CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 17:42:46
Mijn probleem is denk ik dat ik een beetje teveel vast houd aan analoog.
Maar dat is dus eigenlijk absoluut niet nodig? Of is dat ook een beetje smaak gebonden?

Analoog?  Het is allemaal een compleet digitaal domein waarmee je bezig bent. Het gaat er om welk apparaat beter het digitale signaal omzet naar analoog. Dat kan de SR zijn maar even goed je BR/CD speler.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Zefanja

Quote from: vik on May 15, 2012, 18:17:07
Dat is natuulijk afhankelijk van de DACĀ“s en de upgrades hebben ook invloed natuurlijk.

Bij mijn Marantz klonk de stereo HDMI (vanaf de Oppo 93 stufe 2) net zo goed als de XLR uitgangen van de Primare van Martin aangesloten op zijn Anthem.

Op de Denon AVP-A1HDA van Mike zat er bij het gebruik van zijn DVD A1UD tussen HDMI en XLR amper verschil.

De laatste keer heb ik mijn Oppo meegenomen naar een vriend van mij. Die heeft een standaard SR 8002 en deze hebben we stereo getest via HDMI en de RCA stereo out. Via HDMI klonk het gewoon beroerd. RCA was veel beter.

Dus al die dingen hebben invloed.

Dus met dat ik de speler upgrade moet ik echt de receiver of processor upgraden.
Of is het beter om het eerst de receiver of processor te upgraden en dan pas de speler?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: Maro on May 15, 2012, 18:22:10
Analoog?  Het is allemaal een compleet digitaal domein waarmee je bezig bent. Het gaat er om welk apparaat beter het digitale signaal omzet naar analoog. Dat kan de SR zijn maar even goed je BR/CD speler.

Ja is ook zo.
Maar dan rijst er bij mij gelijk een vraag.
Waarom blijven sommige zweren bij analoog?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 19:09:01
Dus met dat ik de speler upgrade moet ik echt de receiver of processor upgraden.
Of is het beter om het eerst de receiver of processor te upgraden en dan pas de speler?

Dat is wel het mooiste.

Hoewel elke receiver-processor profiteert van de digitale upgrades.

Wat hier allemaal is besproken over afgelopen zondag gaat voornamelijk  over upgrades..of wat standaard al een high end niveau heeft. (Primare/ Anthem) Ik denk dus dat je met een standaard AV 7005 HDMI stereo niet het resultaat haalt van de CineMike edities.

Vandaar dat bij de CM Denon AVP-A1HDA en de CM AV 7005 dit verschil  tussen XLR en HDMI gelijk is. (Dit natuurlijk enkel bij de AVP samen met de Denon A1UD want de AV 7005 heeft geen XLR)

De CM AV 7005 HDMI stereo is vergeleken met de Anthem Dv2,  aangesloten via de XLR stereo out van de Primare. En dit was gewoon gelijk en Mike zelf vond de Marantz net even wat mooier.

Het is dus echt niet zo dat digitaal altijd mooier is of gelijkwaardig met high end analoog. Daar komt een hoop bij kijken zoals je ziet.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 19:10:17
Ja is ook zo.
Maar dan rijst er bij mij gelijk een vraag.
Waarom blijven sommige zweren bij analoog?

Die gebruiken ook analoog, draaitafels ed. Het met analoge kabels aansluiten van je bron als beste ervaren komt van uit de stereo hoek. Maar die kunnen 99% van de tijd ook niet anders :D. Er zijn bijna geen stereo versterkers met digitale ingangen. en wil je jezelf serieus nemen als stereo genieter met een HT set up dan volg je de weg van de stereo boys die weer niet anders dan met analoge RCA/XLR kabels de boel aan kunnen sluiten.  :D  Als een goede receiver hebt zoals in jouw geval (alhoewel Vik dat anders ervaart) en een cheap ass bron dan ga je natuurlijk digitaal aansluiten en niet de bron dat reken werk laten doen toch?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Zefanja

Quote from: vik on May 15, 2012, 20:45:03
Dat is wel het mooiste.

Hoewel elke receiver-processor profiteert van de digitale upgrades.

Wat hier allemaal is besproken over afgelopen zondag gaat voornamelijk  over upgrades..of wat standaard al een high end niveau heeft. (Primare/ Anthem) Ik denk dus dat je met een standaard AV 7005 HDMI stereo niet het resultaat haalt van de CineMike edities.

Vandaar dat bij de CM Denon AVP-A1HDA en de CM AV 7005 dit verschil  tussen XLR en HDMI gelijk is. (Dit natuurlijk enkel bij de AVP samen met de Denon A1UD want de AV 7005 heeft geen XLR)

De CM AV 7005 HDMI stereo is vergeleken met de Anthem Dv2,  aangesloten via de XLR stereo out van de Primare. En dit was gewoon gelijk en Mike zelf vond de Marantz net even wat mooier.

Het is dus echt niet zo dat digitaal altijd mooier is of gelijkwaardig met high end analoog. Daar komt een hoop bij kijken zoals je ziet.

Duidelijk verhaal.
Dus eerst maar eens zorgen dat ik hetgeen vervang dat ik wil vervangen en dan kijken voor een upgrade van de componenten
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: Maro on May 15, 2012, 20:46:32
Die gebruiken ook analoog, draaitafels ed. Het met analoge kabels aansluiten van je bron als beste ervaren komt van uit de stereo hoek. Maar die kunnen 99% van de tijd ook niet anders :D. Er zijn bijna geen stereo versterkers met digitale ingangen. en wil je jezelf serieus nemen als stereo genieter met een HT set up dan volg je de weg van de stereo boys die weer niet anders dan met analoge RCA/XLR kabels de boel aan kunnen sluiten.  :D  Als een goede receiver hebt zoals in jouw geval (alhoewel Vik dat anders ervaart) en een cheap ass bron dan ga je natuurlijk digitaal aansluiten en niet de bron dat reken werk laten doen toch?

Ik kijk vooral film, dus analoog aansluiten heeft voor mij weinig zin dan eigenlijk.
En als er een goede dac in zit hoef je ook niet analoog.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on May 16, 2012, 08:34:49
Duidelijk verhaal.
Dus eerst maar eens zorgen dat ik hetgeen vervang dat ik wil vervangen en dan kijken voor een upgrade van de componenten

Je kan beginnen met een Oppo 93 (CineMike)

Dan kan je eventueel een AV 7005 kopen met eindversterker. En die later up laten graden.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

Quote from: vik on May 16, 2012, 08:50:57
Je kan beginnen met een Oppo 93 (CineMike)

Dan kan je eventueel een AV 7005 kopen met eindversterker. En die later up laten graden.

Dat is wel een goed idee eigenlijk.
De tv en de speler zijn op het moment de dingen waar ik me het meest aan erger.

Zat trouwens te denken aan een parasound eindbak.
Moet iets hebben wat 4ohm aan kan en de marantz bakken gaan tegenwoordig maar tot 6ohm.
Ze kunnen wel 4ohm, maar men geeft vaak aan dat het niet verstandig is om dat soort speakers er op aan te sluiten.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on May 16, 2012, 09:23:06
Dat is wel een goed idee eigenlijk.
De tv en de speler zijn op het moment de dingen waar ik me het meest aan erger.

Zat trouwens te denken aan een parasound eindbak.
Moet iets hebben wat 4ohm aan kan en de marantz bakken gaan tegenwoordig maar tot 6ohm.
Ze kunnen wel 4ohm, maar men geeft vaak aan dat het niet verstandig is om dat soort speakers er op aan te sluiten.

Wat betreft de eindversterkers dat is o.a. mede afhankelijk van hoe hard je speelt.

Ik heb de MM 8003  hier gehad in surround en mijn Elac FS 609 CE werden gewoon aangestuurd zonder problemen, en dit is ook een lastige speaker.

Ik kom hier op 3m afstand van de speakers op zijn max rond 90 db (uitschieters) geluid en dat is hard zat.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bmateijsen

Via HDMI en dus ook als je stereo speelt zal er altijd gevolgd worden wat je met bass-management hebt ingegeven. Dus luidsprekers op small zorgt ervoor dat je in stereo ook altijd met subwoofer speelt. Stereo betekent hier dus niet alleen de fronts.

Groet,

Bjorn

Quote from: DVDmartinDVD on May 15, 2012, 16:36:02
Ik wacht wel even de reactie af van BB&G.

Dat het via analoog wel gewoon goed was en krachtig dat is gewoon een feit.
Eigenlijk heeft de D2V te veel instellingen zodat een foutje in het menu gauw gemaakt is. En dat er ruimte is voor verbetering is ook een feit ;)

Ik zal ook eens de vraag op het avs-forum neer leggen, daar krijg je meestal ook wel snel antwoord.

Audiofiel

Dan betekent stereo (analoog) aansluiten dus altijd een (extra) AD-omzetting? Anders verwacht ik geen bassmanagement. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

#537
Quote from: Audiofiel on May 16, 2012, 09:43:37
Dan betekent stereo (analoog) aansluiten dus altijd een (extra) AD-omzetting? Anders verwacht ik geen bassmanagement. ::)

Nee, er staat als je via HDMI stereo luistert, dan zal deze altijd bass-management volgen.

Zefanja

Quote from: vik on May 16, 2012, 09:30:54
Wat betreft de eindversterkers dat is o.a. mede afhankelijk van hoe hard je speelt.

Ik heb de MM 8003  hier gehad in surround en mijn Elac FS 609 CE werden gewoon aangestuurd zonder problemen, en dit is ook een lastige speaker.

Ik kom hier op 3m afstand van de speakers op zijn max rond 90 db (uitschieters) geluid en dat is hard zat.

Speel eigenlijk niet zo heel hard, meestal tussen de 75db en 80db in surround.
Maar ik heb ook een vrij kleine ruimte om te vullen.
De SR7005 trekt de 4ohm speakers overigens ook erg goed hoor.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on May 16, 2012, 10:07:29
Speel eigenlijk niet zo heel hard, meestal tussen de 75db en 80db in surround.
Maar ik heb ook een vrij kleine ruimte om te vullen.
De SR7005 trekt de 4ohm speakers overigens ook erg goed hoor.

Dat bedoel ik.  De MM 8003 of 7055 voldoen prima in jouw situatie. Bezoek je aan Mike en klaar.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on May 16, 2012, 09:48:30
Nee, er staat als je via HDMI stereo luistert, dan zal deze altijd bass-management volgen.

En bij analoog aansluiten?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Zefanja

Quote from: bmateijsen on May 16, 2012, 09:48:30
Nee, er staat als je via HDMI stereo luistert, dan zal deze altijd bass-management volgen.

Helemaal waar. Daarom op de vele receivers de pure direct optie.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Quote from: vik on May 16, 2012, 10:11:46
Dat bedoel ik.  De MM 8003 of 7055 voldoen prima in jouw situatie. Bezoek je aan Mike en klaar.  ;)

Dat zeker. Eerst de spullen aanschaffen en dan upgraden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: bmateijsen on May 16, 2012, 09:48:30
Nee, er staat als je via HDMI stereo luistert, dan zal deze altijd bass-management volgen.

Voor zover ik weet stonden de settings zo goed als mogelijk gelijk met de Marantz AV 7005 en de Denon AVP. Verder alle settings
zo direct mogelijk.

Het hele geluidsbeeld werd bij stereo HDMI  erg vlak en dun.  (niet enkel het lage bereik)

Volgens Mike gaat er ergens in de Anthem iets niet goed en wordt er een rare omweg gekozen.

Ze hebben bij AreaDVD het zelfde probleem gehad met een DV2 waar ze niet achter konden komen. Het is niet

enkel een instelling in het filter. (dat zou wat zijn als het enkel een kwestie van een filter is met hun ervaring)

Ook al presteerden de AV 7005 en de AVP beter als de Anthem, het geluid was gewoon te mager voor zijn niveau en klopt er ergens
iets niet.

Het kan de software zijn maar ook iets in de opbouw van de hardware.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H8TER

Quote from: vik on May 15, 2012, 17:00:31
Mijn bevindingen :

Jeetje wat een verschil t.o.v de eerste tuning. Iedereen was overtuigd over de verbeteringen. Het scheelde weinig met de Denon A1UD ref. speler.

De verbeteringen zitten onder andere in het afvlakken van wat scherpe digitale randjes wat bijvoorbeeld bij Adele (zang en bijvoorbeeld bij de piano die iets te donker klonk. Beetje lastig om het beter te omschrijven) te horen was.

En de Oppo is nog weer wat ruimtelijker geworden en weer iets meer dynamiek.

Hulde aan de Primare van Martin want die zit tussen de stufe 1 en 2 in. Ze hebben goed werk afgeleverd bij Primare. Die hebben we dus ook op de Denon AVP gehoord. (Analoog doet hij stereo niet onder van de Cinemike analoge tuning XLR van mijn Oppo 95 en doet dit dus ook op de MCH kanalen en zeker niet vergelijkbaar met een standaard Oppo BDP 95)


Als je dan kijkt dat de Primare op alle analoge uitgangen het zelfde resultaat geeft als op de XLR dan is het zeker een mooie speler.

Als ik dat bij Mike zou moeten laten doen ben ik weer 1000 euro extra kwijt.

Was idd overduidelijk een verschil. Of je het het geld waard vindt is een 2e. Want niet iedere verandering is een verbetering maar als hij ruimtelijker en helderder is valt dat bij mij in het straatje verbetering  :clapping: en het was wel erg duidelijk te horen  :worship:

De set van mike zelf  :headbanging: :headbanging: niet normaal maar zoals martin ook al zei hij heeft natuurlijk alle tijd besteed om hem zo te krijgen en als je er dan standaard spul aan hang dan hoor je gelijk dat die niet op zijn manier "getuned" is en dus ruimtelijkheid mist waar mike wel erg mee bezig is.
Maar het werk wat CM levert is wel een erg goede verbetering en zolang je het nooit gehoord heb mis je niks maar als je het wel gedaan zal je het waarschijnlijk willen hebben want DAMN :worship:

Een zeer geslaagde dag waar ik ook weer het een en ander geleerd heb :pompom:

TXNR5007  BDP-105 HTS2600 Q11(4x)  IQ60c ASW2000(2x)

bmateijsen

Ik ben er niet bij geweest, maar speelde er in stereo een subwoofer mee?

Dat iets gelijk is vwb instellingen aan de andere processoren wil niet zeggen dat het signaal gelijk behandeld wordt. Bij ons speelt altijd de sub mee in de demo-opstelling en ik herken totaal niet wat je zegt.

Verder vind ik dat Anthem vooral uitblinkt als ARC wordt gebruikt, dit niet gebruiken in de demo-opstelling geeft geen eerlijk vergelijk.

Groet,

Bjorn

Quote from: vik on May 16, 2012, 11:10:11
Voor zover ik weet stonden de settings zo goed als mogelijk gelijk met de Marantz AV 7005 en de Denon AVP. Verder alle settings
zo direct mogelijk.

Het hele geluidsbeeld werd bij stereo HDMI  erg vlak en dun.  (niet enkel het lage bereik)

Volgens Mike gaat er ergens in de Anthem iets niet goed en wordt er een rare omweg gekozen.

Ze hebben bij AreaDVD het zelfde probleem gehad met een DV2 waar ze niet achter konden komen. Het is niet

enkel een instelling in het filter. (dat zou wat zijn als het enkel een kwestie van een filter is met hun ervaring)

Ook al presteerden de AV 7005 en de AVP beter als de Anthem, het geluid was gewoon te mager voor zijn niveau en klopt er ergens
iets niet.

Het kan de software zijn maar ook iets in de opbouw van de hardware.

vik

Quote from: H8TER on May 16, 2012, 11:20:55
Was idd overduidelijk een verschil. Of je het het geld waard vindt is een 2e. Want niet iedere verandering is een verbetering maar als hij ruimtelijker en helderder is valt dat bij mij in het straatje verbetering  :clapping: en het was wel erg duidelijk te horen  :worship:

De set van mike zelf  :headbanging: :headbanging: niet normaal maar zoals martin ook al zei hij heeft natuurlijk alle tijd besteed om hem zo te krijgen en als je er dan standaard spul aan hang dan hoor je gelijk dat die niet op zijn manier "getuned" is en dus ruimtelijkheid mist waar mike wel erg mee bezig is.
Maar het werk wat CM levert is wel een erg goede verbetering en zolang je het nooit gehoord heb mis je niks maar als je het wel gedaan zal je het waarschijnlijk willen hebben want DAMN :worship:

Een zeer geslaagde dag waar ik ook weer het een en ander geleerd heb :pompom:

Hoe is het met de oren?  ;D

Ik vond het ook een super geslaagde dag.

En je hebt een punt inderdaad.  Als je er niet bent geweest dan mis je ook niks. Gewoon niet langs gaan hahaha
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H8TER

Quote from: vik on May 16, 2012, 11:10:11
Voor zover ik weet stonden de settings zo goed als mogelijk gelijk met de Marantz AV 7005 en de Denon AVP. Verder alle settings
zo direct mogelijk.

Het hele geluidsbeeld werd bij stereo HDMI  erg vlak en dun.  (niet enkel het lage bereik)

Volgens Mike gaat er ergens in de Anthem iets niet goed en wordt er een rare omweg gekozen.

Ze hebben bij AreaDVD het zelfde probleem gehad met een DV2 waar ze niet achter konden komen. Het is niet

enkel een instelling in het filter. (dat zou wat zijn als het enkel een kwestie van een filter is met hun ervaring)

Ook al presteerden de AV 7005 en de AVP beter als de Anthem, het geluid was gewoon te mager voor zijn niveau en klopt er ergens
iets niet.

Het kan de software zijn maar ook iets in de opbouw van de hardware.
:withstupid:
idd wel een beetje raar dat hij over de hdmi gelijk zo anders/minder klonk. Kijken of martin het kan vinden is de instellingen of dat het ergens anders in zit


Quote from: vik on May 16, 2012, 11:24:59
Hoe is het met de oren?  ;D

Ik vond het ook een super geslaagde dag.

En je hebt een punt inderdaad.  Als je er niet bent geweest dan mis je ook niks. Gewoon niet langs gaan hahaha
mijn oren zijn weer tot rust gekomen :clapping:

gelijk het een en ander bij mijn ook verandert om te kijken/luisteren of je het merkt. simpele instellingen maar het werkt  :worship:
TXNR5007  BDP-105 HTS2600 Q11(4x)  IQ60c ASW2000(2x)

bmateijsen

Quote from: Audiofiel on May 16, 2012, 10:18:48
En bij analoog aansluiten?

Dan is er geen extra A/D D/A, maar gewoon analoog en dus large.

Groet,

Bjorn

vik

Quote from: bmateijsen on May 16, 2012, 11:24:25
Ik ben er niet bij geweest, maar speelde er in stereo een subwoofer mee?

Dat iets gelijk is vwb instellingen aan de andere processoren wil niet zeggen dat het signaal gelijk behandeld wordt. Bij ons speelt altijd de sub mee in de demo-opstelling en ik herken totaal niet wat je zegt.

Verder vind ik dat Anthem vooral uitblinkt als ARC wordt gebruikt, dit niet gebruiken in de demo-opstelling geeft geen eerlijk vergelijk.

Groet,

Bjorn

Volgens mij wel want op het moment dat Martin thuis kwam speelde de sub ook gewoon mee.

Maar nogmaals het is niet enkel het geluid van een gefilterd laag, het gaat om het totale geluidsbeeld.


Wat betreft de ARC: daarom schreef ik ook in mijn bevindingen, vergeleken zonder post processing en enkel vergeleken zonder enige vorm van correctie.

De ruimte is prima wat betreft akoestiek dus daar ook niet nodig.

De Anthem is naar mijn mening (en anderen) de beste processor die er te koop is dus verder absoluut niks negatiefs. De room correction is ook zeker een van zijn sterkste kanten.

Verder hoeft het verhaal HDMI stereo geen probleem te zijn want dat is het ook niet. Martin luistert gewoon analoog vanaf zijn Primare. Het was gewoon iets wat opviel.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike