CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: Audiofiel on February  1, 2012, 20:32:26
Je hebt gelijk. Ik had er overheen gelezen. Niettemin wel erg verrassend! ::)

Ik ben ook een beetje verbaasd. Er zit een standaard vast Piet Lut power cordje op (formaat en dikte van bami) en die zit niet eens op mijn audio-video groep maar direct op de stekker doos waar mijn LED verlichting op zit.

Verder zit de tuning in de voeding en op het mainboard.

Deze review van AreaDVD was ook erg goed voor dit model:

http://www.areadvd.de/hardware/2007/samsung_bd_p1400_01.shtml
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

JVC DLA X70/X90 info over de techniek en de tuning van CineMike.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Opmerkelijke ervaring met de Samsung 1400.
Toevallig heb ik een Samsung 1400 op zolder staan in regio A versie zonder mod.
Kwa bluray beeld speelde deze wel netjes (iets beter dan de PS3), maar verder was/is het een gedrocht. Na inleggen van een disk moet je minimaal 2 minuten wachten op het eerste leven op het scherm.
Voor mij in de top 3 van slechtste spelers aller tijden kwa software en HDMI compatibiliteit. Zo slecht dat ik hem niet heb durven te verkopen aan iemand en dus staat ie hier op zolder tot ik hem naar de vuilstort breng  ;D

vik

Quote from: riwi on February  5, 2012, 13:16:13
Opmerkelijke ervaring met de Samsung 1400.
Toevallig heb ik een Samsung 1400 op zolder staan in regio A versie zonder mod.
Kwa bluray beeld speelde deze wel netjes (iets beter dan de PS3), maar verder was/is het een gedrocht. Na inleggen van een disk moet je minimaal 2 minuten wachten op het eerste leven op het scherm.
Voor mij in de top 3 van slechtste spelers aller tijden kwa software en HDMI compatibiliteit. Zo slecht dat ik hem niet heb durven te verkopen aan iemand en dus staat ie hier op zolder tot ik hem naar de vuilstort breng  ;D

;D Het is niet de aller snelste maar na de laatste firmware update valt het best wel mee. Sommige films best wel lang en sommige wel vlot dus afhankelijk van de film.

Deze Samsung blijft bij mij als reserve.  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: vik on February  5, 2012, 23:02:30
Deze Samsung blijft bij mij als reserve.  :)

Ik had hem ook als backup regio player voor het geval de main speler niet regiovrij leverbaar zou zijn geweest.

larsie

Even een vraagje over de cinemike marantz av7005. Blijft de klankkleur na de upgrade hetzelfde?
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Sum1

@larsie: Ik heb geen ervaring met de Cinemike mod op een AV7005, maar de klank van mijn standaard AV7005 kan me niet bekoren. Ik ben dus ook benieuwd naar het antwoord op je vraag. Echter dit meet-and-greet topic van Audiofiel en Vik geeft al een goede indicatie.

vik

Quote from: larsie on February  6, 2012, 18:07:05
Even een vraagje over de cinemike marantz av7005. Blijft de klankkleur na de upgrade hetzelfde?

Lees dat topic even door inderdaad. Of ga anders een keertje bij CineMike langs om zelf het verschil te horen is mijn advies.

 

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Momenteel heeft CineMike zich ook gestort op Emotiva, hij is bezig met een tuning en het eerste slachtoffer is forumlid RvD  :)

Die heeft zijn Emotiva XPA-2 en XPA-3 afgestaan en we zijn erg benieuwd wat daar uit gaat komen.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

daxie

Quote from: vik on February  8, 2012, 10:33:47
Momenteel heeft CineMike zich ook gestort op Emotiva, hij is bezig met een tuning en het eerste slachtoffer is forumlid RvD  :)

Die heeft zijn Emotiva XPA-2 en XPA-3 afgestaan en we zijn erg benieuwd wat daar uit gaat komen.  :)


Hij was er toch niet in geïnteresseerd?

vik

Quote from: daxie on February  8, 2012, 10:40:18
Hij was er toch niet in geïnteresseerd?

Hij wordt toch regelmatig benaderd door mensen die dit vragen. Op zo´n moment speelt hij daarop in en gaat een tuning ontwikkelen.

Emotiva is toch wereldwijd populair en hij zou gek zijn als hij het niet aangrijpt. Het is natuurlijk wel even afwachten wat de tuning gaat brengen. Als hij niet tevreden is gaat het feest niet door.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Ik ben dan ook wel benieuwd naar het prijskaartje, om een versterker van $600.- voor €1000.- te gaan modden is natuurlijk de omgekeerde wereld  :D

daxie

Quote from: vik on November 18, 2011, 17:18:42
Wat betreft Emotiva kan ik je nu al vertellen dat hij daar niks mee gaat doen qua upgraden. Hij ziet niks in het merk en heeft ook een forum member uit Engeland nee verkocht. Die kwam met een processor aanzetten die had ik doorgestuurd.

Hij die nooit van mening veranderd is, is ofwel oneindig wijs, ofwel oneindig dom...  :devil:

vik

Quote from: Kjelt on February  8, 2012, 11:01:54
Ik ben dan ook wel benieuwd naar het prijskaartje, om een versterker van $600.- voor €1000.- te gaan modden is natuurlijk de omgekeerde wereld  :D

Dat is natuurlijk ook afhankelijk van het resultaat.

Hij heeft ook een flinke partij Sherwood's verkocht in het verleden (incl. tuning 2900 euro) en die zijn in aanschaf prijs ook erg laag geweest. Het was een bestseller.

Maar tot nu toe is er nog helemaal niets bekend, niet over het resultaat of over prijzen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Kijk niets ten nadele van Emotiva maar ze gebruiken natuurlijk goedkope elco's, goedkope eindtransistoren etc. etc. Om dat allemaal te gaan vervangen dan kun je beter een duurdere versterker kopen.
Maar goed het is natuurlijk allemaal relatief, ik persoonlijk vind alleen dat tweaken of modden niet alles vervangen betekent  :D

AbZ

CineMike heeft blijkbaar ook voor Emotiva dè oplossing  :lookaround:  maar is het probleem ook al bekend?

vik

Quote from: Kjelt on February  8, 2012, 11:31:35
Kijk niets ten nadele van Emotiva maar ze gebruiken natuurlijk goedkope elco's, goedkope eindtransistoren etc. etc. Om dat allemaal te gaan vervangen dan kun je beter een duurdere versterker kopen.
Maar goed het is natuurlijk allemaal relatief, ik persoonlijk vind alleen dat tweaken of modden niet alles vervangen betekent  :D


Ik snap je punt maar alles vervangen doen ze bij geen 1 produkt die ze upgraden. Je hoeft echt niet alles te vervangen om een beter resultaat te krijgen.

Ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen.  :) Het kan ook inderdaad zo zijn dat de tuning te duur gaat worden. Een ding is zeker, als het ze niks op gaat leveren doen ze het niet.

Verder heeft CineMike ook klanten die niet kijken op 1000 of 2000 euro meer of minder waarbij vaak upgrades meer kosten als het apparaat zelf.   De AVP is ook echt een item wat hij veel verkoopt, en ze gaan wereldwijd. Het is natuurlijk allemaal persoonlijk voor wie wat waard is.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: AbZ on February  8, 2012, 11:33:17
CineMike heeft blijkbaar ook voor Emotiva dè oplossing  :lookaround:  maar is het probleem ook al bekend?

Het probleem en oplossing moet nog blijken.  ;)

Een ding is zeker, er is niets wat perfect is en bijna alles kan verbeterd worden. Of het je allemaal waard is, is natuurlijk persoonlijk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Ik zal me zelf maar even melden het gaat over mij namelijk.  ;D

Quote from: daxie on February  8, 2012, 11:05:33
Hij die nooit van mening veranderd is, is ofwel oneindig wijs, ofwel oneindig dom...  :devil:

Dit heb ik geloof ik al eens uitgelegd in het Emotiva topic, dan nog maar een keer de processor vind hij niks de eindversterkers vind die wel goed.

CineMike heeft al ervaring met Emotiva namelijk de XPA-5 hebben ze al gedaan.  ;) De XPA-3 lijkt erg veel op de XPA-5 dus die zal geen probleem zijn hun uitdaging is de XPA-2 daar ging wel even wat werk in zitten die mogen ze gerust flink aanpakken dat stereo op een mooi level komt straks...

Ik zal dan ook maar meteen verklaren waarom ze de mod van de XPA-5 niet openbaar aanbieden. Emotiva heeft geen distributie in Europa en hun willen niet als importeur gezien gaan worden voor dit merk.. Het was ook niet de bedoeling dat dit op forums gepost zou worden maar blijkbaar is CineMike van mening veranderd dat het toch openbaar besproken mag worden.  :)

Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden hoe het gaat aflopen het kan even duren, maar ik heb geen haast want ik heb een Marantz MM8003 staan van hun zodat ik niet zonder geluid zit dit was mijn voorwaarde.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Kjelt

Quote from: RvD on February  8, 2012, 17:16:07
Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden hoe het gaat aflopen het kan even duren, maar ik heb geen haast want ik heb een Marantz MM8003 staan van hun zodat ik niet zonder geluid zit dit was mijn voorwaarde.  ;)
Emotiva voor een Marantz goede deal ik zou niet meer terug gaan :devil:  :D

vik

Quote from: RvD on February  8, 2012, 17:16:07
Ik zal me zelf maar even melden het gaat over mij namelijk.  ;D

Dit heb ik geloof ik al eens uitgelegd in het Emotiva topic, dan nog maar een keer de processor vind hij niks de eindversterkers vind die wel goed.

CineMike heeft al ervaring met Emotiva namelijk de XPA-5 hebben ze al gedaan.  ;) De XPA-3 lijkt erg veel op de XPA-5 dus die zal geen probleem zijn hun uitdaging is de XPA-2 daar ging wel even wat werk in zitten die mogen ze gerust flink aanpakken dat stereo op een mooi level komt straks...

Ik zal dan ook maar meteen verklaren waarom ze de mod van de XPA-5 niet openbaar aanbieden. Emotiva heeft geen distributie in Europa en hun willen niet als importeur gezien gaan worden voor dit merk.. Het was ook niet de bedoeling dat dit op forums gepost zou worden maar blijkbaar is CineMike van mening veranderd dat het toch openbaar besproken mag worden.  :)

Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden hoe het gaat aflopen het kan even duren, maar ik heb geen haast want ik heb een Marantz MM8003 staan van hun zodat ik niet zonder geluid zit dit was mijn voorwaarde.  ;)

Ik heb Mike ook even een mail gestuurd met de vraag hoe het ervoor staat, mocht ik iets horen laat ik het gelijk weten.  :) Spannend
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Kjelt on February  8, 2012, 17:33:28
Emotiva voor een Marantz goede deal ik zou niet meer terug gaan :devil:  :D

:P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Quote from: Kjelt on February  8, 2012, 17:33:28
Emotiva voor een Marantz goede deal ik zou niet meer terug gaan :devil:  :D

Ik ga graag terug de MM8003 is niet geweldig dit wist ik jaren geleden al toen die net uit kwam wilde ik hem kopen, maar viel zwaar tegen en dat doet die nu nog ik mis het vermogen van de XPA-2 voor stereo en voor film alle speakers aansturen dan merk je toch dat die in elkaar zakt. Dan hebben mijn speakers ook nog een gevoelligheid van 92db dus heel makkelijk aan te sturen eigenlijk.. Voor tijdelijk is het geen straf ik heb tenminste geluid in de tussen tijd dat is het belangrijkste weken zonder zitten echt niet meer.  ;)

Quote from: vik on February  8, 2012, 18:24:57
Ik heb Mike ook even een mail gestuurd met de vraag hoe het ervoor staat, mocht ik iets horen laat ik het gelijk weten.  :) Spannend

Mooi  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

daxie

Quote from: RvD on February  8, 2012, 17:16:07
Ik zal me zelf maar even melden het gaat over mij namelijk.  ;D

Dit heb ik geloof ik al eens uitgelegd in het Emotiva topic, dan nog maar een keer de processor vind hij niks de eindversterkers vind die wel goed.

CineMike heeft al ervaring met Emotiva namelijk de XPA-5 hebben ze al gedaan.  ;) De XPA-3 lijkt erg veel op de XPA-5 dus die zal geen probleem zijn hun uitdaging is de XPA-2 daar ging wel even wat werk in zitten die mogen ze gerust flink aanpakken dat stereo op een mooi level komt straks...

Ik zal dan ook maar meteen verklaren waarom ze de mod van de XPA-5 niet openbaar aanbieden. Emotiva heeft geen distributie in Europa en hun willen niet als importeur gezien gaan worden voor dit merk.. Het was ook niet de bedoeling dat dit op forums gepost zou worden maar blijkbaar is CineMike van mening veranderd dat het toch openbaar besproken mag worden.  :)

Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden hoe het gaat aflopen het kan even duren, maar ik heb geen haast want ik heb een Marantz MM8003 staan van hun zodat ik niet zonder geluid zit dit was mijn voorwaarde.  ;)

maar doet hij op aanvraag eventueel wel een XPA-5. Zo ja, tegen welke voorwaarden?

RvD

Ja op aanvraag doen ze die wel, wat de voorwaarden zijn weet ik niet als je interesse hebt kun je altijd contact met ze opnemen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus