CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vik

En pas geleden met Audiofiel ook een leuke vergelijking gedaan :

Stereo analoog
Nog een leuke bonustest was het luisteren naar de de Oppo 95CM als stereo bron via zijn XLR-uitgangen op mijn stereoset. Hierbij gebruiken we de Classé Omega Pre op de CAM-350 mono's die de Acoustat 1+1 aansturen. Als alternatieve speler zetten we er de Rega Planet (met Tent klok) naast die via de Digital Lens en de Classé DAC-1 aangesloten wordt. Alles gebalanceerd aangesloten met Madrigal HPC XLR-kabels.

Het grappige is dat alle 3 de luisteraard geruime tijd bezig waren om de verschillen aan te geven. Ondergetekende had als eerste een (niet publiekelijk uitgesproken) voorkeur voor de Rega, korte tijd later had Jos zijn keuze (voor eveneens de Rega) gemaakt. Viktor koos als laatste (voor de Oppo). Alledrie vonden we dat ze erg dicht bij elkaar lagen. Dat is zowel een groot compliment voor de Oppo 95CM als voor de simpele Rega met de Lens+DAC-1. Een goede score voor een allesspeler om zo mee te komen met een CD-only loopwerk met een goede DAC er achter.


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116530.msg2036940#msg2036940
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Zefanja on March 14, 2012, 20:38:11
Die upgrade gaat zeker komen.
Het is dan voor mij alleen de vraag of ik mijn speler ook laat upgraden (UD5005)
Of dat ik gelijk voor een betere reeds geupgrade speler ga.

Ik zou voor een Oppo gaan. Veel betere ondersteuning, meer mogelijkheden en een stuk sneller.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

Quote from: vik on March 15, 2012, 07:35:59
Ik zou voor een Oppo gaan. Veel betere ondersteuning, meer mogelijkheden en een stuk sneller.

En de mogelijkheid om analoog ook te upgraden.
Wil muziek toch analoog blijven spelen denk ik.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RvD

De analoge upgrade is alleen beschikbaar voor de BDP-95. Wel is er nog Nuforce voor de BDP-93 maar dan zou ik persoonlijk meteen voor de BDP-95 gaan en laten upgraden. Zelf heb ik geen interesse in analoog omdat ik alles doe streamen en heb ik genoeg aan de BDP-93.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Zefanja

Quote from: RvD on March 15, 2012, 13:17:24
De analoge upgrade is alleen beschikbaar voor de BDP-95. Wel is er nog Nuforce voor de BDP-93 maar dan zou ik persoonlijk meteen voor de BDP-95 gaan en laten upgraden. Zelf heb ik geen interesse in analoog omdat ik alles doe streamen en heb ik genoeg aan de BDP-93.

Ze doen niet toevallig ook dune's upgraden he?  ;D
Ik speel gedeeltelijk muziek af via mijn dune en de rest vanaf mijn speler.
Sommige muziek wil graag vanaf CD horen en dat doe ik nu analoog.
Aan de andere kant schijnt digitaal ook erg goed te zijn na een upgrade.
Ik moet vergelijk tussen analoog en digitaal maar eens horen.
Maakt de keuze makkelijker.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

FDLARRY

Quote from: RvD on March 15, 2012, 13:17:24
Zelf heb ik geen interesse in analoog omdat ik alles doe streamen en heb ik genoeg aan de BDP-93.
Je kan de OPPO 95 ook prima gebruiken om audio te streamen, ik stream al mijn 24 bit audio via de dac van de oppo en stuur dat vervolgens analoog naar mijn versterker. Werkt prima en klinkt als een klok.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

RvD

Dan moet er geloof ik altijd een externe hd aangesloten zijn want streamen gaat dacht ik niet, het grootste minpunt de tv moet aan staan dat is al zeker geen optie. Voor streamen ben ik voorlopig tevreden met de slimdevices transporter.

@Zefanja
Zelf nog niet aangedacht misschien ben je al dik tevreden met alleen digitaal voor muziek af te spelen. Luisteren is het beste inderdaad de hdmi van hun kan ik ook zeker aanraden voor tussen de speler en de versterker. Hiervoor had ik de Kordz EVX er tussen zitten wat ook zeker niet de minste is, maar hun eigen kabel matcht net iets beter naar mijn idee.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

FDLARRY

TV hoeft niet aan te staan, de OPPO heeft 2 x hdmi out, dus TV en monitor werkt prima, alle BD en DVD via de TV, audio op de monitor, en audio kan je gewoon streamen van de NAS, geen probleem, ik hoor mij DAC schakelen dus ....
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

RvD

Als ik nog geen transporter en oppo 93 CineMike had was het misschien een optie geweest, voor nu vind ik het zo goed.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

FDLARRY

Je hebt groot gelijk!  ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Zefanja

Quote from: RvD on March 15, 2012, 18:36:31
Dan moet er geloof ik altijd een externe hd aangesloten zijn want streamen gaat dacht ik niet, het grootste minpunt de tv moet aan staan dat is al zeker geen optie. Voor streamen ben ik voorlopig tevreden met de slimdevices transporter.

@Zefanja
Zelf nog niet aangedacht misschien ben je al dik tevreden met alleen digitaal voor muziek af te spelen. Luisteren is het beste inderdaad de hdmi van hun kan ik ook zeker aanraden voor tussen de speler en de versterker. Hiervoor had ik de Kordz EVX er tussen zitten wat ook zeker niet de minste is, maar hun eigen kabel matcht net iets beter naar mijn idee.

Ik ga denk ik binnenkort gewoon een keertje langs.
Even kijken en luisteren wat de mogelijkheden zijn.
De receiver upgrade wil ik sowieso doen en dan kijken wat de beste optie is qua speler.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on March 16, 2012, 10:06:23
Ik ga denk ik binnenkort gewoon een keertje langs.
Even kijken en luisteren wat de mogelijkheden zijn.
De receiver upgrade wil ik sowieso doen en dan kijken wat de beste optie is qua speler.

Dat is zeker de moeite waard. Dan kan Mike verschillende configuraties met je door nemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Vraagje Vik. Doet CM ook aan upgraden van de Onkyo PR-SC5509 pre?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larsie

heb ik laatst aan hem gevraagd en dat doet hij helaas niet.
Ik ga mijn Onkyo pr-sc886 naar TUC in de usa sturen.
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

vik

Quote from: Maro on April  7, 2012, 09:35:57
Vraagje Vik. Doet CM ook aan upgraden van de Onkyo PR-SC5509 pre?

Het hangt een beetje af van hoeveel vraag er is. Op het moment dat hij een aantal mensen krijgt die er om vragen gaat hij werken aan een upgrade.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: larsie on April  7, 2012, 10:37:42
heb ik laatst aan hem gevraagd en dat doet hij helaas niet.
Ik ga mijn Onkyo pr-sc886 naar TUC in de usa sturen.

Larsie met alle respect natuurlijk maar ik zou hier goed over na denken. TUC is leuk om een bron (Oppo) te upgraden maar ik zou er geen versterker naar toe sturen.

Denk aan alle rompslomp met invoeren uitvoeren, maar denk ook na over de waarde van deze machine, TUC ligt zwaar onder vuur van alle kanten wereldwijd.

Ik denk eerlijk gezegd dat je deze nooit meer kwijt zal raken en dat je gezeur gaat krijgen met garantie afhandelingen. Een Oppo is toch net even wat anders als de Onkyo waar jij het over hebt.

Ik zeg dit niet omdat ik vind dat je wat moet kopen bij CineMike of iets dergelijks. Puur een stukje bescherming voor je zelf.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

larsie

Achja. De Onkyo is nu ook maar €500 waard dus ach. En garantie zit er ook niet meer op...
Ik hoop hiermee eindelijk eens klaar te zijn... Heb al zoveel processors hier gehad en geen is ooit echt 100% bevallen. De onkyo is nog steeds de beste die ik heb gehad. dus goede kans op succes. Maar in en uitvoeren zal wel vrouwelijk geslachtsdeel worden. Was al vrouwelijk geslachtsdeel met een vervangingsversterker voor mijn svs

jullie horen het van me....
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

vik

Quote from: larsie on April  7, 2012, 12:01:31
Achja. De Onkyo is nu ook maar €500 waard dus ach. En garantie zit er ook niet meer op...
Ik hoop hiermee eindelijk eens klaar te zijn... Heb al zoveel processors hier gehad en geen is ooit echt 100% bevallen. De onkyo is nog steeds de beste die ik heb gehad. dus goede kans op succes. Maar in en uitvoeren zal wel vrouwelijk geslachtsdeel worden. Was al vrouwelijk geslachtsdeel met een vervangingsversterker voor mijn svs

jullie horen het van me....

Maar in en uitvoeren zal wel vrouwelijk geslachtsdeel worden Je vriendin heeft wel veel voor je over hahaha. best wel een zware klus in het vrouwelijk geslachtsdeel.  :D

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

larsie

wordt hard werken inderdaad  :notify:
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

vik

#444
Een artikel over de CineMike Oppo bdp 93 in de Heimkino :

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

Vik, was er nu al meer bekend over de nieuwe digitale upgrade voor de oppo 95?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on April 16, 2012, 12:55:13
Vik, was er nu al meer bekend over de nieuwe digitale upgrade voor de oppo 95?

Na de High End Munich over een paar weken, dan gaat mijn Oppo naar Mike. Dus dan is de update beschikbaar voor iedereen.

Prijs is nog niet bekend maar zal vast en zeker niet zo gek veel duurder worden.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Zefanja

Ik ben benieuwd wat het toevoegd.
Zag ik het nou goed. Is de Oppo bij mike maar €750?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

vik

Quote from: Zefanja on April 17, 2012, 14:24:34
Ik ben benieuwd wat het toevoegd.
Zag ik het nou goed. Is de Oppo bij mike maar €750?

Nee 750 euro is de analoge tuning voor de XLR en de RCA stereo. Dus naar keuze of beiden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Zondag 13 Mei gaan DVDmartinDVD, zijn zwager en ik een gezellig dagje naar CineMike. (advies, fun, gezelligheid  :) )

Mike is erg benieuwd naar de Primare BD 32 van Martin, en ook zijn Anthem Statement D2V pre-pro wil hij eens uitgebreid vergelijken met de CM Denon AVP-A1HDA.

Verder laat ik mijn Oppo achter voor de laatste digitale upgrade, en ook die laatste upgrade gaan we vergelijken met de Primare (o.a. HDMI vergelijk).





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike