CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

treky22

Ik zit eigenlijk met het volgende:

Als ik de Marantz PM + SA set koop, kan ik cd/sacd afspelen.

Als ik de Advance Acoustic set koop, gaat dat niet.

Nu weet ik wel, ik heb een Squeezebox Duet, dus streamen is geen probleem.
Maar fysieke cd's afspelen gaat dus niet. Nu heb ik, sind ik de Dune heb, al geen cd-speler meer.
Dus of ik dit ga missen ..... i don't know. Zeker nu ik helemaal op stereo ga overstappen.

De Marantz combi is supermooi, de Advance Acoustic combi ook ..... De A.A. heeft alleen meer vermogen, wat gunstiger zou kunnen zijn i.c.m. met de Vulkan's.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

Vandaag nog een mailtje gehad van Cinemike met een offerte erin  8)

Hierin staat niet direct de set die ik wilde, maar wel een mooi aanbod.
Set die Cinemike voor ogen had voor mij:
- Quadral Aurum Vulkan VIII
- Marantz AV7005 + CM tuning stufe/art 1
- Advance Acoustic MAA406 + CM tuning stufe/art 1
- Oppo BDP93EU + CM tuning stufe/art 2
- De nodige kabels erbij

Mooi uitgewerkte offerte  :thumbs-up:
Nu heb ik ook wat prijzen bij de verschillende apparaten. Dat is ook wel mooi.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

En vallen deze prijzen binnen je budget?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

treky22

#628
Quote from: clockwork on June  1, 2012, 16:40:54
En vallen deze prijzen binnen je budget?

Ik weet dat ik een gedeelte nog moet sparen, dus dat komt goed.
Qua setup van CM zijn er toch een aantal componenten die voor mij afvallen.
De AV7005 wil ik zowieso niet, de Oppo op dit moment ook nog niet.

Mijn voorkeur op dit moment heb ik al eerder aangegeven 8)

Voor de Vulkan's had ik ook ergens anders nog een prijsopgave gevraagd, maar zoals ik nu
zie zijn die bij CM een stuk goedkoper.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

treky22

@Woutjeee: Woon je toevallig in de buurt van Eindhoven ? Zou graag de A.A.eens in actie horen
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

woutjeeh

#630
Quote from: treky22 on June  1, 2012, 17:09:19
@Woutjeee: Woon je toevallig in de buurt van Eindhoven ? Zou graag de A.A.eens in actie horen

Ik woon in Overijssel, in de buurt van Hengelo. Je bent welkom om de AA te komen beluisteren. Ik las dat je eventueel twijfelde over CD's afspelen. Ik denk dat het natuurlijk leuk is dat je de mogelijkheid hebt, maar hoeveel waarde moet / wil je hier aan hechten als je op dit moment tevreden bent met streamen? Als je de MAA 406 neemt is de MPP506DA natuurlijk een mooie combi. Niet alleen kwa looks! Een mooi voordeel is de ingebouwde DAC van de voorversterker. Ik gebruik deze set met een Squeezebox Touch + Spotify + NAS. Ben hier erg over te spreken. Ik weet dat een degelijke CD speler met goede CD's wellicht nog beter klinkt, maar dit klinkt al zo goed en bij mij speelt gebruiksgemak ook een grote rol.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01

vik

Quote from: Audiofiel on May 31, 2012, 11:01:43
Dat komt omdat we HDMI stereo helemaal niet hebben getest. ;)

Geen verschil duidt in de regel vaak eerder op het ontbreken van kwaliteit waardoor de verschillen wegvallen. Hoe beter de kwaliteit van de (rest van de) set, hoe groter de verschillen zouden moeten worden.

Ik kom graag een keertje langs. De SSP-75 kan ik dan meenemen, maar alleen de CAV-500 ga ik niet meenemen. ;D


Zie boven. Dat hebben we helemaal niet getest. We hebben HDMI alleen voor surround gebruikt. ;)

Leuk. Dan gaan we binnenkort wat plannen. Misschien zijn er meer mensen die mee willen.

We houden wel even contact.   ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: treky22 on June  1, 2012, 16:19:47
Vandaag nog een mailtje gehad van Cinemike met een offerte erin  8)

Hierin staat niet direct de set die ik wilde, maar wel een mooi aanbod.
Set die Cinemike voor ogen had voor mij:
- Quadral Aurum Vulkan VIII
- Marantz AV7005 + CM tuning stufe/art 1
- Advance Acoustic MAA406 + CM tuning stufe/art 1
- Oppo BDP93EU + CM tuning stufe/art 2
- De nodige kabels erbij

Mooi uitgewerkte offerte  :thumbs-up:
Nu heb ik ook wat prijzen bij de verschillende apparaten. Dat is ook wel mooi.

Al zou je enkel de AA 406 plus de Quadral speakers al hebben voor een mooie prijs dan is dat al mee genomen.

Heeft Mike geen opties gegeven voor een stereo voor versterker?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

Quote from: vik on June  2, 2012, 08:52:03
Al zou je enkel de AA 406 plus de Quadral speakers al hebben voor een mooie prijs dan is dat al mee genomen.

Heeft Mike geen opties gegeven voor een stereo voor versterker?

Over de MAA406 ben ik op dit moment met iemand bezig.
De Quadral's had CM inderdaad een mooie prijs voor.

Nope, in de offerte had CM geen optie gegeven voor een stereo pre.
Wat ik eigenlijk wel verwacht had, na mijn verhaal/email naar hem toe ...
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Quote from: treky22 on June  2, 2012, 11:39:15
Over de MAA406 ben ik op dit moment met iemand bezig.
De Quadral's had CM inderdaad een mooie prijs voor.

Nope, in de offerte had CM geen optie gegeven voor een stereo pre.
Wat ik eigenlijk wel verwacht had, na mijn verhaal/email naar hem toe ...

Ze doen niet veel met enkel stereo voor versterkers maar kunnen het uiteraard wel doen als je iets hebt gevonden.

Maar ik weet ook zeker dat je met de speakers en CM AA al een fantastische upgrade hebt mocht je die gaan aanschaffen.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on May 31, 2012, 22:46:17
Er zal toch wel verschil in zitten anders zou je het zelf moeten navragen mocht je interesse hebben...

Mijn Oppo is ook klaar alleen is die nog niet onderweg dus heb hem maandag pas helaas.


Wat zal jij extra genieten als je je Oppo terug hebt.  :)

Ik ben nu een paar muziek Blu ray's verder en de stap dichter bij het "live" gevoel is echt verbeterd. Instrumenten klinken warmer en de emoties komen beter over bij vocals. De surround Bubble  is ook verbeterd. (Daar hoopte ik erg op omdat de Primare op dat vlak wat beter was)

Tijdens de demo bij Mike van de week is ook naar voren gekomen dat de stufe 2 bij de Oppo 95 toch net weer wat mooier naar voren komt als bij de Oppo 93.  (Dit is de eerste Oppo 95 en was ook een verrassing voor Mike)  ;D

Volgens Mike heeft dit te maken met de betere standaard opbouw van de 95 vs 93.

Ik vind het het geld dubbel en dik waard van de stufe 2.

Zometeen lekker met een paar films aan de gang.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Ja ik kan niet wachten, het gaat mij ook vooral om de extra surround bubble want muziek bluray gebruik ik niet zoveel. Mooi dat je Oppo 95 nog net iets beter is dan de 93 dan zit je dus echt heel dicht tegen hun Denon reference speler aan.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on June  2, 2012, 17:22:32
Ja ik kan niet wachten, het gaat mij ook vooral om de extra surround bubble want muziek bluray gebruik ik niet zoveel. Mooi dat je Oppo 95 nog net iets beter is dan de 93 dan zit je dus echt heel dicht tegen hun Denon reference speler aan.  ;)

Met film is hij ook fantastisch.  ;)

BTW er staat een mooie DENON AVC-A1SE Gold op Ebay.de... met CineMike upgrades en in nieuwstaat.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: RvD on June  2, 2012, 17:22:32
Ja ik kan niet wachten, het gaat mij ook vooral om de extra surround bubble want muziek bluray gebruik ik niet zoveel. Mooi dat je Oppo 95 nog net iets beter is dan de 93 dan zit je dus echt heel dicht tegen hun Denon reference speler aan.  ;)

Ik zou me eens meer in Audyssey verdiepen dan ik die CineMike. Zou je nog wel eens kunnen verrassen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on June  2, 2012, 23:27:40
Ik zou me eens meer in Audyssey verdiepen dan ik die CineMike. Zou je nog wel eens kunnen verrassen.

Absoluut niet. Total waste of money van de upgrades.  Audyssey is dik verlies in resolutie van het geluid.

De voorwaarde is wel dat je akoestiek redelijk op orde moet zijn. In mijn geval redelijk goed opgelost met de tweak mogelijkheden van mijn speakers.

CineMike mods met Audyssey totaal geen combinatie.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Ik weet genoeg. Lachen langzamerhand dit topic...


CineMike is God geloof ik voor jou.. ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on June  2, 2012, 23:40:26
Ik weet genoeg. Lachen langzamerhand dit topic...


CineMike is God geloof ik voor jou.. ;)

Amen  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

#642
Je staat totaal niet open voor een andere invalshoek..moet jij zelf weten maar dat je zwaar onder de invloed staat van commerciele Mike = God is duidelijk. Dat is toch wel heel duidelijk inmiddels. Denken dat je stereo in zowel HDMI als RCA hebt vergeleken, daar enorme conclusies aan gaat verbinden en dan blijkt dat dat vergelijk niet eens heeft plaats gevonden...En dan zomaar eindversterkers weg serversen tov CM dingen...ik kan niet anders dan dit gezwam niet meer serieus nemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on June  2, 2012, 23:47:18
Je staat totaal niet open voor een andere invalshoek..moet jij zelf weten maar dat je zwaar onder de invloed van commerciele Mike = God voor jou. Dat is toch wel heel duidelijk inmiddels. Denken dat je stereo in zowel HDMI als RCA hebt vergeleken, daar enorme conclusies aan gaat verbinden en dan blijkt dat dat vergelijk niet eens heeft plaats gevonden...En dan zomaar eindversterkers weg serversen tov CM dingen...ik kan niet anders dan dit gezwam niet meer serieus nemen.

Ik zou zeggen dit topic niet meer lezen. Je bent niks verplicht.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Ach, het is net als de privé bij de kapper.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on June  2, 2012, 23:52:09
Ach, het is net als de privé bij de kapper.....

Heb je ook een beetje een leven.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

#647
Quote from: Maro on June  3, 2012, 00:03:11
Ja ik ben zielig.. ;)


Vertel nou gewoon eens wat je dwars zit.

Vanaf het moment dat we het via de pm hebben gehad over je vraag of ik een keer je kant op wil komen met de Oppo, wat ik gewoon best wel ver vond om naar het hoge noorden te rijden, en dit ook aangaf heb ik vervolgens niks meer gehoord, en sindsdien  loop je een beetje te gallen in dit topic.   Tenminste zo komt het bij mij over.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Ik geloof best in de verbeteringen van CineMike alleen de manier waar op alle ander opties van verbeteringen hier zo van tafel geveegd worden zonder die zelf eerst te hebben getest (de ADSY bv) stoort mij gewoon. Wat ook geoppred wordt..als CineMike het zegt dan lijkt dat dat zonder enige vorm van objectiviteit door jou 1:1 overgenomen te worden. de duurste EV's zijn minderwaardig na een CM upgrade van een instapper. Ik kan het gewoon niet meer serieus nemen. En zoals je de ADSY meting weg zet...dan ben ik er gewoon klaar mee.. Vind persoonlijk dat ook eens iemand dit moet kunnen zeggen. Ik heb niks tegen op jou als persoon en ik ben zeker eens bereid om een een orginele Oppo tegen een CM versie te horen. Maar dan wel in mijn  ADSY Pro set up.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on June  3, 2012, 00:20:39
Ik geloof best in de verbeteringen van CineMike alleen de manier waar op alle ander opties van verbeteringen hier zo van tafel geveegd worden zonder die zelf eerst te hebben getest (de ADSY bv) stoort mij gewoon. Wat ook geoppred wordt..als CineMike het zegt dan lijkt dat dat zonder enige vorm van objectiviteit door jou 1:1 overgenomen te worden. de duurste EV's zijn minderwaardig na een CM upgrade van een instapper. Ik kan het gewoon niet meer serieus nemen. En zoals je de ADSY meting weg zet...dan ben ik er gewoon klaar mee.. Vind persoonlijk dat ook eens iemand dit moet kunnen zeggen. Ik heb niks tegen op jou als persoon en ik ben zeker eens bereid om een een orginele Oppo tegen een CM versie te horen. Maar dan wel in mijn  ADSY Pro set up.

Dat Audyssey verhaal is gewoon pure waarheid.

De upgrades van zowel bron, pre-pro leveren een verbetering in het geluidbeeld, de resolutie wordt hoger.  Ervaren bij hun en ook zelf thuis, plus ervaringen van andere klanten.

Met Audyssey trek je dit helemaal vlak ten koste van de resolutie.  Ze draaien zelf (en de meeste klanten) allemaal zonder Audyssey. Daarbij  wel de regel dat de akoestiek redelijk op orde moet zijn want anders kan het helemaal fout gaan.

De duurste EV's zijn minder waardig? Dat heb ik nooit laten vallen volgens mij. Dat een AV 7005 CM beter is als bijvoorbeeld de Anthem, of als een Classé is gewoon pure waarheid. (heb het over puur geluid en niet over features
) Daarbij heb ik nooit gezegd dat ze slecht zijn, enkel dat de CM beter is.

Dit met de doelstelling om ook anderen een beetje wat verder te helpen dat ze niet onnodig veel geld gaan verspijkeren aan iets waar  heel veel geld voor wordt gevraagd terwijl het voor veel minder kan.

Forum lid Martin heeft bijvoorbeeld ook ervaren  hoe goed de AV 7005 CM is , en hoe dichtbij die bij de CM AVP van Denon staat, dus niks van overdreven.

Verder heb ik redelijk contact met Lars Mette van Areadvd, die heeft ook zeer veel ervaring met verschillende apparatuur en bezit zelf ook de nodige spullen.

Verder heeft een persoon als CineMike gigantisch veel ervaring met andere pre-pro's, bronnen versterkers etc.

Als je mij niet wil geloven dan ga je zelf een keer mee. Verder heb ik niks gezegd wat niet klopt.

Dat je (en meerdere mensen) sceptisch bent/zijn kan ik heel goed begrijpen.

Ga anders dan de volgende keer mee als Audiofiel ook mee die kant op gaat. Je bent van harte welkom.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike