CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik wil dit al een tijdje posten en ik heb nu even de gelegenheid (GTST op de achtergrond met de vrouw)  ;D

Ik heb een paar maanden terug weer een nieuwe ervaring opgedaan bij Mike.

Die hebben mij een beetje uit een droom geholpen, en die droom was het stukje kopieren van blu ray/dvd schijven waarvan ik altijd dacht dat je een perfecte 1:1 kopie kon maken d.m.v. een pc en een brander.

Ik had uit goede wil een kopie gemaakt voor hun van de blu ray schijf die bij mijn Oppo zat : AIX Records Audio calibration disc HD sampler. Ik had ook een paar andere films bij mij waarvan ik een kopie had gemaakt van blu ray films, puur omdat ik wilde kijken of de Denon DVD A1UD deze kon afspelen. Verder had ik een kopie van de Dark knight bij me plus een kopie van Transformers.

Mike had de AIX disc opgezet en wat mij meteen opviel was hoe vlak (muziek) die schijf klonk vergeleken bij mij thuis. Ik was stom verbaasd.

Mike moest lachen en zei geef mij nu maar eens de Dark Knight. Die hadden we opgezet en vrij snel na de openingsscene stopte Mike de schijf en pakte de orginele van hem en zette die op...

Verdomd.. het geluid was een stuk minder en zelfs het beeld was iets minder scherp als de orginele. Het geluid van de orginele was veel dynamischer als de kopie die ik had.  Weer was ik verbaasd.

Daarna kreeg ik een korte uitleg. Hij vertelde dat ze hier ook een tijdje mee bezig zijn geweest, ze hebben computers verbouwd tot en met branders aan toe. Het is ze nooit gelukt om dit perfect te krijgen.

Je krijgt een zogenaamde 1:1 kopie nooit van zijn leven gelijk aan de orginele blu ray of dvd. Het proces bij het persen gaat op een hele andere manier als bij het branden.

Bij branden krijg je gewoon een verlies, ook al zijn het nullen en enen.

De keer daarop had ik de orginele AIX Records schijf meegenomen en weer verdomd. Veel beter als de kopie die ik had meegenomen.

Ik baalde best wel een beetje (net een zooitje lege BD schijven gekocht plus hoesjes)

Wat ik dus nu doe is films huren en deze op een externe schijf zetten, kijken op de Oppo en als ik deze film goed vind dan koop ik hem gewoon. Gelukkig is het aanbod groot genoeg en te prijzen zakken steeds meer.

Deze dude is dus gestopt met het branden van films.  ;)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Smitsmans2

Dus als je thuis tevreden bent, dan kun je beter niet naar Cinemike gaan... :P
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

Dennis75

Gewoon orinele schijfjes in je cinemike oppo doen. Dan heb je het beste resultaat.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

frank2

gebrande schijfjes muziek of films even door een demagnetizer halen helpt ook een stuk, een soort stress verdwijnt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on February 10, 2012, 09:02:55
gebrande schijfjes muziek of films even door een demagnetizer halen helpt ook een stuk, een soort stress verdwijnt.

Mike heeft ook zo´n ding staan. Daar haalt hij altijd eerst zijn schijven doorheen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Smitsmans2 on February  9, 2012, 22:35:57
Dus als je thuis tevreden bent, dan kun je beter niet naar Cinemike gaan... :P

Je zegt het maar het is wel zo.  ;)

Wat ik altijd deed was films huren (soms 3 per dag) deze rippen naar mijn computer en dan later branden op een BD-RW schijf om te kijken of het was is. Was dat het geval dan op een BD-R zetten. Ik keek dus amper de orginele films en deed eigenlijk nooit een vergelijking met de orginele films van de videotheek.

Nu hebben ze bij onze videotheek een abonnement : onbeperkt films huren voor 20 euro per maand. Deze rip ik dan naar een externe schijf naar BDMV mappen, bekijk ze op mijn Oppo 95 en als het wat is koop ik de originele.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Audiofiel

Waarom kijk je die originele film niet gewoon? Waarom eerst rippen naar een harddisk en dan via de Oppo afspelen? Er passen ook gewoon zilveren schijfjes in hoor! ;D


En als je wel wilt rippen (om wat voor reden dan ook), waarom dan niet getest hoe die rip via de Oppo zich verhoudt tot het originele schijfje via de Oppo? Je hebt het schijfje dan immers toch thuis? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

Quote from: Audiofiel on February 10, 2012, 10:06:18
Waarom kijk je die originele film niet gewoon? Waarom eerst rippen naar een harddisk en dan via de Oppo afspelen? Er passen ook gewoon zilveren schijfjes in hoor! ;D


En als je wel wilt rippen (om wat voor reden dan ook), waarom dan niet getest hoe die rip via de Oppo zich verhoudt tot het originele schijfje via de Oppo? Je hebt het schijfje dan immers toch thuis? ::)

Ik bouw meestal een film buffer op met nieuwe films. Dan huur ik 3 of 4 nieuwe films per dag en rip deze dan en breng de films terug (bijna altijd dag films) omdat ik niet de tijd heb om 3 films per dag te kijken en kijk deze dan later.

Ik heb trouwens wel sterk het idee dat de rip naar Hard Disc wel zonder verlies is. (Angels & Demons vergeleken)

The Dark Knight heb ik ook vergeleken (kopie vs orgineel) en daar is het verschil inderdaad ook te zien/horen die ik bij Mike heb waargenomen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Beste Vik, ik heb je topic met veel plezier doorgelezen en heb er een hoop van afgestoken maar dit snap ik echt niet.
Je hebt een Oppo 95 cinemike, AV 7005 cinemike. Met dit soort prachtmachines moet je toch gewoon orginele schijfjes gebruiken en met fluwelen handschoenen in de Oppo doen.
Dit verdient de oppo gewoon!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Nooff

Quote from: RvD on February  8, 2012, 18:32:44
Ik ga graag terug de MM8003 is niet geweldig dit wist ik jaren geleden al toen die net uit kwam wilde ik hem kopen, maar viel zwaar tegen
Ik wilde al zeggen, die Marantz is echt geen topper, zware tegenvaller na deze uitvoerig getest te hebben. De XPA-5 gehad, die was echt stukken beter en vooral gedefinieerder.

Former member 78

Quote from: vik on February 10, 2012, 09:18:53
Je zegt het maar het is wel zo.  ;)

Wat ik altijd deed was films huren (soms 3 per dag) deze rippen naar mijn computer en dan later branden op een BD-RW schijf om te kijken of het was is. Was dat het geval dan op een BD-R zetten. Ik keek dus amper de orginele films en deed eigenlijk nooit een vergelijking met de orginele films van de videotheek.

Nu hebben ze bij onze videotheek een abonnement : onbeperkt films huren voor 20 euro per maand. Deze rip ik dan naar een externe schijf naar BDMV mappen, bekijk ze op mijn Oppo 95 en als het wat is koop ik de originele.

Een echt schijfje qua Blu Ray is zo veel beter dan een download of rip...
Ik merk het vooral qua sound, ben sowieso niet zo'n beeld mannetje.

Heb downloads die het zelfde zijn als de BD, beeld is prima, maar het geluid is
om te janken.

vik

Quote from: ArjanR1 on February 11, 2012, 12:58:46
Een echt schijfje qua Blu Ray is zo veel beter dan een download of rip...
Ik merk het vooral qua sound, ben sowieso niet zo'n beeld mannetje.

Heb downloads die het zelfde zijn als de BD, beeld is prima, maar het geluid is
om te janken.

Hier moest ik dus zelf achter komen. Downloads deed ik nooit en ging voor de ""1:1"" vanaf de orginele schijf.

Dus deze les heb ik ook weer geleerd. Original the way to go!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

#362
Quote from: ArjanR1 on February 11, 2012, 12:58:46
Een echt schijfje qua Blu Ray is zo veel beter dan een download of rip...
Ik merk het vooral qua sound, ben sowieso niet zo'n beeld mannetje.

Heb downloads die het zelfde zijn als de BD, beeld is prima, maar het geluid is
om te janken.

Een complete BR rip (zeg maar zo'n 35 gig) is dan toch met de DTS-MA track dan toch ook identiek aan het orgineel op een schijf. Waar tijdens de rip wordt het geluid dan van een niveau om van te janken?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Former member 78

Hoe moet ik dat weten, het klinkt gewoon niet.

vik

#364
Quote from: Maro on February 11, 2012, 14:05:54
Een complete BR rip (zeg maar zo'n 35 gig) is dan toch met de DTS-MA track dan toch ook identiek aan het orgineel op een schijf. Waar tijdens de rip wordt het geluid dan van een niveau om van te janken?

Nee dat is dus niet zo. Lees mijn ervaringen hierboven.  

Het rippen van een Blu ray-dvd schijf naar je Harddisk (BDMV map) en dan branden op een schijf, (ook al is het een zogenaamde 1:1 kopie) dan heb je te maken met een verlies in kwaliteit. Waar dat precies gebeurt in het proces van het branden weet ik niet.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Wat er op internet rondzweeft via torrents etc. Daar is het meeste allemaal meuk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

#366
Nou ja, ik hoor iig een goed geluid bij volledige BR rips. Blij dat jullie blijven kopen cq huren... :D

En ik brand ook niet maar stream via mijn netwerk. Misschien heb je een brakke brander of inferieure schijfjes?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on February 11, 2012, 15:10:10
Nou ja, ik hoor iig een goed geluid bij volledige BR rips. Blij dat jullie blijven kopen cq huren... :D

En ik brand ook niet maar stream via mijn netwerk. Misschien heb je een brakke brander of inferieure schijfjes?

Rippen vanaf een orginele schijf en dan overzetten naar een BDMV map, en dan afspelen naar bv een Oppo via usb, daar heb ik het idee dat er geen verlies optreed. Zodra je het gaat branden naar een BD-R/RW is het een ander verhaal.

Download jij films van het internet?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on February 11, 2012, 15:31:14
Rippen vanaf een orginele schijf en dan overzetten naar een BDMV map, en dan afspelen naar bv een Oppo via usb, daar heb ik het idee dat er geen verlies optreed. Zodra je het gaat branden naar een BD-R/RW is het een ander verhaal.

Download jij films van het internet?

Maar als ik hem mooi vind koop ik hem... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Quote from: Maro on February 11, 2012, 15:33:01
Maar als ik hem mooi vind koop ik hem... :angel:

Right!  ;) ik lig er niet wakker van of je download of niet.

De beste rips kan je nog altijd het beste zelf maken. 80 procent van wat er op internet staat is bagger kwaliteit.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Quote from: vik on February 11, 2012, 17:23:44
Right!  ;) ik lig er niet wakker van of je download of niet.

De beste rips kan je nog altijd het beste zelf maken. 80 procent van wat er op internet staat is bagger kwaliteit.
Dan moet je beter zoeken, er is genoeg 1:1 materiaal te vinden

vik

Quote from: jaco on February 11, 2012, 17:27:59
Dan moet je beter zoeken, er is genoeg 1:1 materiaal te vinden

Dat zou kunnen ik hou me daar niet zo mee bezig. Ik heb wel eens wat om mij heen gezien en dat vond ik bagger.

Ik ga voor de volle 100% kwaliteit in beeld en geluid. En dan kom je bij originele schijven uit. Dat bewijs is voor mij geleverd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on February 11, 2012, 17:58:00
Dat zou kunnen ik hou me daar niet zo mee bezig. Ik heb wel eens wat om mij heen gezien en dat vond ik bagger.

Ik ga voor de volle 100% kwaliteit in beeld en geluid. En dan kom je bij originele schijven uit. Dat bewijs is voor mij geleverd.

Durf te beweren dat je bij mij thuis geen verschil zult zien en horen tussen een 1:1 download en het orginele plaatje. je bent welkom om te luisteren.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

larsie

Ik denk ook dat het aan de mediaplayer ligt. Ik heb veel beter beeld en geluid op de popcorhour dan op de WDTV via hdmi.
Bij popcorn zie en hoor ik ook geen verschil met het origineel.

Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Audiofiel

Quote from: Maro on February 11, 2012, 18:43:33
Durf te beweren dat je bij mij thuis geen verschil zult zien en horen tussen een 1:1 download en het orginele plaatje. je bent welkom om te luisteren.  ;)

Dat zegt nog niets over het verschil dat bij vik (of een ander) te horen en te zien zal zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.