CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maro

Quote from: Audiofiel on February 11, 2012, 19:43:56
Dat zegt nog niets over het verschil dat bij vik (of een ander) te horen en te zien zal zijn. ;)

Jij hebt helemaal gelijk.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kjelt

Er is hier duidelijk verschil te zien tussen een originele bluray op de Oppo83 en een 1:1 kopie op de Dune (in het voordeel van de Oppo) en dit ligt aan de manier waarop de desbetreffende chipset de data verwerkt. Bluray is nog steeds gecomprimeerd en de manier waarop je deze gecomprimeerde data verwerkt kan zeker kwaliteitsverschil opleveren. Vergelijk als je iets schokkends wilt zien de 1e generatie bluray spelers maar eens met wat er vandaag de dag verkocht wordt, heel groot verschil.

Former member 78

Quote from: Maro on February 11, 2012, 18:43:33
Durf te beweren dat je bij mij thuis geen verschil zult zien en horen tussen een 1:1 download en het orginele plaatje. je bent welkom om te luisteren.  ;)

Dat zegt meer over jouw systeem, dan het geen waar vik het over heeft.

Maro

Laten we het daar dan maar op houden. Mijn systeem deugt niet, natuurlijk ik had het kunnen weten.  :pompom:  :clapping:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Quote from: Maro on February 12, 2012, 00:05:56
Laten we het daar dan maar op houden. Mijn systeem deugt niet, natuurlijk ik had het kunnen weten.  :pompom:  :clapping:

Ik zeg zeer zeker niet, dat jouw systeem niet deugt ;)
Denk alleen dat de set van vik wat ''verder'' is.

Maro

Zou niet willen ruilen.... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

jurrien1962

#381
Quote from: ArjanR1 on February 12, 2012, 00:11:49
Ik zeg zeer zeker niet, dat jouw systeem niet deugt ;)
Denk alleen dat de set van vik wat ''verder'' is.
Laat het topic a.u.b. geen geneuzel worden van jongetjes die kijken wie de grootste heeft.  :police:

Muziekbeleving is sowieso erg persoonlijk en subjectief.
Word je de ene keer volledig weggeblazen wat betreft beleving zo ervaar je een andere keer op dezelfde set dat gevoel niet.

Beeld is wat objectiever te beoordelen, wat overigens niet zegt dat er geen verschil in geluid(skwaliteit) is of kan zijn. Je zult het op dezelfde set moeten vergelijken en dan blijken verschillende leden onderscheiden ervaringen te hebben met downloads, rips, gebrande of originele schijven of streaming. Wat is het probleem?

Het forum is een prima plaats om die ervaringen te delen en je voordeel mee te doen. Maar dat is het dan toch ook.

vik

#382
Jeetje we zijn al weer een paar posts verder zie ik.  ;)


Om nog even duidelijk te zijn: Dit zijn mijn vergelijkingen orgineel vs kopie BD-R

Ik zal van de week uitgebreid eens testen met wat referentie blu ray/dvd films en deze rippen (BDMV) naar een externe HD en dan vergelijken op de Oppo. Dan doe ik dat ook inclusief the source direct funktie op de Oppo (Bypass). Mijn resultaten plaats ik dan in dit topic.

Verder wil ik nog toevoegen dat mijn ervaringen zijn dat niet elke set alles laat horen wat er inzit (niet beter gewend), dus dat het ook mogelijk is dat een persoon die verschillen niet kan horen doordat zijn set die verschillen niet kan weergeven.

Projecten zoals de titel in dit topic aangeeft gaan een stap verder. Als je tevreden bent met je set vooral niet gaan luisteren en kijken naar apparatuur die verder gaat als standaard en beter kan klinken.


De verschillen die ik hoor in het geluid van DTS-HD Master of Dolby True HD, tussen kopie en origneel is niet een kwestie van slecht en goed, maar van goed en beter.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Je hebt natuurlijk Cine Mike getunde apparatuur nodig om het te kunnen horen 8)

Of wellicht een goed acoustische ruimte i.p.v een hard reflecterende huiskamer.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

Quote from: jaco on February 12, 2012, 09:55:04
Je hebt natuurlijk Cine Mike getunde apparatuur nodig om het te kunnen horen 8)

Of wellicht een goed acoustische ruimte i.p.v een hard reflecterende huiskamer.

Dit resultaat is ook waargenomen in een ruimte waar de akoestiek 100% perfect is dus bij CineMike zelf. Dus akoestiek speelt hierin geen rol.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

#385
100% perfect is een utopie.
Net een video gekeken op de cinemike site, en dat lijkt een huiskamer aangekleed met acoustische panelen.

Heeft hij je een RT-60 meting laten zien ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

Quote from: jaco on February 12, 2012, 10:27:37
100% perfect is een utopie.
Net een video gekeken op de cinemike site, en dat lijkt een huiskamer aangekleed met acoustische panelen.

Heeft hij je een RT-60 meting laten zien ?

Je begint een beetje af te dwalen in mijn topic en over een punt dat ik wil aangeven. Ook al is 100% niet haalbaar in een akoestiek.

Hij heeft ook beneden nog 2 studio´s.

Wat heeft een "RT-60" meting te maken met de verschillen die er geconstateerd worden d.m.v. tuning?  Ook al is een akoestiek "nog zo slecht"  het gaat erom dat er op dat moment verschillen worden waargenomen in dezelfde ruimte. Of dat nou bij CineMike is of bij mij thuis. Die verschillen zijn er.

Ik weet niet waar je naartoe wil.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

#387
Het geluid in een moderne woonkamer is niet goed te krijgen. Als je specifiek tuning aan apparatuur doet om het daarin goed te laten klinken is het niet neutraal meer. Ik mag hopen dat Cinemike dat niet doet.

De meeste mensen die hier iets roepen over hun setup hebben geen idee hoe iets klinkt in een goede ruimte..
De meesten gaan tuning doen met kabels en andere dingen in de hoop het beter te krijgen. De WAF werkt meestal niet mee om de acoustiek aan te pakken, en dat is het enige wat echt helpt. De rest is gerommel in de marge.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

#388
Quote from: jaco on February 12, 2012, 11:32:06
Het geluid in een moderne woonkamer is niet goed te krijgen. Als je specifiek tuning aan apparatuur doet om het daarin goed te laten klinken is het niet neutraal meer. Ik mag hopen dat Cinemike dat niet doet.

De meeste mensen die hier iets roepen over hun setup hebben geen idee hoe iets klinkt in een goede ruimte..
De meesten gaan tuning doen met kabels en andere dingen in de hoop het beter te krijgen. De WAF werkt meestal niet mee om de acoustiek aan te pakken, en dat is het enige wat echt helpt. De rest is gerommel in de marge.

Je hebt gelijk dat het erg lastig is om een huiskamer perfect te krijgen. Daar ben ik er 1 van. Ik heb gelukkig een hoop op kunnen lossen d.m.v. speakers die ik flink kan tweaken (wel een zeer dure oplossing) en ik heb ook een WAF die niet echt mee wil werken , en btw ik wil ook graag dat het een huiskamer blijft en geen studio.

Gelukkig heb ik mijn apparatuur wel gehoord in een goede ruimte voor de aanschaf. En het resultaat is ook bij mij te horen en daar gaat het bij mij om.

Ik denk dat bijna niemand op dit forum de "perfekte ruimte" heeft. Maar dat wil niet zeggen dat er d.m.v. een goede tuning van de apparatuur geen winst te behalen is, en dat het ook niet zo is dat je met een goede akoestiek en slecht klinkende apparatuur een wereld geluid hebt.  

Een goede set is ook heel belangrijk en hoort ook zeker bij een goede basis, samen met een goede akoestiek.











Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: vik on February 12, 2012, 12:02:42
Je hebt gelijk dat het erg lastig is om een huiskamer perfect te krijgen. Daar ben ik er 1 van. Ik heb gelukkig een hoop op kunnen lossen d.m.v. speakers die ik flink kan tweaken (wel een zeer dure oplossing) en ik heb ook een WAF die niet echt mee wil werken , en btw ik wil ook graag dat het een huiskamer blijft en geen studio.

Gelukkig heb ik mijn apparatuur wel gehoord in een goede ruimte voor de aanschaf. En het resultaat is ook bij mij te horen en daar gaat het bij mij om.

Ik denk dat bijna niemand op dit forum de "perfekte ruimte" heeft. Maar dat wil niet zeggen dat er d.m.v. een goede tuning van de apparatuur geen winst te behalen is, en dat het ook niet zo is dat je met een goede akoestiek en slecht klinkende apparatuur een wereld geluid hebt. 

Een goede set is ook heel belangrijk en hoort ook zeker bij een goede basis, samen met een goede akoestiek.













Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Gaat niet helemaal lekker hier...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Ik heb ook diverse upgrades gedaan, ook met kabels.
Nu een dedicated ruimte die wel acoustisch wat aangepast is, en dat begint eindelijk ergens naar te klinken.

En ik ben het ook wel met je eens dat de apparatuur ook wel een bepaald level moet hebben om goed te klinken. Betere voedings secties kunnen ook wel helpen denk ik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Smitsmans2

ook verschillende upgrades achter de rug. Die betalen zich pas echt terug sinds ik vorige week mijn luidsprekers eens onjuist dichter bij de muur en kamerhoeken plaatste. Dit om mijn vrouw een plezier te doen, die de "correct" ver in de ruimte geplaatste speakers al lang een doorn in het oog waren.

Resultaat is een voller, pittiger en subjectief veel natuurlijker geluidsbeeld met een vooral bij film veel ruimtelijker totaalbeeld. O0

Daar kan geen tuning van apparatuur tegenop, volgens mijn bescheiden bijgestelde mening!
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

CoSo

Er is net helaas een JVC DLA-HD750 CineMike aan me neus voorbij gegaan voor slechts €1517,00 op eBay, had 1500,00 als max maar was vergeten te volgen  :-\

Audiofiel

Net aan de neus voorbij? Je weet het nooit, misschien had die ander wel 2500 als max. :-)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

CoSo

Dat is waar maar die ander heeft nu een koopje

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Snowmaster

Tot nu toe zie/hoor ik ook (bijna) altijd verschil tussen kopie en origineel.
Ik geloof best dat het mogelijk is om een gelijkwaardige kopie te krijgen. Die zorgvuldigheid en inspanning levert alleen bijna niemand omdat er best te leven is met de verschillen mits je niet voor 100% kwaliteit gaat.

Het kan toch altijd beter....? Dat geldt voor alles :akoestiek, speakers, kabels etc.

De eerste 2 generaties BR spelers heb ik voorbij laten omdat mijn DVD speler een beter beeld (op onderdelen) leverde dan sommige BR spelers in het begin. Ik heb zelfs DVD t.o.v. BR vergeleken indertijd. 

Tuning is relatief duur doordat het arbeidsintensief is. Het resultaat mag er doorgaans zijn en je set kan er jaren mee vooruit. Hier staat niet één originele component, zelfs de Pio 500M is licht gemodificeerd. Dit betaalt zich vaak pas echt uit als je overige zwakke schakels weet te traceren en op te heffen.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

qinq

Dat is natuurlijk niet echt mogelijk. Je gaat geen verschil zien bij een bitidentieke kopie... En anders hou je jezelf denk een beetje voor de gek...

vik

Quote from: qinq on February 17, 2012, 14:12:20
Dat is natuurlijk niet echt mogelijk. Je gaat geen verschil zien bij een bitidentieke kopie... En anders hou je jezelf denk een beetje voor de gek...

Want?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike