CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

larsie

#300
Nou dan ga ik ook maar eens die update uitvoeren. Gelukkig heb ik nog de onkyo 886 want zo'n update gaat wel lang duren heb ik begrepen?
:thumbs-up:
Ik heb een NAD t973 eindversterker. Ben eigenlijk altijd wel tevreden over dit ding. Stuurt mijn moeilijke Helicons goed aan. Valt hier nog veel winst te behalen?
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

vik

Quote from: RvD on January 19, 2012, 16:23:52


Eindelijk mijn AV7005 CM terug.  :)

Dinsdag is Vik zo vriendelijk geweest om bij mij de Marantz MM8003 af te leveren als leen versterker en mijn AV7005 mee te brengen uit Duitsland. Nogmaals bedankt daarvoor !!!

Ik heb zelf 11 maanden met de standaard AV7005 in mijn setup gespeeld en vond dit eigenlijk al best goed klinken dacht ik. Nu heb ik de AV7005 terug met CM update en wat een verschil de normale AV7005 klinkt zo plat als een dubbeltje als je dit nu vergelijkt. De surroundbubble is nu echt groot je zit er nu echt midden in.  ;D Voor iedereen die twijfeld om de upgrade te laten uitvoeren ga zeker eens luisteren bij CM want de update is echt de moeite waard.. Ik ben blij dat ik het heb laten doen want heb er lang over nagedacht.

Nu moet ik mijn volgende project afwachten bij CineMike om het af te maken.  8)

@Vik je Sherwood staat er netjes bij zo geniet van je set nu zo dit moet zeker erg goed klinken nu.

Ziet er goed uit  ;) wacht maar tot je eindversterkers klaar zijn. Dat zal ook een flinke boost zijn. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten.

p.s. je kabeltje zal deze week op je mat vallen denk ik. Veel plezier verder en hou ons op de hoogte.


Ze waren bij Mike trouwens bezig met een Denon AVP-A1HDA op het moment dat ik binnen kwam. Niet normaal wat een onderdelen daar in zitten. Hij lag helemaal uit elkaar.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

#302
Ja die 886 zou ik nog even houden zodat je toch voorlopig vooruit kunt want de afleverdatum kunnen ze niet precies zeggen, ze hebben het erg druk blijkbaar is alleen maar een goed teken natuurlijk. Die 886 heb ik overigens ook nog gehad voor de AV7005.  ;)

De kabel zou hij meteen na sturen en ik zal jullie zeker op de hoogte houden.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: frank2 on January 19, 2012, 16:44:12
Heftig apparaat vic, nu nog even inspelen...

Hoi Frank.  :)

Deze die ik heb ontvangen is ingeruild bij Mike dus goed ingespeeld.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: larsie on January 19, 2012, 16:50:41
Nou dan ga ik ook maar eens die update uitvoeren. Gelukkig heb ik nog de onkyo 886 want zo'n update gaat wel lang duren heb ik begrepen?
:thumbs-up:
Ik heb een NAD t973 eindversterker. Ben eigenlijk altijd wel tevreden over dit ding. Stuurt mijn moeilijke Helicons goed aan. Valt hier nog veel winst te behalen?

De t973 is een nette eindversterker, net even gekeken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Wat kost die 7005 nou eigenlijk zonder en met CM mod want wat ik zo 1,2,3 zie is de prijs bijna verdubbeld? Dat vind ik dan wel buiten proportie.

larsie

Quote from: RvD on January 19, 2012, 17:46:09
Ja die 886 zou ik nog even houden zodat je toch voorlopig vooruit kunt want de afleverdatum kunnen ze niet precies zeggen, ze hebben het erg druk blijkbaar is alleen maar een goed teken natuurlijk. Die 886 heb ik overigens ook nog gehad voor de AV7005.  ;)

De kabel zou hij meteen na sturen en ik zal jullie zeker op de hoogte houden.  ;)

Stiekem is die 886 in homecinema ook net even beter dan de standaard av7005. alleen in stereo zeker niet.  ;D
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

RvD

#307
Adviesprijs standaard AV7005 is 1649,-
CineMike upgrade kost 1250,-

Als je een beetje goed zoekt kun je de standaard AV7005 wel voor een leuke prijs vinden. Het klopt dat de mod duur is maar de prestaties liegen er ook niet om. Dan is er nog het probleem er is niks te koop in deze prijsklasse je hebt nog van Onkyo de PR-SC5508 (2500 euro) maar die is al zeker geen partij en dan kom je al meteen op de Arcam AV888 uit wil je met hdmi 1.4 zit je al op 5600 euro voor de Arcam en als die beter is... De AV7005 CM schijnt beter te klinken dan de standaard Denon AVP-A1HDA van 8000 euro dus de AV7005 is eigenlijk een koopje.  ;)

Lees maar eens deze review waar de Denon met Marantz ook vergeleken word.

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_marantzav7005.shtml
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: Kjelt on January 19, 2012, 21:05:54
Wat kost die 7005 nou eigenlijk zonder en met CM mod want wat ik zo 1,2,3 zie is de prijs bijna verdubbeld? Dat vind ik dan wel buiten proportie.

De prijs voor de tuning is altijd 1250 euro geweest. 

Het is een hoog bedrag maar er zitten behoorlijk wat uren in. Het is niet alleen een kwestie van nieuwe onderdelen plaatsen, het verwijderen van de standaard onderdelen (netjes) moet ook goed gebeuren en heeft ook tijd nodig.

Ik heb toevallig een AVP-A1HDA uit elkaar zien liggen, en gezien hoe ze met de tuning bezig waren. Wat een onderdelen niet normaal.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Kjelt on January 19, 2012, 13:17:34
Probleem ontstaat vermoedelijk doordat je twee (audio)aardes van twee verschillende apparaten aan elkaar hangt. Meestal heeft een trigger ingang wel een optische scheiding (bij Classe bv waar je triggerspanning 5 tot 15V mag zijn). Voor audio heb je scheidingstrafootjes maar dit werkt niet met DC spanning.
Heeft het wel ooit gewerkt? Zo ja draai dan eens de netspanningsstekker van 1 van de twee apparaten om, wil wel eens helpen.

Als je apparaat geen optische scheiding heeft dan zul je deze zelf willen klussen, als je een 12V trigger hebt die 50mA kan leveren dan zou je evt ook een klein relais en een kleine 12V voeding kunnen gebruiken.
Maar de meest simpele is inderdaad niet gebruiken maar zelf vind ik het allemaal wel erg luxe dat alle overige (eind)versterkers , subwoofers en binnenkort ook de verduistering automatisch mee aangaat.

Het is ook een beetje een luxe. Ik zelf hou ook helemaal niet zo van standby-modes en indien mogelijk zet ik die uit. Helaas kan dit niet bij alle apparaten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on January 20, 2012, 09:54:16
De prijs voor de tuning is altijd 1250 euro geweest. 
Het is een hoog bedrag maar er zitten behoorlijk wat uren in.
Duidelijk, snap de kosten ook wel maar het was bij mij meer dat als je een mod van 1200 euro doet dit beter tot zijn recht komt bij een apparaat van 5000+ euro dan van 1500.- maar dat is een kwestie van persoonlijk gevoel  ;)

vik

#311
Quote from: Dennis75 on January 19, 2012, 10:52:31
Wat een bakbeest die Sherwood! Plaats je nog een foto van het totaalplaatje?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Vik, beetje donkere foto's maar het zal vast en zeker een indrukwekkende set zijn.
Ik hoop dat je er ook een hoop plezier van hebt want dat is natuurlijk ook belangrijk!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

vik

Quote from: Dennis75 on January 20, 2012, 23:43:35
Vik, beetje donkere foto's maar het zal vast en zeker een indrukwekkende set zijn.
Ik hoop dat je er ook een hoop plezier van hebt want dat is natuurlijk ook belangrijk!

Dank je. Ja het was al aan de donkere kant. Dan komt het licht ook mooier over onder mijn meubel. Morgen overdag zal ik er nog even 1 maken.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Kjelt on January 20, 2012, 10:55:06
Duidelijk, snap de kosten ook wel maar het was bij mij meer dat als je een mod van 1200 euro doet dit beter tot zijn recht komt bij een apparaat van 5000+ euro dan van 1500.- maar dat is een kwestie van persoonlijk gevoel  ;)

Een mod op een duurdere klasse processor wordt ook weer stukken duurder. Bij de AVP-A1HDA komt de CineMike tuning op 5240 euro. (alle tuning stages)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on January 21, 2012, 01:01:11
Een mod op een duurdere klasse processor wordt ook weer stukken duurder. Bij de AVP-A1HDA komt de CineMike tuning op 5240 euro. (alle tuning stages)
Met alle respect maar dat stinkt een beetje (vind ik), lijkt een beetje op de VAG dealer als je met een VW binnen komt rijden is het uurtarief 3/4 van het uurtarief als je met een Audi komt binnen rijden.
Er is geen reden waarom de standaard mod van de powersupply en de audiostages zoveel duurder wordt als je een andere processor neemt. Wellicht wel iets maar niet deze verhouding.

vik

Quote from: Kjelt on January 21, 2012, 11:59:07
Met alle respect maar dat stinkt een beetje (vind ik), lijkt een beetje op de VAG dealer als je met een VW binnen komt rijden is het uurtarief 3/4 van het uurtarief als je met een Audi komt binnen rijden.
Er is geen reden waarom de standaard mod van de powersupply en de audiostages zoveel duurder wordt als je een andere processor neemt. Wellicht wel iets maar niet deze verhouding.

Ik breng het denk ik verkeerd over.

In de AVP-A1HDA zitten meer als 430 aanpassingen door CineMike dus dan heb je denk ik ongeveer wel een beeld wat een uren erin zitten.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on January 21, 2012, 12:20:47
Ik breng het denk ik verkeerd over.
In de AVP-A1HDA zitten meer als 430 aanpassingen door CineMike dus dan heb je denk ik ongeveer wel een beeld wat een uren erin zitten. 
Ah ok dat schept inderdaad een ander beeld. En nog niet te spreken over de tijd die het kost om alle elco's uit hun jasjes te helpen  :D
Maar waar het uiteindelijk om draait is of het beter klinkt en gezien de reviews zit dat wel snor.

vik

Een leuke verrassing als tussendoortje:

Ik heb een Samsung BD-P1400 CineMike erbij gekocht uit 01-2008 en ben aan het vergelijken met mijn CineMike Oppo BDP-95....

Mijn voorkeur voor Blu Ray PQ gaat uit naar de Samsung  :eh: die zet net even een wat mooier plaatje neer. Ik kom er later nog op terug.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Nog mooier dan een Oppo? Bijzonder.. keep us informed
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Quote from: vik on February  1, 2012, 18:19:46
Een leuke verrassing als tussendoortje:

Ik heb een Samsung BD-P1400 CineMike erbij gekocht uit 01-2008 en ben aan het vergelijken met mijn CineMike Oppo BDP-95....

Mijn voorkeur voor Blu Ray PQ gaat uit naar de Samsung  :eh: die zet net even een wat mooier plaatje neer. Ik kom er later nog op terug.

Ajjj... Dat klinkt bijna net zo bijzonder als de uitkomst van onse shootout. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Trouwens, welke vergelijking hebben we het dan over? Analoog stereo via XLR of RCA? Of surround via HDMI versus coax? :sigh:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

papaleo

#322
Quote from: Audiofiel on February  1, 2012, 19:38:15
Trouwens, welke vergelijking hebben we het dan over? Analoog stereo via XLR of RCA? Of surround via HDMI versus coax? :sigh:

PQ is waar Vik het toch over hebt...

Edit
::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Audiofiel

Quote from: papaleo on February  1, 2012, 20:28:22
PQ is waar Vik het toch over hebt heeft...

Je hebt gelijk. Ik had er overheen gelezen. Niettemin wel erg verrassend! ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

vik

In de tussentijd heb ik een aantal blu ray en dvd schijven zitten te vergelijken op de Samsung en de Oppo bdp 95 (CineMike editions)

De Samsung BD-P1400 heeft iets beter beeld vergeleken met de Oppo BDP-95 (Blu ray). Hij is net even wat scherper in het geheel en het lijkt of de kleuren ietsje mooier naar voren komen.

Bij dvd is het een andere uitslag. Daar is de Oppo beter in en onder andere te zien in bewegende beelden, de Oppo blijft scherper, hoewel ik met dit verschil niet naar een Oppo zou stappen als ik de Samsung al zou hebben.

Ik heb ook een reaktie gehad van Mike in de tussentijd:

De Samsung is de eerste Blu ray speler waarbij ze ooit een upgrade hebben uitgevoerd.  ;) We hebben dus ook een collector´s item in het bezit.  ;D

Verder was zijn mening dat de Oppo niet de beste PQ in huis (uit hun stal) heeft als het om beeld gaat (Blu ray). Daar heb ik hem wel vaker over gehoord en ze zijn ook bezig om de Oppo tuning te verbeteren.

Verder heb ik geen geluid getest. Dan moet ik weer een halve verbouwing gaan uitvoeren voordat ik alle kabels heb om kunnen wisselen, dus die sla ik over.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike