CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Quote from: bigcat on July 17, 2011, 16:55:09
Beide marantz en onkyo geen audyssey laten lopen. Zo out of de box vergeleken. Enkel de afstanden en db ingevoerd.

Oke duidelijk'.
Ik heb getwijveld om de AV7005 van Marantz te kopen of de Onkyo 5508. Heb toch voor de Onkyo gekozen omdat deze meer mogenlijkheden had en ik al 2 Onkyo hebt gehad ( de 905 en de 5007)
Aan het einde van het jaar komt  Marantz met een nieuwe AV namelijk de opvolger van de 8003 de 8006 die dus weer boven de AV7005 komt te staan. Dus misschien voormij volgend jaar de Marantz.

Quote
Volgens mij klopt dat niet wat je zegt, naar mijn idee is audyssey bedoelt om de gebreken van de kamer te maskeren.
De kamer waar we de boel getest hebben is profesioneel ingemeten en akoestisch behandeld.

Audyssey is bedoelt om de dippen en pieken recht te trekken in het frequentie bereik, ook de subwoofers worden hiermee recht getrokken.
Als je meerdere zit plekken hebt kan je ook die meenemen in de calibratie, dat is met een meetlint niet te doen daar ga je van 1 zitplek uit.

QuoteZo out of the box is marantz al veel beter als de onkyo.

Dan ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de Marantz.
Quote
Ik heb de speler al, oppo 93.

Als het goed is wordt de mijne vandaag gebracht (oppo 95), ben echt benieuwd naar het merk en hoe deze beter is dan mijn Sony BDP5000ES

Volgens mij wonen we niet ver van elkaar af, mocht je eens willen luisteren of willen vergelijken PM me maar.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: vik on July 17, 2011, 20:37:16
@ bigcat.


Ik heb zo goed als zeker een Oppo 95 gekocht en kan hem volg. week ophalen  voor een mooie prijs.

Dan  gaat hij ASAP naar Cinemike en gaan ze zich storten op de analoge tuning. Dit wordt dan de eerste 95 die ze  gaan upgraden.


Dan wacht ik op de uitkomst en dan gaat de mijne ook naar CineMike voor een digitale update, dan kan ik tot die tijd wennen aan het standaard beeld en geluid van de Oppo. Dan is het verschil na de update groter, dan heb toch een beetje waar voor je geld ;)

groet.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bigcat

Quote from: DVDmartinDVD on July 18, 2011, 09:18:39
Oke duidelijk'.
Ik heb getwijveld om de AV7005 van Marantz te kopen of de Onkyo 5508. Heb toch voor de Onkyo gekozen omdat deze meer mogenlijkheden had en ik al 2 Onkyo hebt gehad ( de 905 en de 5007)
Aan het einde van het jaar komt  Marantz met een nieuwe AV namelijk de opvolger van de 8003 de 8006 die dus weer boven de AV7005 komt te staan. Dus misschien voormij volgend jaar de Marantz.

Audyssey is bedoelt om de dippen en pieken recht te trekken in het frequentie bereik, ook de subwoofers worden hiermee recht getrokken.
Als je meerdere zit plekken hebt kan je ook die meenemen in de calibratie, dat is met een meetlint niet te doen daar ga je van 1 zitplek uit.

Dan ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de Marantz.
Als het goed is wordt de mijne vandaag gebracht (oppo 95), ben echt benieuwd naar het merk en hoe deze beter is dan mijn Sony BDP5000ES

Volgens mij wonen we niet ver van elkaar af, mocht je eens willen luisteren of willen vergelijken PM me maar.

Groet Martin.

Die oppo zal zeker een upgrade zijn vergeleken met die sony.
Ik heb zo,n audyssey instal kit onderweg, http://www.audyssey.com/installers
ff kijken hoe het dan klinkt :) Ik ga sowieso mijn kamer akoestisch aan pakken, het zal wel een compromi worden, ik ga mijn woonkamer niet verbouwen naar een studio... zou wel willen maar denk dat mijn vrouw over de nek gaat :D

Geen probleem, we kunnen keer afspreken, altijd leuk nieuwe mensen ontmoeten met de zelfde passie..


LittleNinja

Bigcat heb je zelf deze Sony ervaren? Het is volgens mij wel een rete goede machine namelijk.. Was ook een forse investering deze top Sony.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DVDmartinDVD

#104
Goed nieuws, de oppo is net door de UPS gebracht  :clapping:  :pompom:  :headbanging:

Ik ga aansluiten :)




De speler voelt behoorlijk koud aan, dus eerst even op kamertemperatuur laten komen.

De verpakking zelf is al een winner.....
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bigcat

Quote from: LittleNinja on July 18, 2011, 14:19:03
Bigcat heb je zelf deze Sony ervaren? Het is volgens mij wel een rete goede machine namelijk.. Was ook een forse investering deze top Sony.

Ik heb toen de tijd die sony vergeleken met een oppo 83, toen vond ik de oppo al beter. Ben benieuwd naar DVDmartins vergelijk, hint hint! :)

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DVDmartinDVD

Quote from: bigcat on July 18, 2011, 15:34:49
Ik heb toen de tijd die sony vergeleken met een oppo 83, toen vond ik de oppo al beter. Ben benieuwd naar DVDmartins vergelijk, hint hint! :)

Net even Bolt op blu-ray gekeken, het plaatje is erg mooi maar de Sony is ook erg goed met blu-ray.
Ik zou dan echt moeten switchen met 2x bold om een vergelijk te kunnen maken.

Ook een stukje Mad Max op regio 1 gekeken met sd-dvd, het beeld is behoorlijk goed. Toch wel weer lekker dat ik niet meer regio gebonden bent.

De speler zelf ziet er ook puik uit.

vanavond maar lekker filmpje kijken....

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

evilniek

#108
Quote from: DVDmartinDVD on July 18, 2011, 16:47:00
Net even Bolt op blu-ray gekeken, het plaatje is erg mooi maar de Sony is ook erg goed met blu-ray.
Ik zou dan echt moeten switchen met 2x bold om een vergelijk te kunnen maken.

Ook een stukje Mad Max op regio 1 gekeken met sd-dvd, het beeld is behoorlijk goed. Toch wel weer lekker dat ik niet meer regio gebonden bent.

De speler zelf ziet er ook puik uit.

vanavond maar lekker filmpje kijken....

groet Martin.

Misschien komt het een beetje lullig over, maar houd er een beetje rekening mee dat dit topic gaat over Cinemike upgrades, niet dat jouw nieuwste aanwinst totaal niks te maken heeft met Cinemike upgrades, in potentie wel natuurlijk. Wel leuk voor je, die Oppo. Succes met je eventuele upgrade.


Edit: Ik vraag me af waarom ik nu eigenlijk deze reactie heb geplaatst. Oeps?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Gaat het ook, maar Martin vertelt het denk ik om zo een referentie te geven. Zodat we straks het verschil kunnen lezen tussen een Oppo 95 zonder en mét Cinemike-upgrade.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DVDmartinDVD

Denk dat we uiteindelijk wel willen weten of die cinemike update wel zin heeft.
Ben zeker wel van plan om dit te gaan doen zodra er een update beschikbaar is voor de 95.

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

FDLARRY

Quote from: DVDmartinDVD on July 18, 2011, 20:35:59
Denk dat we uiteindelijk wel willen weten of die cinemike update wel zin heeft.
Ben zeker wel van plan om dit te gaan doen zodra er een update beschikbaar is voor de 95.

groet Martin.
Hoe vind je het analoge gedeelte van de OPPO? Heb je dat al getest?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DVDmartinDVD

Quote from: FDLARRY on July 18, 2011, 20:51:45
Hoe vind je het analoge gedeelte van de OPPO? Heb je dat al getest?

Hoi,

nee ik heb nog niet getest. Ik heb geen analoge kabels meer.
Binnekort komt er iemand met een setje kabels en dan gaan we testen dus we zijn benieuwd.
Ik ga wel van het weekend even de oppo op mijn Marantz set aansluiten met XLR, kijken in hoeverre hij beter of slechter is dan de SA-11S2 cd-speler.

Maar ben eigenlijk nog meer benieuwd hoe cinemike er nog meer voordeel er uit weet te persen qua beeld en geluid.

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Martin_M

Is er al meer bekend over de vorderingen van de upgrade voor de Oppo 93 (prijs/beschikbaarheid)?

Nu ik gelezen heb dat mkv's ook keurig met 24fps kunnen worden afgespeeld lijkt me dit een fantastische upgrade voor m'n mediaspeler (TViX 6500) die ik toch alleen gebruik met externe usb hdd's.
Een top Bluray-speler is leuk en als CD's ook nog beter klinken dan met m'n gemodificeerde TEAC loopwerk zou dat helemaal bonus zijn.

De Oppo 83 Nuforce TUC versie heb ik hier al eens thuis gehad maar die redde het niet tegen de TEAC op de meeste vlakken. Ik vond 'm te warm (waarschijnlijk door de Nuforce upgrade) en daardoor niet open genoeg in het geluidsbeeld qua plaatsing.

Ben zeer benieuwd naar de Cinemike upgrades want de aandachtspunten die hij aanpakt spreken mij ook zeer aan.

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

vik

Quote from: Martin_M on July 28, 2011, 14:36:21
Is er al meer bekend over de vorderingen van de upgrade voor de Oppo 93 (prijs/beschikbaarheid)?

Nu ik gelezen heb dat mkv's ook keurig met 24fps kunnen worden afgespeeld lijkt me dit een fantastische upgrade voor m'n mediaspeler (TViX 6500) die ik toch alleen gebruik met externe usb hdd's.
Een top Bluray-speler is leuk en als CD's ook nog beter klinken dan met m'n gemodificeerde TEAC loopwerk zou dat helemaal bonus zijn.

De Oppo 83 Nuforce TUC versie heb ik hier al eens thuis gehad maar die redde het niet tegen de TEAC op de meeste vlakken. Ik vond 'm te warm (waarschijnlijk door de Nuforce upgrade) en daardoor 

Ben zeer benieuwd naar de Cinemike upgrades want de aandachtspunten die hij aanpakt spreken mij ook zeer aan.

Martin



Ik ga morgen mijn Oppo BDP-95 langsbrengen. Ik zal wel even vragen hoe alles ervoor staat.

Over je ervaring met de TUC, daar kan ik mij echt niet in vinden.  Hij klinkt bij mij open, warm en de plaatsing is juist erg goed.  Maar goed elke set en ruimte is natuurlijk anders.

Als ik morgen meer weet over de Cinemike Oppo´s dan zal ik dat hier plaatsen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martin_M

Quote from: vik on July 28, 2011, 14:48:20
Ik ga morgen mijn Oppo BDP-95 langsbrengen. Ik zal wel even vragen hoe alles ervoor staat.

Over je ervaring met de TUC, daar kan ik mij echt niet in vinden.  Hij klinkt bij mij open, warm en de plaatsing is juist erg goed.  Maar goed elke set en ruimte is natuurlijk anders.

Als ik morgen meer weet over de Cinemike Oppo´s dan zal ik dat hier plaatsen.

Dat zou geweldig zijn. Ben benieuwd.

De Nuforce Tuc was hier wel digitaal (coax spdif) aangesloten en zo vergeleken met m'n TEAC loopwerk. Analoog heb ik niet geprobeerd.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

LittleNinja

Daar lagen nu juist de aanpassingen, niet het digitale circuit. Als ik me niet vergis.. :-X

Quote from: Martin_M on July 28, 2011, 17:06:41
Dat zou geweldig zijn. Ben benieuwd.

De Nuforce Tuc was hier wel digitaal (coax spdif) aangesloten en zo vergeleken met m'n TEAC loopwerk. Analoog heb ik niet geprobeerd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Martin_M

#117
Quote from: LittleNinja on July 28, 2011, 17:59:15
Daar lagen nu juist de aanpassingen, niet het digitale circuit. Als ik me niet vergis.. :-X

Het was de speler van Martin_2703. Die was nog eens extra naar TUC geweest voor een digitale upgrade om jitter te minimaliseren.

Ben benieuwd wat cinemike allemaal aangepakt heeft.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Snowmaster

Quote from: Martin_M on July 28, 2011, 18:52:26
Het was de speler van Martin_2703. Die was nog eens extra naar TUC geweest voor een digitale upgrade om jitter te minimaliseren.


De TUC Oppo's zijn juist erg sterk aangepakt in het analoge circuit. Daarin schuilt hun kracht.  Kan mij dus best voorstellen dat er digitaal te verbeteren valt.
Zo te horen kiest Cinemike voor digitaal en HDMI. Dat is ook de toekomst en daar ben ik blij mee.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DVDmartinDVD

Quote from: vik on July 28, 2011, 14:48:20
Ik ga morgen mijn Oppo BDP-95 langsbrengen. Ik zal wel even vragen hoe alles ervoor staat.

Over je ervaring met de TUC, daar kan ik mij echt niet in vinden.  Hij klinkt bij mij open, warm en de plaatsing is juist erg goed.  Maar goed elke set en ruimte is natuurlijk anders.

Als ik morgen meer weet over de Cinemike Oppo´s dan zal ik dat hier plaatsen.

Goede berichten,

Hoe lang zou je de speler kwijt zijn voor die update?
Laat jij alleen de digitale gedeelte upgraden?

Heb de Oppo vergeleken met mijn Marantz SA-11S2 met XLR out op de Marantz SC-11S1 en SM-11S1 maar daar legt de oppo het toch wel af hoor met cd's.
Ik krijg de oppo met XLR samen met de Onkyo 5508 niet aan de praat, wel met RCA.

Voor mijn situatie zou ik alleen de oppo upgraden voor HDMI, om het uiterste uit te halen voor dvd en blu-ray.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

LittleNinja

Quote from: DVDmartinDVD on July 29, 2011, 15:17:44
Heb de Oppo vergeleken met mijn Marantz SA-11S2 met XLR out op de Marantz SC-11S1 en SM-11S1 maar daar legt de oppo het toch wel af hoor met cd's.

Hi Martin,

En als je de aanschafwaarde mee laat wegen, hoe presteert de Oppo in dat geval? Is het dan best nog indrukwekkend te noemen? De Marantz kostte volgens mij een slordige €3000, toch?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DVDmartinDVD

Quote from: LittleNinja on July 29, 2011, 16:49:32
Hi Martin,

En als je de aanschafwaarde mee laat wegen, hoe presteert de Oppo in dat geval? Is het dan best nog indrukwekkend te noemen? De Marantz kostte volgens mij een slordige €3000, toch?

De Marantz wordt nog steeds voor 4000,- verkocht en is ook gewoon veel beter, je moet het echt meemaken wat voor verschillen je allemaal hoor. Zou ook wel erg tegenvallen als de oppo met cd de Marantz zou wegspelen  :crazy:
Maargoed ik denk ook dat de oppo met blu-ray en dvd gewoon erg goed is, en is in mijn ogen daar ook voor bedoeld.

Groet Martin.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

frank2

Quote from: DVDmartinDVD on July 29, 2011, 17:02:50
De Marantz wordt nog steeds voor 4000,- verkocht en is ook gewoon veel beter, je moet het echt meemaken wat voor verschillen je allemaal hoor. Zou ook wel erg tegenvallen als de oppo met cd de Marantz zou wegspelen  :crazy:
Maargoed ik denk ook dat de oppo met blu-ray en dvd gewoon erg goed is, en is in mijn ogen daar ook voor bedoeld.

Groet Martin.



Ik kan het niet met je eens zijn, hoewel ik de Marantz niet ken, heb ik mijn Bow zz8 van 8000 euro ingeruild voor de Oppo 83 SE+TUC omdat deze beter klonk/klinkt. Het kan zijn dat de match bij jouw niet zo goed is, maar De Oppo+TUC zou je Marantz inderdaad moeten wegspelen, of in ieder geval beter moeten zijn..... maar nogmaals ik heb de Marantz niet/nooit gehoord.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

#124
Ik denk dat Martin het net andersom bedoelt... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten