CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: Nooff on June  3, 2012, 22:54:18
Wat mij vooral stoort is..
Bestaat daar een waarheid in dan?
Lijkt me heel sterk, maar ik ben benieuwd  ;)

Ach ja we gaan het mee maken.  ;)

Lijkt me heel sterk, maar ik ben benieuwd  ;)

Erg knap dat je deze voorspelling al kan maken zonder ooit een upgrade gehoord te hebben.   ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Nooff

Quote from: vik on June  3, 2012, 23:07:05
Erg knap dat je deze voorspelling al kan maken zonder ooit een upgrade gehoord te hebben.   ;)
Dat denk ik dus van een hele hoop uitspraken van jou, puur uitgaand op wat Mike zegt. Dat zijn niet alleen dingen die mij storen, maar blijkbaar meer mensen. Ik heb geen upgrade gehoord, maar heb jij wel eens een Audyssey Pro afstelling gehoord in een kamer met goede akoestiek?

Maro

Laten we de kalmte bewaren jongens. In juli komt Vik en dan zullen we meer weten al zal het ook voor een groot gedeelte smaak blijven. Het is zeker geen wedstrijd. Vik is super blij met zijn CM upgrades en ik met mijn ADSY, daar gaat het om.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Quote from: Maro on June  3, 2012, 23:27:24
Laten we de kalmte bewaren jongens. In juli komt Vik en dan zullen we meer weten al zal het ook voor een groot gedeelte smaak blijven. Het is zeker geen wedstrijd. Vik is super blij met zijn CM upgrades en ik met mijn ADSY, daar gaat het om.
Ik ben behoorlijk kalm hoor Wim  :D

treky22

Quote from: vik on June  3, 2012, 22:44:13
Bedoel je beiden met een upgrade? Advance Acoustic MAA406 en MPP506DA (CM upgrade).

Wat zegt Mike over die MPP506DA?

Ik zal em zometeen eens een mailtje daarover sturen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Maro

Quote from: Nooff on June  3, 2012, 23:34:55
Ik ben behoorlijk kalm hoor Wim  :D

:D
Weet ik. Het blijft een leuk vergelijk. Denk niet dat Vik na deze sessie het hele CM gebeuren vaarwel gaat zeggen en ik ga niet duizenden Eiro's naar CM brengen. We zijn naderhand gewoon een ervaring rijker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Quote from: Maro on June  3, 2012, 23:43:20
:D
Weet ik. Het blijft een leuk vergelijk. Denk niet dat Vik na deze sessie het hele CM gebeuren vaarwel gaat zeggen en ik ga niet duizenden Eiro's naar CM brengen. We zijn naderhand gewoon een ervaring rijker.
Zo is het natuurlijk ook  :smile:

vik

Quote from: Nooff on June  3, 2012, 23:12:35
Dat denk ik dus van een hele hoop uitspraken van jou, puur uitgaand op wat Mike zegt. Dat zijn niet alleen dingen die mij storen, maar blijkbaar meer mensen. Ik heb geen upgrade gehoord, maar heb jij wel eens een Audyssey Pro afstelling gehoord in een kamer met goede akoestiek?

Wees dan gewoon een held en ga gezellig een keer mee en oordeel zelf zou ik zeggen. Wat zal er een wereld voor je open gaan dat kan ik je beloven.   ;)

Audyssey pro heb ik zelf niet gehoord (enkel goede apparatuur in een ruimte met perfekte akoestiek) maar komt volgens mij toch allemaal een beetje op het zelfde neer? Mij is verteld dat Audyssey gewoon je resolutie verminderd en ook thuis zelf ervaren met mijn Marantz (ben op de hoogte van de simpele Audyssey in de Marantz) 

Als Audyssey Pro anders had geweest had ik dat ook zeker wel gehoord. En nogmaals dit is in de combinatie met een tuning !!

Maar ik ga het mee maken binnenkort en sta er voor open.

Audyssey pro met standaard apparatuur in een goede ruimte tegen de CM apparatuur (op eindversterker na) zonder Audyssey in goede ruimte.

Ik zal ook letterlijk mijn schoen op eten als het zo uitpakt zoals de meeste denken.  Met toegeven en hoofd buigen heb ik dan ook absoluut geen problemen.

Maar ik kan met een gerust hart zeggen dat ik niet meer zo snel onder de indruk ben. Het Walhalla ( bij CineMike) heb ik al gehoord en ik weet het bijna voor 99 procent zeker dat niemand dit niveau in huis heeft laat staan ooit gehoord heeft.

Ik zal binnen kort een animo check topic aanmaken (op een leuke en gezellige manier natuurlijk) voor een dagje richting Duitsland. Een soort open dag of uitje onder de forum leden. Kijken of we een leuk ploegje bij elkaar kunnen krijgen (lijkt mij in ieder geval erg leuk en hoop ook anderen)

Verder ga ik nu slapen. Trusten guys .  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Maro on June  3, 2012, 23:27:24
Laten we de kalmte bewaren jongens. In juli komt Vik en dan zullen we meer weten al zal het ook voor een groot gedeelte smaak blijven. Het is zeker geen wedstrijd. Vik is super blij met zijn CM upgrades en ik met mijn ADSY, daar gaat het om.

Ben absoluut kalm.  :) dit is puur hobby voor mij en ik vind het leuk als anderen net zo fanatiek zijn als ik. (behalve vriendin die wordt een beetje gek van mij  :) )
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Maro on June  3, 2012, 23:43:20
:D
Weet ik. Het blijft een leuk vergelijk. Denk niet dat Vik na deze sessie het hele CM gebeuren vaarwel gaat zeggen en ik ga niet duizenden Eiro's naar CM brengen. We zijn naderhand gewoon een ervaring rijker.

En ik zal ook zeker deze ervaringen delen met de buren als een Audyssey pro kit hun upgrades overtreft, ook heel makkelijk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Wat ik niet snap is dat een ADSY boven op een CM upgrade de upgrade teniet zou doen. Hoe zit dat Vik?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

treky22

QuoteTo be honest, i would prefer the pre/poweramp.
At least for the MAA406 we have a mod...
You could use a universal player like the Oppo or a marantz as digital source then ...
A few things we could do on the preamp MPP506DA ...

The Marantz PM-15S2 is good, but i would prefer the pre/pro setup ...

Zooo, Mike is er vroeg bij. Om 00:48 vanmorgen stuurde ik de mail, om 01:30 al een reactie  8)
Dit was een reactie op de vraag welke set hij aanbeveelt ...

Ik heb Mike zojuist een mail gestuurd, met de vraag wat de upgrade inhoudt voor de A.A. MPP506DA.
En natuurlijk wat het kost ...  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Quote from: treky22 on June  4, 2012, 07:58:39
Zooo, Mike is er vroeg bij. Om 00:48 vanmorgen stuurde ik de mail, om 01:30 al een reactie  8)
Dit was een reactie op de vraag welke set hij aanbeveelt ...

Ik heb Mike zojuist een mail gestuurd, met de vraag wat de upgrade inhoudt voor de A.A. MPP506DA.
En natuurlijk wat het kost ...  ::)

Die CM heeft wel hart voor de zaak, :clapping:
Ben erg benieuwd waar je op uit gaat komen Treky! Mag ik komen luisteren als het zo ver is?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

Quote from: clockwork on June  4, 2012, 08:36:01
Die CM heeft wel hart voor de zaak, :clapping:
Ben erg benieuwd waar je op uit gaat komen Treky! Mag ik komen luisteren als het zo ver is?

Zeker mag je komen luisteren als ik alles heb staan!!
Ik zal binnenkort eens met dit verhaal in mijn eigen topic starten.

Ook alweer de reactie gekregen wat betreft de A.A. MPP506DA upgrade mogelijkheid:
QuoteHi,
We have not done the unit yet, so i cannot say it before its on the table...
There is always something to be improved ...  ;)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RvD

Vandaag de Oppo terug ontvangen het totaal plaatje is nu compleet, ben zeer tevreden over het resultaat. Wat was die MM8003 toch een slecht ding  ;D Nu klinkt alles echt veel vloeiender en alles zeer mooi onder controle.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: Maro on June  4, 2012, 00:06:17
Wat ik niet snap is dat een ADSY boven op een CM upgrade de upgrade teniet zou doen. Hoe zit dat Vik?

Ik ben een beetje laat vandaag.  :)

Ik heb ook al eens aangegeven (weet niet of je dat mee hebt gepikt) dat hun ook geen voorstander zijn van post processing surround modes op de pre-pro. Ook met dezelfde reden dat dit ten koste gaat van de resolutie van het pure geluid.   

Audyssey zijn ze gewoon gaan fan van om precies dezelfde reden. Ik ben zelf wel nieuwsgierig naar de ADSY pro.

De akoestiek aanpakken van de ruimte samen met de upgrades dan haal je het beste resultaat. (CineMike)

De Anthem room correction heb ik wel gehoord van Martin zijn Anthem Statement pre-pro en klonk erg goed. De Anthem schijnt van alle pre-pro´s de hoogste resolutie te behouden in het geluid (met correctie) Dat had ik gelezen maar was wel voor de komst van de XT32 die nu op de markt is. Maar de Anthem is wel een ander caliber als de Integra van jou natuurlijk.

De Anthem is ook een van Mike zijn favoriete pre-pro's die er op de markt is (op het video gedeelte en handeling na) Maar ook weer op puur geluid.

De akoestiek aanpakken van de ruimte samen met de upgrades dan haal je het beste resultaat. (CineMike)

Ik heb zelf een tijd lopen zoeken/ rommelen en wisselen van speakers in mijn ruimte. Inmiddels staat er een flinke stoffen bank voor mijn luisterpositie, gordijnen en eindelijk de ideale front speakers gevonden die te tweaken zijn naar smaak en kan deze aanpassen naar mijn ruimte, PI tweeter (360 graden rondom laten spelen, aan of uit, spacious sound of focussed, tweeters meer of minder decibels , bass poort naar beneden of naar achteren.  Of beiden.

Mijn sub heb ik wel met de ARO laten draaien (JL Audio) en die klinkt goed op de plek waar hij staat. Mijn akoestiek is niet zo goed als bij Mike (het is maar een huiskamer ) maar ben aardig op een goede route. Iedereen die hier komt luisteren vindt het fantastisch klinken. En dat was met de eerste tuning van de Oppo. De 2e tuning is een flinke upgrade t.o.v. de eerste en doet alles beter laten klinken, natuurlijker en warmer en deze verbeteringen komen dus ook bij mij goed tot zijn recht.

Maar Wim we gaan het gewoon zelf testen en trekken bij jou thuis onze eigen conclusies.

Wat ik verder wel hoop is dat je eindversterker een goede match zal zijn met de Marantz AV 7005 :

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzav7005.shtml

Niet elke versterker is een lekkere match zoals je hierboven kan lezen. De Marantz MM 8003 was bijvoorbeeld niet fijn. Klonk te schel en kon ook niet vertalen wat de CM AV 7005 te bieden heeft. Heb deze te leen gehad. De 7055 MM speelt onder het niveau van de CineMike AV 7005, de standaard 7005 gaat prima. En zelfs de Denon POA A1HDA was geen lekkere match.

Ik had graag de Sherwood mee willen nemen maar dat wordt echt een gedoe om die af en aan te koppelen in mijn zwevende meubel dus die laat ik voor wat het is.

We gaan het mee maken.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on June  4, 2012, 17:23:03
Vandaag de Oppo terug ontvangen het totaal plaatje is nu compleet, ben zeer tevreden over het resultaat. Wat was die MM8003 toch een slecht ding  ;D Nu klinkt alles echt veel vloeiender en alles zeer mooi onder controle.

Top! Wat een verschil die stufe 2 of niet?  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Ja het verschil is erg groot en hoor je meteen als je stufe 1 hebt is upgraden zeker aan te raden.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Maro

Ik heb juist het idee dat ik met ADSY meer resolutie heb. Geen enkel frequentie verdwijnt meer in een of andere dip of piek. Dat is nou juist de kracht van zo'n systeem. Uiteindelijk zal Mike wel gelijk hebben dat als je een receiver gebruikt zonder enige vorm van room correctie maar dat allemaal middels akoestische aanpassingen zelf oplost dat dat het beste is. Maar, dat is nou juist het probleem in een HT. Home Theater. Het woord zegt het al, het staat in een woonkamer waar je met een gezin moet leven. Als je (zoals de meeste Nederlanders) in een betonnen woning woont dan heb je om echt het beste resultaat te krijgen je kamer vol staan met onogelijke bass traps en je muren vol hangen met difussers en ga zo maar door. Vandaar dat in een normaal leefbare kamer imho ADSY de way to go is... :D

Wat doet CM eigenlijk nou met een EV dat de klank zo veranderd? Zover ik EV's heb gehad en gehoord moeten die mits goed ontworpen juist niets aan het geluid veranderen. Gewoon het aangeboden signaal versterken en niet meer of minder.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on June  5, 2012, 17:25:35
Ik heb juist het idee dat ik met ADSY meer resolutie heb. Geen enkel frequentie verdwijnt meer in een of andere dip of piek. Dat is nou juist de kracht van zo'n systeem. Uiteindelijk zal Mike wel gelijk hebben dat als je een receiver gebruikt zonder enige vorm van room correctie maar dat allemaal middels akoestische aanpassingen zelf oplost dat dat het beste is. Maar, dat is nou juist het probleem in een HT. Home Theater. Het woord zegt het al, het staat in een woonkamer waar je met een gezin moet leven. Als je (zoals de meeste Nederlanders) in een betonnen woning woont dan heb je om echt het beste resultaat te krijgen je kamer vol staan met onogelijke bass traps en je muren vol hangen met difussers en ga zo maar door. Vandaar dat in een normaal leefbare kamer imho ADSY de way to go is... :D

Wat doet CM eigenlijk nou met een EV dat de klank zo veranderd? Zover ik EV's heb gehad en gehoord moeten die mits goed ontworpen juist niets aan het geluid veranderen. Gewoon het aangeboden signaal versterken en niet meer of minder.

Ik ben erg benieuwd Wim naar je pro set up.

Laten we gewoon wachten tot ik bij jou ben geweest, dan zal je het zelf wel horen.  ;)

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzav7005.shtml

Deze had ik je eerder gegeven maar dan zie je de verschillen t.o.v de standaard AV 7005.











Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on June  5, 2012, 15:27:23
Ja het verschil is erg groot en hoor je meteen als je stufe 1 hebt is upgraden zeker aan te raden.

Er is ook een ander forum lid die stufe 2 heeft besteld.

Goed om te horen dat je tevreden bent. Veel luister plezier!  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

#697
Het punt is heel simpel verlies van resolutie is een makkelijke uitspraak als je er vanuit gaat dat je er niets voor terug krijgt. Vrij weinig mensen hebben een perfecte ruimte (zelfs CineMike niet de ruimte is bv open aan 1 kant) en vrij weinig mensen zijn bereid om de ruimte extreem aan te pakken. De vraag is dus hoeveel verlies heb je met een eq systeem en hoeveel winst. Het besef dat alles een compromis is zou een meer gebalanceerde mening moeten geven maar ik merk bij de meeste modders een begin instelling dat eq 'not done' is tot in het extreme toe als je zo zwart/wit denkt neem je je zelf een tool uithanden dit is best vreemd omdat modders juist van alles proberen. Soms denk ik dat dit is omdat een eq systeem ook bepaalde 'tunings' teniet doet en dat is niet het doel van iets modden dan wil je wel in een a-b een verschil horen.

Daniel.

PS: de waarschuwing over te hard rijden is geen onzin daar, we hadden er ook 1 te pakken tijdens ons bezoek.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Maro

Ik heb net even alvast een vergelijk gedaan met natuurlijk alleen de Integra. Stukje film en muziek. Naar het menu van de Integra en dan ADSY aan en uit switchen. Elke keer valt het geluid een fractie van een seconde weg maar goed. Sneller dan een complete AV ompluggen iig. :D

Verschil is erg duidelijk in met voordeel van ADSY. Al moet gezegt dat door mijn, door puur geluk en een vloerkleed verkregen  ;D  akoestiek al meer dan redelijk is van nature. Als je snel schakeld dan zou je eerst de voorkeur geven aan de kale versie. Die klinkt een stukje harder uit de front kanalen en dan ben je snel geneigd dat als 'beter'te bestempelen. Maar als je wat langer blijft luisteren dan merk je dat de ballans weg is. Je hoort elke speaker en kan het geluid makkelijker 'aanwijzen'. Nu ken ik mijn set natuurlijk vrij aardig maar als je een degelijk beeld wilt krijgen zou je eigenlijk een complete film moeten kijken. 1 keer met en 1 keer zonder ADSY. Dan krijg je het beste in beeld waar de sterke maar ook de zwakke punten zitten. Zal spannend worden maar als de Marantz CM echt zo goed is zal het wel snel duidelijk zijn. Ik hoop dat het spannend gaat worden. Lekker ouwehoeren over HT...dat lukt je niet met zoveel mensen. Tenminste niet in mijn kennissenkring.  :nopompom:  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: danielo on June  5, 2012, 19:21:49
Het punt is heel simpel verlies van resolutie is een makkelijke uitspraak als je er vanuit gaat dat je er niets voor terug krijgt. Vrij weinig mensen hebben een perfecte ruimte (zelfs CineMike niet de ruimte is bv open aan 1 kant) en vrij weinig mensen zijn bereid om de ruimte extreem aan te pakken. De vraag is dus hoeveel verlies heb je met een eq systeem en hoeveel winst. Het besef dat alles een compromis is zou een meer gebalanceerde mening moeten geven maar ik merk bij de meeste modders een begin instelling dat eq 'not done' is tot in het extreme toe als je zo zwart/wit denkt neem je je zelf een tool uithanden dit is best vreemd omdat modders juist van alles proberen. Soms denk ik dat dit is omdat een eq systeem ook bepaalde 'tunings' teniet doet en dat is niet het doel van iets modden dan wil je wel in een a-b een verschil horen.

Daniel.

PS: de waarschuwing over te hard rijden is geen onzin daar, we hadden er ook 1 te pakken tijdens ons bezoek.

Bedankt voor de mooie aanvulling.  ;)

Ik denk dat het bij Maro thuis een mooie vergelijking zal worden.

Van wat ik heb begrepen is zijn akoestiek vrij goed. Maar toch miste hij iets, anders laat hij geen Audyssey pro tuning doen (kan het mis hebben)? Dan heb ik de vraag zegt dat dan iets over de geluidskwaliteit van zijn set?

Het wordt dus een beetje een vergelijking van tool vs upgrades. Ik ben ook erg nieuwsgierig maar sta wel open voor dit soort vergelijkingen, maar ben wel erg skeptisch. En dat zijn Maro en een aantal anderen net zo goed over mij.

Je hebt zelf gehoord wat zijn set doet (CineMike) je mist daar ondanks een raam aan een kant helemaal niks, hoe hard het ook staat het wordt nooit schel of is er sprake van vervorming. Plaatsing, dynamiek, de overtuiging van instrumenten wat net lijkt alsof je op de eerste rij zit van een concert (Mijn ervaring bij hun is gewoon het ultieme "live" gevoel.) Alles klopt gewoon. 

Ik geloof niet dat een gemiddelde standaard pre-pro (in het algemeen) ineens instrumenten laat klinken zoals ze horen te klinken d.m.v. een Audyssey pro.

(Hoewel ik zelf nog nooit een Audyssey pro heb gehoord)

Dat is allemaal mede afhankelijk van de vervangen en verbeterde componenten en de rest van de keuken en dat zijn nou net de onderdelen die je nodig hebt om zo een level te bereiken.

Mijn Marantz zit net onder het niveau van de CineMike AVP-A1HDA maar kan wat ik hierboven schreef prima aan.

Ik heb de aankomende vergelijking met Maro ook gedeeld met Mike en gezegd dat ik hem op de hoogte zou houden. Dus ook als het in zijn nadeel werkt. (Van Mike)









Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike