CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: Maximus_Aurelius on July 13, 2011, 13:28:53
Ik heb je in een PM omschreven van mijn persoonlijke ervaring met hun HDMI kabel. ;)

Ik had je al een PM terug gestuurd op dezelde dag. Niet ontvangen dus?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

Quote from: vik on July 13, 2011, 15:55:05
Ik had je al een PM terug gestuurd op dezelde dag. Niet ontvangen dus?


Ik had over je PM die jij terug gestuurd had overheen gekeken  :blush:

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

Hé Maximus en Vik, vertel ook ons eens iets meer over de indrukken met die kabel.

Cinemikes kabels waren tot dusver erg controversieel en daarom ben ik er nooit aan begonnen.
Ook op Hifi-forum.de waren de geluiden uiteenlopend over hun speakerkabels indertijd.
Over HDMI heb ik nooit iets gelezen.
Waarmee heb je ze kunnen vergelijken en hoeveel speeluren hadden ze bij vergelijk?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vik

Quote from: Snowmaster on July 13, 2011, 20:47:32
Hé Maximus en Vik, vertel ook ons eens iets meer over de indrukken met die kabel.

Cinemikes kabels waren tot dusver erg controversieel en daarom ben ik er nooit aan begonnen.
Ook op Hifi-forum.de waren de geluiden uiteenlopend over hun speakerkabels indertijd.
Over HDMI heb ik nooit iets gelezen.
Waarmee heb je ze kunnen vergelijken en hoeveel speeluren hadden ze bij vergelijk?


Ik zou je het heel graag willen vertellen maar ik kan die kabel niet kwijt achter mijn apparatuur dus kan het ook niet testen. Hij steekt te ver uit tussen de achterwand van mijn meubel en mijn Denon versterker. Dat is ook de reden dat ik de VDH HDMI flat heb gekocht
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

Quote from: Snowmaster on July 13, 2011, 20:47:32
Hé Maximus en Vik, vertel ook ons eens iets meer over de indrukken met die kabel.

Cinemikes kabels waren tot dusver erg controversieel en daarom ben ik er nooit aan begonnen.
Ook op Hifi-forum.de waren de geluiden uiteenlopend over hun speakerkabels indertijd.
Over HDMI heb ik nooit iets gelezen.
Waarmee heb je ze kunnen vergelijken en hoeveel speeluren hadden ze bij vergelijk?


Hoi,

Ik heb de HDMI Cinemike uitvoerig getest en was zeker onder de indruk. Ik heb deze HDMI vergeleken met een Supra en Nordost Silverscreen. Geluidstechnisch is deze kabel echt goed. Ik kom hier op terug.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

LittleNinja

Wellicht volgt hier nu een uitermate brutale vraag...

Maar als er iemand een set heeft bestaande uit allerlei door CineMike opgewaardeerde componenten zou ik enorm graag eens willen beleven wat die mensen hebben bereikt.
Helaas heb ik het idee dat er nog maar weinig mensen zijn hier met een CineMike AV amp en een CineMike BD speler..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Quote from: LittleNinja on July 14, 2011, 16:14:13
Wellicht volgt hier nu een uitermate brutale vraag...

Maar als er iemand een set heeft bestaande uit allerlei door CineMike opgewaardeerde componenten zou ik enorm graag eens willen beleven wat die mensen hebben bereikt.
Helaas heb ik het idee dat er nog maar weinig mensen zijn hier met een CineMike AV amp en een CineMike BD speler..

Je bent héél brutaal  ;D

Daar is maar 1 oplossing voor. Dan ga je gewoon mee op 20 of 21.8.2011 dan gaan ze de Oppo tentoonstellen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bigcat

Quote from: vik on July 14, 2011, 16:42:44
Je bent héél brutaal  ;D

Daar is maar 1 oplossing voor. Dan ga je gewoon mee op 20 of 21.8.2011 dan gaan ze de Oppo tentoonstellen.  ;)


Ik ga as Zaterdag al langs voor een demo oppo 93 en nog wat andere zaken :)

vik

#83
Quote from: bigcat on July 14, 2011, 17:41:19

Ik ga as Zaterdag al langs voor een demo oppo 93 en nog wat andere zaken :)

Goed bezig  :)

Ben je via dit forum bij hun terecht gekomen?

Andere zaken?  ;D Lees ik het goed dat je op zoek bent naar een Pre Amp? Ik las iets van je over Classé?  Dan ben je helemaal verkocht als je de CM Denon AVP A1HDA gaat luisteren. Dat is hun reference pre/pro en klinkt fantastisch!!

Ik ben benieuwd wat je plannen zijn als je er bent geweest.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Vik heb je de AV7005 ook in stereo beluisterd, zoja hoe klonk dat ?

Is eind Augustus die mod voor de BDP-93 al klaar dat je er dan weer heen gaat ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Quote from: RvD on July 14, 2011, 18:20:52
Vik heb je de AV7005 ook in stereo beluisterd, zoja hoe klonk dat ?

Is eind Augustus die mod voor de BDP-93 al klaar dat je er dan weer heen gaat ?

Je zou eventueel zaterdag a.s langs kunnen gaan. Er gaat nog een forumlid voor de Oppo 93. Zie post hierboven.

Dan kan je meteen van alles luisteren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

Quote from: vik on July 14, 2011, 16:42:44
Je bent héél brutaal  ;D

Daar is maar 1 oplossing voor. Dan ga je gewoon mee op 20 of 21.8.2011 dan gaan ze de Oppo tentoonstellen.  ;)

Hmmm... Misschien doe ik dat wel. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Snowmaster

Gaat druk worden in Aken.... :police:
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

vik

Quote from: bigcat on July 14, 2011, 17:41:19

Ik ga as Zaterdag al langs voor een demo oppo 93 en nog wat andere zaken :)

Hoe was je demo dag?  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bigcat

Goed :)
Wel een eindje rijden vanaf Rotterdam...ik heb erg hard gereden, ik hoop dat ik nergens geflists bent :)

We hebben eerst uitgebreid naar de denon geluistert en gekeken, met als bron die gemodificeerde oppo 93. Top apparaat. Verschil met een standaard 93 is goed te zien en te horen, zeker met een muziek bluray.

Daarna heb ik het verschil gezien/gehoort tussen de marantz 7005 normaal en gemodificeerd. Dit is echt een toppertje, komt erg in de buurt van die reference denon die hij heeft staan.
Vervolgens heb ik mijn onkyo 5508 aangesloten (deze heb ik paar weken geleden gekocht als tussen oplossing)...... wat een deceptie..hahaha.
Had ik maar gelijk een marantz gekocht dan had ik die laten upgraden en was ik klaar geweest.. Maar goed wat een verschil, zelfs de standaard marantz blaast de onkyo op alle vlakken weg.
Mike was ook erg verbaast over de kwaliteits verschil.

Conclusie, onkyo eruit, marantz modified erin. Ik laat ook mijn oppo upgraden. Daarnaast heb ik uitgebreid gesproken met Mike over mijn HT room wensen (upgrades/akoestische behandeling)




LittleNinja

Ik neem aan dat je de A12 gepakt hebt? Dan heb je sowieso te maken met de vaste trajectcontrole bij Utrecht.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DVDmartinDVD

Hoi Bigcat,

Grappig om te lezen dat de Marantz de Onkyo wegblaast. ik heb de Onkyo 5508 namelijk ook!
Hebben jullie wel voordat je de Onkyo ging beluisteren de Audyssey laten lopen op 8 plekken?

Alleen dit al kan een versterker maken of breken.

heb je al een oppo BD speler of wil je die nog gaan aanschaffen? Als het goed is krijg ik de mijne morgen binnen de oppo BDP95.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bigcat

#92
Quote from: DVDmartinDVD on July 17, 2011, 15:18:42
Hoi Bigcat,

Grappig om te lezen dat de Marantz de Onkyo wegblaast. ik heb de Onkyo 5508 namelijk ook!
Hebben jullie wel voordat je de Onkyo ging beluisteren de Audyssey laten lopen op 8 plekken?

Alleen dit al kan een versterker maken of breken.

heb je al een oppo BD speler of wil je die nog gaan aanschaffen? Als het goed is krijg ik de mijne morgen binnen de oppo BDP95.

Beide marantz en onkyo geen audyssey laten lopen. Zo out of de box vergeleken. Enkel de afstanden en db ingevoerd.

Volgens mij klopt dat niet wat je zegt, naar mijn idee is audyssey bedoelt om de gebreken van de kamer te maskeren.
De kamer waar we de boel getest hebben is profesioneel ingemeten en akoestisch behandeld.
Zo out of the box is marantz al veel beter als de onkyo.

Ik heb de speler al, oppo 93.

bigcat

Quote from: LittleNinja on July 17, 2011, 13:58:58
Ik neem aan dat je de A12 gepakt hebt? Dan heb je sowieso te maken met de vaste trajectcontrole bij Utrecht.

Nee a16

vik

@ bigcat.

Goed om te horen dat je bezoekje goed is bevallen. Heb je ook  naar de A1ud geluisterd?

Ik heb zo goed als zeker een Oppo 95 gekocht en kan hem volg. week ophalen  voor een mooie prijs.

Dan  gaat hij ASAP naar Cinemike en gaan ze zich storten op de analoge tuning. Dit wordt dan de eerste 95 die ze  gaan upgraden.

Dan hak ik diezelfde week de knoop door.. of de avc A1 laten upgraden. Of de Marantz AV7005 CM in combinatie met een Sherwood Newcaste CM 7 kanaals eindversterker. Deze staat op hetzelfde niveau als de grote multichannel amps van Audionet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

FDLARRY

@vik, zou je niet eerst eens gewoon naar de 95 luisteren? De standaard 95 maakt op mij al een goede indruk, aangezien jouw 95 de eerste is die ze gaan upgraden heb je ook nog geen vergelijking. Wat moet een upgrade eigenlijk kosten?
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

vik

#96
Quote from: FDLARRY on July 17, 2011, 23:12:59
@vik, zou je niet eerst eens gewoon naar de 95 luisteren? De standaard 95 maakt op mij al een goede indruk, aangezien jouw 95 de eerste is die ze gaan upgraden heb je ook nog geen vergelijking. Wat moet een upgrade eigenlijk kosten?


Het eerste wat ik doe is de 95 vergelijken met de 83 tuc nuforce die ik thuis heb. Ik verwacht dat de 83 tuc geen moeite zal hebben met de standaard 95.

Beeld en geluid via hdmi tussen de 93 en de 95 geen verschil.

De standaard 93/ 95 is absoluut geen match voor de CM edities. In zowel beeld en geluid niet .
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: FDLARRY on July 17, 2011, 23:12:59
Wat moet een upgrade eigenlijk kosten?

De 95 die ik laat upgraden bestaat uit 2 upgrades, 1 voor het analoge gedeelte en 1 voor de digitale.

Kosten zijn nog niet duidelijk. Als ik het niveau haal van de Denon dvd A1UD CM ben ik tevreden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

FDLARRY

#98
Quote from: vik on July 17, 2011, 23:32:46
Als ik het niveau haal van de Denon dvd A1UD CM ben ik tevreden.
Dat is tenminste ambitie!  :worship: Succes en hou ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

vik

Quote from: FDLARRY on July 18, 2011, 00:02:07
Dat is tenminste ambitie! :worship:Succes en hou ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd.

Doe ik zeker.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike