CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Wat zou hij andersom moeten bedoelen dan?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bas Akkerman

Sorry, raakte even in de war door de dubbele ontkenningen. Niets gezegd ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DVDmartinDVD

Quote from: frank2 on July 29, 2011, 17:42:29
Ik kan het niet met je eens zijn, hoewel ik de Marantz niet ken, heb ik mijn Bow zz8 van 8000 euro ingeruild voor de Oppo 83 SE+TUC omdat deze beter klonk/klinkt. Het kan zijn dat de match bij jouw niet zo goed is, maar De Oppo+TUC zou je Marantz inderdaad moeten wegspelen, of in ieder geval beter moeten zijn..... maar nogmaals ik heb de Marantz niet/nooit gehoord.

Ik heb het wel over de standaard oppo 95, misschien met alle toeters en bellen upgrades dat het verhaal anders wordt?

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

frank2

Ja dan wordt het verhaal anders zoals Vik al eerder schreef.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Gisteren mijn Oppo 95 naar CM gebracht.   :)

Ze hebben hem gelijk open gemaakt om te kijken hoe hij er van binnen uitziet. Dit omdat het de eerste 95 is die ze in handen hebben en dus gaan upgraden. De 95 is momenteel in Duitsland slecht leverbaar.

Het digitale gedeelte is zo op het eerste gezicht precies hetzelfde als de Oppo 93 dus die upgrade wordt niet anders of lastiger om te doen.  Daarbij gaan ze zoals ik al eerder aangaf de de stereo outputs upgraden en we zijn daarbij allemaal erg benieuwd.

Na het checken is de Oppo 95 gelijk aangesloten op de set in de huiskamer (demo ruimte). We hebben als eerste de HDMI aangesloten en een blu ray er in gedaan van AC/DC en zitten kijken naar een fantastisch mooie beamer.

Op het moment dat ik bij CM kwam binnen wandelen zat hij met klanten op de bank (die kwamen hun 4010UD ophalen) en naar een CM Denon 4010UD te kijken/luisteren naar dezelfde blu ray van AC/DC.

Met de Oppo 95 echt een ander verhaal. Het beeld was gewoon minder scherp, minder diepte (same story wat ik eerder schreef) geluid bij hoge volumes stukken minder vergeleken met de CM 4010UD. Op dat punt eigenlijk precies hetzelfde als de 83 en 93.  We hebben hem ook gelijk afgezet en daarna de balanced XLR stereo aangesloten. Resultaat : prima cd/multi speler voor het geld maar genoeg te verbeteren en zeker niet op het niveau van mijn 83 TUC.

Daarna ook nog even mijn Audio Research DSI 200 versterker aangesloten op de set want ik was erg benieuwd.

De DSI 200 werd gebruikt als eindversterker op de Cinemike Pre/Pro Denon AVP A1HDA, bron Denon DVDA1UD via de balanced XLR.

En dan op een set  Quadral Aurum Vulkan speakers (standaard speakers in de demo ruimte) en dat zijn lastige speakers om aan te sturen.

Het resultaat was erg leuk. De Audio Research DSI 200 stond zijn mannetje erg goed vergeleken met de Cinemike POA A1HD (bridged) en de Cinemike Advance Acoustic monoblokken. Alleen de DSI 200 komt op een gegeven moment vermogen te kort en gaat bij extreem hoge volumes het geluid samen persen.  CM edities blinken daarin uit.

De CM Advance Acoustic monoblokken zijn echt fantastisch.

Helaas was er geen CM AV 7005 aanwezig om te vergelijken.

We hebben de Denon A1UD vergeleken tussen de HDMI en de balanced XLR. De conclusie is dat de HDMI 90% van het resultaat levert van de XLR outputs.


Voor de mensen die eventueel interesse hebben:

Op Zaterdag en zondag..  20 en 21 Augustus is er een open dag bij CM en kan er o.a. geluisterd en gekeken worden naar de Oppo 93 en mijn Oppo 95 en dan zijn er ook prijzen bekend.

Het zou mooi zijn als we van te voren aan kunnen geven met hoeveel man we van plan zijn om te komen.













Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi.

Mij lijkt het erg leuk, kan ik mijn oppo/95 ook gelijk meenemen als de prijzen een beetje normaal zijn en het resultaat de moeite waard zou zijn.
Vanaf Rotterdam is het ongeveer 250KM rijden en ik kan mensen meenemen. Of het ZA of ZO is maakt mij niet uit.

Ik hoor het wel.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

#132
Quote from: vik on July 30, 2011, 11:06:31

Met de Oppo 95 echt een ander verhaal. Het beeld was gewoon minder scherp, minder diepte (same story wat ik eerder schreef) geluid bij hoge volumes stukken minder vergeleken met de CM 4010UD. Op dat punt eigenlijk precies hetzelfde als de 83 en 93.  We hebben hem ook gelijk afgezet en daarna de balanced XLR stereo aangesloten. Resultaat : prima cd/multi speler voor het geld maar genoeg te verbeteren en zeker niet op het niveau van mijn 83 TUC.

Dit is waarom mijn Marantz cd-speler een heel stuk beter is dan de oppo 95 via XLR.

Wat mij dan wel verbaasd is dat het beeld dan nog?? scherper kan..... vind het nu al geweldig beeld hebben.

@ VIK.

zodra jij nieuws over prijzen of resultaten hebt wil jij mij dan hierover pm'en, hopelijk dan voor het weekend van de opendag.
als het dan doorgaat kunnen we wel bij CM beide oppo's naast elkaar zetten en vergelijken.

Had jij de oppo ook bij JvdB gekocht? ik wel een heeft hem een mailtje gezonden hoe het dan zit met de garantie na de upgrade bij Cinemike.

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

RobertVanWoerden

Vik, doet Cinemike ook analoge upgrades op de Oppo 83NF?

Martin_M

#134
Vik, nog wat gehoord wat Cinemike allemaal aanpakt bij de modificatie van de bdp-93?

Ik vond nog een upgradeclub in de UK. Op papier doen die ook leuke dingen op het vlak van digitaal uit:

The OPPO BDP-93EU Audiocom Reference:-
■ Furutech FI-10 IEC inlet.
■ Upgraded video/digital power supply.
■ Superclock 4 Ultra-low jitter clock system.
■ Bybee Music Rail for clock supply.
■ Bybee Slipstream purifiers for AC input.
■ SteinMusic resonance control for power & main PWB.
■ Sontech acoustic damping for BD drive.
■ RF absorbing techniques are employed in key locations.

The OPPO BDP-93EU Audiocom Signature:-
■ Furutech FI-10 IEC inlet.
■ Upgraded video/digital power supply.
■ Deep Cryogenic Treatment (DCT) for power PWB.
■ Bybee "Super Effect" AC Bullets (laser welded version)
■ Superclock 4 Ultra-low jitter clock system.
■ Bybee Music Rail for clock supply.
■ SteinMusic resonance control for power & main PWB.
■ Sontech acoustic damping for BD drive.
■ SteinMusic E-Pad +S for BD drive.
■ RF absorbing techniques are employed in key locations.

Ben heel benieuwd of Cinemike bijvoorbeeld ook de voeding aanpakt (zou voor mij gevoelsmatig de enige reden zijn om voor een 95 te kiezen boven een 93 ookal gebruik ik de analoge uitgangen niet)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

RobertVanWoerden

Quote from: RobertVanWoerden on July 30, 2011, 13:49:23
Vik, doet Cinemike ook analoge upgrades op de Oppo 83NF?

Even bij CM zelf gevraagd. De BDP83 zal hij niets mee doen. Alleen de 93/95.

vik

Quote from: DVDmartinDVD on July 30, 2011, 13:13:11
Hoi.

Mij lijkt het erg leuk, kan ik mijn oppo/95 ook gelijk meenemen als de prijzen een beetje normaal zijn en het resultaat de moeite waard zou zijn.
Vanaf Rotterdam is het ongeveer 250KM rijden en ik kan mensen meenemen. Of het ZA of ZO is maakt mij niet uit.

Ik hoor het wel.

Groet Martin.

Leuk!  Even kijken of er meer mensen zijn die reageren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: DVDmartinDVD on July 30, 2011, 13:25:30
Dit is waarom mijn Marantz cd-speler een heel stuk beter is dan de oppo 95 via XLR.

Wat mij dan wel verbaasd is dat het beeld dan nog?? scherper kan..... vind het nu al geweldig beeld hebben.

@ VIK.

zodra jij nieuws over prijzen of resultaten hebt wil jij mij dan hierover pm'en, hopelijk dan voor het weekend van de opendag.
als het dan doorgaat kunnen we wel bij CM beide oppo's naast elkaar zetten en vergelijken.

Had jij de oppo ook bij JvdB gekocht? ik wel een heeft hem een mailtje gezonden hoe het dan zit met de garantie na de upgrade bij Cinemike.

groet Martin.

Het beeld kan een stuk beter. Er kan meer kleur en diepte uitgehaald worden.  Meer scherpte bij bewegende beelden. Dat was ook duidelijk te zien bij de vergelijking tussen mijn Oppo 95 en de CM 4010UD die stond te spelen dat ik binnen kwam.

Ik PM je als ik meer weet.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Martin_M on July 31, 2011, 14:36:32
Vik, nog wat gehoord wat Cinemike allemaal aanpakt bij de modificatie van de bdp-93?

Ik vond nog een upgradeclub in de UK. Op papier doen die ook leuke dingen op het vlak van digitaal uit:

The OPPO BDP-93EU Audiocom Reference:-
■ Furutech FI-10 IEC inlet.
■ Upgraded video/digital power supply.
■ Superclock 4 Ultra-low jitter clock system.
■ Bybee Music Rail for clock supply.
■ Bybee Slipstream purifiers for AC input.
■ SteinMusic resonance control for power & main PWB.
■ Sontech acoustic damping for BD drive.
■ RF absorbing techniques are employed in key locations.

The OPPO BDP-93EU Audiocom Signature:-
■ Furutech FI-10 IEC inlet.
■ Upgraded video/digital power supply.
■ Deep Cryogenic Treatment (DCT) for power PWB.
■ Bybee "Super Effect" AC Bullets (laser welded version)
■ Superclock 4 Ultra-low jitter clock system.
■ Bybee Music Rail for clock supply.
■ SteinMusic resonance control for power & main PWB.
■ Sontech acoustic damping for BD drive.
■ SteinMusic E-Pad +S for BD drive.
■ RF absorbing techniques are employed in key locations.

Ben heel benieuwd of Cinemike bijvoorbeeld ook de voeding aanpakt (zou voor mij gevoelsmatig de enige reden zijn om voor een 95 te kiezen boven een 93 ookal gebruik ik de analoge uitgangen niet)

Martin

Dat bedrijf Audiocom is er al weer een tijdje volgens mij. Ik heb er eigenlijk weinig over gehoord of gelezen.

CM pakt ook de voeding aan. Ze vervangen veel onderdelen op de bestaande boards, ze filteren ook 1 het ander geloof ik. Eigenlijk alles waar een beter signaal uit te halen valt. Wat precies weet ik ook niet. Het aller belangrijkste is natuurlijk het resultaat. (voor mij dan)

Als mijn 95 klaar is weten we meer.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#139
Quote from: RobertVanWoerden on July 31, 2011, 15:10:00
Even bij CM zelf gevraagd. De BDP83 zal hij niets mee doen. Alleen de 93/95.

Dat is voor hun ook niet interessant. De 83 wordt ook niet meer verkocht.  De Oppo 93/95 zijn de eerste Oppo modellen die ze upgraden. Ze gaan dan denk ik geen tijd steken in een 83.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martin_M

Quote from: vik on July 31, 2011, 22:39:39
Het aller belangrijkste is natuurlijk het resultaat. (voor mij dan)

Dat staat als een paal boven water  :music:
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

vik

Meer mensen interesse in de open dagen?  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Quote from: vik on August  4, 2011, 19:31:16
Meer mensen interesse in de open dagen?  :)
Jawel, en in dat weekend zit ik ook al in Duitsland. Maar dan een stukje verder; in Dresden ;)
En ik vind een kale Oppo 93 eigenlijk wel duur genoeg voor mijn doeleinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Quote from: Bas Akkerman on August  4, 2011, 19:34:54
Jawel, en in dat weekend zit ik ook al in Duitsland. Maar dan een stukje verder; in Dresden ;)
En ik vind een kale Oppo 93 eigenlijk wel duur genoeg voor mijn doeleinden.

Het blijven grote bedragen en ik kan je begrijpen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: DVDmartinDVD on July 30, 2011, 13:13:11
Hoi.

Mij lijkt het erg leuk, kan ik mijn oppo/95 ook gelijk meenemen als de prijzen een beetje normaal zijn en het resultaat de moeite waard zou zijn.
Vanaf Rotterdam is het ongeveer 250KM rijden en ik kan mensen meenemen. Of het ZA of ZO is maakt mij niet uit.

Ik hoor het wel.

Groet Martin.

Dag Martin, jij gaat nog?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Quote from: vik on August 15, 2011, 10:03:30
Dag Martin, jij gaat nog?

Hoi vik,

Ik denk niet dat ik ga, ik wacht wel de resultaten af van de updates en besluit dan wat ik zal doen.
Wat ik wel jammer vind is dat je dan geen garantie meer hebt, of neemt Cm die dan over?

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

#146
Quote from: DVDmartinDVD on August 15, 2011, 19:51:48
Hoi vik,

Ik denk niet dat ik ga, ik wacht wel de resultaten af van de updates en besluit dan wat ik zal doen.
Wat ik wel jammer vind is dat je dan geen garantie meer hebt, of neemt Cm die dan over?

Groet Martin.


Ik was even vergeten dat jij hem bij JVB hebt gekocht. Geen idee hoe het zit met de garantie maar als ik het zo lees geven ze hier geen garantie op.

Die van mij is ook gekocht bij JVB digital lees ik op de faktuur maar mij boeit dat niet zo, als er wat is kan ik gewoon bij hun terecht, daar heb ik het al over gehad.

Als je bij CM een Oppo besteld heb je gewoon de volledige garantie via CM.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#147
Gisteren was het een leuke dag bij CM.  (Jammer dat er geen members aanwezig waren)

Alles perfect verzorgd met BBQ, drinken en gezelligheid.

Dit weekend was onder andere ook de premiere van de Quadral AURUM TITAN VIII luidsprekers.

Het was een leuk programma met o.a. vergelijkingen tussen de standaard en getunede Oppo´s in zowel beeld als geluid. (Surround en stereo)

Ook 3D stond op het menu.

Ik schat dat er een mannetje of 35 aanwezig waren.

Na de demo's met de Oppo was er een hoop belangstelling door de mensen die er aanwezig waren. Veel mensen moesten even achter hun oren krabben omdat dit stereo geluid van de HDMI iets te hoog gegrepen was. Konden het even niet begrijpen dat stereo via HDMI zo goed kan klinken. Dat was wel leuk om te zien.

CM is erg tevreden over de digitale upgrade van de Oppo 93. Hij is meer audiofiel als de Denon DBP-2012 upgrade.

Er zit geen verschil in de digitale upgrade van de Oppo 93 en de Oppo 95, het resultaat is hetzelfde. Ze zijn nog wel bezig met de analoge upgrades van mijn Oppo 95 en die is ergens in September klaar.

Kosten Oppo digitale upgrade:

Oppo BDP 93  : 600 euro
Oppo BDP 95  : 650 euro ( Hogere kosten i.v.m. het filteren van de koelfan)

De kosten van de analoge upgrade van de Oppo bdp 95 wordt bekend gemaakt zodra de upgrade klaar is voor de verkoop.

Kosten complete aanschaf van een Oppo BDP 93/95 bij Cinemike wordt binnenkort bekend.


 



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Quote from: vik on August 21, 2011, 10:00:33
Gisteren was het een leuke dag bij CM.  (Jammer dat er geen members aanwezig waren)


. Veel mensen moesten even achter hun oren krabben omdat dit stereo geluid van de HDMI iets te hoog gegrepen was. Konden het even niet begrijpen dat was wel leuk om te zien


Kun je dat uitleggen? was het geluid zo anders? meer helder, meer detaillering zonder analytisch te zijn?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DVDmartinDVD

Leuk verslagje Vik,

mooie speakers en prijzig.

ben benieuwd naar de uitslag van de upgrade van de oppo's

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR