CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Quote from: vik on May  7, 2012, 09:53:15
Het meetsysteem haalt natuurlijk ook je pieken en dalen uit je frequentie bereik, dat haal je niet weg door alleen maar de afstanden en onderlingen db instellingen gelijk te trekken.



p.s. ik heb Mike al een mail gestuurd over een tijd. Ik verwacht vandaag of morgen wel een antwoord. Ze zijn denk ik nu druk bezig met afbreken na de High End Munich. Zodra ik wat weer hoor je het.

Is goed, mijn nieuwsgierigheid begint steeds meer te groeien ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Quote from: DVDmartinDVD on May  7, 2012, 09:37:38
Het meetsysteem haalt natuurlijk ook je pieken en dalen uit je frequentie bereik, dat haal je niet weg door alleen maar de afstanden en onderlingen db instellingen gelijk te trekken.

De primare is nu wel zo ver dat het beeld niet meer donker is, gisterenavond met die LUX kabel zitten kijken. Echt waanzinnig beeld het was de blu-ray van "9" een animatie maar hele goede beeld en geluid BD.



Mike vraagt of er nog plek is voor mijn AV 7005 in de auto zondag?  ;D  Hij heeft geen CM AV 7005 meer staan op het moment. Die wil hij ook graag een keer horen tegen de Anthem.

Ik zei al dat de auto aardig vol begint te raken.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#477
Quote from: DVDmartinDVD on May  7, 2012, 10:01:07
Is goed, mijn nieuwsgierigheid begint steeds meer te groeien ;)

Dat wordt smullen morgen  :coffee: :


We hebben de volgende kandidaten:

Oppo BDP 95 CM (stufe 1) vs Primare BD 32 vs Oppo BDP 93 CM (stufe 2 tuning) vs Denon DVD A1UD CM

Denon AVP-A1HDA CM vs Anthem Statement DV2 vs Marantz AV 7005 CM vs Marantz AV 7005 (standaard)

Top dat je je Anthem mee wil nemen plus Primare natuurlijk.

Mijn Oppo en Marantz staan klaar. (Mike zelf heeft geen CineMike av 7005 staan op het moment. Wachtlijst voor de AV 7005)

Ik neem btw mijn Panasonic Full HD camcorder mee voor wat shots.  :)


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Dat wordt interessant! Hou ons op de hoogte van alle bevindingen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Madhouse

Toch ben ik nog steeds nieuwsgierig wat CineMike met een UD5005 kan doen...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

vik

Quote from: Audiofiel on May 12, 2012, 16:38:53
Dat wordt interessant! Hou ons op de hoogte van alle bevindingen. ::)

:) Doen we zeker.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Madhouse on May 12, 2012, 16:40:21
Toch ben ik nog steeds nieuwsgierig wat CineMike met een UD5005 kan doen...

Ik zal het wel eens aankaarten morgen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robert T

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

DVDmartinDVD

Zo dalijk nog even een filmpje kijken met m'n nieuwe speakerkabels en de LUX hdmi.

En dan vroeg naar bed om morgen weer vroeg eruit te gaan voor een leuke en hopelijk intressante dag.

Tot morgen

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Maro

Ga je al die Pre's eerst helemaal al dan niet met Audyssey inregelen?  Ga je steeds de complete bekabeling ompluggen om daarna de volgende te vergelijken? Vraag is dan natuurlijk hoe goed is je audiofiel geheugen.  Hoe vergelijk je dit soort complexe machines eigenlijk|?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on May 12, 2012, 18:52:50
Ga je al die Pre's eerst helemaal al dan niet met Audyssey inregelen?  Ga je steeds de complete bekabeling ompluggen om daarna de volgende te vergelijken? Vraag is dan natuurlijk hoe goed is je audiofiel geheugen.  Hoe vergelijk je dit soort complexe machines eigenlijk|?

Geen Room Correction en switchen.  No worries.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: DVDmartinDVD on May 12, 2012, 18:45:26
Zo dalijk nog even een filmpje kijken met m'n nieuwe speakerkabels en de LUX hdmi.

En dan vroeg naar bed om morgen weer vroeg eruit te gaan voor een leuke en hopelijk intressante dag.

Tot morgen

Groet Martin.

Bis morgen.

p.s. vergeet geen boterhammen te smeren.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on May 12, 2012, 21:06:48
Geen Room Correction en switchen.  No worries.  ;)

OK, maar hoe wordt er vergeleken? IK ben daar wel nieuwsgierig naar. Kijk een bron kun je met een IC splitter oid binnen  een fractie van een seconde overschakelen maar bij een HT Pre gaat dat wat moeilijker.

Ik doe een voorspelling, goed? Kijken of geld garant staat voor kwaliteit.

1 - Denon AVP-A1HDA CM
2 - Anthem Statement DV2
3 - Marantz AV 7005 CM
4 - Marantz AV 7005 (standaard)

:smile:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

#490
Quote from: Maro on May 12, 2012, 21:21:34
OK, maar hoe wordt er vergeleken? IK ben daar wel nieuwsgierig naar. Kijk een bron kun je met een IC splitter oid binnen  een fractie van een seconde overschakelen maar bij een HT Pre gaat dat wat moeilijker.

Ik doe een voorspelling, goed? Kijken of geld garant staat voor kwaliteit.

1 - Denon AVP-A1HDA CM
2 - Anthem Statement DV2
3 - Marantz AV 7005 CM
4 - Marantz AV 7005 (standaard)

:smile:

:)  Mijn voorspelling: (puur via HDMI)

1- Denon (AVP)
2- AV 7005 CM (Mike kent de Anthem vandaar dat hij vroeg of ik Marantz mee wilde nemen. Maar die kan zo veel zeggen  ;) we zijn met zijn vieren.

3- Anthem Statement
4- AV 7005

Stereo analoog is de CineMike AV 7005 en zowel de standaard AV 7005 niks waard in mijn oren. Dat is al bewezen bij Audiofiel tegen de Classé SSP 75. 

De 7005 moet je puur digitaal gebruiken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

#491
Ik doe nog geen voorspelling  :popcorn:

Ik neem de HDMI lux mee, 3 setjes AQ Columbia's, en heel belangrijk de afstandsbediening  O0

Net nog even de film "Kick Ass" zitten kijken, echt een top film!

Tot morgen......
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Maro

Quote from: vik on May 12, 2012, 21:35:11
:)  Mijn voorspelling: (puur via HDMI)

1- Denon (AVP)
2- AV 7005 CM (Mike kent de Anthem vandaar dat hij vroeg of ik Marantz mee wilde nemen. Maar die kan zo veel zeggen  ;) we zijn met zijn vieren.

3- Anthem Statement
4- AV 7005

Stereo analoog is de CineMike AV 7005 en zowel de standaard AV 7005 niks waard in mijn oren. Dat is al bewezen bij Audiofiel tegen de Classé SSP 75. 

De 7005 moet je puur digitaal gebruiken.


En iedereen roemt de Marantz serie nou net altijd om haar goede stereo kwaliteiten... :omg:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DVDmartinDVD

Zo dat me een dagje wel.

Eerst een lekkeband onderweg, gelukkig was het wiel zo vervangen.
Ongeveer 525km verreden vandaag.

Maar het was het wel allemaal waard. Erg genoten van mike's Denon referentie set, ongeveer geluisterd rond de 95db met de begin scène van Batman dark Knight.

Af en toe toch iets te veel van het goede  :headbanging:
Er hing een sim projector van rond de 30.000 euro maar om nu te zeggen dat hij veel beter is dan mijn JVC  rs55? Nou nee. Denk dat een ISF callibratIe veel kan doen met het beeld.

Ook onderling elkaars set beluistert en er kwamen toch wel verrassende dingen naar voren....

Maar ik ga nu slapen en morgen komt de rest wel van het verhaal.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

larsie

Update!! Onkyo Pr-sc886 upgraded bij The Upgrade Company (TUC)

Ik heb jullie beloofd even wat te laten weten over hoe het is gegaan met de upgrade van mijn onkyo.
Na wat gedoe met papieren en afhandelingen is de voorversterker heen en terug gekomen in 3 weken. Vrij snel dus.

Ik was op het moment van beslissen in het bezit van een Marantz av7005 en de oldschool onkyo
De Onkyo schoot op stereo gebied erg tekort maar beviel juist weer erg op Multichannel. Dus viel mijn oog op de Marantz. Snel gekocht en was snel tevreden. Stereo weergave was erg goed. Maar MC viel erg tegen. Na dagen instellen dacht ik dat ik alles goed had ingesteld en was enigzins tevreden. Maar toch kwamen de wauw momenten niet. Later toch maar weer eens de onkyo aangesloten omdat niemand meer dan €600 wilde geven(later nog minder) en ik hem er dan bij zou houden. Meteen kwam dat oude gevoel weer terug. Een volledige surround bubble en kippevel!
Ik lees natuurlijk altijd mee op het forum en was op de hoogte van cinemike. Hem gemaild en hij deed alleen de Marantz upgrade. Dus toch maar even gemaild met TUC die een upgrade doet voor beide modellen. Hij raadde me aan om de Onkyo te laten upgraden omdat deze veel mooier is opgebouwd en veel betere resultaten zouden worden behaald. Wat mijn gevoel al een beetje zei....

Het resultaat:

stereo: gevoed via digital coax. (pure audio)
De bas is veel voller geworden en het middengebied wat eerst dun was klinkt nu normaal. De hoge tonen zijn minder scherp en veel gedetailleerder. De plaatsing wat eerst een rommeltje was is nu perfect. Nog nooit zo precies gehoord. Als ik nu mijn ogen dicht doe lijkt het net of er echt een podium voor me is. Eerst viel het stereo beeld in elkaar wanneer de passages erg druk werden en zapte ik vaak maar even door. Nu blijft alle gewoon mooi overeind en elk instrument blijft te onderscheiden zonder een brei te worden.
Ik ben dus erg tevreden

Multichannel: Klonk origineel al erg goed. Nu nog wat gedetailleerder en komt rustiger over( minder scherp). Bij een concert bijvoorbeeld klinkt het nu een stuk natuurgetrouwer.

Ik hoop dat ik het een beetje goed omschreven heb in audio termen.

groet L

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

vik

Afgelopen zondag is het een leuke dag geweest bij CineMike.  ;D

Erg interessant geweest en weer wat geleerd en ook gelachen natuurlijk.

Als eerste hebben we naar de Ref.set geluisterd met de AVP-A1HDA en de Denon DVD-A1UD.

Daarna de Stufe 2 Oppo 93.

Jeetje wat een verschil t.o.v de eerste tuning. Iedereen was overtuigd over de verbeteringen. Het scheelde weinig met de Denon A1UD ref. speler.

De verbeteringen zitten onder andere in het afvlakken van wat scherpe digitale randjes wat bijvoorbeeld bij Adele (zang en bijvoorbeeld bij de piano die iets te donker klonk. Beetje lastig om het beter te omschrijven) te horen was.

En de Oppo is nog weer wat ruimtelijker geworden en weer iets meer dynamiek.

Hulde aan de Primare van Martin want die zit tussen de stufe 1 en 2 in. Ze hebben goed werk afgeleverd bij Primare. Die hebben we dus ook op de Denon AVP gehoord. (Analoog doet hij stereo niet onder van de Cinemike analoge tuning XLR van mijn Oppo 95 en doet dit dus ook op de MCH kanalen en zeker niet vergelijkbaar met een standaard Oppo BDP 95)


Dan was het de beurt aan de Processor.  Eerst ging de CineMike AV 7005 van mij aan de galg  :) (volgorde kan anders zijn geweest ben het ff kwijt)

Geen Audyssey en geen post processing samen met de Oppo 93 stufe 2 tuning. HDMI

Niet normaal hoe goed.  ;D en presteerde "ietsje" minder als de Denon AVP van Mike. Waarbij duidelijk is dat Mike nog ietsje meer uit het midden gebied weet te persen. (nog meer ja) maar als je dan naar het prijs verschil kijkt ben ik erg blij met de Marantz.

Daarna hebben we ook de Primare BD 32 op mijn Marantz gehad en klonk ook fantastisch goed.

De Anthem van Martin was daarna aan de beurt.

Prachtig apparaat en er waren wat issues met beeld en er was ff wat tijd nodig om wat dingen te veranderen in de setup.


Ook de Anthem is een top processor maar dat wist ik al van Martin zijn bezoekje en ook van Mike had ik dit al gehoord.

Bij de Anthem stond correction uit (room correction) en ook geen post processing. Oppo geluisterd  en ook de Denon DVD A1UD heeft er op gespeeld.

We hebben wel wat vreemds ontdekt bij het afspelen van CD´s

Het verschil tussen HDMI en analoog was een wereld van verschil. We hebben de Denon via XLR aangesloten plus HDMI digitaal, en ook met de Primare.

De Anthem klonk digitaal HDMI stereo gewoon een stuk minder. Er was gemis van "body" en klonk vrij vlak. (kan een instelling zijn maar Mike heeft hezelde ervaren met Lars Mette van AreaDVD. Toen hadden ze het zelfde verhaal met de Anthem).

Bij mijn Marantz en ook bij de Denon AVP was dit anders.

HDMI digitaal op mijn AV 7005 klonk net zo goed als de XLR analoog van Martin zijn Primare. (aangesloten op Balanced XLR input van de Anthem)


Hoe fantastisch de Anthem DV2 ook is, hij moest toch zijn hoofd buigen voor de Marantz.

De Marantz was ruimtelijker en wat dynamischer (Mike zijn vertaling "meer room" De plaatsing van instrumenten is o.a. een sterk punt van de Anthem maar over het algemeen klinkt hij wat vlakker als de Marantz  (nog even om er op te wijzen dat dit wel een vergelijking is met een getuned apparaat)

Kijk je naar het complete verhaal dan is de Anthem denk ik wel de mooiste processor die er momenteel op de markt is. (Ook Mike zijn ervaring van de standaard processors) maar verreist behoorlijk wat tweak werk en geduld   :)

Verder heb ik een top middag gehad en ben ook echt gevallen voor de Quadral Aurum Titan VIII.

Dit is een speaker die er echt uitspringt voor mij en dat is nog niet eerder gebeurd (buiten mijn eigen speakers om)

Verder was het gewoon niet meer normaal wat je daar hoort. Je bent gewoon echt iedere keer weer een beetje verziekt als je daar weggaat. En ook mijn oren btw.




Thanx voor de wonderful day guys  :clapping:


p.s. meteen mijn Oppo achter gelaten voor de stufe 2. ;)







Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: vik on May 12, 2012, 21:35:11
:)  Mijn voorspelling: (puur via HDMI)

1- Denon (AVP)
2- AV 7005 CM (Mike kent de Anthem vandaar dat hij vroeg of ik Marantz mee wilde nemen. Maar die kan zo veel zeggen  ;) we zijn met zijn vieren.

3- Anthem Statement
4- AV 7005

Stereo analoog is de CineMike AV 7005 en zowel de standaard AV 7005 niks waard in mijn oren. Dat is al bewezen bij Audiofiel tegen de Classé SSP 75. 

De 7005 moet je puur digitaal gebruiken.

Mijn voorspelling was correct.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: DVDmartinDVD on May 13, 2012, 21:25:45
Zo dat me een dagje wel.

Eerst een lekkeband onderweg, gelukkig was het wiel zo vervangen.
Ongeveer 525km verreden vandaag.

Maar het was het wel allemaal waard. Erg genoten van mike's Denon referentie set, ongeveer geluisterd rond de 95db met de begin scène van Batman dark Knight.

Af en toe toch iets te veel van het goede  :headbanging:
Er hing een sim projector van rond de 30.000 euro maar om nu te zeggen dat hij veel beter is dan mijn JVC  rs55? Nou nee. Denk dat een ISF callibratIe veel kan doen met het beeld.

Ook onderling elkaars set beluistert en er kwamen toch wel verrassende dingen naar voren....

Maar ik ga nu slapen en morgen komt de rest wel van het verhaal.

Was een toppertje!  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: larsie on May 13, 2012, 22:27:24
Update!! Onkyo Pr-sc886 upgraded bij The Upgrade Company (TUC)

Ik heb jullie beloofd even wat te laten weten over hoe het is gegaan met de upgrade van mijn onkyo.
Na wat gedoe met papieren en afhandelingen is de voorversterker heen en terug gekomen in 3 weken. Vrij snel dus.

Ik was op het moment van beslissen in het bezit van een Marantz av7005 en de oldschool onkyo
De Onkyo schoot op stereo gebied erg tekort maar beviel juist weer erg op Multichannel. Dus viel mijn oog op de Marantz. Snel gekocht en was snel tevreden. Stereo weergave was erg goed. Maar MC viel erg tegen. Na dagen instellen dacht ik dat ik alles goed had ingesteld en was enigzins tevreden. Maar toch kwamen de wauw momenten niet. Later toch maar weer eens de onkyo aangesloten omdat niemand meer dan €600 wilde geven(later nog minder) en ik hem er dan bij zou houden. Meteen kwam dat oude gevoel weer terug. Een volledige surround bubble en kippevel!
Ik lees natuurlijk altijd mee op het forum en was op de hoogte van cinemike. Hem gemaild en hij deed alleen de Marantz upgrade. Dus toch maar even gemaild met TUC die een upgrade doet voor beide modellen. Hij raadde me aan om de Onkyo te laten upgraden omdat deze veel mooier is opgebouwd en veel betere resultaten zouden worden behaald. Wat mijn gevoel al een beetje zei....

Het resultaat:

stereo: gevoed via digital coax. (pure audio)
De bas is veel voller geworden en het middengebied wat eerst dun was klinkt nu normaal. De hoge tonen zijn minder scherp en veel gedetailleerder. De plaatsing wat eerst een rommeltje was is nu perfect. Nog nooit zo precies gehoord. Als ik nu mijn ogen dicht doe lijkt het net of er echt een podium voor me is. Eerst viel het stereo beeld in elkaar wanneer de passages erg druk werden en zapte ik vaak maar even door. Nu blijft alle gewoon mooi overeind en elk instrument blijft te onderscheiden zonder een brei te worden.
Ik ben dus erg tevreden

Multichannel: Klonk origineel al erg goed. Nu nog wat gedetailleerder en komt rustiger over( minder scherp). Bij een concert bijvoorbeeld klinkt het nu een stuk natuurgetrouwer.

Ik hoop dat ik het een beetje goed omschreven heb in audio termen.

groet L

Mooi dat je tevreden bent en dat alles is goed gegaan met verzenden etc. Veel plezier ermee!  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Madhouse on May 12, 2012, 16:40:21
Toch ben ik nog steeds nieuwsgierig wat CineMike met een UD5005 kan doen...

Upgraden van de UD5005 is geen enkel probleem. Daar hebben ze een tuning voor.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike