CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Ik volg je op de voet, maar je schrijft hierboven iets, wat mij aan het denken zet. Je schrijft dat de Oppo als je 'm hard zet gaat schreeuwen en dit doet de Denon niet.
Nu weet ik zeker dat hier thuis de Oppo absoluut niet schreeuwt ook bij harde volumes, ik denk dan ook dat je "fouten" in je set up hebt zitten, die wel weggehaald kunnen worden, want een Oppo schreeuwt niet. (wordt verholpen door interlinks, stroomaanvoer, meterkastverbeteringen e.d.)
Wat je zegt over de boost in geluid heb ik ook al mogen ervaren, meer dynamiek, betere detaillering dit gebeurde hier door een hifi tuning stroomaanvoer snoer van snowmaster te gebruiken, welke ik nu in bestelling heb staan. Verder is het belangrijk om de Oppo op "pootjes" te zetten dan wordt hij dynamischer.

Neemt niet weg dat ik ervan overtuigt ben dat cinemike apparaten beter zullen klinken als Oppo tuc. Dus ik blijf je op de voet volgen...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on July 10, 2011, 08:31:27
Ik volg je op de voet, maar je schrijft hierboven iets, wat mij aan het denken zet. Je schrijft dat de Oppo als je 'm hard zet gaat schreeuwen en dit doet de Denon niet.

Neemt niet weg dat ik ervan overtuigt ben dat cinemike apparaten beter zullen klinken als Oppo tuc. Dus ik blijf je op de voet volgen...

Misschien ben ik wat onduidelijk geweest: T.o.v de Denon BD 3800 verliest de Oppo bij erg hoge volumes, (die volumes bereik ik thuis nooit maar heb het ff geprobeerd) controle.  En als het aan mijn systeem thuis had gelegen had ik dat ook moeten horen bij de Denon. Dus de Oppo is in dit geval de zwakste schakel.

Dit heb ik ff getest omdat ze dit ook hebben ervaren in de studio bij Cinemike met mijn Oppo.(zowel via HDMI als de balanced outputs) Dat was 1 van de redenen waarom ze langer bezig waren met de Oppo BDP 93 want dat is volgens hun een probleem in het frequency bereik van Oppo in het algemeen. (En zelfs Dave heeft dit dus niet goed gekregen)  Wat nu zo goed als verholpen is in de Oppo 93 d.m.v. de Cinemike tuning.

Ik denk dat jij het pas zal horen als je ze naast elkaar hoort spelen net als ik in de studio.

Wat beftreft die voetjes:

Dat ik daar de eerste keer was met mijn Nuforce herinner ik me nog dat ze het over de pootjes hadden van mijn Oppo, ik kon er iets van oppikken in het Duits maar daar vonden ze ook 1 het ander niet goed aan. Waarschijnlijk ook een oorzaak maar ik ben geen expert.

Nog even voor de duidelijkheid (en ik durf het nu keihard te maken) de Oppo TUC is absoluut niet te vergelijken met wat ik gisteren gehoord heb bij mij thuis. Ik had het natuurlijk al ervaren bij Cinemike maar daar stond geloof ik overal een Cinemike logo op. Thuis is alles standaard.

Dit heeft ook te maken met de Marantz die ik hier heb gehad. Standaard power cord, (op het gewone stroom net, en niet op mijn audio groep) simpel hdmi kabeltje en presteerde beter als de Oppo. (let op: ik praat enkel over HDMI want jij speelt met de 5.1 analoog out)

Mijn voorspelling in de shoot out :  :)  De TUC Oppo 95/83 Nuforce zal het in beeld en geluid via HDMI niet veel beter doen als standaard andere spelers en ik denk dat er spelers tussen zitten die gewoon beter zijn.  En dan heb ik het over standaard vs upgrade.

Ik ben momenteel hard aan het nadenken want ik vind het eigenlijk nu al fantastisch klinken met enkel een Blu ray speler van Cinemike. Laat staan als ik ook nog een pre/pro zou nemen met een aparte eindbak.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Perfectionist

Topic geschoond, waarschuwing voor Ajbeefde -> 1+1 =2  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Staaled

#53
Ik kan beamen dat een Oppo, weliswaar een 83SE, gevoelig is voor de ondergrond én aftermarket voetjes.

Cerapucs en een Quadraspire Sunoko vent rack gaven een behoorlijke verbetering. :music:

En dat is op de HDMI out.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Ik heb dit ook aan Vik medegedeeld, in mijn geval ceraballs, gaven een behoorlijke verbetering.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

LittleNinja

Moeten we sowieso niet gaan splitsen? Het wordt nu een mengelmoes van een shootout topic en een topic over CineMike upgrades.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jurrien1962

Quote from: LittleNinja on July 10, 2011, 23:17:01
Moeten we sowieso niet gaan splitsen? Het wordt nu een mengelmoes van een shootout topic en een topic over CineMike upgrades.
Helemaal mee eens. Ik volg dit topic voor de shootout.

De upgrade-discussie vind ik erg interessant maar ligt ver boven mijn budget wanneer ik de site van Cinemike bekijk.
Een Oppo 95 wordt al sparen. Niet iedereen zal hetzelfde kunnen of willen besteden.

Splitsen is de beste optie (met misschien een hub ertussen?)

LittleNinja

Zoals beloofd heb ik dit topic gesplitst van het shootout topic omdat het een heel eigen leven begon te leiden.

Daarnaast zullen jullie het met me eens zijn dat het erg interessant leesvoeris en dat het een eigen topic verdient.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik zie op de site zelfs dat ze de PS3 aanpakken! Hahaha!

Maar mijn Duits is dusdanig slecht dat ik er niet uit op kan maken of dit ook een verbetering geeft voor de mediaspelers of gaming capaciteiten van de PS3...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jurrien1962

Hartelijk dank voor de splitsing. Prima leesvoer. Ik blijf het volgen. Er gaat een heel nieuwe wereld voor mij open.

DVDmartinDVD

Hoi,

maakt het voor cinemike uit of je daar met een eigen speler komt en die laat upgraden of is het verstandiger om bij hen een complete geupgrade speler te kopen?

zit nu voor mij zelf beetje uit te rekenen wat nou slim is..

kan een Denon 4010 kopen voor 1098,- nieuw. Upgrade kost 1000,-
Denon 2012 kost 850,- upgrade kost 500,-
Marantz 7006 kost een beetje het zelfde als de denon incl update
Oppo 93 kost 800,- upgrade is nog niet bekend

Het verschil met denon 4010 en de 2012 beide met cinemike upgrade is erg klein? Klopt dat, qua geld zou dat ongeveer 850,- schelen

Met de oppo is het nog niet bekend hoe dit gaat uitpakken, wel regio vrij en updaten is beter dan de denon's

pfff moeilijk zeg ;)

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

RvD

Je kan de Oppo ook rechtstreeks bij Oppo UK bestellen heb ik ook gedaan.  ;) De prijs is daar nu 582,- euro incl. verzenden na 2-3 werkdagen heb je hem in huis. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er een geen goede stekker bij zit maar je hangt er toch een betere aan dan standaard meestal.

Een unit compleet kopen bij Cinemike of zelf aanleveren maakt niks uit, Cinemike geeft gewoon volledige garantie.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

#63
Quote from: DVDmartinDVD on July 11, 2011, 21:20:22
Hoi,

maakt het voor cinemike uit of je daar met een eigen speler komt en die laat upgraden of is het verstandiger om bij hen een complete geupgrade speler te kopen?

zit nu voor mij zelf beetje uit te rekenen wat nou slim is..

kan een Denon 4010 kopen voor 1098,- nieuw. Upgrade kost 1000,-
Denon 2012 kost 850,- upgrade kost 500,-
Marantz 7006 kost een beetje het zelfde als de denon incl update
Oppo 93 kost 800,- upgrade is nog niet bekend

Het verschil met denon 4010 en de 2012 beide met cinemike upgrade is erg klein? Klopt dat, qua geld zou dat ongeveer 850,- schelen

Met de oppo is het nog niet bekend hoe dit gaat uitpakken, wel regio vrij en updaten is beter dan de denon's

pfff moeilijk zeg ;)



Ik snap je punt.

Ik zou dan persoonlijk denk ik voor een 2012 gaan i.v.p van een 4010UD.  Deze heeft betere DAC´s, ook 3D .

Het video gedeelte is ook hetzelfde.

Je zou hem ook bij hun kunnen bestellen. Of je kijkt of je hem hier goedkoop kan vinden en dan de upgrade door CM laten doen.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi Vik,

dus het verschil tussen de oppo 93 en de denon 2012 qua sd-dvd is mierenn**ken op de vierkante millimeter? Blu ray kwaliteit is volgens mij niet te zien.

groet Martin.

wist niet dat het zo moeilijk om iets goeds te kunnen kopen ;)
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Snowmaster

Mooi werk Vik !
Al jaren volg ik Cinemike en wacht ik op een goed moment voor een grote upgrade. Jij komt op het juiste moment met de goede berichten. Want hiermee gaat dat moment gaat eraankomen.  Nu alleen nog de vraag : wordt het Marantz, Denon of Oppo van Cinemike?  Ben dus heel benieuwd naar de 95 en misschien ga ik een keertje kijken in Aken
De receiver of prepro mag hij dan ook gaan leveren.
Dit topic ga ik volgen en nu op zoek naar de shoot out  :P.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

#66
Quote from: Snowmaster on July 12, 2011, 21:18:48
Mooi werk Vik !
Al jaren volg ik Cinemike en wacht ik op een goed moment voor een grote upgrade. Jij komt op het juiste moment met de goede berichten. Want hiermee gaat dat moment gaat eraankomen.  Nu alleen nog de vraag : wordt het Marantz, Denon of Oppo van Cinemike?  Ben dus heel benieuwd naar de 95 en misschien ga ik een keertje kijken in Aken
De receiver of prepro mag hij dan ook gaan leveren.
Dit topic ga ik volgen en nu op zoek naar de shoot out  :P.

Ligt toch nog wel iets van Aachen(Aken) af hoor ;) circa 25 km. Het is Kreiss Aachen maar er wordt mee bedoeld gewoon in de buurt omdat er nog een ander Lammersdorf is.(Lammersdorf (Dohm-Lammersdorf) ;) en dat ligt verder weg dan Simmerath Lammersdorf ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

LittleNinja

Volgens mij heb ik gelezen dat het wel uit gaat maken of je hem daar koopt of zelf mee brengt naar CineMike.

Als je hem bij CM koopt neemt hij alle garanties over, maar als jij je eigen speler meeneemt heb je alleen garantie op de upgrade en diens onderdelen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Quote from: DVDmartinDVD on July 12, 2011, 20:35:49
Hoi Vik,

dus het verschil tussen de oppo 93 en de denon 2012 qua sd-dvd is mierenn**ken op de vierkante millimeter? Blu ray kwaliteit is volgens mij niet te zien.

groet Martin.

wist niet dat het zo moeilijk om iets goeds te kunnen kopen ;)

Ik had de notificatie optie niet aan staan.  ;)

Ik heb deze 2 achter elkaar zien/horen spelen maar toen was de Oppo nog niet helemaal klaar.  Beeld geen verschil, voor zowel dvd en blu ray.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Snowmaster on July 12, 2011, 21:18:48
Mooi werk Vik !
Al jaren volg ik Cinemike en wacht ik op een goed moment voor een grote upgrade. Jij komt op het juiste moment met de goede berichten. Want hiermee gaat dat moment gaat eraankomen.  Nu alleen nog de vraag : wordt het Marantz, Denon of Oppo van Cinemike?  Ben dus heel benieuwd naar de 95 en misschien ga ik een keertje kijken in Aken
De receiver of prepro mag hij dan ook gaan leveren.
Dit topic ga ik volgen en nu op zoek naar de shoot out  :P.

:)   Deze 2 gasten leveren écht geweldig werk.  Hun Engels is perfect en ik had er eigenlijk al meteen een goede klik mee.

Ik kreeg ook op goed vertrouwen meteen een C.M. Denon BD 3800 mee naar huis. Dat vind ik nog al wat. Alles wat ik tot nu toe heb gehoord is erg goed.

Er is een hele nieuwe wereld voor mij open gegaan. Digitaal klinkt bij hun gewoon net zo goed als analoog.  Ik stond er versteld van hoe goed HDMI klonk van een Oppo BDP 93.

Wat het voor mij gaat worden daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik ben toch stiekem een beetje verliefd geworden op die A1UD CM editie en kijk dagelijks op internet.

Maar ik ben ook erg nieuwsgierig naar de Oppo BDP 95. Ik zou graag een vergelijking willen hebben tussen de A1UD  en de Oppo BDP 95 , voor zowel analoog als digitaal.

De Marantz AV 7005 pre-pro is ondanks de andere opbouw vergeleken met de Denon AVP-A1HDA, toch bijna net zo goed als de Denon. Daar zit dus veel potentie in.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: LittleNinja on July 12, 2011, 21:38:55
Volgens mij heb ik gelezen dat het wel uit gaat maken of je hem daar koopt of zelf mee brengt naar CineMike.

Als je hem bij CM koopt neemt hij alle garanties over, maar als jij je eigen speler meeneemt heb je alleen garantie op de upgrade en diens onderdelen.

Dat is best mogelijk. Ik ben daar niet zo mee bezig geweest.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

Quote from: vik on July 13, 2011, 00:03:25
Dat is best mogelijk. Ik ben daar niet zo mee bezig geweest.

Ik reageerde op de post van DVDmartinDVD:

Quote from: DVDmartinDVD on July 11, 2011, 21:20:22
Hoi,

maakt het voor cinemike uit of je daar met een eigen speler komt en die laat upgraden of is het verstandiger om bij hen een complete geupgrade speler te kopen?

zit nu voor mij zelf beetje uit te rekenen wat nou slim is..

kan een Denon 4010 kopen voor 1098,- nieuw. Upgrade kost 1000,-
Denon 2012 kost 850,- upgrade kost 500,-
Marantz 7006 kost een beetje het zelfde als de denon incl update
Oppo 93 kost 800,- upgrade is nog niet bekend

Het verschil met denon 4010 en de 2012 beide met cinemike upgrade is erg klein? Klopt dat, qua geld zou dat ongeveer 850,- schelen

Met de oppo is het nog niet bekend hoe dit gaat uitpakken, wel regio vrij en updaten is beter dan de denon's

pfff moeilijk zeg ;)


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

#72
Gaaf! zo'n Marantz AV7005 lijkt me ook wel wat, draai nu met een Outlaw 990 Pre/Pro, echt een krimi, cable wize.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

hmmm... Lijkt mij ook een heerlijke combi.. Marantz AV7005 en een UD7006 met een dikke eindbak er achter... :inlove:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maximus_Aurelius

Quote from: vik on July 10, 2011, 01:16:31
Nou maak je mij wel héél erg nieuwsgierig..  ::) zo een groot verschil?


Ik heb je in een PM omschreven van mijn persoonlijke ervaring met hun HDMI kabel. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.