CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: fugazi_2009 on July  7, 2011, 21:06:17
Ah, dan kunnen we dus nu een ARC clubje gaan vormen ;D

Hoe staat het met jouw ARC?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on July  7, 2011, 21:48:26
Zie mijn topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98833.msg1978221#msg1978221

Mensen.. mensen.  ::) Ben vanmiddag weer naar Cinemike geweest om een vergelijking te doen voor mezelf tussen een Denon AVC A1HDA Cinemike, een standaard Marantz AV 7005 en een Cinemike Marantz AV 7005. Deze set stond te spelen op een set Tannoy Definition series (Fantastische speakers btw !!!)

Met als bron een Oppo BDP 93 Cinemike (zo goed als klaar) en wat echt ongeloofelijk was.. via de HDMI !! zowel PCM als DSD. enkel CD´s en SACD (stereo en surround). Dit was NIET normaal zo goed. Ik ben er echt serieus helemaal van in de war. Dat HDMI zo goed kan klinken. Het speelde gewoon beter als mijn Oppo via de balanced outputs en dit is niet overdreven. Niks digitale sound.. dit klonk gewoon dik/vet analoog!  Helemaal Flabbergasted  :o

De Denon AVC A1HD Cinemike was ook werkelijk fantastisch.

De Marantz AV 7005 standaard met een standaard MM 8003 eindversterker klonk best aardig maar niks speciaals. (ligt denk ik aan de eindversterker)

Daarna de beurt aan de Cinemike AV 7005 Pre/Pro, ook met de standaard MM 8003. Wat een verschil niet normaal. Fantastisch die Marantz AV 7005 Cinemike. Helemaal als je kijkt wat hij kost incl. upgrade en kijkt naar bv. de Denon AVP A1HDA.

Wat betreft de Oppo BDP 93 die ik heb gehoord. Begin Augustus is hij klaar voor de verkoop. Dan is het wachten op de BDP 95 maar zoals het er uitziet ga ik analoog helemaal van mijn lijst schrappen en puur de hdmi gebruiken.

Ik denk dat er een mogelijkheid is dat ik een Cinemike Oppo 93 mee kan krijgen voor de shoot out (Als die nog komt  ;) )

Ik heb vandaag een Denon BD 3800 Cinemike editie meegekregen om te testen thuis. Dit was hun referentie model voor de Denon A1UD.

Morgen ga ik eens kijken wat de 3800 in mijn standaard set laat zien en horen.

Voor de mensen die een 93 willen hebben met eventueel een upgrade, de vooruitzichten zijn super. Geen gekloot meer met analoge kabels, gewoon 1 hdmi kabel en klaar. Zelfs op een standaard hdmi receiver/versterker boek je winst.

Wat de update gaat kosten is nog niet helemaal bekend. (ook wel belangrijk)

Zoals het er nu uit ziet...is het verhaal analoog klinkt bijna altijd beter, en hdmi sucks (jitter bla bla) helemaal over met tuners zoals deze gasten.

Over Denon link 4th edition (clock control) zijn ze ook echt niet te spreken. Die wordt nooit gebruikt.

Keep you posted morgen.  ;)








Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

#28
Goed verhaal, ik geloof je meteen. Maar in mijn geval zou ik problemen tegenkomen, geen reciever met hdmi en een reciever is over het algemeen toch minder goed als en stereo versterker?

Ik zou dus alles moeten veranderen, dus ik heb meer aan analoog out (5.1) en eventueel digitaal out via een aparte dac ( voor stereo) naar de pre. Hebben ze dat ook?
(natuurlijk moet het beter zijn dan de Oppo 83 se tuc)
let me know...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

#29
Quote from: frank2 on July  9, 2011, 08:00:02
Goed verhaal, ik geloof je meteen. Maar in mijn geval zou ik problemen tegenkomen, geen reciever met hdmi en een reciever is over het algemeen toch minder goed als en stereo versterker?

Ik zou dus alles moeten veranderen, dus ik heb meer aan analoog out en eventueel digitaal out via een aparte dac naar de pre. Hebben ze dat ook?
(natuurlijk moet het beter zijn dan de Oppo 83 se tuc)
let me know...

Van wat ik heb opgepikt doet de digital out (coax/ optical) het net zo goed. Dat zit allemaal in die digitale upgrade.

Je zou dan idd een DAC kunnen gebruiken.


Voor mij gaat het of een Marantz AV 7005 Cinemike worden, samen met een met een meerkanaals eindversterker (5 kanaals) voor surround , center , surround back. En dan de front pre out gebruiken naar mijn Audio Research voor stereo en HT bypass. De Audio Research moet ik erbij houden omdat mijn Denon mijn speakers waarschijnlijk niet aan kan sturen.

Dan een Oppo BDP 93 via hdmi naar de Marantz AV 7005.

2e Optie is mijn Denon AVC A1HDA te laten upgraden. En dan precies het zelfde met de pre outs vanaf de Denon naar de Audio Research.

Dus geen BDP 95 nodig voor mij. Ik verwacht eigenlijk niet dat die beter zal worden als de BDP 93 na hun upgrade. (Vanaf HDMI)


Het mooie aan dit alles is eigenlijk dat ik een tijdje terug Dave van The upgrade Company voor wat advies vroeg over upgrade plannen van eindversterkers, of surround versterkers of eventueel een TUC 95 erbij.

Dave is eigenlijk een beetje precies op dezelfde route gekomen als mijn verhaal hierboven.

Dit was een antwoord van Dave op een vraag die ik had gesteld een tijdje geleden:

Hi Viktor,

It is best to get an upgraded Marantz AV-7005 prepro or better yet an Onkyo 5508 prepro and run a digital out of an upgraded Oppo. This is FAR better then an Oppo into any analog or passive preamplifier or an outboard dac like the SE upgraded Lavry Emile Bok has from us.  The 32 bit dacs in the Onkyo 5508 or Marantz are out of this world good sounding, with HUGE power supplies not tiny ones like Lavry, Bel Canto Wyred 4 Sound etc.  I would keep your player and get an upgraded prepro even for 2ch.

Preamp & prepro upggrades are far more effective then better amplifiers or upgrading amps down stream.

David J Schulte




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#30
Vanmiddag of vanavond laat ik weten wat een Cinemike blu ray speler in mijn standaard set doet om te kijken en luisteren wat de voordelen zijn. Ook wel belangrijk voor de meeste mensen die interesse hebben denk ik.  ;)

Maar eigenlijk heeft de Marantz UD 7004 die ik hier had al bewezen dat geluid beter kan via HDMI. Hoewel dit eigenlijk alleen bij films was, stereo eigenlijk niet gestest.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Dat zou dus betekenen in mijn geval: analoog uit 5.1 naar de cambridge  (kun jij navragen of die standaard beter of gelijk zullen zijn dan mijn huidige Oppo 83??) en digital optisch uit (stereo) rechtstreeks naar de Behringer want die gebruik ik altijd voor stereo.

Dan de vraag waar we op moeten wachten wat kost het incl. dig. upgrade pad?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on July  9, 2011, 10:17:34
Dat zou dus betekenen in mijn geval: analoog uit 5.1 naar de cambridge  (kun jij navragen of die standaard beter of gelijk zullen zijn dan mijn huidige Oppo 83??) en digital optisch uit (stereo) rechtstreeks naar de Behringer want die gebruik ik altijd voor stereo.

Dan de vraag waar we op moeten wachten wat kost het incl. dig. upgrade pad?

Voor het analoge gedeelte van de Oppo dat wordt een aparte upgrade, en zoals het eruit ziet in de BDP 95 die gaat volgen.

De kosten voor de Oppo worden pas duidelijk in Augustus. De BDP 93 is trouwens de eerste Oppo waar ze mee werken, de 83 kennen ze niet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Vik, ik bedoelde eigenlijk is de standaard analoge uit 5.1 qua kwaliteit hetzelfde als de 83 se tuc? Of zou daar een klein/groot verschil in zitten?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on July  9, 2011, 10:35:52
Vik, ik bedoelde eigenlijk is de standaard analoge uit 5.1 qua kwaliteit hetzelfde als de 83 se tuc? Of zou daar een klein/groot verschil in zitten?

Tussen de standaard BDP 93 5.1 out en de 5.1 out van jouw TUC bedoel je?

Ik heb de 5.1 out op mijn Oppo 83 TUC nog nooit aangeraakt en ik heb gisteren alleen even een vergelijking gehoord op de Cinemike 93 HDMI VS stereo out. Stereo klonk aardig maar veel slechter als via HDMI.

Ik durf daar geen uitspraak over te doen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Ik wacht wel af; maar inderdaad ik bedoelde mijn Oppo 83 analoog 5.1 uit voor surr. (decoderen via de Oppo) en digitaal uit optisch voor stereo. Ik heb dan geen aparte dac nodig en dus alleen een "nieuwe" Oppo cinemike met digitale upgrade, maar dan wil ik graag weten of de analoge 5.1 voor surr. uit ongeveer even goed of beter is dan mijn huidige Oppo. Maar ik neem aan dat ze ook met de Oppo 95 beginnen, als je al lyrisch bent over de 93 wat brengt dan wel niet de 95.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Heeft die Cambridge receiver geen HDMI?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: frank2 on July  9, 2011, 08:00:02
Goed verhaal, ik geloof je meteen. Maar in mijn geval zou ik problemen tegenkomen, geen reciever met hdmi en een reciever is over het algemeen toch minder goed als en stereo versterker?


Ik lees hier dat je geen hdmi hebt op je receiver, maar als ik de Cambridge google in je handtekening kom ik HDMI gewoon tegen :

http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID=139

Of zie/begrijp ik iets verkeerd?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Hij heeft hdmi maar alleen om door te lussen, hij kan niet omzetten naar analoog geluid, (via hdmi) dus alleen bestemd voor doorlussen van 2 hdmi kanalen naar 1 hdmi kanaal voor beeld. Typisch engels, gebruikn je dus niet.

Overigens is de cambridge toch wel minder dan mijn Belles stereo pre en eindversterker. Maar voor surround vooral HD geluid is het goed genoeg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

#39
Quote from: frank2 on July  9, 2011, 11:22:07
Hij heeft hdmi maar alleen om door te lussen, hij kan niet omzetten naar analoog geluid, (via hdmi) dus alleen bestemd voor doorlussen van 2 hdmi kanalen naar 1 hdmi kanaal voor beeld. Typisch engels, gebruikn je dus niet.

Overigens is de cambridge toch wel minder dan mijn Belles stereo pre en eindversterker. Maar voor surround vooral HD geluid is het goed genoeg.

? Ben het even kwijt : hij decodeert toch signaal vanaf HDMI ? hier staat : Decoding formats:    PCM, Dolby EX, DTS ES, DTS Matrix/Discreet, PLII/ PLIIx, DTS Neo:6 alle in 5.1/6.1 or 7.1 varianten

Eindresultaat stuurt hij toch gewoon naar je speakers? D/A ?

Of bedoel je DSD signalen?

Ik zie dat hij 32-bit DSP, 24/192 DACS aan boord heeft.

Bedoel jij niet gewoon dat de hdmi als passthrough wordt gebruikt voor beeld (zonder scaler)?

Dat is toch precies het zelfde als ik dat ik mijn Denon gebruik?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik zie het al, geen DTS master en True HD.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

de hdmi decodeerd geheel niets, is puur passtrough voor beeld. bij de 640r
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Quote from: frank2 on July  9, 2011, 11:40:53
de hdmi decodeerd geheel niets, is puur passtrough voor beeld. bij de 640r

Ja ik keek erover heen idd. Jammer zeg.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Je bent goed bezig Vik ;)

Is het nu zo dat cinemike de oppo 93 onderhanden neemt om het beste uit de HDMI te halen of toch ook een upgrade bij de analoog out?

Voormij is eigenlijk alleen HDMI belangrijk, dus het liefst daar alleen het beste signaal output.

Ik ben in bezit van de Onkyo PR-SC5508 processor, doet cinemike daar ook iets mee of alleen TUC?

Ik heb de Denon 3800BD te koop gezet maar misschien had ik geld kunnen besparen om die te laten upgraden in plaats van de oppo 93 te gaan kopen en die te laten upgraden....
ofzou je dan toch met de oppo beter af zijn?

bedankt voor je info

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

RvD

Op verzoek doet Cinemike ook Onkyo heb ik eens ergens gelezen dat was toen over de PR-SC886 dus de PR-SC5508 zal ook wel lukken.  ;)

Vik nu ben je nog eerder dan mij bij Cinemike geweest ik liep maanden geleden met het idee in mijn hoofd om de AV7005 te laten upgraden door TUC of Cinemike maar er zijn andere upgrades tussen gekomen die duurder zijn uitgevallen dan eerst mijn planning was.  ;D Ik heb je toen nog een pm gestuurd hoe dat in zijn werk gaat bij TUC met zelf een unit opsturen.

Er is onder tussen ook een BDP-93 bij gekomen ik denk dat die eerst richting Cinemike gaat om eens te proberen want het klinkt goed die ervaring van je.

@ Martin bedenk ook dat je de BDP-93 ook als mediaspeler kunt gebruiken via e-sata of usb. Hiermee kun je volledige bluray's afspelen en mkv files een mediaspeler die je kan laten upgraden heb ik nog niet gezien en vind ik zelf helemaal mooi mee genomen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

#45
 :) Ik heb een paar geweldige film uurtjes achter de rug.  Een totaal nieuwe home cinema ervaring in mijn eigen huis.

Wat is de Denon 3800 Cinemike verschrikkelijk goed !  :clapping:

Er is gewoon totaal niks overdreven. Deze speler blinkt echt uit in zijn prestaties.

Het beeld is werkelijk schitterend op mijn Kuro plasma. Wat een diepte en scherpte, en de kleuren spatten van het scherm af.

Ik moest gewoon wennen aan het geluid, ik hoorde dingen die ik nog nooit heb gehoord.  Alle kanalen hebben gewoon een flinke boost gekregen, maar wat vooral extra opviel was dat vooral het center speaker kanaal zoveel beter is geworden.

Ook moest ik de Denon AVC A1HDA flink in volume terugschroeven dan dat ik gewend was. Zelfs als het volume laag staat blijf je alle details gewoon goed horen. Waarbij ik bij mijn Oppo juist het volume hoger moest zetten om wat meer details te horen.

Hoe hard je het volume ook zet (heb ik toch ff geprobeerd) het geluid vervormd totaal niet en geeft geen hoofdpijn. Dat heb ik met de Oppo ook geprobeerd maar wordt op een gegeven moment schreeuwerig.

Ik heb echt met een ""BIG SMILE" op de bank zitten kijken en luisteren naar Beyoncé I am yours en de Madonna Sticky & Sweet tour. En daarna meteen de blu ray The Dark Knight opgezet.

Cinemike heeft ook een speciale HDMI kabel meegegeven die op maat is gemaakt voor hun speciale eisen. Die heb ik nog niet geprobeerd omdat het  in mijn geval wat lastig is om HDMI kabels te vervangen. Maar volgens hun is deze kabel een perfect match. Ik kijk ff of me dat (uberhaupt)  gaat lukken.

Ik heb nu gewoon met een HDMI flat kabel gewerkt van VDH. Maar aan de andere kant ook juist leuk omdat je dan echt kan vergelijken omdat de Denon Cinemike het enige is wat anders is in mijn set.

Cd's heb ik ook nog niet getest, probeer ik ook morgen.

Ik vind dit echt geweldig goed nieuws, de digtale upgrades in de spelers zijn gewoon super goed en geven de performance een flinke boost met standaard versterkers/receivers d.m.v. HDMI en natuurlijk een mooier plaatje.

De Denon 3800 is ook een mooie speler om te zien, de lade gaat mooi strak en rustig open. Andere koek als mijn Oppo.

En dan moeten we niet vergeten dat de 3800 een speler is van de 1ste generatie. Ben zooooo benieuwd als de Oppo BDP 93 en de 95 klaar zijn voor een echte demo.



Zometeen weer een filmpje opzetten.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: DVDmartinDVD on July  9, 2011, 14:02:51
Je bent goed bezig Vik ;)

Is het nu zo dat cinemike de oppo 93 onderhanden neemt om het beste uit de HDMI te halen of toch ook een upgrade bij de analoog out?

Voormij is eigenlijk alleen HDMI belangrijk, dus het liefst daar alleen het beste signaal output.

Ik ben in bezit van de Onkyo PR-SC5508 processor, doet cinemike daar ook iets mee of alleen TUC?

Ik heb de Denon 3800BD te koop gezet maar misschien had ik geld kunnen besparen om die te laten upgraden in plaats van de oppo 93 te gaan kopen en die te laten upgraden....
ofzou je dan toch met de oppo beter af zijn?

bedankt voor je info

Martin.

Klopt. Ze halen het beste uit de Oppo 93 (en andere spelers) op digitaal gebied. Dus het beste via de HDMI of digital out (coax-optical)

Analoge upgrades zijn een aparte upgrade en uiteraard ook mogelijk.

Ik denk persoonlijk dat je beter voor de 93 kan gaan. Toch een nieuwere generatie en ook meer mogelijkheden. Hoewel ik vind dat de  3800 veel meer klasse heeft.

Wat betreft je Onkyo, dat moet zeker mogelijk zijn. Als ze die nog nooit eerder hebben bewerkt zal het enkel wat langer duren denk ik.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: RvD on July  9, 2011, 17:30:42


Vik nu ben je nog eerder dan mij bij Cinemike geweest ik liep maanden geleden met het idee in mijn hoofd om de AV7005 te laten upgraden door TUC of Cinemike maar er zijn andere upgrades tussen gekomen die duurder zijn uitgevallen dan eerst mijn planning was.  ;D Ik heb je toen nog een pm gestuurd hoe dat in zijn werk gaat bij TUC met zelf een unit opsturen.


Inderdaad.  ;D Volgens mij had ik jou toen die tip gegeven.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

Quote from: vik on July  9, 2011, 23:37:26
Inderdaad.  ;D Volgens mij had ik jou toen die tip gegeven.

Hij had mij ook volgens mij gemaild betreft Cinemike.

Betreft die lade van de Denon 3800 dat is inderdaad andere koek dan bij vele andere bd spelers ook in dezelfde prijsklasse. Op de 2500bt zit dezelfde lade, bouw is identiek ;) dus ik weet precies wat je bedoeld  ;D. Zo zie je ook weer dat 1e generatie players niet perse overtroffen hoeven te worden, soms heb ik een vermoeden dat de huidige players matiger zijn geworden  :-X en dan heb ik het nog niet eens over de bouwkwaliteit. Ik zal mijn 2500bt niet gauw willen inruilen of inleveren tegen de huidige generatie bd-players.


Ik ben benieuwd wat je van die HDMI kabel vind. Ik heb deze al getest en moet zeggen...... Ik verraad maar eventjes niets  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Quote from: Maximus_Aurelius on July 10, 2011, 00:53:34
Hij had mij ook volgens mij gemaild betreft Cinemike.

Betreft die lade van de Denon 3800 dat is inderdaad andere koek dan bij vele andere bd spelers ook in dezelfde prijsklasse. Op de 2500bt zit dezelfde lade, bouw is identiek ;) dus ik weet precies wat je bedoeld  ;D. Zo zie je ook weer dat 1e generatie players niet perse overtroffen hoeven te worden, soms heb ik een vermoeden dat de huidige players matiger zijn geworden  :-X en dan heb ik het nog niet eens over de bouwkwaliteit. Ik zal mijn 2500bt niet gauw willen inruilen of inleveren tegen de huidige generatie bd-players.


Ik ben benieuwd wat je van die HDMI kabel vind. Ik heb deze al getest en moet zeggen...... Ik verraad maar eventjes niets  :D

Nou maak je mij wel héél erg nieuwsgierig..  ::) zo een groot verschil?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike