CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis75

Quote from: vik on April 24, 2012, 08:24:17
Zondag 13 Mei gaan DVDmartinDVD, zijn zwager en ik een gezellig dagje naar CineMike. (advies, fun, gezelligheid  :) )

Mike is erg benieuwd naar de Primare BD 32 van Martin, en ook zijn Anthem Statement D2V pre-pro wil hij eens uitgebreid vergelijken met de CM Denon AVP-A1HDA.

Verder laat ik mijn Oppo achter voor de laatste digitale upgrade, en ook die laatste upgrade gaan we vergelijken met de Primare (o.a. HDMI vergelijk).







Veel plezier Mike!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

DVDmartinDVD

Kijken wat cinemike te bieden heeft.
Ik hoop dat ik met mijn combo dicht bij zijn referentie set zit die behoorlijk duurder zal zijn.

Met zijn drieen hebben we totaal 6 oren om te horen ;)

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Quote from: DVDmartinDVD on April 25, 2012, 10:52:06
Kijken wat cinemike te bieden heeft.
Ik hoop dat ik met mijn combo dicht bij zijn referentie set zit die behoorlijk duurder zal zijn.

Met zijn drieen hebben we totaal 6 oren om te horen ;)

Groet Martin.

Martin je hebt een prachtige set. Mike heeft de Anthem pre-pro gehoord wat ik al eerder aangaf en was onder de indruk. Dat is ook de reden dat hij hem in de studio wil vergelijken met de AVP Denon. (CM Editie)

Zelfs met een Classé-SSP 800 kan je het shaken tegen de Anthem, en ook de standaard AVP-A1HDA legt het behoorlijk af tegen de Anthem.

We gaan het meemaken.  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

We zullen het horen.

Ik ben nu bezig om langzaam mijn kabels te upgraden.
Ik heb gisteren 2 sets Audioquest Columbia gekocht is t.o.v de Diamondback net even wat smoother.

Heb nog zitten vergelijken tussen RCA en XLR, ik kan geen verschil horen, wel tussen kabel kwaliteit.

NU nog mijn speaker bekabeling vervangen, waarschijnlijk wordt dat op de fronts en center de Audioquest Gibraltar.

De cd van Hooverphonic gaat steeds lekkerder klinken ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Zefanja

Wat zou een oppo met digitale tuning kosten bij Mike?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

#455
Quote from: Zefanja on April 26, 2012, 15:19:17
Wat zou een oppo met digitale tuning kosten bij Mike?

Na de High end Munich wordt de prijs van de tuning bekend. (3 t/m 6 Mei)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

Quote from: vik on April 26, 2012, 15:24:39
Na de High end Munich wordt de prijs van de tuning bekend. (3 t/m 6 Mei)

Even afwachten dus.
De bron gaat sowieso vervangen worden.
Maar eerst een nieuwe tv.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

DVDmartinDVD

Zou ook maar even afwachten wat de shootout tussen de Primare en de gepimte oppo 95 gaat worden.

De Primare staat lekker in te spelen heeft nu ongeveer 70 uur op de teller staan.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Zefanja

Quote from: DVDmartinDVD on April 27, 2012, 15:57:32
Zou ook maar even afwachten wat de shootout tussen de Primare en de gepimte oppo 95 gaat worden.

De Primare staat lekker in te spelen heeft nu ongeveer 70 uur op de teller staan.

Ik ben overtuigd van de primare.
Heb er al veel van mogen beluisteren.
Maar die speler is denk ik toch wat buiten mijn budget.
Als dat niet het geval was had ik er niet over na hoeven denken en had er een primare gekomen.

Voor nu is oppo mijn beste optie denk ik en als de upgrade niet te duur is zal die er ook op komen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Senna

Quote from: DVDmartinDVD on April 26, 2012, 10:26:21

NU nog mijn speaker bekabeling vervangen, waarschijnlijk wordt dat op de fronts en center de Audioquest Gibraltar.


Deze heb ik tussen de Primare i32 en speakers zitten en heeft er mede voor gezorgd dat ik al mijn kabels heb vervangen voor AudioQuest exemplaren.
Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

DVDmartinDVD

Quote from: Senna on May  5, 2012, 16:12:19
Deze heb ik tussen de Primare i32 en speakers zitten en heeft er mede voor gezorgd dat ik al mijn kabels heb vervangen voor AudioQuest exemplaren.

Cool, met wat voor interlinks gebruik je de Gibraltars dan?
Ik heb dalijk allemaal Columbia's voor de 7.1 aansluiting.

Gr. Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

#461
CineMike intro met de aankondiging van de ultimate tuning voor de Oppo 93 @ de High End 2012, plus de Denon AVP-A1HDA 3D upgrade:





De prijs is dus ook al bekend (zie filmpje): 1200 euro voor de digitale Stufe 2 ( Ultimate Tuning ) voor de Oppo 93/95
                                                         600 euro als je gaat upgraden vanaf de eerste digitale upgrade.


In het weekend van zondag 13 Mei gaan we de Oppo vergelijken met de Primare BD 32 universele blu ray speler van DVDMartinDVD plus zijn Anthem pre-pro.

Ik heb er zin in!!  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Bedankt voor de link Vik.  :)

Ik hoop toch dat ze bedoelen dat de volledige speler upgraden 1200 euro is en dat als je stufe 1 al hebt dat je met 600 euro bij betalen klaar bent. Het gaat me anders te ver denk ik als je hier meer over weet hoor ik het graag. Zelf ga ik pas 26 Mei naar CineMike voor mijn eindversterkers op te halen, ook voor een vergelijk tussen de Oppo stufe 1 vs stufe 2 te doen.

Ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met het vergelijken van Martins speler.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

#463
Quote from: RvD on May  6, 2012, 11:46:23
Bedankt voor de link Vik.  :)

Ik hoop toch dat ze bedoelen dat de volledige speler upgraden 1200 euro is en dat als je stufe 1 al hebt dat je met 600 euro bij betalen klaar bent. Het gaat me anders te ver denk ik als je hier meer over weet hoor ik het graag. Zelf ga ik pas 26 Mei naar CineMike voor mijn eindversterkers op te halen, ook voor een vergelijk tussen de Oppo stufe 1 vs stufe 2 te doen.

Ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met het vergelijken van Martins speler.  ;)

Zoals ik het begrijp uit het filmpje betalen jij en ik 600 euro bovenop de digitale upgrade die we al hebben.   ;)

BTW ik heb 750 euro betaald voor de upgrade van de  Oppo 95, was iets meer werk dus zal ook wel gelden voor de stufe 2 die hier wordt genoemd.


Ik hoop eigenlijk op de plus punten van de Primare en de Oppo samen in deze upgrade maar volgens Mike moet dat goed komen.

Gisteravond genoten van het super mooie geluid en beeld van Mission impossible 3 (Ghost Protocol).


Verder ben ik ook erg benieuwd naar de Emotiva, een vriend van mij heeft veel interesse.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Ja Mission Impossible 3 heeft een heerlijke surround bubble.  ;D

Ben ook benieuwd naar het resultaat van de Emotiva's ben blij als de set weer compleet is volledig CineMike getuned.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on May  6, 2012, 12:50:52
Ja Mission Impossible 3 heeft een heerlijke surround bubble.  ;D

Ben ook benieuwd naar het resultaat van de Emotiva's ben blij als de set weer compleet is volledig CineMike getuned.  ;)

Snap ik, dan kan je de MM 8003 een dikke penalty geven hahahaha.

p.s. net Whatsapp contact gehad met Mike en hij heeft de prijzen bevestigd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Senna

Quote from: DVDmartinDVD on May  6, 2012, 09:35:32
Cool, met wat voor interlinks gebruik je de Gibraltars dan?
Ik heb dalijk allemaal Columbia's voor de 7.1 aansluiting.

Gr. Martin

Vanwege de bron (MacMini 2011) voorlopig nog een standaard golden gate kabel. Ik ben aan het wachten op de DAC van de i32 en als deze bevalt dan wordt het een Diamond USB. Indien het een stand-alone DAC wordt (overigens de DacMagic Plus thuis gehad maar dat is het niet voor mij) dan zal het een combinatie van Diamond USB en Colorado worden. Deze laatste heb ik reeds in een andere set gebruikt en daar was ik zeer tevreden over.

Gr,
Senna
Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

Nooff

Quote from: vik on May  6, 2012, 11:49:27
Gisteravond genoten van het super mooie geluid en beeld van Mission impossible 3 (Ghost Protocol).

Waarschijnlijk heb jij een deeltje overgeslagen  :D

vik

Quote from: Nooff on May  6, 2012, 13:03:34
Waarschijnlijk heb jij een deeltje overgeslagen  :D

:) Klopt. Zelfs 2. Ik heb ooit het eerste deel een paar minuten gekeken en afgezet. Deze film zag ik staan bij de videotheek en dacht laat ik het eens proberen met mijn voordelige abonnement.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Quote from: vik on May  6, 2012, 12:53:50
Snap ik, dan kan je de MM 8003 een dikke penalty geven hahahaha.

p.s. net Whatsapp contact gehad met Mike en hij heeft de prijzen bevestigd.

Ja eindelijk die MM8003 eruit.

Mooi dat de prijs nu duidelijk is thanks.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Nooff

Quote from: vik on May  6, 2012, 13:06:49
:) Klopt. Zelfs 2. Ik heb ooit het eerste deel een paar minuten gekeken en afgezet. Deze film zag ik staan bij de videotheek en dacht laat ik het eens proberen met mijn voordelige abonnement.
Dan heb je er zelfs 3 overgeslagen  :P

DVDmartinDVD

Cool hoor,

hoe zou cinemike de versterkers in gaan meten? gewoon met een meet lint en db meter?

Of toch met de Audessey en ARC? zoja dan moet ik wel ook de microfoon enzo mee nemen.

Zou ik nog netkabels mee moeten nemen?

Ik hoor het wel

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

#472
Quote from: DVDmartinDVD on May  6, 2012, 17:55:28
Cool hoor,

hoe zou cinemike de versterkers in gaan meten? gewoon met een meet lint en db meter?

Of toch met de Audessey en ARC? zoja dan moet ik wel ook de microfoon enzo mee nemen.

Zou ik nog netkabels mee moeten nemen?

Ik hoor het wel

Martin.

Ik zou als ik jou was even kijken of je de settings die je nu hebt kan opslaan, of op kan schrijven.

Ik weet bijna wel zeker dat hij geen room EQ gaat gebruiken en puur de geluidsformaten gebruikt die op de schijf staan. Dus geen post-processing.

Wat ik bij jou ook al had uitgelegd, post processing betekent verlies in de resolutie van het geluid. Tenminste dat was wel hun uitleg bij de apparatuur die hun hebben getuned.  Maar we vragen gewoon of we alles ff door kunnen lopen in surround modes als we toch bezig zijn.

Netkabels niet nodig maar neem voor de zekerheid je mic maar mee.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Het meetsysteem haalt natuurlijk ook je pieken en dalen uit je frequentie bereik, dat haal je niet weg door alleen maar de afstanden en onderlingen db instellingen gelijk te trekken.

De primare is nu wel zo ver dat het beeld niet meer donker is, gisterenavond met die LUX kabel zitten kijken. Echt waanzinnig beeld het was de blu-ray van "9" een animatie maar hele goede beeld en geluid BD.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Quote from: DVDmartinDVD on May  7, 2012, 09:37:38
Het meetsysteem haalt natuurlijk ook je pieken en dalen uit je frequentie bereik, dat haal je niet weg door alleen maar de afstanden en onderlingen db instellingen gelijk te trekken.

De primare is nu wel zo ver dat het beeld niet meer donker is, gisterenavond met die LUX kabel zitten kijken. Echt waanzinnig beeld het was de blu-ray van "9" een animatie maar hele goede beeld en geluid BD.



Het meetsysteem haalt natuurlijk ook je pieken en dalen uit je frequentie bereik, dat haal je niet weg door alleen maar de afstanden en onderlingen db instellingen gelijk te trekken.


Klopt maar bij hun is de akoestiek prima in orde dus ze pakken gewoon de settings van de AVP denk ik. We zien wel.  ;)

Klinkt goed van de HDMI kabel ik ben benieuwd.

p.s. ik heb Mike al een mail gestuurd over een tijd. Ik verwacht vandaag of morgen wel een antwoord. Ze zijn denk ik nu druk bezig met afbreken na de High End Munich. Zodra ik wat weer hoor je het.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike