CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: vik on June 28, 2011, 21:32:43Misschien niet helemaal thuis in dit topic maar ik probeer het toch  :)

Donderdag a.s. heb ik een afspraak met Cinemike in Duitsland. Dit is puur uit nieuwsgierigheid om mijn Oppo te vergelijken met de Denon A1UD en de Denon DBP 4010 blu ray Cinemike editions.

Het gaat mij voornamelijk om de beeldkwaliteit. Ik wil graag weten hoe mijn Oppo zijn mannetje staat tegen deze jongens.

Als het beeld van de Denon´s beter uitpakt stap ik waarschijnlijk voor films over op een 4010 UD Cinemike edition.  Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de Denon link 4th edition naar een AVC A1HDA van Denon.  Ook al weet ik (tenminste heb ik begrepen) dat een Denon link 4 eigenlijk alleen goed werkt met een pcm signaal, en bij een bitstream signaal het geen nut heeft.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.  ;)



Ik ben gisteren bij Cinemike geweest in Duitsland, en mijn voorgevoel vertelde mij al dat ik dat beter niet had kunnen doen. En verdomd ...  :)

Ik werd er zeer leuk ontvangen door de vrouw van Mike, en het wachten was op Cinemike him self.

Om te beginnen kreeg ik een demo van de Cinemike editie van de Denon DVD A1UD universal player. Deze was aangesloten op een fantastische beamer van JCV (Het leek mijn Kuro wel zo mooi was dat beeld.)

De fronts waren aangesloten op 2 mono blokken van Advance Acoustic (fantastisch geluid) speaker merk ben ik ff kwijt.

De surrounds /center waren aangesloten op de Denon POA A1HD. Alles wat hier speelde was getuned door Cinemike.


Het geluid was werkelijk fantastisch !! We hebben een paar cd's geluisterd, dvd audio , muziek dvd's en natuurlijk Blu ray muziek en films.

Het beeld is werkelijk het mooiste wat ik ooit heb gezien van de Cinemike Denon A1UD, dvd included.

Nu was het de beurt aan mijn TUC Oppo, die hebben we met zijn 2en verwisseld en aangesloten via HDMI en balanced XLR outputs.

Hoe goed dat de TUC Oppo ook is (helemaal voor het geld).. de Oppo werd werkelijk in alle opzichten finaal weggeblazen.  Dan heb ik het over geluid via bitstream (surround) en over stereo via de balanced outputs. Ik kon (wilde) het eigenlijk niet geloven.

De Oppo klonk goed maar t.o.v de Denon A1UD klonk de Oppo erg vlak in de hoge en lage frequenties. voor zowel surround en stereo. De Denon had gewoon meer punch en bleef ook erg mooi strak.

De Oppo vervormde ook een beetje leek het wel.

Ze zijn bij Cinemike nu ook bezig met een Oppo 93 en volgens hem is dat vlakke geluid een beetje een Oppo probleem en ze zijn er nog steeds mee bezig om hem helemaal top te krijgen.

Ik heb de volgende spelers gezien en gehoord :

Denon 4010 UD ( via hdmi)
Denon DVD A1UD (via hdmi en balanced XLR)
Denon DBP 2012 (nieuwste model) (hdmi)
Oppo BDP 93 (via hdmi maar nog niet klaar)

Wat mij bij al deze spelers opviel was dat via hdmi het beeld en geluid stukken beter was als mijn Oppo TUC Nuforce. Bij het beeld zat er net iets meer diepte in, en zwart kwam beter naar voren (voor zowel blu ray als dvd) en de dynamiek in het geluid.. daar kan mijn Oppo niet aan tippen.

Ik ben er nu ook heilig van overtuigd dat bij blu ray spelers onderling het bitstream signaal via hdmi kan verschillen, daar was ik een beetje koppig in om dat te geloven. Ik las dat ook bij het topic van de Arcam blu ray speler.

Ik ben helemaal overdonderd door dit bedrijf Cinemike. Deze mannen hebben er echt kaas van gegeten.

Ze gaan mij op de hoogte houden over de ontwikkelingen van de Oppo BDP 95 waar ze binnenkort mee aan de slag gaan. Ik weet 1 ding zeker, voor mij wordt het een A1UD of een Oppo 95 uit Duitsland en niks meer uit Amerika.







Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Met alle respect, maar de Denon DVD A1UD is twee keer zo duur als een tweedehands Oppo BDP 83 SE Nuforce TUC. Dus niet echt een eerlijke vergelijking denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ivo1986

#2
Leuke review. Is de Oppo toch het niet wonder apparaat wat ik dacht.

Quote from: Bas Akkerman on July  1, 2011, 11:45:34
Met alle respect, maar de Denon DVD A1UD is twee keer zo duur als een tweedehands Oppo BDP 83 SE Nuforce TUC. Dus niet echt een eerlijke vergelijking denk ik.

Nadat iemand zijn 7k cd spelers weg deed voor de stereo weergave van de Oppo was ik wel erg benieuwd naar andere vergelijkingen.

vik

Quote from: Bas Akkerman on July  1, 2011, 11:45:34
Met alle respect, maar de Denon DVD A1UD is twee keer zo duur als een tweedehands Oppo BDP 83 SE Nuforce TUC. Dus niet echt een eerlijke vergelijking denk ik.

Hoe goed dat de TUC Oppo ook is (helemaal voor het geld).

Dit schreef ik eerder hier boven.

De 4010 UD Cinemike incl aanschaf prijs is stukken goedkoper als de A1UD Cinemike en levert ongeveer 90 % van de prestaties van de A1UD Cinemike.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Ok, zoals ik het las, beschreef je alleen de indrukken van de Denon DVD A1UD Cinemike en niet van de Denon 4010 UD Cinemike. Vandaar mijn opmerking. Maar als ik je nu goed begrijp is de 4010 wat kwaliteit betreft nagenoeg gelijk aan de A1UD. Duidelijk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

#5
Even voor de duidelijkheid.

Dit was puur een vergelijking voor mezelf. Upgraded vs upgrade.

Hier zijn geen standaard machines gebruikt alles was ge-upgrade.

De Oppo 93 en de Denon 2012 ge-upgrade zetten allebei precies hetzelfde geluid en beeld neer. Dat wordt een upgrade van wat ik heb begrepen  rond de 500 euro iets in die richting. Als je er dan van uitgaat dat de Denon 2012 een nieuw prijs heeft van rond de 500 euro.

De A1 is hun referentie machine en is volgens hun gewaagd aan een cd speler  in de klasse tot 10000 euro.









Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

FDLARRY

Leuke review, ik ben benieuwd naar de uitkomst als je de 95 gaat beluisteren/testen/vergelijken.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Staaled

Op de Cinemike website staat beschreven dat er "tuning-stufen" zijn.

Welke heb je beluisterd in het geval van de UD-1?

Overigens wel merkwaardig dat stufe 1 voor de 4010 op € 1000 komt terwijl deze €2000 voor de UD-1 kost . :sigh:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

shaqattack

#8
Zeer leuke review. 8)

ff laten bezinken :omg: :o

Questions,Questions  :popcorn:;D :D

Greetz ;)
Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

vik

Quote from: Hipster on July  1, 2011, 13:35:15
Op de Cinemike website staat beschreven dat er "tuning-stufen" zijn.

Welke heb je beluisterd in het geval van de UD-1?

Overigens wel merkwaardig dat stufe 1 voor de 4010 op € 1000 komt terwijl deze €2000 voor de UD-1 kost . :sigh:

Eindelijk ff achter een toestenbord i.p.v. een smart phone.

Die vergelijkingen zijn volgens mij puur gebaseerd op het digitale gedeelte van deze spelers.

Ik neem aan dat de A1UD het hele pret pakket heeft.





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik weet zeker dat je als je hun bv een Oppo BDP 93, of een Denon DBP-2012 zou brengen, en je er 500 euro (schatting) bovenop doet voor een upgrade,  je een nog betere machine zal hebben. Zeker in het beeld en geluid via de HDMI.

Bij mijn Oppo 83 TUC zijn ook dingen verbeterd in de voeding, maar naar mijn gevoel en ervaringen tot op de dag van vandaag heeft dit geen verbetering opgeleverd in het beeld. 

Bij de Oppo bdp 93 van Cinemike (die nog niet af was) viel mij gelijk de verbeteringen op in zowel beeld als geluid t.o.v mijn Oppo. Dit terwijl bij reviews op het internet tussen de standaard bdp 83/ 93 er geen verschillen te ontdekken zijn in beeldkwaliteit.

Wil je op analoog ook betere prestaties hebben dan ga je wel wat verder dan die 500 euro. Vandaar dat ik veel interesse heb in de Oppo bdp 95 van Cinemike.  Dan weet ik zeker dat ik een beter beeld heb dan wat ik nu heb, voor zowel beeld als geluid. Samen met de mooie DAC's in de 95 en de standaard XLR outputs heb ik hier veel vertrouwen in.

En waarschijnlijk goedkoper als de A1UD. Maar dat is nog afwachten.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

FDLARRY

Quote from: vik on July  1, 2011, 15:17:47
Ik weet zeker dat je als je hun bv een Oppo BDP 93, of een Denon DBP-2012 zou brengen, en je er 500 euro (schatting) bovenop doet voor een upgrade,  je een nog betere machine zal hebben. Zeker in het beeld en geluid via de HDMI.

Bij mijn Oppo 83 TUC zijn ook dingen verbeterd in de voeding, maar naar mijn gevoel en ervaringen tot op de dag van vandaag heeft dit geen verbetering opgeleverd in het beeld. 

Bij de Oppo bdp 93 van Cinemike (die nog niet af was) viel mij gelijk de verbeteringen op in zowel beeld als geluid t.o.v mijn Oppo. Dit terwijl bij reviews op het internet tussen de standaard bdp 83/ 93 er geen verschillen te ontdekken zijn in beeldkwaliteit.

Wil je op analoog ook betere prestaties hebben dan ga je wel wat verder dan die 500 euro. Vandaar dat ik veel interesse heb in de Oppo bdp 95 van Cinemike.  Dan weet ik zeker dat ik een beter beeld heb dan wat ik nu heb, voor zowel beeld als geluid. Samen met de mooie DAC's in de 95 en de standaard XLR outputs heb ik hier veel vertrouwen in.

En waarschijnlijk goedkoper als de A1UD. Maar dat is nog afwachten.


Succes, en hou ons op de hoogte, ik ben zeer geintreseerd. ;)
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

shaqattack

Quote from: vik on July  1, 2011, 12:20:06
Hoe goed dat de TUC Oppo ook is (helemaal voor het geld).

Dit schreef ik eerder hier boven.

De 4010 UD Cinemike incl aanschaf prijs is stukken goedkoper als de A1UD Cinemike en levert ongeveer 90 % van de prestaties van de A1UD Cinemike.

Gezien bovenstaande,

Zou een vergelijk tussen de Oppo bdp 95 van Cinemike en de 4010 UD Cinemike ook niet verkeerd wezen


Greetz ;)

Denon AVC A1HDA*Denon DVD A1XVA*Denon TU1800 DAB*
B&W 803S Fronts*B&W HTM3S Center*B&W805S Rear*B&W SCMS Surround Back*
SVS Ultra PB13 Sub*Auralex Great Gramma*Logitech Harmony One*

Maximus_Aurelius

Quote from: vik on July  1, 2011, 10:48:59
Ik ben gisteren bij Cinemike geweest in Duitsland, en mijn voorgevoel vertelde mij al dat ik dat beter niet had kunnen doen. En verdomd ...  :)

Ik heb dit precies hetzelfde meegemaakt. Ik ging er voor de 2500bt van cinemike. Ik had ook beter niet kunnen gaan  :D. De upgrade prijs heeft later veel goed kunnen maken dat ik wat rustiger werd  :D


Quote from: vik on July  1, 2011, 10:48:59
Het geluid was werkelijk fantastisch !! We hebben een paar cd's geluisterd, dvd audio , muziek dvd's en natuurlijk Blu ray muziek en films.

Hier was ik ook onder de indruk van bij de 4010ud en A1. Enige is wel dat ik daar niets mee had en gelijk naar de 2500bt overgegaan. Zoals je weet is dit een transport en alleen HDMI aansluit maar het geluid was aanzienlijk beter dan de standaard versie  :-X

Quote from: vik on July  1, 2011, 10:48:59
Het beeld is werkelijk het mooiste wat ik ooit heb gezien van de Cinemike Denon A1UD, dvd included.

Hier moet ik je gelijk ingeven. Ik vind deze player ook met afstand beste beeld weergeven alhoewel de 4010ud absoluut geen slecht beeld geeft en wanneer je dit vergelijkt in prijs zul je met de 4010ud van cinemike absoluut referenz krijgen.


Quote from: vik on July  1, 2011, 10:48:59
Hoe goed dat de TUC Oppo ook is (helemaal voor het geld).. de Oppo werd werkelijk in alle opzichten finaal weggeblazen.  Dan heb ik het over geluid via bitstream (surround) en over stereo via de balanced outputs. Ik kon (wilde) het eigenlijk niet geloven.

Dat via bitstream enorm verschil inzit wist ik al van begin af aan. Ik heb mijn 2500bt vergeleken met andere bd players in dezelfde klasse en ook dubbele in prijs maar dat er verschil inzit is en was bij mij al lang duidelijk. Ik en andere users van de 2500bt hebben ook geen andere keuze als bitstream.


Quote from: vik on July  1, 2011, 10:48:59
Ik ben er nu ook heilig van overtuigd dat bij blu ray spelers onderling het bitstream signaal via hdmi kan verschillen, daar was ik een beetje koppig in om dat te geloven. Ik las dat ook bij het topic van de Arcam blu ray speler.

Dit vind ik bij vele onderschat probleem dat er via Bitstream geen verschil zit via HDMI. Misschien is het toch zo wanneer men geen andere keuze heeft eerder opvalt.

Quote from: vik on July  1, 2011, 10:48:59
Ik ben helemaal overdonderd door dit bedrijf Cinemike. Deze mannen hebben er echt kaas van gegeten.

Dit kan ik me goed voorstellen, ik was dit al vrij lang  ;D

Quote from: vik on July  1, 2011, 10:48:59
Ze gaan mij op de hoogte houden over de ontwikkelingen van de Oppo BDP 95 waar ze binnenkort mee aan de slag gaan. Ik weet 1 ding zeker, voor mij wordt het een A1UD of een Oppo 95 uit Duitsland en niks meer uit Amerika.

Dan is hij nu toch eraan begonnen. Oppo zat eerst niet in Duitsland maar sinds kort wel. Ben benieuwd wat hij uit deze speler kan halen. Maar modificeren kan hij.  :clapping:

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Quote from: Maximus_Aurelius on July  4, 2011, 21:16:18
Ik heb dit precies hetzelfde meegemaakt. Ik ging er voor de 2500bt van cinemike. Ik had ook beter niet kunnen gaan  :D. De upgrade prijs heeft later veel goed kunnen maken dat ik wat rustiger werd  :D


Hier was ik ook onder de indruk van bij de 4010ud en A1. Enige is wel dat ik daar niets mee had en gelijk naar de 2500bt overgegaan. Zoals je weet is dit een transport en alleen HDMI aansluit maar het geluid was aanzienlijk beter dan de standaard versie  :-X

Hier moet ik je gelijk ingeven. Ik vind deze player ook met afstand beste beeld weergeven alhoewel de 4010ud absoluut geen slecht beeld geeft en wanneer je dit vergelijkt in prijs zul je met de 4010ud van cinemike absoluut referenz krijgen.

Dat via bitstream enorm verschil inzit wist ik al van begin af aan. Ik heb mijn 2500bt vergeleken met andere bd players in dezelfde klasse en ook dubbele in prijs maar dat er verschil inzit is en was bij mij al lang duidelijk. Ik en andere users van de 2500bt hebben ook geen andere keuze als bitstream.


Dit vind ik bij vele onderschat probleem dat er via Bitstream geen verschil zit via HDMI. Misschien is het toch zo wanneer men geen andere keuze heeft eerder opvalt.

Dit kan ik me goed voorstellen, ik was dit al vrij lang  ;D

Dan is hij nu toch eraan begonnen. Oppo zat eerst niet in Duitsland maar sinds kort wel. Ben benieuwd wat hij uit deze speler kan halen. Maar modificeren kan hij.  :clapping:




:) De 4010 UD Cinemike staat gelijk aan de A1UD Cinemike met PQ blu ray. In dvd is de A1UD de koning.

De DBP-2012 UD Cinemike was ook verdomd goed en die heeft ook een mooie set dacs aan boord zag ik op de Denon site. Daar hadden ze nog wat timings problemen mee om die goed te krijgen in het geluid dat ik er was. Maar ook een erg leuke speler.

Wat beftreft de verschillen in bitstream:



Deze Marantz BD 7004 heb ik hier ff in huis gehad. Aangesloten op een verlengdoos van de Gamma met de standaard power cord.

De Marantz was via bitstream HDMI veel voller in het geluid als mijn Oppo.. meer body.   PQ absoluut geen verschil te ontdekken, ook een prachtige speler deze Marantz.

Alleen "need for speed" heb je wel met de Marantz.  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: fugazi_2009 on June 23, 2011, 22:58:02
Zojuist Marillion - Grendel zitten luisteren, geloof niet dat ik hem ooit zo mooi heb gehoord.

Ik kreeg van Welwynnick Avforums.com een pm met de vraag of ik eventueel interesse heb ik zijn BDP 95 TUC. Ik vroeg hem of hij niet tevreden was en zo ja waarom. Nog niks terug gehad daarop. Ben wel benieuwd.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

De A1UD heeft destijds ook heel hoog op mijn verlanglijstje gestaan (vandaar dat ik ook geen enkel probleem had met de prijzen van de gemodificeerde Oppo's, gezien de prijs van de A1UD)

Twee dingen hebben mij er uiteindelijk van weerhouden. Ten eerste het ontbreken van een regiomod voor de Denon (wellicht intussen wel verkrijgbaar?). En het tweede, nog veel belangrijkere reden, de betrouwbaarheid van het apparaat. Ik heb nog steeds een abonnement op het topic op avforums over deze speler en als ik zie hoe vaak daar nog berichten van mensen langskomen waarbij dit ding weer eens de geest heeft gegeven of niks meer wil afspelen dan ben ik heel blij dat ik hem niet genomen heb.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

DVDmartinDVD

Quote from: vik on July  5, 2011, 00:45:09

:) De 4010 UD Cinemike staat gelijk aan de A1UD Cinemike met PQ blu ray. In dvd is de A1UD de koning.

De DBP-2012 UD Cinemike was ook verdomd goed en die heeft ook een mooie set dacs aan boord zag ik op de Denon site. Daar hadden ze nog wat timings problemen mee om die goed te krijgen in het geluid dat ik er was. Maar ook een erg leuke speler.

Wat beftreft de verschillen in bitstream:



Deze Marantz BD 7004 heb ik hier ff in huis gehad. Aangesloten op een verlengdoos van de Gamma met de standaard power cord.

De Marantz was via bitstream HDMI veel voller in het geluid als mijn Oppo.. meer body.   PQ absoluut geen verschil te ontdekken, ook een prachtige speler deze Marantz.

Alleen "need for speed" heb je wel met de Marantz.  ;D

vraag,
Zou de Marantz UD 7006 niet alweer een stuk beter zijn? ik zit te dubben om de oppo 93/95 of de Marantz te nemen of misschien de denon 2012.
Ik wil het beste beeld en geluid via HDMI, denk dat ik de analoge uitgangen toch niet veel zou gebruiken. Alleen al dat daar weer voor een godvermogen aan kabels moet hangen om het analoog goed weer te kunnen geven.

Kan je bij cinemike ook een compleet verbouwde speler kopen?

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Quote from: DVDmartinDVD on July  7, 2011, 16:37:07
vraag,
Zou de Marantz UD 7006 niet alweer een stuk beter zijn? ik zit te dubben om de oppo 93/95 of de Marantz te nemen of misschien de denon 2012.
Ik wil het beste beeld en geluid via HDMI, denk dat ik de analoge uitgangen toch niet veel zou gebruiken. Alleen al dat daar weer voor een godvermogen aan kabels moet hangen om het analoog goed weer te kunnen geven.

Kan je bij cinemike ook een compleet verbouwde speler kopen?

Martin.

Hoi Martin,

Als je het beste beeld/geluid (Als je de upgrade edities mee neemt in je verlanglijstje natuurlijk ) wil hebben via HDMI. Dan kom je uit op de Cinemike edities.  Ik heb het zelf mogen ervaren.

Dan zou ik als ik in jouw schoenen stond toch voor een Oppo 93 Cinemike  gaan. Dit omdat Oppo gewoon een betere ondersteuning heeft voor zijn spelers.

Maar de Denon 2012 is ook erg mooi, heeft een paar mooie 32 bit dacs erin zitten, en heeft de ABT 2015 chip. Ik weet ff het prijsverschil niet tussen een Oppo 93 en de Denon DBP 2012. Als het prijsverschil niet zo groot is zou ik voor de Denon gaan i.p.v. de Oppo bdp 93. Dit door de betere DAC´s.

Vlak ook de Marantz niet uit. Ik heb de 7004 hier thuis gehad en was onder de indruk. Ik denk zelfs dat die via hdmi beter is als een standaard Oppo 93/95.

Op je vraag over Cinemike : Ja die leveren gewoon spelers incl. Update. Voor de 2012 is het geloof ik rond de 500 euro bovenop de aanschaf prijs. Het staat allemaal op de site.







Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi Vik,

bedankt voor je raad :)

De Denon 2012 kost 849,-
De Marantz ud 7006 kost 999,- maar die krijg ik wel voor een stuk minder.
De oppo 93 kost volgens mij rond de 800,- +regio vrij

Bij What-Hifi geven ze de Marantz het beste cijfer omdat hij het beste is met het geluid via HDMI.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

fugazi_2009

Quote from: vik on July  5, 2011, 00:45:09

:) De 4010 UD Cinemike staat gelijk aan de A1UD Cinemike met PQ blu ray. In dvd is de A1UD de koning.

De DBP-2012 UD Cinemike was ook verdomd goed en die heeft ook een mooie set dacs aan boord zag ik op de Denon site. Daar hadden ze nog wat timings problemen mee om die goed te krijgen in het geluid dat ik er was. Maar ook een erg leuke speler.

Wat beftreft de verschillen in bitstream:



Deze Marantz BD 7004 heb ik hier ff in huis gehad. Aangesloten op een verlengdoos van de Gamma met de standaard power cord.

De Marantz was via bitstream HDMI veel voller in het geluid als mijn Oppo.. meer body.   PQ absoluut geen verschil te ontdekken, ook een prachtige speler deze Marantz.

Alleen "need for speed" heb je wel met de Marantz.  ;D

Die Audio Research had je toch de vorige keer nog niet, ik dacht dat jij een Krell of zo had?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: fugazi_2009 on July  7, 2011, 20:20:53
Die Audio Research had je toch de vorige keer nog niet, ik dacht dat jij een Krell of zo had?

Klopt ik had eerst een Krell.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Quote from: vik on July  7, 2011, 21:02:18
Klopt ik had eerst een Krell.

Ah, dan kunnen we dus nu een ARC clubje gaan vormen ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Quote from: DVDmartinDVD on July  7, 2011, 19:19:43
Hoi Vik,

bedankt voor je raad :)

De Denon 2012 kost 849,-
De Marantz ud 7006 kost 999,- maar die krijg ik wel voor een stuk minder.
De oppo 93 kost volgens mij rond de 800,- +regio vrij

Bij What-Hifi geven ze de Marantz het beste cijfer omdat hij het beste is met het geluid via HDMI.

Tja lastig. Ik kan die keuze niet voor jou maken. Heb je het geld over voor een upgrade?

Het zijn alle 3 gewoon goede spelers.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike