CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Ik gebruik het ook alleen bij BR en DVD's. Stereo draai ik in de direct mode.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

treky22

Quote from: vik on June  3, 2012, 23:55:08
Ik zal binnen kort een animo check topic aanmaken (op een leuke en gezellige manier natuurlijk) voor een dagje richting Duitsland. Een soort open dag of uitje onder de forum leden. Kijken of we een leuk ploegje bij elkaar kunnen krijgen (lijkt mij in ieder geval erg leuk en hoop ook anderen)

Laat maar weten wanneer de trip gepland gaat worden.
Ik wil wel mee. Dan kan ik mijn orginele MAA406 vergelijken met een CM MAA406, en meteen de Vulkan's eens aanhoren.
Luisteren of ik ze echt wil hebben  ::)

Het liefst verschillende data, zodat je kunt kiezen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Zefanja

Quote from: treky22 on June 12, 2012, 23:19:55
Laat maar weten wanneer de trip gepland gaat worden.
Ik wil wel mee. Dan kan ik mijn orginele MAA406 vergelijken met een CM MAA406, en meteen de Vulkan's eens aanhoren.
Luisteren of ik ze echt wil hebben  ::)

Het liefst verschillende data, zodat je kunt kiezen.

+1

Lijkt me geen verkeerd idee.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: treky22 on June 12, 2012, 23:19:55
Laat maar weten wanneer de trip gepland gaat worden.
Ik wil wel mee. Dan kan ik mijn orginele MAA406 vergelijken met een CM MAA406, en meteen de Vulkan's eens aanhoren.
Luisteren of ik ze echt wil hebben  ::)

Het liefst verschillende data, zodat je kunt kiezen.

Gisteren teruggekomen van vakantie.

Ik zal eens kijken wat er mogelijk is.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

En, al naar wat data gekeken voor de roadtrip ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Quote from: treky22 on July 12, 2012, 16:36:17
En, al naar wat data gekeken voor de roadtrip ?

Net terug van een weekje Ardennen.

CineMike heeft een open weekend op zaterdag en zondag 11 en 12 Augustus. Ik zal vandaag of morgen een animo check topic maken en anders kijken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

Quote from: vik on July 13, 2012, 16:45:58
Net terug van een weekje Ardennen.

CineMike heeft een open weekend op zaterdag en zondag 11 en 12 Augustus. Ik zal vandaag of morgen een animo check topic maken en anders kijken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn.

Dan zou ik wel kunnen.
Laatste weekend van onze vakantie.
Dan kijk ik Chantal een keer lief aan  :wub:  :clapping:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Quote from: treky22 on July 14, 2012, 15:06:39
Dan zou ik wel kunnen.
Laatste weekend van onze vakantie.
Dan kijk ik Chantal een keer lief aan  :wub:  :clapping:

Ok dan ben jij er al 1.  ;)

Topic heb ik nog niet gemaakt maar doe ik deze week nog.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

Quote from: vik on July 19, 2012, 15:44:37
Ok dan ben jij er al 1.  ;)

Topic heb ik nog niet gemaakt maar doe ik deze week nog.

Kregen vandaag een uitnodiging voor een feest zaterdag, dus zaterdag gaat em niet worden.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Update: McIntosh upgrades voor de MC501, MC303 en MC252.

Tuning für McIntosh Endstufen - Mittwoch, 25. Juli 2012

Für die McIntosh Endstufen MC501, MC303 und MC252 bieten wir ab sofort eine Überarbeitung an.
Dabei werden die Netz- und Signalfilterung optimiert und damit die Geräte unempfindlicher gegen externe Einflüsse gemacht, sowie die Signalwege überarbeitet.
Wir erreichen dadurch eine deutliche Steigerung bei Dynamik und Kontrolle, ohne dass der seidige Mitteltonbereich, der diese Geräte auszeichnet, darunter leidet.
Dazu gibt es auch sehr interessante Erfahrungsberiche im Forum des Heimkinovereins:

http://heimkinoverein.de/forum/4-heimkinobau-und-ausstattung/9674-mad-passt-ganz-gut-zu-meinem-kino
http://heimkinoverein.de/forum/4-heimkinobau-und-ausstattung/9719-aufruestung-meiner-anlage-ls-und-endstufen

Preise und weitere Infos auf Anfrage





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

Zo te zien word er ook een Bryston SP3 ge-cinemiked.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Quote from: evilniek on July 26, 2012, 20:47:44
Zo te zien word er ook een Bryston SP3 ge-cinemiked.

Klopt. Er zijn een aantal mensen die hem willen laten upgraden en hij is nu bezig met het ontwikkelen van een tuning voor de Bryston.

Mike vond hem erg goed. Op bepaalde punten wat beter als de AV 7005 CM maar onder het niveau van hun Denon AVP. (zijn eigen woorden)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Gisteren kon ik vanuit omgeving Tilburg mee rijden met forum lid Roderick.

Die was erg benieuwd naar de  CM Advance Acoustic MAA 1000 en was helemaal verkocht.  ;D

Verder was dit ook een kans om de laatste update te laten uitvoeren voor mijn Oppo 95 en kon hem gelijk weer meenemen.

Er is een passieve cooler op de chip set gemonteerd zodat de cooling fan later aanslaat. En ook een aanpassing op de fan zelf.

Mijn Elac CC200.2 center speaker krijgt ook een upgrade en die is achter gelaten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Vandaag was het voor mij een interessante dag.

Ik heb de Anthem Statement A5 (power amplifier) vandaag vergeleken met mijn Sherwood A 965 Cinemike.

Na een aantal demo's van muziek en films, cd's en audio cd´s ben ik tot de conclusie gekomen dat de Anthem voor mij de mindere is van de 2.

De Anthem is een absolute topper, hij is dynamisch en krachtig en klinkt ook absoluut niet schel of iets.

Maar het is niet mijn ding en mijn mening is eigenlijk best wel saai.

De Sherwood is beter in fijn dynamiek, klinkt sprankelijker en de plaatsing van instrumenten en geluidseffecten komen beter tot hun recht (vooral bij laag volume extra merkbaar) en klinken voller. Ook heb ik het idee dat de Sherwood wat sneller is.

Ik zei het al eerder, of de Sherwood gaat de verkoop of de Anthem. Het is dus de Anthem. (staat in verkoop topic)


Mocht ik ooit weer gaan upgraden naar een andere versterker, plus een Cinemike AVP. Dan wordt dat zeker in een ander huis en wordt het met mono blokken van Advance Acoustic.




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Toch mooi om te zien dat de Sherwood geupgrade zo goed presteerd.  ;)

Als upgrade van versterking vergeet Emotiva niet die komen zeer dichtbij het resultaat van de Advance Acoustics voor minder geld.  ;D Ben zelf ook nog steeds dik tevreden !
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

#743
Quote from: RvD on September 12, 2012, 22:33:01
Toch mooi om te zien dat de Sherwood geupgrade zo goed presteerd.  ;)

Als upgrade van versterking vergeet Emotiva niet die komen zeer dichtbij het resultaat van de Advance Acoustics voor minder geld.  ;D Ben zelf ook nog steeds dik tevreden !

Laatst ook weer een vergelijking gehoord tussen de Advance Acoustic  MAA1000 (CM) en 2 mono's van Krell type: FPB 250 MC bij Mike.

Er is totaal geen verschil tussen klasse A en A+B.

Ik had gedacht dat de Krell´s misschien meer laag zouden hebben als de AA's. In elke opzicht gewoon geen match voor de AA's. Het geluid van de Krell's bleven echt achter de luidsprekers. Ook de details waren niet op het niveau van de AA's

En dan te bedenken dat de Krell als set meer dan 20.000 euro kost. (heeft gekost)

Edit: Goed om te horen dat je nog steeds tevreden bent.  ;)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on September 12, 2012, 22:33:01
Toch mooi om te zien dat de Sherwood geupgrade zo goed presteerd.  ;)

Als upgrade van versterking vergeet Emotiva niet die komen zeer dichtbij het resultaat van de Advance Acoustics voor minder geld.  ;D Ben zelf ook nog steeds dik tevreden !

Net terug en mijn center speaker opgehaald.

Stond er ook een Emotiva XPR-5.. klaar voor een grote beurt en wat een joekel zeg.  ;D

Ziet er wel netjes uit. Ik ben absoluut geen fan van het uiterlijk van Emotiva maar deze vind ik netjes.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

#745
Quote from: vik on September 12, 2012, 19:22:37
Vandaag was het voor mij een interessante dag.

Ik heb de Anthem Statement A5 (power amplifier) vandaag vergeleken met mijn Sherwood A 965 Cinemike.

Na een aantal demo's van muziek en films, cd's en audio cd´s ben ik tot de conclusie gekomen dat de Anthem voor mij de mindere is van de 2.

De Anthem is een absolute topper, hij is dynamisch en krachtig en klinkt ook absoluut niet schel of iets.

Maar het is niet mijn ding en mijn mening is eigenlijk best wel saai.

De Sherwood is beter in fijn dynamiek, klinkt sprankelijker en de plaatsing van instrumenten en geluidseffecten komen beter tot hun recht (vooral bij laag volume extra merkbaar) en klinken voller. Ook heb ik het idee dat de Sherwood wat sneller is.

Ik zei het al eerder, of de Sherwood gaat de verkoop of de Anthem. Het is dus de Anthem. (staat in verkoop topic)


Ik heb het vermoeden dat het verschil ook wel eens in jouw voortrap zou kunnen zitten, jouw Marantz klonk hier destijds niet lekker, waarschijnlijk matchen ze niet goed met elkaar. Maar je het in ieder geval ze kunnen vergelijken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on September 20, 2012, 07:54:54
Ik heb het vermoeden dat het verschil ook wel eens in jouw voortrap zou kunnen zitten, jouw Marantz klonk hier destijds voor geen meter, waarschijnlijk matchen ze niet goed met elkaar. Maar je het in ieder geval ze kunnen vergelijken.


Het verschil tussen deze 2 versterkers is dat de Sherwood transparanter en beter is in de fijn dynamiek. (visite kaartje van Cinemike)

Het is geen kwestie van beter of slechter, het is een kwestie van de karakters tussen deze 2 versterkers. We praten hier niet over een niveau van Emotiva natuurlijk. Niks mis met Emotiva maar de A5 is wel een klasse of 1.5 hoger en dat mag ook wel met het prijs verschil.

Ik heb een aantal reviews zitten lezen over de Anthem en ook heb ik contact gehad met Welwynnick van avforums.com die een review heeft geschreven over deze Anthem. Ook die deelde de mening een beetje.

De Anthem komt in de reviews over het algemeen wat laid back naar voren.

En het allerbelangrijkste is dat ik zelf de perfecte match heb gehoord bij Martin (perfecter kan niet) DV2, de A2 en A5 samen met Paradigm luidsprekers.

En ook bij Martin had ik dezelfde mening. Genoeg dynamiek maar wel wat laid back (nogmaals niet per definitie slecht of negatief). En dit met een Primare BD 32 multispeler wat een niveau of 2 hoger is als je TUC Oppo.

Ik zou niet durven om iets negatiefs over Anthem te schrijven.  :D

Wat betreft de Marantz ik zou zeggen kom deze kant een keer op en doen we het over met een set die helemaal klopt.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Victor ik ben gewoon een beetje verbaasd, ik herken geheel niet het laid back karakter, maar misschien komt dat door mijn speakers en de eindversterker, hoewel die ook zeer neutraal is. En ik weet ook wel dat we hier niet over slecht of goed praten maar over karakter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on September 20, 2012, 10:22:29
Victor ik ben gewoon een beetje verbaasd, ik herken geheel niet het laid back karakter, maar misschien komt dat door mijn speakers en de eindversterker, hoewel die ook zeer neutraal is. En ik weet ook wel dat we hier niet over slecht of goed praten maar over karakter.

Lastig te verwoorden want ik weet niet precies wat jij eronder verstaat, plus jij weet niet wat de upgrades inhouden van Cinemike in een combinatie van  pre-pro en eindversterker.

Misschien kan je hier iets mee:

http://www.avrev.com/home-theater-power-amplifiers/multi-channel-amplifiers/anthem-statement-a5-multi-channel-power-amplifier-3.html

Conclusion
The impression that I am left with after running this amplifier in my system for several months is that it is incredibly versatile and rock-solid. I don't have to think about it and it doesn't impose its own will on my music and movie soundtracks. It does everything as good as I had hoped at this price point and it certainly doesn't hurt that it looks pretty damn good.

I did find the neutrality of the A5's sound to be a bit of a blessing and a curse. It's engineered so well that it allows the speakers and your source components to do the work, as far giving your music system its distinct flavor. Some amps, like the much pricier Krells, are famous for their rock and roll flavor. The Anthem is a little better behaved and might not stir the Jimi Hendrix in your soul, but it might just bring out your inner Lenny Kravitz.



Bij de Anthem DV2 ligt het zeker niet, we hebben deze gehoord bij Cinemike en hoewel de Marantz AV 7005 wat sterkere punten had t.o.v. de Anthem,  is de DV2 een van de beste processoren op de markt. En is ook denk ik niet te vergelijken de geintegreerde lijn van Anthem.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Quote from: vik on September 20, 2012, 11:01:51

En is ook denk ik niet te vergelijken de geintegreerde lijn van Anthem.

zou ook niet best zijn, die processor kost maar 9000 euro ipv de schamele 2200 voor een reciever. Ach het kan altijd beter, ik ben langzamerhand er wel uit dat je voor dat beetje extra in geluid giga moet bijbetalen. Ik had de keus om of de Anthem te kopen, of een nieuwe dac, extra digitale kabels enz.  Na uitvoerig luisteren naar de Anthem klonk dat apparaat eigenlijk in mijn set net zo goed als de Belles VV. Ligt ook aan mijn akoestiek, want de ARC doet hier veel goeds. Kun je nagaan als de akoestiek echt slecht is, hier is hij dat niet eens.

De Belles 28A zal beter zijn dan een Anthem MRX 700, maar niet in mijn set hier thuis. Ik ben er wel tevreden mee, veel irritaties zijn eindelijk weg, en ik hoor details die ik nooit eerder hoorde.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren