CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RvD

Quote from: treky22 on May 30, 2012, 18:18:47
De Advance Acoustic set MAA406 + MPP506 is dan een mooie optie.

Wat is trouwens het verschil tussen de MPP506, en de MPP506DA ?

Ik wil ook mijn Squeezebox Duet aansluiten. Hoe gaat dat op deze set ?

Is er ook een forumsponsor die deze A.A. verkopen ?

De upgrade van de MAA zou dan eind dit jaar gepland staan.

Mijn eigen Quadral's moeten ook nog verkocht worden ....

Het verschil tussen de MPP506, en de MPP506DA is dat de MPP506DA een dac aan boord heeft. Daar zou je dan de squeezebox digitaal kunnen aansluiten en de dac van de MPP506DA gebruiken. Bij de gewone MPP506 kun je alleen de squeezobox analoog aansluiten en gebruik je de dac van je squeezebox.

De XSP-1 is nu klaar zeggen ze en zal dan toch wel leverbaar zijn in September ofzo verwacht ik, maar dat is altijd afwachten bij hun misschien dat ik deze zelf ook nog ga proberen en eventueel laat upgraden als ik CineMike zover krijg.  ;D

Vergeet ook niet dat de XPA-2 CM de monoblokken MAA706 CM voorbij speelt...

Quote from: Audiofiel on May 30, 2012, 18:38:51
Die Cinemike AV7005 hebben we getest met een nog véél fraaiere Classé CAV-500 eindversterker, maar in stereo valt de AV7005 (in CM uitvoering of niet) gewoon vies tegen. Lees meer over de shootout waarin deze getest werd hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119690.msg2103184#msg2103184

Ben ik wel met je eens voor alleen stereo zou ik de AV7005 CM ook niet kopen voor film/muziek bluray vind ik hem geweldig.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

treky22

Quote from: RvD on May 30, 2012, 19:09:23
Het verschil tussen de MPP506, en de MPP506DA is dat de MPP506DA een dac aan boord heeft. Daar zou je dan de squeezebox digitaal kunnen aansluiten en de dac van de MPP506DA gebruiken. Bij de gewone MPP506 kun je alleen de squeezobox analoog aansluiten en gebruik je de dac van je squeezebox.

Dan zou het voor mij dus een MPP506DA moeten worden  8)

Quote from: RvD on May 30, 2012, 19:09:23
Vergeet ook niet dat de XPA-2 CM de monoblokken MAA706 CM voorbij speelt...

XPA-2 zou ook nog kunnen dan. In juni de sale afwachten wat ie dan kost.
Tuning zou altijd verder dit jaar kunnen.

De MAA406 is dan een mindere optie, in verelijking met de XPA-2 ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RvD

Quote from: treky22 on May 30, 2012, 22:01:56

De MAA406 is dan een mindere optie, in verelijking met de XPA-2 ?

Klopt de MAA406 is veel minder dan de XPA-2 CM en de kosten ontlopen elkaar niet veel.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

#603
Quote from: Audiofiel on May 30, 2012, 18:38:51
Die Cinemike AV7005 hebben we getest met een nog véél fraaiere Classé CAV-500 eindversterker, maar in stereo valt de AV7005 (in CM uitvoering of niet) gewoon vies tegen. Lees meer over de shootout waarin deze getest werd hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119690.msg2103184#msg2103184

Jongens we zijn al weer een paar posts verder zie ik.   :)

Om nog even op de shoot out in te haken van toen:

Het is heel vreemd maar om de een of andere reden kwam stereo HDMI bij jou totaal niet van de grond. (analoog viel in het niets vergeleken bij de SSP 75)

Bij mijn Sherwood klinkt stereo HDMI ook gewoon erg goed en zelfs op de Perreaux was het goed. Misschien toch het hele CM plaatje dat goed op elkaar is afgestemd ?

Bij CineMike zelf speelde mijn Marantz AV 7005 HDMI stereo op het zelfde niveau als de analoge stereo uitgangen van de Primare BD 32 van Martin op zijn Anthem DV2 processor. En die speelt stereo XLR op het zelfde niveau als mijn Oppo.

Mijn Oppo ook geprobeerd op de CineMike AVP-A1HDA en was er geen verschil te ontdekken tussen stereo van de XLR of de HDMI uitgang.  Daar waren we met 4 man bij.  Zelfde resultaat met de CM DVD A1UD geen verschil tussen XLR en HDMI.

HDMI stereo of via de XLR op de Anthem was wel een behoorlijk verschil, in het voordeel van de XLR.

Dus waarom het bij jou niet van de grond kwam is mij een raadsel. Dan zeg ik er nogmaals bij dat HDMI Stereo waanzinnig goed klonk en er totaal geen verschil was tussen XLR en HDMI. Het heeft alles in huis, dynamiek, een dikke slam etc.

Vraag het maar aan Martin en zijn zwager. Ik zal hem deze post een linken.


Verder wil ik je graag een keer uit nodigen om dit zelf een keer te ervaren, tenminste als je daar de tijd voor hebt en het je leuk lijkt tenminste. Het is best wel een ritje maar wel erg gezellig.

Dan kan je ook gelijk zelf eens ervaren met je eigen ogen en oren.  ;D  Je zou dan ook zelf wat spullen mee kunnen nemen om te vergelijken dat vinden ze daar geen enkel probleem.


Edit : Om nog even op de shoot out in te haken van toen:

Het is heel vreemd maar om de een of andere reden kwam stereo HDMI bij jou totaal niet van de grond. (analoog viel in het niets vergeleken bij de SSP 75)

Bij mijn Sherwood klinkt stereo HDMI ook gewoon erg goed en zelfs op de Perreaux was het goed. Misschien toch het hele CM plaatje dat goed op elkaar is afgestemd ?


Ik heb je topic even terug gelezen maar ik kan uberhaupt niks vinden over HDMI stereo.. of lees ik er overheen? Zo niet heb ik mij vergist en hebben we stereo HDMI helemaal niet getest. Dan zou dat ook bij Frank2 geweest kunnen zijn. Alleen gebruikte ik in de tijd bij Frank2 de Audio Research DSI met de HT funktie, samen met de CM Marantz AV 7005


Verder was het advies voor Treky22 gericht op HDMI stereo, niet op rca stereo.




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: treky22 on May 30, 2012, 22:01:56
Dan zou het voor mij dus een MPP506DA moeten worden  8)

XPA-2 zou ook nog kunnen dan. In juni de sale afwachten wat ie dan kost.
Tuning zou altijd verder dit jaar kunnen.

De MAA406 is dan een mindere optie, in verelijking met de XPA-2 ?

Ik weet niet waar je vandaan komt maar je mag na mijn vakantie gerust een keer komen luisteren hoe zo een set klinkt. CineMike

Ik heb nu vandaag mijn Oppo opgehaald met de nieuwe stufe 2 tuning. Ik ga even spelen nu en hoor het wel.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on May 30, 2012, 22:04:41
Klopt de MAA406 is veel minder dan de XPA-2 CM en de kosten ontlopen elkaar niet veel.

Als het goed is, is jouw Oppo morgen klaar.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

Quote from: vik on May 30, 2012, 22:52:00
Ik weet niet waar je vandaan komt maar je mag na mijn vakantie gerust een keer komen luisteren hoe zo een set klinkt. CineMike

Ik heb nu vandaag mijn Oppo opgehaald met de nieuwe stufe 2 tuning. Ik ga even spelen nu en hoor het wel.  ;)

Ik woon in Eindhoven.
Zag ook dat CM ongeveer 445km verder is. Kan dit kloppen ?

Ik vond de AA-set een mooie combi bij elkaar.
Maar als een XPA-2 beter is ......
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Quote from: treky22 on May 30, 2012, 22:55:55
Ik woon in Eindhoven.
Zag ook dat CM ongeveer 445km verder is. Kan dit kloppen ?

Ik vond de AA-set een mooie combi bij elkaar.
Maar als een XPA-2 beter is ......

Ik in Den Bosch.  ;D

Nee joh die km's kloppen niet. 

Het is 135 kilometer.

http://maps.google.nl/maps?sugexp=chrome,mod%3D17&q=simmerath+lammersdorf&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x47bf7c66df1e371b:0x9abffaab9f12db43,Lammersdorf,+Germany&gl=nl&ei=morGT9CeNcWV0QXLuMSvCA&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBYQ8gEwAA
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

#608
Oooooh, heb ik kennelijk iets fouts gedaan.
Dan valt het nogal mee.

Hebben ze daar de AA's staan, en de XPA-2 ?
Ikzelf heb wel een XPA-5.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

vik

Quote from: treky22 on May 30, 2012, 23:06:22
Oooooh, heb ik kennelijk iets fouts gedaan.
Dan valt het nogal mee.

Hebben ze daar de AA's staan, en de XPA-2 ?
Ikzelf heb wel een XPA-5.

AA hebben ze staan, zowel standaard als upgrade.

Een XPA-2 niet volgens mij maar CineMike zelf heeft een (ik dacht) XPA-5 met tuning. Dus je zou je standaard XPA-5 eens mee kunnen nemen om te vergelijken.

Ga gewoon eens luisteren bij Mike, zover is het niet vanaf jou. En forum lid RVD woont ook niet zo ver van jou vandaan geloof ik. ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Quote from: vik on May 30, 2012, 22:52:37
Als het goed is, is jouw Oppo morgen klaar.  ;)

Ik heb inderdaad een mail gehad dat die morgen klaar is, hoop echt dat die zaterdag binnen is.  ;)

Quote from: treky22 on May 30, 2012, 23:06:22
Oooooh, heb ik kennelijk iets fouts gedaan.
Dan valt het nogal mee.

Hebben ze daar de AA's staan, en de XPA-2 ?
Ikzelf heb wel een XPA-5.

De XPA-2 hebben ze niet staan die tuning hebben ze eigenlijk speciaal voor mij ontwikkeld, ben ook de eerste klant waar ze Emotiva tuning aan geleverd hebben.  ;) CineMike heeft zelf een XPA-5 met tuning voor privé gebruik..

Ik woon overigens niet ver van Eindhoven af een 40km mocht je het een keer willen beluisteren is dit mogelijk...
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on May 31, 2012, 00:37:24
Ik heb inderdaad een mail gehad dat die morgen klaar is, hoop echt dat die zaterdag binnen is.  ;)

De XPA-2 hebben ze niet staan die tuning hebben ze eigenlijk speciaal voor mij ontwikkeld, ben ook de eerste klant waar ze Emotiva tuning aan geleverd hebben.  ;) CineMike heeft zelf een XPA-5 met tuning voor privé gebruik..

Ik woon overigens niet ver van Eindhoven af een 40km mocht je het een keer willen beluisteren is dit mogelijk...

Nog wakker? Die stufe 2 is echt fantastisch!!  ;D Ik heb nou al een paar muziek blu ray's geprobeerd en de upgrade is bij elke schijf een flinke boost. Adele kennen we natuurlijk maar ook de Vocals plus instrumenten bij Cream doen het fantastisch mooi.

Morgen eens met wat hoger volume proberen en wat films.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

#612
Quote from: vik on May 30, 2012, 22:44:35
Verder was het advies voor Treky22 gericht op HDMI stereo, niet op rca stereo.

Als ik het zo zie, heeft de A.A. MPP-506DA geen hdmi.
Dus zal het toch rca stereo worden, toch ?

Quote from: vik on May 30, 2012, 23:02:20
Ik in Den Bosch.  ;D

Ooooh, das vlakbij  :music:

Quote from: RvD on May 31, 2012, 00:37:24
Ik woon overigens niet ver van Eindhoven af een 40km mocht je het een keer willen beluisteren is dit mogelijk...

Dan zou ik en Marantz, en een Emotiva-combi eens kunnen luisteren.
Zou super zijn. En dan een keer naar CineMike om de Advance Acoustic te zien en luisteren.
En ook meteen de Vulkan's ... die heeft hij toch staan daar ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

RvD

Quote from: vik on May 31, 2012, 00:45:20
Nog wakker? Die stufe 2 is echt fantastisch!!  ;D Ik heb nou al een paar muziek blu ray's geprobeerd en de upgrade is bij elke schijf een flinke boost. Adele kennen we natuurlijk maar ook de Vocals plus instrumenten bij Cream doen het fantastisch mooi.

Morgen eens met wat hoger volume proberen en wat films.

Klinkt goed !

Quote from: treky22 on May 31, 2012, 10:10:33
Dan zou ik en Marantz, en een Emotiva-combi eens kunnen luisteren.
Zou super zijn. En dan een keer naar CineMike om de Advance Acoustic te zien en luisteren.
En ook meteen de Vulkan's ... die heeft hij toch staan daar ?

Ja de Vulkans heeft die staan gebruikt die zelf als surrounds maar voor stereo te luisteren zal wel kunnen, als fronts staan er de Titans normaal.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

treky22

Quote from: RvD on May 31, 2012, 10:19:35
Ja de Vulkans heeft die staan gebruikt die zelf als surrounds maar voor stereo te luisteren zal wel kunnen, als fronts staan er de Titans normaal.

Titans zijn me een stap te duur  :blink:

Maar ik maak graag gebruik van jullie uitnodigingen  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Audiofiel

#615
Quote from: vik on May 30, 2012, 22:44:35
Jongens we zijn al weer een paar posts verder zie ik.   :)

Om nog even op de shoot out in te haken van toen:

Het is heel vreemd maar om de een of andere reden kwam stereo HDMI bij jou totaal niet van de grond. (analoog viel in het niets vergeleken bij de SSP 75)

Dat komt omdat we HDMI stereo helemaal niet hebben getest. ;)

QuoteBij mijn Sherwood klinkt stereo HDMI ook gewoon erg goed en zelfs op de Perreaux was het goed. Misschien toch het hele CM plaatje dat goed op elkaar is afgestemd ?

Bij CineMike zelf speelde mijn Marantz AV 7005 HDMI stereo op het zelfde niveau als de analoge stereo uitgangen van de Primare BD 32 van Martin op zijn Anthem DV2 processor. En die speelt stereo XLR op het zelfde niveau als mijn Oppo.

Mijn Oppo ook geprobeerd op de CineMike AVP-A1HDA en was er geen verschil te ontdekken tussen stereo van de XLR of de HDMI uitgang.  Daar waren we met 4 man bij.  Zelfde resultaat met de CM DVD A1UD geen verschil tussen XLR en HDMI.

HDMI stereo of via de XLR op de Anthem was wel een behoorlijk verschil, in het voordeel van de XLR.

Geen verschil duidt in de regel vaak eerder op het ontbreken van kwaliteit waardoor de verschillen wegvallen. Hoe beter de kwaliteit van de (rest van de) set, hoe groter de verschillen zouden moeten worden.

QuoteDus waarom het bij jou niet van de grond kwam is mij een raadsel. Dan zeg ik er nogmaals bij dat HDMI Stereo waanzinnig goed klonk en er totaal geen verschil was tussen XLR en HDMI. Het heeft alles in huis, dynamiek, een dikke slam etc.

Vraag het maar aan Martin en zijn zwager. Ik zal hem deze post een linken.

Verder wil ik je graag een keer uit nodigen om dit zelf een keer te ervaren, tenminste als je daar de tijd voor hebt en het je leuk lijkt tenminste. Het is best wel een ritje maar wel erg gezellig.

Dan kan je ook gelijk zelf eens ervaren met je eigen ogen en oren.  ;D  Je zou dan ook zelf wat spullen mee kunnen nemen om te vergelijken dat vinden ze daar geen enkel probleem.

Ik kom graag een keertje langs. De SSP-75 kan ik dan meenemen, maar alleen de CAV-500 ga ik niet meenemen. ;D


QuoteIk heb je topic even terug gelezen maar ik kan uberhaupt niks vinden over HDMI stereo.. of lees ik er overheen? Zo niet heb ik mij vergist en hebben we stereo HDMI helemaal niet getest. Dan zou dat ook bij Frank2 geweest kunnen zijn. Alleen gebruikte ik in de tijd bij Frank2 de Audio Research DSI met de HT funktie, samen met de CM Marantz AV 7005

Zie boven. Dat hebben we helemaal niet getest. We hebben HDMI alleen voor surround gebruikt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: vik on May 30, 2012, 22:44:35
Verder was het advies voor Treky22 gericht op HDMI stereo, niet op rca stereo.

Dat snap ik. Maar de keuze voor HDMI is niet erg logisch als je een stereo setup wilt, aangezien HDMI vrijwel altijd een surround apparaat betekent. Je kunt in mijn ervaring dan beter een goede stereo voorversterker kopen, waar veel meer uit te halen is, zeker in combinatie met een mooie bron.

En de genoemde Marantz PM-15S2 + Marantz SA-15S2 lijken mij juist een hele aardige kandidaat voor de Quadral Aurum Vulkan VIII (in tegenstelling tot het advies van Mike). ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

treky22

Quote from: Audiofiel on May 31, 2012, 11:10:04
Dat snap ik. Maar de keuze voor HDMI is niet erg logisch als je een stereo setup wilt, aangezien HDMI vrijwel altijd een surround apparaat betekent. Je kunt in mijn ervaring dan beter een goede stereo voorversterker kopen, waar veel meer uit te halen is, zeker in combinatie met een mooie bron.

En de genoemde Marantz PM-15S2 + Marantz SA-15S2 lijken mij juist een hele aardige kandidaat voor de Quadral Aurum Vulkan VIII (in tegenstelling tot het advies van Mike). ::)

Idd, voor hdmi zou ik dan surround moeten kopen. En ik wil over naar stereo.

Marantz vind ik nog steeds een hele mooie set.
De genoemde Advance Acoustic ziet er ook goed uit. Zeker i.c.m. de XPA-2, indien daarna de CM-upgrade erop.
Wat kost trouwens de XPA-2 upgrade ?

Deze 2 sets wil ik tussen kiezen -> 1) Marantz PM-15S2 + SA-15S2   2) A.A. MPP506DA + Emotiva XPA-2
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Audiofiel

Quote from: treky22 on May 31, 2012, 11:18:22
Idd, voor hdmi zou ik dan surround moeten kopen. En ik wil over naar stereo.

Marantz vind ik nog steeds een hele mooie set.
De genoemde Advance Acoustic ziet er ook goed uit. Zeker i.c.m. de XPA-2, indien daarna de CM-upgrade erop.
Wat kost trouwens de XPA-2 upgrade ?

Deze 2 sets wil ik tussen kiezen -> 1) Marantz PM-15S2 + SA-15S2   2) A.A. MPP506DA + Emotiva XPA-2

De Marantz SA15 is standaard al heel aardig, maar is ook fors te upgraden. Forumgenoot Richi heeft dat ook laten doen, bij ArtSpeak. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

RvD

Quote from: treky22 on May 31, 2012, 11:18:22
Wat kost trouwens de XPA-2 upgrade ?

De XPA-2 upgrade kost totaal 950 euro (350 euro per kanaal en 250 euro voor de voeding)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Audiofiel

Quote from: RvD on May 31, 2012, 15:22:18
De XPA-2 upgrade kost totaal 950 euro (350 euro per kanaal en 250 euro voor de voeding)

Wel aparte manier om het totaalbedrag iets lager te laten lijken... ;D


Zou mijn garage de volgende keer ook zeggen dat de grote beurt per cylinder slechts een kwart kost? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

RvD

Bij een XPA-3 of XPA-5 is de voeding goedkoper namelijk 150 euro. Hoe zouden ze het dan moeten aanbieden ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Nooff

Quote from: RvD on May 31, 2012, 18:30:16
Bij een XPA-3 of XPA-5 is de voeding goedkoper namelijk 150 euro. Hoe zouden ze het dan moeten aanbieden ?
Waarom eigenlijk? Aangezien de XPA-2 en XPA-5 dezelfde voeding herbergen...

RvD

Er zal toch wel verschil in zitten anders zou je het zelf moeten navragen mocht je interesse hebben...

Mijn Oppo is ook klaar alleen is die nog niet onderweg dus heb hem maandag pas helaas.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

woutjeeh

Zag toevallig in het Emotiva topic een verwijzing naar dit topic over Emotiva Vs. Aa. Ik heb zelf de MPP506DA + MAA 406 en ik kan je vertellen dat dat heerlijk klinkt. Heb zelf ook lang getwijfeld tussen Emotiva en AA. Vond zelf de AA kwa design mooier. Heb Emotiva nooit in het echt kunnen beluisteren, maar ik schrok er eerlijk gezegd een beetje van dat Fear amper verschil merkte toen hij een XPA-2 had gekocht tegenover zijn Denon receiver. Dat kan nstuurlijk duiden op een hele goede receiver, maar een receiver van €1200 ofzo zou volgens mij wel duidelijk minder moeten klinken dan een XPA-2 als eindversterking.

Ik ben destijds met mijn Marantz Sr5004 naar een audiozaak geweest en heb vergeleken maar het verschil was echt enorm. Nu is het natuurlijk wel zo dat mijn receiver ook van een andere klasse was dan die van Fear.

Ik denk overigens ook dat de MAA 406 zonder problemen je Quadrals aan kan sturen want dit beest heeft echt (hoorbaar) veel pit.  Het aantal watt van een versterker zegt natuurlijk ook niet alles.
Focal Chorus 826V Ebony - Advance Acoustic MAA 406 - Advance Acoustic MPP 506DA - Sunfire HRS-12 + Antimode - Squeezebox Touch - W&M LS-01