CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: vik on November  3, 2011, 17:51:59
;D

Wat ga jij genieten van die mooie set zeg....

@audioJ
Jij was toch ook degene die de Rocker Twinseat had aangeschaft?

Dan ga jij niet alleen van stereo genieten,maar zeer zeker wanneer je neerdaald in die zetel en een actie filmpje op zet  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

audioJ

Quote from: papaleo on November  3, 2011, 20:49:07
@audioJ
Jij was toch ook degene die de Rocker Twinseat had aangeschaft?

Dan ga jij niet alleen van stereo genieten,maar zeer zeker wanneer je neerdaald in die zetel en een actie filmpje op zet  8)

Klopt, maar die staat in de game room :)

RvD

Mijn speler is er nog niet volgende week hopenlijk, Mike heeft het te druk met al die bestellingen.  ;D

Hier wel alvast een linkje van de Oppo 93 Cinemike.. die hij me gegeven heeft.

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_oppo93cinemike.shtml
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

jaco

Niet voor mensen met een middenklasse systeem staat er.. Met een receiver van 1000 euro hoor je geen verschil.

vik

Vandaag heb ik weer een geweldige ervaring gehad met de Cinemike Oppo 95.

Ik moest naar Peacock Audio om een speaker kabel op te halen, en dacht ik kijk ff of het goed uitkomt als ik mijn Oppo mee neem om hem eens te testen bij Antoine van Peacock audio.

Zijn referentie speler is een Audio Research Reference CD8 met Pink Faun upgrades t.w.v. 2000 euro. De ARC CD8 kost rond de 10500 euro. (totaal dus rond de 12500 euro)


Nou geloof mij Antoine was echt verbaasd over hoe goed de Oppo 95 CM is. Het scheelde echt weinig met zijn ARC CD8 ;-) echt heerlijk. Dan moet ik erbij vertellen (ook verteld aan Antoine dat de Oppo nog steeds niet is ingespeeld) hij vond het fantastisch.

We waren het er alle 2 mee eens dat we de Oppo op ongeveer 85% inschatten van de ARC dus een geweldige prestatie.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

#230
Quote from: jaco on November  6, 2011, 12:47:07
Niet voor mensen met een middenklasse systeem staat er.. Met een receiver van 1000 euro hoor je geen verschil.

Het is inderdaad meer een verfijning in het geluid.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

frank2

Ja viktor ik had niet anders verwacht. Ik hoop dat je hier ooit nog eens wil langskomen als de Oppo is ingespeeld.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

#232
Quote from: vik on November  6, 2011, 13:16:04


We waren het er alle 2 mee eens dat we de Oppo op ongeveer 85% inschatten van de ARC dus een geweldige prestatie.

De laatste 15% wordt altijd duur betaald. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Quote from: frank2 on November  6, 2011, 14:52:20
Ja viktor ik had niet anders verwacht. Ik hoop dat je hier ooit nog eens wil langskomen als de Oppo is ingespeeld.

We kijken wel ff hoe het loopt in de toekomst.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Hipster on November  6, 2011, 15:33:46
De laatste 15% wordt altijd duur betaald. :music:

Tja we hebben het maar ff geprobeerd om het zo neer te zetten in %. Het scheelde echt weinig. Als je dan kijkt naar de nieuwprijs blijft het een leuk spelletje. ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: audioJ on November  4, 2011, 08:34:12
Klopt, maar die staat in de game room :)

Hoe is het met jouw CM projekt?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on November  5, 2011, 23:46:18
Mijn speler is er nog niet volgende week hopenlijk, Mike heeft het te druk met al die bestellingen.  ;D

Hier wel alvast een linkje van de Oppo 93 Cinemike.. die hij me gegeven heeft.

http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_oppo93cinemike.shtml

Oppo al binnen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Helaas nog niet en zit ook nog op reactie te wachten van Mike.

Eerste week van December gaat de AV7005 geupgrade worden dan haal ik ook meer uit de Oppo.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

#238
Quote from: RvD on November 17, 2011, 17:23:18
Helaas nog niet en zit ook nog op reactie te wachten van Mike.

Eerste week van December gaat de AV7005 geupgrade worden dan haal ik ook meer uit de Oppo.  ;)

Goeie zet man met de AV 7005. Dat is het wachten waard.

Dan heb je een van de beste processor/voorversterkers die er op de markt is.

Maar dan is het natuurlijk wel het komplete verhaal dat je eindversterker ook van een hoog niveau moet zijn. Wat is/gaat dat worden?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Mijn huidige eindversterkers zijn voorlopig goed Emotiva XPA-2 + XPA-3.

Hoe staat het met jouw eindversterker ervoor heb je hem al ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on November 17, 2011, 17:56:51
Mijn huidige eindversterkers zijn voorlopig goed Emotiva XPA-2 + XPA-3.

Hoe staat het met jouw eindversterker ervoor heb je hem al ?

Als het goed is, is die van mij volgende week klaar.  :)

Om nog even terug te komen op je eind versterkers, zie dit s.v.p. niet als een aanval maar als advies die ik je mee wil geven.

Emotiva zal best een aardig merk zijn maar om de volle potentie uit je upgrades te halen van de Marantz AV 7005 CineMike zal je toch een stuk hoger moeten grijpen in je eindversterking. Anders hebben deze upgrades weining zin.

Dit is ook het advies wat Mike mij mee gaf.

Verder schrijf je voorlopig dus als je wil upgraden in de toekomst heb ik niks gezegd.  :)

Heb het er anders even over met Mike.   ;)

Suc6 in ieder geval en nogmaals zie het niet als een aanval.  ;) Dat is absoluut niet mijn bedoeling.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

#241
Voor de Emotiva had ik 2 Thule eindversterkers ook gemodificeerd en heb ze beide naast elkaar gehad want de tweedehands verkoop liep toen ook niet vlot. Daar uit kwam de Emotiva toch als betere naar voren voor mij, Emotiva is een oem product van Sherwood ze werken samen of iets dergelijks ik weet niet hoe het precies zit.

Ik zal Mike eens vragen als die de Emotiva in de toekomst misschien kan upgraden op dit moment niet denk ik want ze hebben het te druk, ik had al naar een upgrade gevraagd voor de Slimdevices Transporter maar hebben ze voorlopig geen tijd voor.. Ze adviseren me om te wachten op de Denon streamer waar ze nu mee bezig zijn en die te vergelijken met de standaard Transporter.

Om over te stappen naar de Sherwood eindversterker die jij krijgt dat weet ik nog niet dan heb ik weer een 7 kanaals bak en nu heb ik een losse 2 en 3 kanaals wat me net iets meer aanspreekt. Een andere optie zou nog zijn om met 2 Advance Acoustic MAA 706 te beginnen..

Hier heb ik toch een ervaring gelezen van een AV7005 CM + Emo XPA-5 die al tevreden is http://www.pauls-reference.de/forum/viewtopic.php?f=19&t=1826

Voorlopig als ik de Oppo en de AV7005 klaar heb ga ik eerst eens genieten daar van.  ;)

Dan lezen we binnenkort je surround ervaring wel zodra je de eindversterker hebt.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

#242
Quote from: RvD on November 18, 2011, 10:58:45
Voor de Emotiva had ik 2 Thule eindversterkers ook gemodificeerd en heb ze beide naast elkaar gehad want de tweedehands verkoop liep toen ook niet vlot. Daar uit kwam de Emotiva toch als betere naar voren voor mij, Emotiva is een oem product van Sherwood ze werken samen of iets dergelijks ik weet niet hoe het precies zit.

Ik zal Mike eens vragen als die de Emotiva in de toekomst misschien kan upgraden op dit moment niet denk ik want ze hebben het te druk, ik had al naar een upgrade gevraagd voor de Slimdevices Transporter maar hebben ze voorlopig geen tijd voor.. Ze adviseren me om te wachten op de Denon streamer waar ze nu mee bezig zijn en die te vergelijken met de standaard Transporter.

Om over te stappen naar de Sherwood eindversterker die jij krijgt dat weet ik nog niet dan heb ik weer een 7 kanaals bak en nu h


eb ik een losse 2 en 3 kanaals wat me net iets meer aanspreekt. Een andere optie zou nog zijn om met 2 Advance Acoustic MAA 706 te beginnen..

Hier heb ik toch een ervaring gelezen van een AV7005 CM + Emo XPA-5 die al tevreden is http://www.pauls-reference.de/forum/viewtopic.php?f=19&t=1826

Voorlopig als ik de Oppo en de AV7005 klaar heb ga ik eerst eens genieten daar van.  ;)

Dan lezen we binnenkort je surround ervaring wel zodra je de eindversterker hebt.  ;)

Als jij denkt dat je er goed aan doet is dat toch prima? Zoals je al zegt: eerst ff genieten van je Marantz en Oppo. ;)


Wat betreft Emotiva kan ik je nu al vertellen dat hij daar niks mee gaat doen qua upgraden. Hij ziet niks in het merk en heeft ook een forum member uit Engeland nee verkocht. Die kwam met een processor aanzetten die had ik doorgestuurd.

Ik hou je zeker op de hoogte als ik mijn versterker heb. :-)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: audioJ on November  4, 2011, 08:34:12
Klopt, maar die staat in de game room :)

En? Ben jij dit weekend nog wezen kijken bij CineMike?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Pjotr27

Quote from: vik on October 27, 2011, 12:11:05
Correct. Zijn tuning bestaat uit zeg maar stages (stufen) :

De tuning van de Oppo BDP 95 :  tuning stufe 1      digtaal 750 euro.
                                             tuning stufe 2 XLR stereo 750 euro.
                                             tuning stufe 2 RCA stereo 600 euro.

Je kan dus kiezen. Ik heb bijvoorbeeld de tuning op de XLR stereo laten uitvoeren plus de digitale tuning.

Even een simpele vraag, zo`n Oppo BDP 95 lijkt me wel wat. Ik ga hem alleen niet gebruiken voor beeld, maar alleen voor 2 kanaals stereo (XLR). Is dan een tuning stufe XLR stereo voldoende of klinkt hij dan nog beter na ook tuning stufe 1 te laten doen? Of kan stufe 1 alleen NA stufe 2?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vik

Quote from: Pjotr27 on December  2, 2011, 11:38:37
Even een simpele vraag, zo`n Oppo BDP 95 lijkt me wel wat. Ik ga hem alleen niet gebruiken voor beeld, maar alleen voor 2 kanaals stereo (XLR). Is dan een tuning stufe XLR stereo voldoende of klinkt hij dan nog beter na ook tuning stufe 1 te laten doen? Of kan stufe 1 alleen NA stufe 2?

Ik denk dat als je enkel de XLR upgrade zou doen de voeding ook wordt verbeterd. De voeding is een belangrijke basis voor elke upgrade, maar om het zeker te weten even een mailtje sturen naar Mike : info@ms-technik.de 

Suc6 en je zal er zeker geen spijt van krijgen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Beste Vik,

Zojuist met veel plezier je topic doorgelezen!

Ik heb zelf de oppo 93 en zit al geruime tijd naar een upgrade te kijken.

Eerst zat ik aan de Nuforce upgrade te denken maar dat is alleen het analoge gedeelte. Echter nu ik jouw topic heb gelezen word ik toch wel nieuwsgierig naar de CM upgrade voor mijn oppo 93. Ik kijk toch veel meer films dan dat ik muziek luister.

Ik zit toch te kijken naar een streamer voor het luisteren naar muziek. marantz 7004/Denon 720 en dan een aparte dac erbij.

Ik heb begrepen dat ik mijn oppo gewoon kan opsturen naar Cinemike?
Heb namelijk geen rijbewijs.

En dan die upgrade zelf. Dat behelst alleen het digitale gedeelte? Dus hdmi, toslink en coax?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

vik

Quote from: Dennis75 on December  3, 2011, 11:40:23
Beste Vik,

Zojuist met veel plezier je topic doorgelezen!

Ik heb zelf de oppo 93 en zit al geruime tijd naar een upgrade te kijken.

Eerst zat ik aan de Nuforce upgrade te denken maar dat is alleen het analoge gedeelte. Echter nu ik jouw topic heb gelezen word ik toch wel nieuwsgierig naar de CM upgrade voor mijn oppo 93. Ik kijk toch veel meer films dan dat ik muziek luister.

Ik zit toch te kijken naar een streamer voor het luisteren naar muziek. marantz 7004/Denon 720 en dan een aparte dac erbij.

Ik heb begrepen dat ik mijn oppo gewoon kan opsturen naar Cinemike?
Heb namelijk geen rijbewijs.

En dan die upgrade zelf. Dat behelst alleen het digitale gedeelte? Dus hdmi, toslink en coax?

Dag Dennis,

Goed bezig met je plannen zo te lezen.  ;)

Wat betreft de  93 Cinemike, het klopt dat de digitale upgrade voor alles is wat digitaal is. HDMI , coax etc. plus het beeld heeft een verbetering.

Wat voor versterker wil je gaan gebruiken? Of lees ik daar overheen?

Lees ook even op je gemak de review op AreaDVD over de Oppo 93
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Opsturen is geen probleem.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Ik gebruik de yamaha rx v1065 reciever. Niet van plan om te gaan upgraden.

Kan ik nu ook nadat ik de Cinemike upgrade heb laten uitvoeren de Nuforce laten doen?
De Nuforce is stikt analoog heb ik begrepen.

Dat stukje op Area dvd is in het Duits en mijn Duits is niet al te best.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302