CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: frank2 on August 21, 2011, 11:40:57
Kun je dat uitleggen? was het geluid zo anders? meer helder, meer detaillering zonder analytisch te zijn?


Meer detaillering zonder analytisch te zijn Zo is het ongeveer te brengen. Het klinkt gewoon zo goed als een goede analoge set up. Heel warm.

Voor de mensen die geen zin hebben om dat stuk naar Duitsland te rijden:

Misschien een idee om zodra ik mijn Oppo binnen heb, om bijvoorbeeld bij een forum lid met goede set langs te rijden voor een demo? Zou mooi zijn als we dan ook de balanced XLR zouden kunnen testen. Dan weten jullie zeker dat er niet gerommeld wordt kabeltjes wisselen etc.

Hopelijk dan tegen de tijd ook mijn CM Marantz AV 7005 meenemen? Tegen bijvoorbeeld iemand met een Classé processor of Denon AVP-A1HD met mooie eindversterker?

Roept u maar.  :)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: DVDmartinDVD on August 21, 2011, 12:10:47
Leuk verslagje Vik,

mooie speakers en prijzig.

ben benieuwd naar de uitslag van de upgrade van de oppo's

groet Martin.

Die speakers zijn waanzinnig mooi om naar te luisteren. Deze zijn nog niet eens ingespeeld. Ze gaan ook extreem laag. Ze hebben geloof ik 15 hz gemeten als ik het goed hebt begrepen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

#152
Quote from: vik on August 21, 2011, 13:10:14

Meer detaillering zonder analytisch te zijn Zo is het ongeveer te brengen. Het klinkt gewoon zo goed als een goede analoge set up. Heel warm.

Voor de mensen die geen zin hebben om dat stuk naar Duitsland te rijden:

Misschien een idee om zodra ik mijn Oppo binnen heb, om bijvoorbeeld bij een forum lid met goede set langs te rijden voor een demo? Zou mooi zijn als we dan ook de balanced XLR zouden kunnen testen. Dan weten jullie zeker dat er niet gerommeld wordt kabeltjes wisselen etc.

Hopelijk dan tegen de tijd ook mijn CM Marantz AV 7005 meenemen? Tegen bijvoorbeeld iemand met een Classé processor of Denon AVP-A1HD met mooie eindversterker?



Roept u maar.  :)


u bent welkom, (maar dat wist je al)om 2 sets naast elkaar te horen:
1: mijn eigen set met mijn Oppo TUC
2: jouw marantz VV en Oppo CM op mijn eindversterker
(is alleen wisselen van 2 interlinks, natuurlijk dezelfde)

en je hoort precies het verschil. Naderhand kun je de test nog uitbreiden met op de Marantz jouw en mijn Oppo met XLR te testen. Ik gebruik allemaal dezelfde interlinks; de rest is rca en 1 is xlr, alle van het merk "johan interlinks"
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

RvD

Bij deze de prijs voor de upgrade van de BDP-93:

the Upgrade is 600€. It includes powersupply and digital mainboard.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on August 27, 2011, 10:32:33
Bij deze de prijs voor de upgrade van de BDP-93:

the Upgrade is 600€. It includes powersupply and digital mainboard.

Heb je hem besteld?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

De Oppo ga ik sowieso laten upgraden maar misschien ook de AV7005 meteen moet alleen even een datum plannen denk over 2 weken eens die kant op voor een luistertest.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Ausserdem setzen wir ein spezielles Dämfungsmaterial ( Polyurethanschaum ) für die Füsse ein.

CineMike gaat ook de voetjes van de Oppo dempen. Ik wist dat ze daar niet tevreden over waren.


http://www.cinemike.de/en-us/hardware/oppo.aspx
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi Vik,

heb je je speler al?

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Quote from: DVDmartinDVD on September 12, 2011, 08:32:43
Hoi Vik,

heb je je speler al?

Martin.

Dag Martin,

Nee nog niet. Ze zijn ook nog op vakantie geweest.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Quote from: vik on September 12, 2011, 08:40:41
Dag Martin,

Nee nog niet. Ze zijn ook nog op vakantie geweest.

Vakantie? Dat kan toch niet ;)
Nou, ben nog steeds erg benieuwd. Laat jij alleen het digitale gedeelte upgraden of ook het analoge gedeelte?

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

#160
Quote from: DVDmartinDVD on September 12, 2011, 08:51:01
Vakantie? Dat kan toch niet ;)
Nou, ben nog steeds erg benieuwd. Laat jij alleen het digitale gedeelte upgraden of ook het analoge gedeelte?

Martin.

:)

De Oppo krijgt zowel analoog als digitaal een upgrade. Het wachten is nog op de analoge, die is nog niet klaar.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Snowmaster

Hoe is de status van de Cinemike aankopen?

Met smart zit ik te wachten op ervaringen  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vik

Quote from: Snowmaster on September 21, 2011, 21:14:11
Hoe is de status van de Cinemike aankopen?

Met smart zit ik te wachten op ervaringen  ;).

Wat dacht je van mij?  :)

Ik heb de Oppo toen afgegeven met de bedoeling van neem je tijd voor het ontwikkelen van een upgrade. We hebben geen dead line afgesproken. Ze hebben het ontzettend druk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martin_M

#163
Quote from: Snowmaster on September 21, 2011, 21:14:11
Hoe is de status van de Cinemike aankopen?

Met smart zit ik te wachten op ervaringen  ;).

Ik zit er sterk aan te denken om de gemodificeerde bdp-93 bij cinemike aan te schaffen.
Maar m' n moeder ligt momenteel erg slecht dus liggen daar even de prioriteiten.

Zou als mediaspeler de tvix 6500 gaan vervangen wat zeker een dikke verbetering zou zijn. Ben zelf heel benieuwd hoe de verhouding met cd's is in vergelijking met mijn gemodificeerde Teac vrds-25 loopwerk.....

Dat het ook een bluray speler is, is hier bonus ;-)


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

vik

 :) Net Mike gesproken van CineMike.

De Oppo 95 is bijna klaar.  Het verschil tussen de CineMike DVD A1UD XLR en de Oppo 95 is zo goed als gelijk. ze zijn erg tevreden.  :clapping:

Ze zijn alleen de digitale upgrade nog aan het fine tunen want daar zijn ze toch nog niet helemaal 100% tevreden over. Volgende week moet de Oppo klaar zijn.

Verder komt er overmorgen een CineMike AV 7005 mijn kant op en dan is het nog even wachten op de CineMike Sherwood A-965 7 kanaals einversterker. Die is begin November waarschijnlijk klaar.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Nu nog even inspelen en dan wil ik ze er graag hier horen, ben heeeeeeeeel nieuwsgierig, naar de Oppo en de Marantz...
het is voor jou wel een major upgrade ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on October  4, 2011, 17:56:12
Nu nog even inspelen en dan wil ik ze er graag hier horen, ben heeeeeeeeel nieuwsgierig, naar de Oppo en de Marantz...
het is voor jou wel een major upgrade ;D

Ik kijk wel ff wanneer ik je kant op kom met AV en Oppo. Kan toch nog niets met de AV en weegt ook niet zo gek veel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on August 27, 2011, 17:11:11
De Oppo ga ik sowieso laten upgraden maar misschien ook de AV7005 meteen moet alleen even een datum plannen denk over 2 weken eens die kant op voor een luistertest.

Ben jij eigenlijk nog langs geweest?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Mijn plannen zijn voorlopig veranderd ik heb een ps audio premier powerplant aangekocht tweedehands. Op dit moment staan mijn center en 2 fronts bij de spuiter om in hoog glans zwart te spuiten zodat alles het zelfde is. Dus de volgorde is iets veranderd maar de Oppo hoop ik dit jaar nog te upgraden.

Ik zie dat je toch voor de AV-7005 gaat ben benieuwt naar je ervaringen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on October  9, 2011, 16:24:25
Mijn plannen zijn voorlopig veranderd ik heb een ps audio premier powerplant aangekocht tweedehands. Op dit moment staan mijn center en 2 fronts bij de spuiter om in hoog glans zwart te spuiten zodat alles het zelfde is. Dus de volgorde is iets veranderd maar de Oppo hoop ik dit jaar nog te upgraden.

Ik zie dat je toch voor de AV-7005 gaat ben benieuwt naar je ervaringen.

Het leven bestaat uit keuzes.  ;)

Ik zal zeer zeker mijn ervaringen plaatsen van de CM AV 7005.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#170
Hier zijn ze aan het werk met een Marantz AV 7005 (niet volledig klaar) :

Deze foto's heeft CM doorgestuurd naar een forum member op AVforums , dit lid vroeg of hij netjes ook de onderdelen opgestuurd kreeg die ze er afhalen als hij zijn Marantz laat upgraden.

I just heard back from Mike at Cinemike and he said he would put the used parts in the box back to me. Here are the photos he sent me of a Cinemike Marantz 7005 being worked on with the old parts beside the board. He also said and I quote "On the digital mainboard you can only see the two silver elkos on the right side. All changes are in SMD.... (Surface-mounted device (oppervlak-gemonteerd onderdeel.)
Power supply with 2 exchanged fuses and some elkos...
Alltogether we are talking about far more than 100 changes...." He also said this was only part of the way done. I asked if these pictures relayed any trade secrets and he said Nope, anyone can just open one up and look, which I thought was a reasonable answer. Here is the link hopefully it works for you guys http://www.flickr.com/photos/68022619@N06/


Hier zijn de foto's. Misschien wel leuk om even te zien:




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Inmiddels zijn ze bij CM bezig met het ontwikkelen van een upgrade voor de Panasonic VT30 E serie :


Ze zij bezig met upgrades voor het voedings gedeelte plus het videoboard.

Neue Projekte - Sunday, October 09, 2011

Wir arbeiten zur Zeit an folgenden neuen Projekten:

Tuning des neuen Panasonic Plasmas TX-P65VT30E:

Hier werden das Netzteil und das Videoboard überarbeitet, sowie das Gerät mit einem speziell gefilterten Netzkabel versehen. Wir versprechen uns dadurch eine nochmals bessere Bildqualität und deutlich weniger Rückwirkung auf hochwertige Audiosysteme. Das Gerät wird ausserdem für 2D und 3D kalibriert.



Misschien wel zéér interessant als het betaalbaar is natuurlijk.  
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

larsie

ik ben ook benieuwd naar je cinemike av7005 ervaring. Heb nog het standaard model hier staan..
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

luky

Ik twijfel tussen 4 speler.
Ik wil enkel gebruik maken van de analoge uitgangen voor stereo en surround geluid.
Welke is de beste keus in samenwerking met de pioneer VSX-AX3 AV-receiver?
Cambridge audio 571; oppo 95; oppo 93 nuforce edition en de oppo 93 Cinemike??

vik

#174
Gisteren mijn AV 7005 binnengekregen.  :clapping: hoewel ik het eigenlijk best wel een lelijk ding vindt vergeleken met de Denon. Helemaal als je de Elcheapo setup mic in je handen hebt. Dat ding weegt echt helemaal nada.

Ik heb helaas alleen enkel 2 fronts aan kunnen sluiten plus een subwoofer.

En dan aangesloten via een simpele Chord Chorus interlink naar de Audio Research DSI 200/processor input.

Ondanks de beperking kan ik mededelen dat het nu al fantastisch klinkt, wat een potentie heeft deze CM editie in huis zeg !! Stereo via hdmi klinkt geweldig.

Het is nu natuurlijk niet optimaal en mis echt wel mijn surround speakers. Ik zou ook zeker niet zonder een center kunnen, die voegt enorm veel toe.

Verder heb ik me nog niet helemaal bezig gehouden met de settings want meneer Mike heeft de afstandbediening laten liggen. Werkt niet echt lekker hoewel alles is te doen via de front knopjes.

Stereo via de hdmi klinkt tot nu toe het best in de direct mode en gaat de Denon AVC-A1HDA met een kanon slag voorbij, echt geen vergelijking.  Ik heb alles eigenlijk precies zo aangesloten zoals het was op de AVC (alleen de fronts dan).

Het is lastig te beschrijven hoe hij nou precies klinkt. Elk geluid, of het nou van een instrument is of een aktie scene...alles klinkt zo zuiver en met veel meer details als de AVC. Veel meer op de voorgrond. Het verschil was helemaal te merken met de blu ray Amy Winehouse.  Als zij staat te zingen wordt je er helemaal ingezogen. Ik heb hier niet helemaal de juiste woorden voor.

Het is ff afzien totdat ik de Sherwood eindversterker binnen hebt. Die is begin November klaar.

Ik kan eindelijk zaterdag mijn Oppo ophalen.  :clapping:

En verder kan ik niet wachten tot alles staat te spelen inclusief Sherwood en Oppo. De Oppo is stukken beter als de CM Denon die ik nu heb dus het wordt uiteindelijk allemaal nog beter als dat nu het geval is.

Dan nog even op zoek naar de juiste interlinks voor naar de eindversterker. Even met Mike overleggen zaterdag en zelf wat dingen gaan luisteren. Het zal wel weer op Kimber Kable uitdraaien.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike