CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: vik on May 15, 2012, 00:34:20
Upgraden van de UD5005 is geen enkel probleem. Daar hebben ze een tuning voor.  ;)
Heb je daar iets meer info over? Kosten ed.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

vik

#501
Quote from: Madhouse on May 15, 2012, 09:11:41
Heb je daar iets meer info over? Kosten ed.

http://www.cinemike.de/en-us/hardware/marantz.aspx

400 euro.

Je zal een verbetering krijgen via HDMI, beeld wordt wat scherper en krijgt ietsje meer diepte. Verder profiteer je van een verbetering in geluid.

Mail hem anders even voor meer info: [email protected]
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Robert T

UD5005 is gelijk aan de Denon 1611 volgens Mike maar daar staat nou weer net geen beschrijving bij..

Vd week als het goed is de VW95 van Frank bewonderen, dan wordt dit opeens ook de moeite waard...
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

vik

Quote from: Robert T on May 15, 2012, 09:39:41
UD5005 is gelijk aan de Denon 1611 volgens Mike maar daar staat nou weer net geen beschrijving bij..

Vd week als het goed is de VW95 van Frank bewonderen, dan wordt dit opeens ook de moeite waard...

Robert dit is btw een handige manual: De Outlaw AV 7005 :

http://user.faktiskt.se/boom/av7005guide.pdf


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi, heb nu even tijd om wat te omschrijven wat ik zondag mee maakte ;)

Mike's referentie set is erg mooi om te zien en te horen, maar je kan wel horen dat Mike net zo lang heb zitten tweaken door printplaten te maken om het geluid te hebben wat hij nu heeft.

Op al zijn apparatuur heeft hij een label "Cinemike" hangen wat wel getweaked is, dus van versterker tot speaker.

Dus als je van de standaard apparatuur uit gaat, dan kom je natuurlijk uit op andere conclusie's.

Ik ben er achter gekomen dat ik geen bas had dat er een instelling niet goed staat, thuis ga je natuurlijk weer luisteren om te horen waar het nu aan ligt.
Met de subwoofer aan komt er wel bas uit het signaal, dus ergens wordt de bas afgekapt en naar de subwoofer gestuurd, zelfs als hij alleen stereo uitstuurt.

Ik heb de vraag al gestelt aan BB&G om te horen hoe hun de D2V hebben ingesteld.
Wel moet ik toe geven dat de video gedeelte van de Anthem niet lekker werkt en vaak handshake problemen veroorzaakt, Anthem is hier wel mee bezig om dit op te lossen met een nieuwe firmware. Hoofd oorzaak ligt aan de hdmi protocol die verruimd moet worden en beter met andere hdmi apparatuur kan connecten. Ook aan een passtrough voor het beeld wordt aangewerkt.

De set van Mike is snel, hard en detailrijk. Er werd af en toe op zeer luide volume gespeeld waarbij er een aanslag op het gehoor werd gepleegd :) Ik denk met dit type geluid in een kleine ruimte het misschien niet echt lekker klinkt en dat je meer neigt naar een wat warmer geluid.

Ook hebben we nog even de Kordz LUX kabel er tussen gehangen om te zien of er verschillen waarneembaar waren met de op het gehoor uitgezochte hdmi cinemike kabel.
We konden geen verschil zien/horen, Mike natuurlijk wel maar hij kent zijn set door en door. Dus we kunnen zeggen dat de Kordz LUX gewoon heel erg goed is en geen verslechtering geeft in het geluidsbeeld. De verschillen in analoogkabels zijn veel sneller waarneembaar dan in digitale kabels.

De Sim projctor gaf ook een heel mooi plaatje, maar met een prijskaartje van 30.000 euro toch wel heel erg veel geld en het verschil met mijn JVC is het verschil van €23.000 toch niet waard.

Al met al een leuke dag en we zijn weer wat wijzer geworden.

Groet Martin.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Quote from: DVDmartinDVD on May 15, 2012, 16:05:38
Hoi, heb nu even tijd om wat te omschrijven wat ik zondag mee maakte ;)

Mike's referentie set is erg mooi om te zien en te horen, maar je kan wel horen dat Mike net zo lang heb zitten tweaken door printplaten te maken om het geluid te hebben wat hij nu heeft.

Op al zijn apparatuur heeft hij een label "Cinemike" hangen wat wel getweaked is, dus van versterker tot speaker.

Dus als je van de standaard apparatuur uit gaat, dan kom je natuurlijk uit op andere conclusie's.

Ik ben er achter gekomen dat ik geen bas had dat er een instelling niet goed staat, thuis ga je natuurlijk weer luisteren om te horen waar het nu aan ligt.
Met de subwoofer aan komt er wel bas uit het signaal, dus ergens wordt de bas afgekapt en naar de subwoofer gestuurd, zelfs als hij alleen stereo uitstuurt.

Ik heb de vraag al gestelt aan BB&G om te horen hoe hun de D2V hebben ingesteld.
Wel moet ik toe geven dat de video gedeelte van de Anthem niet lekker werkt en vaak handshake problemen veroorzaakt, Anthem is hier wel mee bezig om dit op te lossen met een nieuwe firmware. Hoofd oorzaak ligt aan de hdmi protocol die verruimd moet worden en beter met andere hdmi apparatuur kan connecten. Ook aan een passtrough voor het beeld wordt aangewerkt.

De set van Mike is snel, hard en detailrijk. Er werd af en toe op zeer luide volume gespeeld waarbij er een aanslag op het gehoor werd gepleegd :) Ik denk met dit type geluid in een kleine ruimte het misschien niet echt lekker klinkt en dat je meer neigt naar een wat warmer geluid.

Ook hebben we nog even de Kordz LUX kabel er tussen gehangen om te zien of er verschillen waarneembaar waren met de op het gehoor uitgezochte hdmi cinemike kabel.
We konden geen verschil zien/horen, Mike natuurlijk wel maar hij kent zijn set door en door. Dus we kunnen zeggen dat de Kordz LUX gewoon heel erg goed is en geen verslechtering geeft in het geluidsbeeld. De verschillen in analoogkabels zijn veel sneller waarneembaar dan in digitale kabels.

De Sim projctor gaf ook een heel mooi plaatje, maar met een prijskaartje van 30.000 euro toch wel heel erg veel geld en het verschil met mijn JVC is het verschil van €23.000 toch niet waard.

Al met al een leuke dag en we zijn weer wat wijzer geworden.

Groet Martin.

Hoi Martin,

Had deze ook naar je mail gestuurd:

Voor film was er niks aan de hand met de Anthem. Het was enkel als er een stereo signaal binnen kwam vanaf de Primare of Denon.


Hij stuurde evengoed bij Mike gewoon naar de sub (stereo HDMI) en die was ook aanwezig.

Maar het was eigenlijk niet echt een gemis van alleen bas. Het totale geluidsbeeld was gewoon een stuk minder. Heel dun tov de analoge XLR. Mike was bekend met dit probleem en dat zei hij ook. Hij had datzelfde ervaren met Lars Mette van AreaDVD ten tijde van de review van de Anthem.

Als het goed is heb je ook al speel je met je sub thuis met XLR een veel beter geluid vanaf de Primare. Dat moet haast wel.

Ik denk dat het een bug is in de software.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Ik wacht wel even de reactie af van BB&G.

Dat het via analoog wel gewoon goed was en krachtig dat is gewoon een feit.
Eigenlijk heeft de D2V te veel instellingen zodat een foutje in het menu gauw gemaakt is. En dat er ruimte is voor verbetering is ook een feit ;)

Ik zal ook eens de vraag op het avs-forum neer leggen, daar krijg je meestal ook wel snel antwoord.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Zefanja

En hoe was de strijd tussen de primare BD en de Oppo?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: DVDmartinDVD on May 15, 2012, 16:36:02
Ik wacht wel even de reactie af van BB&G.

Dat het via analoog wel gewoon goed was en krachtig dat is gewoon een feit.
Eigenlijk heeft de D2V te veel instellingen zodat een foutje in het menu gauw gemaakt is. En dat er ruimte is voor verbetering is ook een feit ;)

Ik zal ook eens de vraag op het avs-forum neer leggen, daar krijg je meestal ook wel snel antwoord.

Ik heb btw voor het eerst mijn Samsung Cinemike aangesloten via mijn AV 7005 (HDMI geluid)

Dat is toch wel een stap terug vergeleken met de Oppo.

Wat meteen opvalt is dat het center kanaal een stuk minder is. Ik mis ook details in het hoog. De Samsung klinkt wel lekker vol in het midden gebied.

Maar dit is wel de eerste speler die ze ooit hebben gedaan in begin 2008.  Komt goed uit als reserve speler.   ;)

Ik had ook nog even voor je gezocht op avsforum maar het is lastig om een zoek term in te voeren. Ik heb gezocht onder stereo maar er zijn zoveel pages niet normaal.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 16:50:17
En hoe was de strijd tussen de primare BD en de Oppo?

De Primare speelt de standaard oppo 93 en de 95 weg zowel in hdmi en analoog ook met de stuffe 1 van cinemike is de primare beter.
Met de stuffe 2 is deze weer beter maar dan alleen via hdmi.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 16:50:17
En hoe was de strijd tussen de primare BD en de Oppo?

Mijn bevindingen :

Jeetje wat een verschil t.o.v de eerste tuning. Iedereen was overtuigd over de verbeteringen. Het scheelde weinig met de Denon A1UD ref. speler.

De verbeteringen zitten onder andere in het afvlakken van wat scherpe digitale randjes wat bijvoorbeeld bij Adele (zang en bijvoorbeeld bij de piano die iets te donker klonk. Beetje lastig om het beter te omschrijven) te horen was.

En de Oppo is nog weer wat ruimtelijker geworden en weer iets meer dynamiek.

Hulde aan de Primare van Martin want die zit tussen de stufe 1 en 2 in. Ze hebben goed werk afgeleverd bij Primare. Die hebben we dus ook op de Denon AVP gehoord. (Analoog doet hij stereo niet onder van de Cinemike analoge tuning XLR van mijn Oppo 95 en doet dit dus ook op de MCH kanalen en zeker niet vergelijkbaar met een standaard Oppo BDP 95)


Als je dan kijkt dat de Primare op alle analoge uitgangen het zelfde resultaat geeft als op de XLR dan is het zeker een mooie speler.

Als ik dat bij Mike zou moeten laten doen ben ik weer 1000 euro extra kwijt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#511
Quote from: DVDmartinDVD on May 15, 2012, 16:58:52
De Primare speelt de standaard oppo 93 en de 95 weg zowel in hdmi en analoog ook met de stuffe 1 van cinemike is de primare beter.
Met de stuffe 2 is deze weer beter maar dan alleen via hdmi.

Correct!

De Primare heeft een super goede voeding in huis. De Analoge stage is helemaal opnieuw ontworpen en heeft weinig meer te maken met wat Oppo doet.

Mede door de voeding is de Primare ook digitaal verbeterd en de resultaten zijn er. Veel beter als de standaard Oppo 93-95.

Maar volgens Mike omdat het digitale gedeelte hetzelfde is als de Oppo 93-95,  heeft die dezelfde "problemen" als de Oppo (stufe 1)  ondanks dit eufel is de Primare toch beter als de stufe 1. Vandaar de schatting Primare tussen stufe 1 en 2 van de Oppo.

In de stufe 2 Oppo upgrade is dit helemaal verholpen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

Dus voor een goed geupgrade Oppo 95 ben je bijna net zoveel kwijt als een primare?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 17:13:10
Dus voor een goed geupgrade Oppo 95 ben je bijna net zoveel kwijt als een primare?

Afhankelijk van je wensen:

Als je een Oppo 93-95 koopt kost het 1200 euro om de stufe 2 er in te laten zetten. Dan heb je een speler die op een hoger niveau speelt als de Primare. (digitaal)

Als je dan ook verbeterde analoge uitgangen wil op de 95 in dit geval (XLR of RCA dedicated) plus MCH:

750 euro stereo, plus 1000 voor MCH. Dus dan zit je al op 2950 euro aan alleen upgrades.

De Primare zit analoog op het zelfde level (stereo + MCH) als de CineMike tuning.

Digitaal zit hij zoals ik al schreef tussen de stufe 1 en 2 in van de Oppo.


De Primare kost rond de 4000 euro dus ik vind dat absoluut een mooie prijs. Dit is gewoon standaard de beste speler die er op de markt is.

Wat we alleen niet hebben getest is de Primare stereo digitaal HDMI op de Marantz of op de Denon AVP aangezien de Anthem wat problemen heeft.

De Oppo 93 stufe 2 klonk ook fantastisch via HDMI en deed niet onder de XLR analoog van de Primare. Dat hebben we allemaal ondervonden.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

Quote from: vik on May 15, 2012, 17:31:19
Afhankelijk van je wensen:

Als je een Oppo 93-95 koopt kost het 1200 euro om de stufe 2 er in te laten zetten. Dan heb je een speler die op een hoger niveau speelt als de Primare. (digitaal)

Als je dan ook verbeterde analoge uitgangen wil op de 95 in dit geval (XLR of RCA dedicated) plus MCH:

750 euro stereo, plus 1000 voor MCH. Dus dan zit je al op 2950 euro aan alleen upgrades.

De Primare zit analoog op het zelfde level (stereo + MCH) als de CineMike tuning.

Digitaal zit hij zoals ik al schreef tussen de stufe 1 en 2 in van de Oppo.


De Primare kost rond de 4000 euro dus ik vind dat absoluut een mooie prijs. Dit is gewoon standaard de beste speler die er op de markt is.

Wat we alleen niet hebben getest is de Primare stereo digitaal HDMI op de Marantz of op de Denon AVP aangezien de Anthem wat problemen heeft.

De Oppo 93 stufe 2 klonk ook fantastisch via HDMI en deed niet onder de XLR analoog van de Primare. Dat hebben we allemaal ondervonden.

Aha ok, dus stufe 1 kan overgeslagen worden door gelijk voor stufe 2 te gaan?
Dan kom je met speler rond de 2200.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 17:13:10
Dus voor een goed geupgrade Oppo 95 ben je bijna net zoveel kwijt als een primare?

Oppo 93 stufe 2 en je bent klaar samen met je toekomstige set. Stereo ook fantastisch via HDMI.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 17:35:09
Aha ok, dus stufe 1 kan overgeslagen worden door gelijk voor stufe 2 te gaan?
Dan kom je met speler rond de 2200.

Als ik het opnieuw zou doen:  Oppo 93 met enkel de Stufe 2 en klaar. Die klonk zoals ik al schreef net zo goed in stereo als XLR. Zowel op de Marantz AV 7005 als op de Denon AVP-A1HDA getest en we hebben het allemaal gehoord.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

Quote from: vik on May 15, 2012, 17:37:38
Als ik het opnieuw zou doen:  Oppo 93 met enkel de Stufe 2 en klaar. Die klonk zoals ik al schreef net zo goed in stereo als XLR. Zowel op de Marantz AV 7005 als op de Denon AVP-A1HDA getest en we hebben het allemaal gehoord.

Mijn probleem is denk ik dat ik een beetje teveel vast houd aan analoog.
Maar dat is dus eigenlijk absoluut niet nodig? Of is dat ook een beetje smaak gebonden?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

DVDmartinDVD

Ik heb de primare met korting kunnen kopen, dus voor 3500,- en 125,- voor regio vrij te maken.

Het enigste min punt van de primare is de afstandsbediening, van dat ontwerp snap ik niks van.
Wat een cheap-Ass ding is dat.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

#519
Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 17:42:46
Mijn probleem is denk ik dat ik een beetje teveel vast houd aan analoog.
Maar dat is dus eigenlijk absoluut niet nodig? Of is dat ook een beetje smaak gebonden?

Vraag maar ff aan Martin hoe HDMI stereo klonk. Martin het was ff op het hoofd krabben of niet? Klonk fantastisch .

Als je voor een AV 7005 CM gaat samen met een Oppo van hem (eindbak wel een goed niveau natuurlijk) heb je die echt niet meer nodig.

Zondag heeft bewezen dat op dit niveau digitaal vs analoog altijd beter verhaal over en uit is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: DVDmartinDVD on May 15, 2012, 17:51:27
Ik heb de primare met korting kunnen kopen, dus voor 3500,- en 125,- voor regio vrij te maken.

Het enigste min punt van de primare is de afstandsbediening, van dat ontwerp snap ik niks van.
Wat een cheap-Ass ding is dat.

Hahaha klopt was ik ff vergeten. Gewoon een verbeterde eisen en ze zullen vast en zeker wel een andere uitbrengen. Of je Logitech inleren.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

#521
Nu ik er bij na denk klinkt op mijn SR7005 analoog en digitaal ook nagenoeg gelijk van mijn UD5005 af.

Dus bij dergelijk geupgrade speler moet analoog of digitaal al helemaal niet uitmaken.
Een goede HDMI heb ik al.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Maro

Zitten in de UD en de SR niet precies de zelfde Dac's?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Zefanja

Quote from: Maro on May 15, 2012, 18:08:45
Zitten in de UD en de SR niet precies de zelfde Dac's?

De SR heeft zover ik weet een betere dac.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on May 15, 2012, 17:59:08
Nu ik er bij na denk klinkt op mijn SR7005 analoog en digitaal ook nagenoeg gelijk van mijn UD5005 af.

Dus bij dergelijk geupgrade speler moet analoog of digitaal al helemaal niet uitmaken.
Een goede HDMI heb ik al.

Dat is natuulijk afhankelijk van de DAC´s en de upgrades hebben ook invloed natuurlijk.

Bij mijn Marantz klonk de stereo HDMI (vanaf de Oppo 93 stufe 2) net zo goed als de XLR uitgangen van de Primare van Martin aangesloten op zijn Anthem.

Op de Denon AVP-A1HDA van Mike zat er bij het gebruik van zijn DVD A1UD tussen HDMI en XLR amper verschil.

De laatste keer heb ik mijn Oppo meegenomen naar een vriend van mij. Die heeft een standaard SR 8002 en deze hebben we stereo getest via HDMI en de RCA stereo out. Via HDMI klonk het gewoon beroerd. RCA was veel beter.

Dus al die dingen hebben invloed.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike