekt maar dan op rca in de kabel kan het misschien wel redelijk goedkomen ? Even vragen wat die daar van denkt iets zegt mij dat die dat liever ziet dan rca uit op de avp.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

Quote from: danielo on November 22, 2012, 22:10:57
Je moet eens vragen of van xlr naar rca gaan een optie is, zoals je weet is er een heel apart xlr sub systeem in de avp met eigen voedingen. prints bla die bla. Daar zal CM veel aanpassingen gedaan hebben. Indien je wel val xlr vertrekt maar dan op rca in de kabel kan het misschien wel redelijk goedkomen ? Even vragen wat die daar van denkt iets zegt mij dat die dat liever ziet dan rca uit op de avp.

Daniel.

Bedankt voor de tip! Ik zal het eens aankaarten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Feli Vik met je superprocessor. Mooi ding verdient (vind ik) ook een zelfde kwaliteit eindversterkers dus laat Emotiva nou liggen en kijk eens of je niet voor een leuke prijs een tweedehands Classe/Chord of andere high end amp te pakken kunt krijgen. Het hoeft niet allemaal 1,2,3 ik ben zelf 2 jaar bezig geweest om de juiste apparatuur 2e hands te pakken te krijgen, dat is ook wel een belangrijk onderdeel van de hobbie lol, rondkijken en op het juiste moment scoren en nu met de crisis is het een kopers markt  ;) Wordt het niet eens tijd voor een eigen topic?  :popcorn:

vik

Quote from: Kjelt on November 23, 2012, 10:20:13
Feli Vik met je superprocessor. Mooi ding verdient (vind ik) ook een zelfde kwaliteit eindversterkers dus laat Emotiva nou liggen en kijk eens of je niet voor een leuke prijs een tweedehands Classe/Chord of andere high end amp te pakken kunt krijgen. Het hoeft niet allemaal 1,2,3 ik ben zelf 2 jaar bezig geweest om de juiste apparatuur 2e hands te pakken te krijgen, dat is ook wel een belangrijk onderdeel van de hobbie lol, rondkijken en op het juiste moment scoren en nu met de crisis is het een kopers markt  ;) Wordt het niet eens tijd voor een eigen topic?  :popcorn:

Dank je!

Ik ben al volop bezig met eindversterkers.  Ik heb nog ff de tijd.  ;)

Een eigen topic is wel een leuk idee idd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: danielo on November 22, 2012, 22:10:57
Je moet eens vragen of van xlr naar rca gaan een optie is, zoals je weet is er een heel apart xlr sub systeem in de avp met eigen voedingen. prints bla die bla. Daar zal CM veel aanpassingen gedaan hebben. Indien je wel val xlr vertrekt maar dan op rca in de kabel kan het misschien wel redelijk goedkomen ? Even vragen wat die daar van denkt iets zegt mij dat die dat liever ziet dan rca uit op de avp.

Daniel.

Vandaag de AVP ophalen in Eindhoven en door naar Simmerath Duitsland.  :smile:

Ik heb Mike nog even per mail gevraagd of het van XLR naar RCA een probleem is. (XLR naar RCA kabel) . En volgens hem geen enkel probleem. Ik spreek hem straks persoonlijk en heb het er dan even utigebreid over.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#774
Nieuwe upgrade projecten aangekondigd:

Waaronder ook de Bryston SP3 :

Announcements
Aktuelle Projekte und neue Geräte erhältlich - Freitag, 23. November 2012

Nach unserer Hausmesse am 1.und 2.12. werden wir uns folgenden Projekten widmen:

- Tuning des Sony VPL HW1000ES
- Tuning Sim2 Lumis 3DS
- Tuning Denon AVR-4520
- Tuning der Highend AV Vorstufe Bryston SP3
- die neue X-Generation von JVC ( Prototyp eventuell auf der Hausmesse )

Wir halten sie an dieser Stelle auf dem Laufenden....

Ab sofort erhältlich sind folgende Geräte in der Cinemike Version:

- Marantz AV-7701
- Marantz UD-7007
- Marantz SR-7007
- Denon DBT-3313
- Denon AVR-3313
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike