CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis75

Nee, ik bedoelde je marantz en je oppo. Dat moet toch samen met die perreaux en straks met die sherwood een super beeld/geluid geven. Ik moet toch ook zeggen dat die marantz er strak uitziet. Ik weet niet wat het verschil is tussen de "standaard av 7005" en de cinemike uitvoering? Zal straks wel even de cinemike site bezoeken. Ben op het moment het emotiva topic aan het doornemen. Stiekem denk in aan de XPA 5 en de av 7005 cinemike.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

vik

Quote from: Dennis75 on January  3, 2012, 17:31:26
Nee, ik bedoelde je marantz en je oppo. Dat moet toch samen met die perreaux en straks met die sherwood een super beeld/geluid geven. Ik moet toch ook zeggen dat die marantz er strak uitziet. Ik weet niet wat het verschil is tussen de "standaard av 7005" en de cinemike uitvoering? Zal straks wel even de cinemike site bezoeken. Ben op het moment het emotiva topic aan het doornemen. Stiekem denk in aan de XPA 5 en de av 7005 cinemike.

Er is een forum lid dat nog aan het wachten is op zijn Marantz AV 7005 en ik dacht dat hij ook een XPA 5 heeft, hij heeft overlegd met Mike of er een voordeel uit te halen is. Dat is er absoluut met de XPA 5 en de Marantz AV 7005.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Ik hoop deze week de AV7005 terug te hebben begin het toch wel te missen..

Van Emotiva gebruik ik de XPA-2 en XPA-3 samen.

Vik je blijft toch lekker bezig zie ik  ;) dat die MM8003 tegenviel had ik wel verwacht de combi AV8003/MM8003 heb ik eens willen kopen en uitgebreid beluisterd maar dit viel me toen erg tegen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on January  3, 2012, 18:25:14
Ik hoop deze week de AV7005 terug te hebben begin het toch wel te missen..

Van Emotiva gebruik ik de XPA-2 en XPA-3 samen.

Vik je blijft toch lekker bezig zie ik  ;) dat die MM8003 tegenviel had ik wel verwacht de combi AV8003/MM8003 heb ik eens willen kopen en uitgebreid beluisterd maar dit viel me toen erg tegen.

Als je de MM 8003 zou upgraden kan je er iets leuks van maken. Alleen bij Mike weinig vraag naar dus hij gaat er ook geen tijd insteken.

Dat hij niet speciaal is had ik al vernomen van Lars Mette van Areadvd. Toen hij hoorde van mijn plannen eventueel voor deze versterker samen met een AV 7005 CineMike zei hij dat ik dan beter mijn Denon AVC-A1HDA kan houden.

Hij is niet slecht maar kan het het niveau van de AV 7005 CM niet vertalen. Dat staat ook al bij de review van Areadvd. Dat was geloof ik de MM 7055 , scheelt weinig geloof ik met de MM 8003.

Ik had wel even laten vallen bij Mike dat jullie op hete kolen zitten.  :) Hij doet zijn best maar ze zijn maar met zijn 2en.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Als ik dan kijk naar wat deze shoot-out heeft gebracht :

TUC Pioneer BDP-09
TUC Onkyo PR-SC885
Emotiva XPA-5
Parasound HCA-2205A
Integra DTA-9.4
Denon DVD A1UDCI
Marantz MM8003
Arcam P7

http://www.avforums.com/forums/audio-processors-power-amps/1200932-power-amp-comparison.html

Dan krijg ik hier toch vraag tekens bij.. Winnaar Marantz
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Gaeje

wat vinden jullie niet goed aan de MM8003? Pas op, ik trek het niet in twijfel, ik heb er gewoon nog niks van gehoord

vik

#281
Quote from: Gaeje on January  3, 2012, 20:01:46
wat vinden jullie niet goed aan de MM8003? Pas op, ik trek het niet in twijfel, ik heb er gewoon nog niks van gehoord

Als je er een hebt en je bent tevreden, gewoon lekker luisteren en genieten.  ;)

Als je geproefd hebt van beter loop je tegen beperkingen aan. Dat is dus zo in mijn geval.  Wat precies kan je terug lezen in mijn andere posts.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

beatbrother

WOW ... zonet het hele topic zitten doorlezen.
Ik kom precies wel van een heel andere wereld.  :crazy:
Het is de eerste keer dat ik van Cinemike gelezen heb en had dus
ook totaal geen idee dat men tuning deed aan die apparatuur.  :happy:

Nu ja, ik ben momenteel zelf bezig met de bouw van m'n HT en ik wil eerst
de ruimte klaar hebben en me vervolgens dan eens gaan verdiepen in de
aanschaf van goed materiaal. Ik ben ook nog niet 100% mee in heel het verhaal
rond voorversterkers, eind versterkers, surround processors etc ... :dozingoff:

Ik lees uit ervaringen dat er voor en na de upgrade een verschil te horen en te zien is.
Is dit een wezenlijk verschil of enkel merkbaar door iemand die er continu mee bezig is en
absoluut niet merkbaar door een leek ?

Mss een domme vraag of opmerking, maar waarom neemt een bedrijf zoals bv. Denon dan niet iemand aan
zoals die Mike voordat ze hun toestellen op de markt gooien ?  :blush:

Op mijn voorlopig verlanglijstje staat momenteel de JVC X3 beamer.  Deze heeft geen CMS, maar hij wordt
blijkbaar getuned door CineMike. (+1600 €)
Dan ben ik eens benieuwd als deze upgrade veel kan veranderen aan het beeld.
Mss is het wel interessanter om een getunede X3 te kopen dan een standaard X7 ?
En als ik even verder denk ik is het mss wel interessant om ineens alles getuned bij CineMike te kopen.  :happy:
Het gaat een leuk jaar worden denk ik ...

qinq

Quote from: beatbrother on January  4, 2012, 12:38:39
WOW ... zonet het hele topic zitten doorlezen.
Ik kom precies wel van een heel andere wereld.  :crazy:
Het is de eerste keer dat ik van Cinemike gelezen heb en had dus
ook totaal geen idee dat men tuning deed aan die apparatuur.  :happy:

Nu ja, ik ben momenteel zelf bezig met de bouw van m'n HT en ik wil eerst
de ruimte klaar hebben en me vervolgens dan eens gaan verdiepen in de
aanschaf van goed materiaal. Ik ben ook nog niet 100% mee in heel het verhaal
rond voorversterkers, eind versterkers, surround processors etc ... :dozingoff:

Ik lees uit ervaringen dat er voor en na de upgrade een verschil te horen en te zien is.
Is dit een wezenlijk verschil of enkel merkbaar door iemand die er continu mee bezig is en
absoluut niet merkbaar door een leek ?

Mss een domme vraag of opmerking, maar waarom neemt een bedrijf zoals bv. Denon dan niet iemand aan
zoals die Mike voordat ze hun toestellen op de markt gooien ?  :blush:

Op mijn voorlopig verlanglijstje staat momenteel de JVC X3 beamer.  Deze heeft geen CMS, maar hij wordt
blijkbaar getuned door CineMike. (+1600 €)
Dan ben ik eens benieuwd als deze upgrade veel kan veranderen aan het beeld.
Mss is het wel interessanter om een getunede X3 te kopen dan een standaard X7 ?
En als ik even verder denk ik is het mss wel interessant om ineens alles getuned bij CineMike te kopen.  :happy:
Het gaat een leuk jaar worden denk ik ...

Nope. Ik zou zeker voor de X7 gaan dan. Calibratie kan zeker helpen maar JVC kan zelf echt wel een betere beamer in elkaar klussen dan deze tuner. Daarnaast is het met de oog op eventuele verkoop ook zonde, de tweedehands markt is al zeer slecht maar zulk soort upgrades verhogen de waarde eigenlijk niet echt.

vik

Quote from: qinq on January  4, 2012, 13:20:53
Nope. Ik zou zeker voor de X7 gaan dan. Calibratie kan zeker helpen maar JVC kan zelf echt wel een betere beamer in elkaar klussen dan deze tuner. Daarnaast is het met de oog op eventuele verkoop ook zonde, de tweedehands markt is al zeer slecht maar zulk soort upgrades verhogen de waarde eigenlijk niet echt.

Heb je zijn beamers ooit wel eens bekeken?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#285
Quote from: beatbrother on January  4, 2012, 12:38:39
WOW ... zonet het hele topic zitten doorlezen.
Ik kom precies wel van een heel andere wereld.  :crazy:
Het is de eerste keer dat ik van Cinemike gelezen heb en had dus
ook totaal geen idee dat men tuning deed aan die apparatuur.  :happy:

Nu ja, ik ben momenteel zelf bezig met de bouw van m'n HT en ik wil eerst
de ruimte klaar hebben en me vervolgens dan eens gaan verdiepen in de
aanschaf van goed materiaal. Ik ben ook nog niet 100% mee in heel het verhaal
rond voorversterkers, eind versterkers, surround processors etc ... :dozingoff:

Ik lees uit ervaringen dat er voor en na de upgrade een verschil te horen en te zien is.
Is dit een wezenlijk verschil of enkel merkbaar door iemand die er continu mee bezig is en
absoluut niet merkbaar door een leek ?

Mss een domme vraag of opmerking, maar waarom neemt een bedrijf zoals bv. Denon dan niet iemand aan
zoals die Mike voordat ze hun toestellen op de markt gooien ?  :blush:

Op mijn voorlopig verlanglijstje staat momenteel de JVC X3 beamer.  Deze heeft geen CMS, maar hij wordt
blijkbaar getuned door CineMike. (+1600 €)
Dan ben ik eens benieuwd als deze upgrade veel kan veranderen aan het beeld.
Mss is het wel interessanter om een getunede X3 te kopen dan een standaard X7 ?
En als ik even verder denk ik is het mss wel interessant om ineens alles getuned bij CineMike te kopen.  :happy:
Het gaat een leuk jaar worden denk ik ...

Hoi welkom.

Ik zou zeggen lees dit topic eens rustig door.  ;)

Een antwoord op deze vraag: Mss een domme vraag of opmerking, maar waarom neemt een bedrijf zoals bv. Denon dan niet iemand aan
zoals die Mike voordat ze hun toestellen op de markt gooien ?  


Omdat ze bij Denon (En andere merken) liever hebben dat je het model erna ook weer koopt , of het duurste model.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Eindelijk op zijn plek :

De Sherwood Newcastle A-965 CineMike eindversterker.  :)

   

Gisteren had ik wel even een baal dag. Nadat ik alles had aangesloten (heel gedoe in zo een meubel) had ik plotseling uit elke speaker een dikke brom. Zoeken.. zoeken en nog  eens zoeken. Het bleek de trigger out kabel te zijn tussen de Marantz AV 7005 en de Sherwood.  :baaa:  Daar had ik dus ook de brom door in mijn subwoofer maar goed het probleem is opgelost.

Het geluid is fantastisch. Alles klopt nu gewoon in het totaal plaatje.

Het verschil met de Perreaux is dat die wel wat meer power in huis heeft, maar is wel meer laid back vergeleken met de Sherwood. Mijn voorkeur gaat echt uit naar de Sherwood. Stemmen klinken mooier wat vooral te horen is met concerten plus de Sherwood laat wat meer details horen.

Ik denk dat Sherwood vs Perreaux gewoon een smaak kwestie is.





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on January 19, 2012, 10:16:45
Gisteren had ik wel even een baal dag. Nadat ik alles had aangesloten (heel gedoe in zo een meubel) had ik plotseling uit elke speaker een dikke brom. Zoeken.. zoeken en nog  eens zoeken. Het bleek de trigger out kabel te zijn tussen de Marantz AV 7005 en de Sherwood.  :baaa:  Daar had ik dus ook de brom door in mijn subwoofer maar goed het probleem is opgelost.
Aardlus probleem of hoe heb je het nu opgelost? Beste oplossing is een optische scheiding aanbrengen zoals bv in mijn softstart topic.

vik

#289
Quote from: Kjelt on January 19, 2012, 10:29:54
Aardlus probleem of hoe heb je het nu opgelost? Beste oplossing is een optische scheiding aanbrengen zoals bv in mijn softstart topic.

Dat dacht ik dus ook een aardlus. Maar voor zover ik dat heb begrepen van internet ontstaat dat als je met 2 verschillende stroom groepen werkt en dan verschillende apparaten met elkaar gaat verbinden. (correct me if i am wrong) Dat is bij mij niet het geval want ik heb een aparte audio groep.

Het probleem is opgelost door het verwijderen van de trigger out kabel.

Ik zal softstart topic ff lezen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

daxie

Quote from: vik on January 19, 2012, 10:42:08
Dat dacht ik dus ook een aardlus. Maar voor zover ik dat heb begrepen van internet ontstaat dat als je met 2 verschillende stroom groepen werkt en dan verschillende apparaten met elkaar gaat verbinden. (correct me if i am wrong) Dat is bij mij niet het geval want ik heb een aparte audio groep.

Het probleem is opgelost door het verwijderen van de trigger out kabel.

Ik zal softstart topic ff lezen.

misschien afgeschermde triggerkabel proberen? Wellicht pikt hij wat op.

vik

Quote from: Kjelt on January 19, 2012, 10:29:54
Aardlus probleem of hoe heb je het nu opgelost? Beste oplossing is een optische scheiding aanbrengen zoals bv in mijn softstart topic.

Zo Kjelt een flink en mooi topic.  :)

Voor mij is zonder trigger werken de meest simpele oplossing.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: daxie on January 19, 2012, 10:46:41
misschien afgeschermde triggerkabel proberen? Wellicht pikt hij wat op.

Daar zat ik ook aan te denken om te kijken of zoiets bestaat maar ik heb die trigger niet echt nodig dus dit is de makkelijkste oplossing in mijn geval. Thanx  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Wat een bakbeest die Sherwood! Plaats je nog een foto van het totaalplaatje?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

daxie

Quote from: vik on January 19, 2012, 10:48:22
Daar zat ik ook aan te denken om te kijken of zoiets bestaat maar ik heb die trigger niet echt nodig dus dit is de makkelijkste oplossing in mijn geval. Thanx  ;)

zelf maken he.

dun afgeschermd kabeltje kopen en twee stekkers. Twee drupjes soldeer aan elke kant en het is geklonken.

larsie

Horen jullie nu veel verschil tussen de standaard av7005 en de cinemike av7005. Ik overweeg een upgrade te doen...
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

Audiofiel

Quote from: larsie on January 19, 2012, 11:58:51
Horen jullie nu veel verschil tussen de standaard av7005 en de cinemike av7005. Ik overweeg een upgrade te doen...

Hier al eens gelezen? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: vik on January 19, 2012, 10:46:45
Zo Kjelt een flink en mooi topic.  :)
Voor mij is zonder trigger werken de meest simpele oplossing. 
Probleem ontstaat vermoedelijk doordat je twee (audio)aardes van twee verschillende apparaten aan elkaar hangt. Meestal heeft een trigger ingang wel een optische scheiding (bij Classe bv waar je triggerspanning 5 tot 15V mag zijn). Voor audio heb je scheidingstrafootjes maar dit werkt niet met DC spanning.
Heeft het wel ooit gewerkt? Zo ja draai dan eens de netspanningsstekker van 1 van de twee apparaten om, wil wel eens helpen.

Als je apparaat geen optische scheiding heeft dan zul je deze zelf willen klussen, als je een 12V trigger hebt die 50mA kan leveren dan zou je evt ook een klein relais en een kleine 12V voeding kunnen gebruiken.
Maar de meest simpele is inderdaad niet gebruiken maar zelf vind ik het allemaal wel erg luxe dat alle overige (eind)versterkers , subwoofers en binnenkort ook de verduistering automatisch mee aangaat.

RvD



Eindelijk mijn AV7005 CM terug.  :)

Dinsdag is Vik zo vriendelijk geweest om bij mij de Marantz MM8003 af te leveren als leen versterker en mijn AV7005 mee te brengen uit Duitsland. Nogmaals bedankt daarvoor !!!

Ik heb zelf 11 maanden met de standaard AV7005 in mijn setup gespeeld en vond dit eigenlijk al best goed klinken dacht ik. Nu heb ik de AV7005 terug met CM update en wat een verschil de normale AV7005 klinkt zo plat als een dubbeltje als je dit nu vergelijkt. De surroundbubble is nu echt groot je zit er nu echt midden in.  ;D Voor iedereen die twijfeld om de upgrade te laten uitvoeren ga zeker eens luisteren bij CM want de update is echt de moeite waard.. Ik ben blij dat ik het heb laten doen want heb er lang over nagedacht.

Nu moet ik mijn volgende project afwachten bij CineMike om het af te maken.  8)

@Vik je Sherwood staat er netjes bij zo geniet van je set nu zo dit moet zeker erg goed klinken nu.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

frank2

Heftig apparaat vic, nu nog even inspelen...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren