CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vik

Dat zal afhangen van de klant.

Een Sony UBP- X800M2 of Oppo is zo gewisseld ze staan er beiden.  :)

Quote from: Valkyrie on October  9, 2020, 15:35:21
Welke CM UHD-speler gaat hier komen Vik?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

#2051
Vandaag weer een gezellig dagje met Vik gehad op zolder met zijn Marantz AV8805 CM editie.

Wilde wel eens weten of deze Marantz beter was dan mijn NAD M17v2 in mijn set.

Beide versterkers zijn van grote klasse, de Marantz CM versie geeft dan toch net weer die extra boost in beeld en geluid.

Je moet met de Marantz echt goed alle settings na lopen want in het begin stond een instelling niet goed en het hele geluidsbeeld wordt hierdoor in dit geval negatief beïnvloed. We miste ruimtelijkheid en het klonk gecomprimeerd.

Al met al weer een leuke middag en ik weet weer dat het toch weer beter kan.

Bedankt Viktor  :clapping:

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo


DVDmartinDVD

In de cross-overs settings stond deze op individueel ipv alle
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Teejoo

#2054
Je screenshot is niet te lezen helaas. Maar dat houdt in dat er bijvoorbeeld maar voor 1 speaker een x-over was ingesteld?

vik

Was een leuke en interessante middag Martin.

De entry level performance CM AV 8805 marantz vs de NAD. Zoals ik al had bevestigd je hebt al een hele mooie set bij elkaar inclusief de speakers en ook de CM Oppo. De Marantz had zeker zijn plus punten maar we praten over high end vs high end.

We hebben zoals afgesproken contact.  8)


Quote from: DVDmartinDVD on December  4, 2020, 18:57:14
Vandaag weer een gezellig dagje met Vik gehad op zolder met zijn Marantz AV8805 CM editie.

Wilde wel eens weten of deze Marantz beter was dan mijn NAD M17v2 in mijn set.

Beide versterkers zijn van grote klasse, de Marantz CM versie geeft dan toch net weer die extra boost in beeld en geluid.

Je moet met de Marantz echt goed alle settings na lopen want in het begin stond een instelling niet goed en het hele geluidsbeeld wordt hierdoor in dit geval negatief beïnvloed. We miste ruimtelijkheid en het klonk gecomprimeerd.

Al met al weer een leuke middag en ik weet weer dat het toch weer beter kan.

Bedankt Viktor  :clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De 8805 kreeg nog even een behoorlijke update voor zijn kiezen en daarna staat alle ellende aan zoals dynamic compression en andere settings. Die moet je bij elk surround formaat eenmaal wijzigen door alles op "off" te zetten. Dus bij DTS master audio, true hd enz.

Ook de speaker layout heeft wat settings die bij dragen aan de perfomance.

Quote from: Teejoo on December  5, 2020, 09:17:45
Je screenshot is niet te lezen helaas. Maar dat houdt in dat er bijvoorbeeld maar voor 1 speaker een x-over was ingesteld?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Voordeel met de NAD M17 die in het menu nogal basic is en dat je vrij snel klaar bent met instellen.
Maar neemt niet weg dat het CM toch weer gelukt is van standaard 8805 iets moois/beters van te maken.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: Teejoo on December  5, 2020, 09:17:45
Je screenshot is niet te lezen helaas. Maar dat houdt in dat er bijvoorbeeld maar voor 1 speaker een x-over was ingesteld?

Ja klopt.

Het is inderdaad lastig om te lezen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Een update met betrekking tot het HQ in Duitsland:

De plannen voor Kino 2 zijn gewijzigd. De Cinema (Kino 2) waar de Trinnov Altitude 32 zijn kunsten gaat vertonen was eerst het plan om gebruik te maken van de Quadral Casa speaker lijn. Deze vielen achteraf heel erg tegen en die plannen zijn van de baan.

Nu zijn ze een merk aan het testen die voor mij geheel onbekend is (ik denk voor de meesten) en die beloven veel goeds. Ze hebben een uniek design in huis en voor zover ik het begrijp gaan ze deze gebruiken voor Kino 2. Op de onderstaande foto wordt de speaker getest in de referentie ruimte.

Het gaat om het Duitse merk FM-Audio en het  speaker type skyline S1

De Sony VPL-GTZ380 laser projector hebben ze ook aan de tand gevoeld en deze is besteld en als het goed is Januari 2021 in huis. Hier bij een foto van een test sample die ze 2 dagen in huis hebben gehad.






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Ken het inderdaad ook niet... maar ze lijken wel een beetje op de 'Spitfire' line van Artcoustic vind ik.
Gaaf...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

Gaat niet echt over de oppo fe[emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Hey..... sssssshhhtttt  :laugh:

Quote from: denoontje on December  6, 2020, 13:35:02
Gaat niet echt over de oppo fe[emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hi Viktor,

en hoe waren de reacties of bevindingen met de nieuwe Marantz AV7706 en de CM upgrades?

Is hij beter dan de 8805?

Gr Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

anton

Ook benieuwd naar, schijnt dat die versie een wolf in schaapskleren is  8)

denoontje

Of een schaap in wolfskleren met mooi zacht en warm geluid [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Hoi Martin,

We hebben geen direct 1:1 vergelijk gedaan tussen de nieuwe stufe 2 Marantz AV 7706 en de Performance mod Marantz AV 8805 die jij hebt getest. Dat is juist interessant om die twee te vergelijken en hopelijk lukt dat aankomende week. De Referentie AV 8805 is natuurlijk wel een forse stap en mag ook wel gezien het prijs verschil (8805 performance mod vs 8805 stufe 1)

De AV 7706 heeft een nieuw chip aan boord en klinkt heel open en dynamisch. Uiteraard is het standaard lijstje met referentie materiaal de revue gepasseerd. Ik heb ook kennis gemaakt met de UHD The Hobbit en was heel indrukwekkend. Over het 1:1 vergelijk ben ik je een antwoord verschuldigd.

Gek genoeg was voor mij die dag de Sony KD-85XH95 Bravia televisie met CM mod de overtreffende trap... Damn!  :omg: nog nooit deze beeldkwaliteit ervaren bij een televisie wow!! Dit is nu de 2e keer dat ik hem zie spelen en gekoppeld aan de Sony 800m2 een waanzinnige beeldkwaliteit.  :inlove:

Voor dit geld ook met de mod de beste beeldkwaliteit in dit formaat die je in huis kunt halen.

Quote from: DVDmartinDVD on December 11, 2020, 20:01:15
Hi Viktor,

en hoe waren de reacties of bevindingen met de nieuwe Marantz AV7706 en de CM upgrades?

Is hij beter dan de 8805?

Gr Martin
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Wel een iets ander prijskaartje en ik verwacht ook betere kwaliteit van de FM-Audio. Zelf nog niet ervaren maar de ervaringen zijn heel erg goed. Ik hoorde CM iets laten vallen over onderdelen die Wilson Audio ook gebruikt maar daar moet ik nog even op in haken.

Quote from: buckler on December  6, 2020, 12:24:28
Ken het inderdaad ook niet... maar ze lijken wel een beetje op de 'Spitfire' line van Artcoustic vind ik.
Gaaf...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hi Viktor,

Bedankt voor de toelichting.
Waar kies je dan voor he'. het nieuwste model of het model die er alweer een tijdj́e is en dat je weet dat die ook wordt vervangen door de 8806.

Maar goed hou ons op de hoogte over de ontwikkelingen en de dingen die komen gaat.

Gr Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

*****edit: dubbel post en fout gegaan in dit bericht.


De vergelijking heeft plaats gevonden tussen de AV 8805 performance mod en de stufe 2 AV 7706 Marantz. Ik heb samen met Michael Krehl een goede 2 uur wat verschillende schijven getest. Variërend van de bekende UHD referentie films tot en met blu ray concerten. Voor de verwende luisteraar die heel kritisch is met muziek concerten dan is de 8805 de betere keuze. Klinkt toch net even wat natuurlijker en daarbij meer emotie.  Ook de bubble en druk in het laag is iets beter bij de 8805. Duidelijk te horen bij de scene : The battle with the Balrog on the Bridge of Khazad-Dûm. (LOTR UHD)

De basis van de 8805 speelt toch een rol die het verschil maakt want er zit even veel werk in de stufe 2 AV 7706 modificatie. Dit ondanks dat de chip wel nieuwer is in de 7706. Al met al is de stufe 2 7706 zeer indrukwekkend en weer een stap vooruit t.o.v. van de vorige reeks CM av 77** series. De prijs wordt nog bepaald en volgt nog.

Na het testen hebben we de 8805 performance mod vergeleken met de stufe 1 8805 en dat is het gelijk weer duidelijk "baas boven baas"  8)

Ook even geheel wat anders:

De Lumin D2 met CM modificatie is ook klaar en ga ik morgen ophalen en de eerste versie is voor htforum lid HansGT3. Het goal om een aanpassing te maken voor ruim onder de €1000,- is gelukt en ik dacht te horen voor om en na bij de €500,- en wordt ook aangekondigd binnen kort. Een hele fraaie netwerk speler en mooi opgebouwd.  :)







Quote from: DVDmartinDVD on December 13, 2020, 15:13:08
Hi Viktor,

Bedankt voor de toelichting.
Waar kies je dan voor he'. het nieuwste model of het model die er alweer een tijdj́e is en dat je weet dat die ook wordt vervangen door de 8806.

Maar goed hou ons op de hoogte over de ontwikkelingen en de dingen die komen gaat.

Gr Martin
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

De vergelijking heeft plaats gevonden tussen de AV 8805 performance mod en de stufe 2 AV 7706 Marantz. Ik heb samen met Michael Krehl een goede 2 uur wat verschillende schijven getest. Variërend van de bekende UHD referentie films tot en met blu ray concerten. Voor de verwende luisteraar die heel kritisch is met muziek concerten dan is de 8805 de betere keuze. Klinkt toch net even wat natuurlijker en daarbij meer emotie.  Ook de bubble en druk in het laag is iets beter bij de 8805. Duidelijk te horen bij de scene : The battle with the Balrog on the Bridge of Khazad-Dûm. (LOTR UHD)

De basis van de 8805 speelt toch een rol die het verschil maakt want er zit even veel werk in de stufe 2 AV 7706 modificatie. Dit ondanks dat de chip wel nieuwer is in de 7706. Al met al is de stufe 2 7706 zeer indrukwekkend en weer een stap vooruit t.o.v. van de vorige reeks CM av 77** series. De prijs wordt nog bepaald en volgt nog.

Na het testen hebben we de 8805 performance mod vergeleken met de stufe 1 8805 en dat is het gelijk weer duidelijk "baas boven baas"  8)

Ook even geheel wat anders:

De Lumin D2 met CM modificatie is ook klaar en ga ik morgen ophalen en de eerste versie is voor htforum lid HansGT3. Het goal om een aanpassing te maken voor ruim onder de €1000,- is gelukt en ik dacht te horen voor om en na bij de €500,- en wordt ook aangekondigd binnen kort. Een hele fraaie netwerk speler en mooi opgebouwd.  :)







Quote from: DVDmartinDVD on December 13, 2020, 15:13:08
Hi Viktor,

Bedankt voor de toelichting.
Waar kies je dan voor he'. het nieuwste model of het model die er alweer een tijdj́e is en dat je weet dat die ook wordt vervangen door de 8806.

Maar goed hou ons op de hoogte over de ontwikkelingen en de dingen die komen gaat.

Gr Martin
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Valkyrie

Gaaf! Zo'n Lumin lijkt mij ook nog wel eens wat. :)

Ik zou nog wel de topic-titel wijzigen in "Laatste ontwikkelingen CineMike" o.i.d.  ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

vik

Done goede tip!  :)

Quote from: Valkyrie on December 20, 2020, 12:33:39
Gaaf! Zo'n Lumin lijkt mij ook nog wel eens wat. :)

Ik zou nog wel de topic-titel wijzigen in "Laatste ontwikkelingen CineMike" o.i.d.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike