CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vik

#700
Quote from: danielo on June  5, 2012, 19:21:49
Het punt is heel simpel verlies van resolutie is een makkelijke uitspraak als je er vanuit gaat dat je er niets voor terug krijgt. Vrij weinig mensen hebben een perfecte ruimte (zelfs CineMike niet de ruimte is bv open aan 1 kant) en vrij weinig mensen zijn bereid om de ruimte extreem aan te pakken. De vraag is dus hoeveel verlies heb je met een eq systeem en hoeveel winst. Het besef dat alles een compromis is zou een meer gebalanceerde mening moeten geven maar ik merk bij de meeste modders een begin instelling dat eq 'not done' is tot in het extreme toe als je zo zwart/wit denkt neem je je zelf een tool uithanden dit is best vreemd omdat modders juist van alles proberen. Soms denk ik dat dit is omdat een eq systeem ook bepaalde 'tunings' teniet doet en dat is niet het doel van iets modden dan wil je wel in een a-b een verschil horen.

Daniel.

PS: de waarschuwing over te hard rijden is geen onzin daar, we hadden er ook 1 te pakken tijdens ons bezoek.

Balen van die boete.  :( Hoeveel km te hard?

BTW ga jij nog iets laten upgraden aan je AVP ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on June  5, 2012, 20:59:53
Bedankt voor de mooie aanvulling.  ;)

Ik denk dat het bij Maro thuis een mooie vergelijking zal worden.

Van wat ik heb begrepen is zijn akoestiek vrij goed. Maar toch miste hij iets, anders laat hij geen Audyssey pro tuning doen (kan het mis hebben)? Dan heb ik de vraag zegt dat dan iets over de geluidskwaliteit van zijn set?

Het wordt dus een beetje een vergelijking van tool vs upgrades. Ik ben ook erg nieuwsgierig maar sta wel open voor dit soort vergelijkingen, maar ben wel erg skeptisch. En dat zijn Maro en een aantal anderen net zo goed over mij.

Je hebt zelf gehoord wat zijn set doet (CineMike) je mist daar ondanks een raam aan een kant helemaal niks, hoe hard het ook staat het wordt nooit schel of is er sprake van vervorming. Plaatsing, dynamiek, de overtuiging van instrumenten wat net lijkt alsof je op de eerste rij zit van een concert (Mijn ervaring bij hun is gewoon het ultieme "live" gevoel.) Alles klopt gewoon. 

Ik geloof niet dat een gemiddelde standaard pre-pro (in het algemeen) ineens instrumenten laat klinken zoals ze horen te klinken d.m.v. een Audyssey pro.

(Hoewel ik zelf nog nooit een Audyssey pro heb gehoord)

Dat is allemaal mede afhankelijk van de vervangen en verbeterde componenten en de rest van de keuken en dat zijn nou net de onderdelen die je nodig hebt om zo een level te bereiken.

Mijn Marantz zit net onder het niveau van de CineMike AVP-A1HDA maar kan wat ik hierboven schreef prima aan.

Ik heb de aankomende vergelijking met Maro ook gedeeld met Mike en gezegd dat ik hem op de hoogte zou houden. Dus ook als het in zijn nadeel werkt. (Van Mike)

Ik heb de Pro er zo bij besteld toen ik ook de Integra Combi heb besteld. Zonder de set te kennen dus. Was natuurlijk wel al bewust van en bekend met de normale ADSY van mijn Onkyo 3008. Daar was ik zeer positief over dus durfde ik wel blind de nog betere versie te bestellen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on June  5, 2012, 20:50:04
Ik heb net even alvast een vergelijk gedaan met natuurlijk alleen de Integra. Stukje film en muziek. Naar het menu van de Integra en dan ADSY aan en uit switchen. Elke keer valt het geluid een fractie van een seconde weg maar goed. Sneller dan een complete AV ompluggen iig. :D

Verschil is erg duidelijk in met voordeel van ADSY. Al moet gezegt dat door mijn, door puur geluk en een vloerkleed verkregen  ;D  akoestiek al meer dan redelijk is van nature. Als je snel schakeld dan zou je eerst de voorkeur geven aan de kale versie. Die klinkt een stukje harder uit de front kanalen en dan ben je snel geneigd dat als 'beter'te bestempelen. Maar als je wat langer blijft luisteren dan merk je dat de ballans weg is. Je hoort elke speaker en kan het geluid makkelijker 'aanwijzen'. Nu ken ik mijn set natuurlijk vrij aardig maar als je een degelijk beeld wilt krijgen zou je eigenlijk een complete film moeten kijken. 1 keer met en 1 keer zonder ADSY. Dan krijg je het beste in beeld waar de sterke maar ook de zwakke punten zitten. Zal spannend worden maar als de Marantz CM echt zo goed is zal het wel snel duidelijk zijn. Ik hoop dat het spannend gaat worden. Lekker ouwehoeren over HT...dat lukt je niet met zoveel mensen. Tenminste niet in mijn kennissenkring.  :nopompom:  :D

Goed bezig.  ;D

Het wordt gewoon "ont"spannen en gezellig en absoluut geen Clash of the Titans gevoel. Komt helemaal goed.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Maro on June  5, 2012, 21:10:15
Ik heb de Pro er zo bij besteld toen ik ook de Integra Combi heb besteld. Zonder de set te kennen dus. Was natuurlijk wel al bewust van en bekend met de normale ADSY van mijn Onkyo 3008. Daar was ik zeer positief over dus durfde ik wel blind de nog betere versie te bestellen.

Ok duidelijk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on June  5, 2012, 21:12:07
Goed bezig.  ;D

Het wordt gewoon "ont"spannen en gezellig en absoluut geen Clash of the Titans gevoel. Komt helemaal goed.  ;)

En zo is het maar net.  :coffee:

Ergens hoop ik dat de CM mij verpletterd...ga niet meteen naar de winkel voor een AV maar heb dan wel alvast een upgrade plan over een jaar of 2.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on June  5, 2012, 21:16:49
En zo is het maar net.  :coffee:

Ergens hoop ik dat de CM mij verpletterd...ga niet meteen naar de winkel voor een AV maar heb dan wel alvast een upgrade plan over een jaar of 2.  :D

Het vervelende van dit soort hobby's is dat je elkaar lekker aan steekt. Als je niet beter weet,  weet je ook niet wat je mist.

Ik heb nou al 2 vrienden die aan het sparen zijn voor de Oppo en de 7005.  :)

"Verpletterd"" ? Laten we het lekker nuchter houden haha.

Misschien loop ik de deur wel uit met een Audyssey pro gevoel. Ik ben ook zeker wel een persoon die dit soort dingen eens thuis zou willen testen. Dus wie weet loop ik wel met een verpletterd gevoel de deur uit.  ;)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

Quote from: vik on June  5, 2012, 21:00:53
Balen van die boete.  :( Hoeveel km te hard?

BTW ga jij nog iets laten upgraden aan je AVP ?

De boete was 15 euro dus dat viel wel mee, maar het is bijna onmogelijk je daar aan de snelheid te houden  tenzij je 20km/uur blijft rijden.

De volgende upgrade aan de avp is de aanschaf van een audyssey pro set :). Punt is dat de CM update voor de avp+poa 8000+ euro is. Spelen met audyssey pro is iets van 500 euro. Dit houd niet in dat het iets is wat ik nooit zou overwegen maar je kan ook 8000 euro in bv andere front speakers stoppen. Als ik eerlijk ben was beste wat ik gezien heb bij CM de sub die was wel erg ok voor de prijs.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

#707
Quote from: danielo on June  5, 2012, 21:48:38
De boete was 15 euro dus dat viel wel mee, maar het is bijna onmogelijk je daar aan de snelheid te houden  tenzij je 20km/uur blijft rijden.

De volgende upgrade aan de avp is de aanschaf van een audyssey pro set :). Punt is dat de CM update voor de avp+poa 8000+ euro is. Spelen met audyssey pro is iets van 500 euro. Dit houd niet in dat het iets is wat ik nooit zou overwegen maar je kan ook 8000 euro in bv andere front speakers stoppen. Als ik eerlijk ben was beste wat ik gezien heb bij CM de sub die was wel erg ok voor de prijs.

Daniel.

Duidelijk. De sub vind ik ook fantastisch klinken maar ik vind hem voor in de huiskamer geen gezicht. Formaat tour live band.  ;D

Je wil niet weten wat ik voor ellende heb gehad door dat ritje door het dorp. Ik ben 2x geflitst en zat vrij hoog met de km's.

Ik heb afgelopen Februari een rijverbod gehad voor een maand in Duitsland. Ik moest met mijn rijbewijs naar het gemeentehuis in Aachen om daar een stempel te halen. 

Opsturen was voor mij geen optie ivm mogelijk verlies tijdens verzenden. Ik had de boetes netjes op tijd betaald maar dan nog. Dat was wel even balen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi, gaat lekker hierro ;)

Na een weekje New York te hebben gezien ben ik weer met een frisse mind met de Anthem gaan spelen.
Wie had gedacht dat ik het eindelijk gevonden hebt om het krachtige geluid weer te voorschijn te toveren met de Anthem  :pompom:

Doordat mijn "Dolby Volume" op "off" stond had ik geen krachtig geluid, nu staat deze op "ON" en je hebt 10 standen om je geluid op te pompen tot een level dat echt de woofers eruit springen.

Nu moet ik de juiste balans vinden dat de bassen weer niet te overdreven wordt.

Ben er nu wel achter dat de Anthem D2V zoveel instellingen hebt dat je na +/- 3 maanden nodig hebt om alleen dit euvel voor elkaar te krijgen ;)

Morgen maar weer fijn tunen.....

Gelukkig heb ik nog 2 weken vakantie om hiermee verder te spelen :)

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Quote from: DVDmartinDVD on June  5, 2012, 22:16:54
Hoi, gaat lekker hierro ;)

Na een weekje New York te hebben gezien ben ik weer met een frisse mind met de Anthem gaan spelen.
Wie had gedacht dat ik het eindelijk gevonden hebt om het krachtige geluid weer te voorschijn te toveren met de Anthem  :pompom:

Doordat mijn "Dolby Volume" op "off" stond had ik geen krachtig geluid, nu staat deze op "ON" en je hebt 10 standen om je geluid op te pompen tot een level dat echt de woofers eruit springen.

Nu moet ik de juiste balans vinden dat de bassen weer niet te overdreven wordt.

Ben er nu wel achter dat de Anthem D2V zoveel instellingen hebt dat je na +/- 3 maanden nodig hebt om alleen dit euvel voor elkaar te krijgen ;)

Morgen maar weer fijn tunen.....

Gelukkig heb ik nog 2 weken vakantie om hiermee verder te spelen :)

Groet Martin.

Welcome back!  :)

Met al die instellingen kan je beter eerst een cursus volgen. Maar hij is het dik waard.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

Quote from: DVDmartinDVD on June  5, 2012, 22:16:54
Hoi, gaat lekker hierro ;)

Na een weekje New York te hebben gezien ben ik weer met een frisse mind met de Anthem gaan spelen.
Wie had gedacht dat ik het eindelijk gevonden hebt om het krachtige geluid weer te voorschijn te toveren met de Anthem  :pompom:

Doordat mijn "Dolby Volume" op "off" stond had ik geen krachtig geluid, nu staat deze op "ON" en je hebt 10 standen om je geluid op te pompen tot een level dat echt de woofers eruit springen.

Nu moet ik de juiste balans vinden dat de bassen weer niet te overdreven wordt.

Ben er nu wel achter dat de Anthem D2V zoveel instellingen hebt dat je na +/- 3 maanden nodig hebt om alleen dit euvel voor elkaar te krijgen ;)

Morgen maar weer fijn tunen.....

Gelukkig heb ik nog 2 weken vakantie om hiermee verder te spelen :)

Groet Martin.

Ach als avp eigenaar kan ik melden dat de opties niet veel minder zijn :), Ik snap alleen niet helemaal je opmerkingen over dolby volume neem aan dat je dat alleen gebruikt bij films bij muziek zal dat vreemde effecten geven.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

DVDmartinDVD

Quote from: danielo on June  5, 2012, 22:26:01
Ach als avp eigenaar kan ik melden dat de opties niet veel minder zijn :), Ik snap alleen niet helemaal je opmerkingen over dolby volume neem aan dat je dat alleen gebruikt bij films bij muziek zal dat vreemde effecten geven.

Daniel.

Ben er eigenlijk vandaag achter gekomen...
Ben wel gelijk een beetje aan het rondkijken op het WWW maar hier staat dan weer dat je zachtere geluiden harder maakt en harde geluiden zachter?
Nu weet ik nog niet precies of dat wat ik bedoel het zelfde is maar het geluid is wel krachtiger geworden?
Ik ga morgen hiermee verder experimenteren, het is nu niet de tijd om herrie te maken ;) voor de buren.

Met de Anthem kan je muziek en film presets scheiden, dus alleen voor film maak ik de instellingen.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Maro

#712
Quote from: DVDmartinDVD on June  5, 2012, 22:38:11
Ben er eigenlijk vandaag achter gekomen...
Ben wel gelijk een beetje aan het rondkijken op het WWW maar hier staat dan weer dat je zachtere geluiden harder maakt en harde geluiden zachter?
Nu weet ik nog niet precies of dat wat ik bedoel het zelfde is maar het geluid is wel krachtiger geworden?
Ik ga morgen hiermee verder experimenteren, het is nu niet de tijd om herrie te maken ;) voor de buren.

Met de Anthem kan je muziek en film presets scheiden, dus alleen voor film maak ik de instellingen.



Bij ADSY heet dat Dyn EQ . Oftewel dynamische equalizer. Heb ik ook naast de Pro aan staan.
Zoveel anders is het allemaal niet. Moet je toch kennen van je Onkyo?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

treky22

Vandaag nog wat emails van CineMike gekregen:
QuoteHi,
We can do some improvements on anaolg signal path and in the power supply.
I cannot say exactly how much it is, because we didn't do the unit yet ...
I have to have it on the table first ...
Dit ging over the Advance Acoustic MPP506DA.

En deze nog:
QuoteThe combination with a pre/poweramp is always better ...
The CineMike Advance Acoustic MAA406 easily drives the Vulkan VIII, so no power problem ...
And in this combi you can still work with a universal player ...
There will be also a new Marantz model (UD7007) soon. It has two channel XLR output for stereo.
That can be used for SACD output then ... The other formats can be used through the coax output ...
We will do a tuning for that model later ...
Or just take the Oppo ...

Hopelijk heb ik mijn 1e stereo setup apparaat volgende week woensdag in huis.
Dit wordt de Advance Acoustic MAA406  :pompom:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

danielo

Quote from: Maro on June  5, 2012, 23:04:02
Bij ADSY heet dat Dyn EQ . Oftewel dynamische equalizer. Heb ik ook naast de Pro aan staan.
Zoveel anders is het allemaal niet. Moet je toch kennen van je Onkyo?

Sorry maar Dynamic EQ is een soort automatische loudness knop. Je bedoeld denk ik dynamic volume wat de tegenhanger is van Dolby Volume. zo laat op de avond weet ik niet precies waar ze in verschillen maar kan mij niet voorstellen dat het goed uitpakt voor muziek het zijn vooral functies voor films om bij thuis gebruik een completer beeld te geven zonder sommige extreme pieken. Het is niet echt compressie maar meer iemand die continue aan de volume knoppen (per kanaal) draait.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

DVDmartinDVD

Dolby Volume is inderdaad dat je ze zachte pagages harder kan maken en harder wordt zachter, dit is voor normaal gebruik niet handig.

Nu ben ik er net achtergekomen dat ik ook bij Dolby Volume ook een stand "Cinema Reference" hebt, deze heb ik nu voor het eerst aanstaan en het geluid knalt me kamer uit.

Heb net even Badman the darkknight opgezet en ik moet zeggen dat ik nu bijna op Cinemike referentie geluidsniveau zit, en dat is heel hard!!
Ik heb het idee dat

"Dolby Volume" OFF is voor normaal huiskamer gebruik
"Dolby Volume" ON is om het geluid nogmeer te dempen
"Dolby Volume" Cinema Reference, geeft het volledige geluids bereik voor grote zalen/kamers. Je hebt nu geen demping meer in het geluid en je hoort nu ook veel meer details.

Alleen moet je nu de volume knop wel wat lager zetten wil je niet de kamer uitknallen ;)

Ik heb altijd het idee gehad dat hij op een of andere manier met "Dolby Volume" off het geluid dempte. Toen Viktor bij mij kwam luisteren zij hij het gelijk dat ik een ingehouden geluid had, ook bij cinemike kwam het geluid niet tot zijn recht en moest de volumeknop echt heel hard zetten. Jammer dat ik er nu pas achter kom.....

Alleen weet ik niet of je nu weer in de stand "Cinema Reference" de speakers met ARC moet callibreren??

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

danielo

Beetje vreemd kan alleen spreken over audyssey versie maar je zou zeggen als Dolby Volume op OFF staat dat je dan de volledige range hebt dat is enigste logische vandaar dat ik ook aangaf dat voor muziek het altijd uit moet staan. Bij audyssey heb je dan dacht day, evening en night. Op de dag stand heb ik hem meestal staan bij films en speel dan op -10dB wat nog steeds behoorlijk fors is maar niet meer zoals ik 10 jaar geleden nog deed alles perse op 0dB (ref) wilde horen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

DVDmartinDVD

Heb de vraag ook even op het avs-forum gelegd, ben benieuwd wat hun zeggen.

Beetje jammer dat er niet meer mensen de d2v hebben hier op het forum...altijd makkelijk om gedachten te wisselen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

H8TER

Quote from: vik on June  5, 2012, 00:20:51
Ik ben een beetje laat vandaag.  :)

Ik heb ook al eens aangegeven (weet niet of je dat mee hebt gepikt) dat hun ook geen voorstander zijn van post processing surround modes op de pre-pro. Ook met dezelfde reden dat dit ten koste gaat van de resolutie van het pure geluid.   

Audyssey zijn ze gewoon gaan fan van om precies dezelfde reden. Ik ben zelf wel nieuwsgierig naar de ADSY pro.

De akoestiek aanpakken van de ruimte samen met de upgrades dan haal je het beste resultaat. (CineMike)

De Anthem room correction heb ik wel gehoord van Martin zijn Anthem Statement pre-pro en klonk erg goed. De Anthem schijnt van alle pre-pro´s de hoogste resolutie te behouden in het geluid (met correctie) Dat had ik gelezen maar was wel voor de komst van de XT32 die nu op de markt is. Maar de Anthem is wel een ander caliber als de Integra van jou natuurlijk.

De Anthem is ook een van Mike zijn favoriete pre-pro's die er op de markt is (op het video gedeelte en handeling na) Maar ook weer op puur geluid.

De akoestiek aanpakken van de ruimte samen met de upgrades dan haal je het beste resultaat. (CineMike)

Ik heb zelf een tijd lopen zoeken/ rommelen en wisselen van speakers in mijn ruimte. Inmiddels staat er een flinke stoffen bank voor mijn luisterpositie, gordijnen en eindelijk de ideale front speakers gevonden die te tweaken zijn naar smaak en kan deze aanpassen naar mijn ruimte, PI tweeter (360 graden rondom laten spelen, aan of uit, spacious sound of focussed, tweeters meer of minder decibels , bass poort naar beneden of naar achteren.  Of beiden.

Mijn sub heb ik wel met de ARO laten draaien (JL Audio) en die klinkt goed op de plek waar hij staat. Mijn akoestiek is niet zo goed als bij Mike (het is maar een huiskamer ) maar ben aardig op een goede route. Iedereen die hier komt luisteren vindt het fantastisch klinken. En dat was met de eerste tuning van de Oppo. De 2e tuning is een flinke upgrade t.o.v. de eerste en doet alles beter laten klinken, natuurlijker en warmer en deze verbeteringen komen dus ook bij mij goed tot zijn recht.

Maar Wim we gaan het gewoon zelf testen en trekken bij jou thuis onze eigen conclusies.

Wat ik verder wel hoop is dat je eindversterker een goede match zal zijn met de Marantz AV 7005 :

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzav7005.shtml

Niet elke versterker is een lekkere match zoals je hierboven kan lezen. De Marantz MM 8003 was bijvoorbeeld niet fijn. Klonk te schel en kon ook niet vertalen wat de CM AV 7005 te bieden heeft. Heb deze te leen gehad. De 7055 MM speelt onder het niveau van de CineMike AV 7005, de standaard 7005 gaat prima. En zelfs de Denon POA A1HDA was geen lekkere match.

Ik had graag de Sherwood mee willen nemen maar dat wordt echt een gedoe om die af en aan te koppelen in mijn zwevende meubel dus die laat ik voor wat het is.

We gaan het mee maken.  ;)

Zo die rij met sub's  :worship: :worship:
geen gebrek aan sub bass daar denk :headbanging: :headbanging:



Quote from: DVDmartinDVD on June  5, 2012, 22:16:54
Hoi, gaat lekker hierro ;)

Na een weekje New York te hebben gezien ben ik weer met een frisse mind met de Anthem gaan spelen.
Wie had gedacht dat ik het eindelijk gevonden hebt om het krachtige geluid weer te voorschijn te toveren met de Anthem  :pompom:

Doordat mijn "Dolby Volume" op "off" stond had ik geen krachtig geluid, nu staat deze op "ON" en je hebt 10 standen om je geluid op te pompen tot een level dat echt de woofers eruit springen.

Nu moet ik de juiste balans vinden dat de bassen weer niet te overdreven wordt.

Ben er nu wel achter dat de Anthem D2V zoveel instellingen hebt dat je na +/- 3 maanden nodig hebt om alleen dit euvel voor elkaar te krijgen ;)

Morgen maar weer fijn tunen.....

Gelukkig heb ik nog 2 weken vakantie om hiermee verder te spelen :)

Groet Martin.
wrijf het er maar lekker in met je vakantie :P
Moet ik binnenkort maar weer ff langs komen om het te beoordelen  :popcorn:
TXNR5007  BDP-105 HTS2600 Q11(4x)  IQ60c ASW2000(2x)

DVDmartinDVD

Hoi Peter,

jaja ik heb het eindelijk voor elkaar, het was zoeken naar een speld in een hooi berg maar ik heb het gevonden.

Dolby volume is een optie die je in normaal gebruik NIET wil gebruiken dus als je snel in het menu zit te spitten zet je deze dan ook gewoon uit.
Dus eigenlijk kijk je naar deze optie niet meer want hij staat uit dus goed, zou je denken.
weet ik veel dat er ook nog een optie "Cinema Referentie" in zit, deze aan gezet en je weet niet wat je hoort. Denk aan cinemike zijn geluid, maar dan in een ruimte van 17 vierkante meter  :headbanging: gepropt. Heb net de film Gamer zitten kijken, dat knalden big time.

We spreken wel snel wat af, ik wil toch ook nog bij jou komen kijken.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Maro

Klinkt als een soort van loudness. Weet je ook wat het echt doet?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

danielo

#721
Quote from: Maro on June  6, 2012, 21:41:38
Klinkt als een soort van loudness. Weet je ook wat het echt doet?

Binnen audyssey (en denk ook dolby variant) is dat Dynamic EQ. het past de bass aan afh. van volume. Dynamic Volume is echt iets anders het werkt puur op het volume en past het hele spectrum aan en is ervoor om meer balans te geven bij films voor thuis gebruik. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat je het (voor film) perse uit moet zetten in de 'day' stand kan het echt een verbetering geven tov op -0dB draaien.

Wat het doet staat op zowel de dolby and audyssey website beschreven.

http://www.dolby.com/us/en/consumer/technology/home-theater/dolby-volume.html

en

http://www.audyssey.com/audio-technology/dynamic-volume

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

DVDmartinDVD

In de handleiding van de MRX 700 staat het zo beschreven blz 20

Dolby Volume Cinema Referentie Mode:
When ON, Dolby Volume adjusts playback level according to reference level used in movie production.

dus zonder dat hij automatisch zachter wordt gezet voor huiskamer gebruik.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Maro

Quote from: Maro on June  5, 2012, 23:04:02
Bij ADSY heet dat Dyn EQ . Oftewel dynamische equalizer. Heb ik ook naast de Pro aan staan.
Zoveel anders is het allemaal niet. Moet je toch kennen van je Onkyo?

Quote from: danielo on June  6, 2012, 21:58:04
Binnen audyssey (en denk ook dolby variant) is dat Dynamic EQ. het past de bass aan afh. van volume. Dynamic Volume is echt iets anders het werkt puur op het volume en past het hele spectrum aan en is ervoor om meer balans te geven bij films voor thuis gebruik. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat je het (voor film) perse uit moet zetten in de 'day' stand kan het echt een verbetering geven tov op -0dB draaien.

Wat het doet staat op zowel de dolby and audyssey website beschreven.

http://www.dolby.com/us/en/consumer/technology/home-theater/dolby-volume.html

en

http://www.audyssey.com/audio-technology/dynamic-volume

Daniel.

Had ik het dus toch goed. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

danielo

Quote from: Maro on June  6, 2012, 22:27:49
Had ik het dus toch goed. :D

Ik weet niet precies wat maar je hebt vast gelijk, ik gaf vooral een reactie op dat het eigenlijk altijd uit moet staan. Voor muziek is dat zeker waar maar voor film is het een functie die je zeker eens moet proberen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.