CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papito

Dat worden vast weer wapperende haartjes van de subs net als in de kelder in Simmerath. Veel plezier met de demo💪💪. Je gaat er vast 4 bestellen😉😉

denoontje

Dat gaan de koetjes niet leuk vinden....anton wel[emoji6][emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Shoalinmonk

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover. Viktor kwam mijn bestelling brengen. Uhhh brengen, installeren, afregelen en finetunen.

De tijd die Viktor daar voor neemt is ongekend. Vol passie en geduld zorgt hij ervoor dat de hele set in balans is. Is er iets niet naar zijn zin, dat start hij weer opnieuw. Zo heb ik onder mijn vloerstaanders, center en rears de CINEMIKE COUPLERS. Een logische keus om deze ook onder de sub te plaatsen, dit pakte voor de sub niet goed uit, dus alles er onder uit en opnieuw beginnen. Geen punt voor Viktor.... "je hebt toch nog wel even de tijd?"   ....  :clapping: :pompom:

Mijn hele set is in de jaren omgetoverd door Cinemike en geplaatst en afgeregeld door Viktor.
Werkelijk iedereen in mijn kringen die bij ons film of muziek komt luisteren en kijken, wordt er volledig ingezogen. De mods van Cinemike zijn echt verbluffend en zorgen ervoor dat je het beeld en geluid 'Proeft,... fijn proeft!'
(dit moet je zelf ervaren en onze deur staat open...dus ik zou zeggen...)

Viktor bedankt weer voor je tijd, geduld en ongelofelijke passie en kennis in dit vak!

:wub: Viktor and I  :wub: Cinemike
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Shoalinmonk

The master !

....kijk zelf maar even hoe je hem leest..
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Earthshaker

Quote from: Shoalinmonk on June 30, 2019, 10:43:35
Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover. Viktor kwam mijn bestelling brengen. Uhhh brengen, installeren, afregelen en finetunen.

De tijd die Viktor daar voor neemt is ongekend. Vol passie en geduld zorgt hij ervoor dat de hele set in balans is. Is er iets niet naar zijn zin, dat start hij weer opnieuw. Zo heb ik onder mijn vloerstaanders, center en rears de CINEMIKE COUPLERS. Een logische keus om deze ook onder de sub te plaatsen, dit pakte voor de sub niet goed uit, dus alles er onder uit en opnieuw beginnen. Geen punt voor Viktor.... "je hebt toch nog wel even de tijd?"   ....  :clapping: :pompom:

Mijn hele set is in de jaren omgetoverd door Cinemike en geplaatst en afgeregeld door Viktor.
Werkelijk iedereen in mijn kringen die bij ons film of muziek komt luisteren en kijken, wordt er volledig ingezogen. De mods van Cinemike zijn echt verbluffend en zorgen ervoor dat je het beeld en geluid 'Proeft,... fijn proeft!'
(dit moet je zelf ervaren en onze deur staat open...dus ik zou zeggen...)

Viktor bedankt weer voor je tijd, geduld en ongelofelijke passie en kennis in dit vak!

:wub: Viktor and I  :wub: Cinemike
Komt me bekend voor. [emoji6]
Ook hier heeft Viktor alles geplaatst en afgeregelt met veel geduld en precisie.

Veel plezier in ieder geval!

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


papaleo

Feli.... :pompom:
Welkom bij 'the beast' club...en jij heb zelfs een CM uitvoering  :worship:  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Foto klopt wel een beetje, ik lag aardig op zijn kop.  :hehe:

Uh...Master. ...  Nou absoluut niet ik doe gewoon mijn best.  ;)


p.s. wat klinken die MA speakers fantastisch!!


Quote from: Shoalinmonk on June 30, 2019, 10:52:44
The master !

....kijk zelf maar even hoe je hem leest..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

In aansluiting op mijn topic in Privé Home Theaters steek ik nog even de loftrompet over Viktor. Hij heeft mij tijdens de inrichting van mijn nieuwe thuisbioscoop super geholpen. Er staat ook echt wat moois te spelen nu, waarbij we samen veel hebben nagedacht over de inrichting van de ruimte en de apparatuur. Het akoestisch transparante scherm van Screen Excellence verdient vooral een pluim, want daar wordt toch wel een heel mooi plaatje op geprojecteerd! De akoestische panelen zijn besteld en worden binnenkort gemonteerd in de ruimte. Vik, ik vind je een topper en je levert ook nog eens service met een hoofdletter S!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

papito

Afgelopen zaterdag was het zover. Viktor kwam mijn Oppo 203 brengen, nu met Stufe 2 erop. Wow, weer een mooie stap gemaakt in geluidskwaliteit, als ik eerlijk ben was ik verrast door de stap. Meer verbetering als waar ik op had gehoopt of rekening mee had gehouden. Soms vindt ik het lastig te omschrijven wat ik precies hoor maar meer openheid, meer details, natuurlijker, een grotere bubble en wat meer definitie in het laag in mijn beleving. Ook lijkt het beeld weer een kleine verbetering te hebben maar niet zo groot als de stap op geluid. Heel mooi en ben weer blij. We gaan genieten de komende tijd. Dank aan Viktor voor de breng- en installatie service. Op naar de volgende stap....

vik

Bedankt Paul. Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en je hebt weer een forse stap gemaakt.

De KEF R7 set blijft mij iedere keer verbazen hoe goed deze klinken.

Overigens nog een leuke preview van een bezoekje van Areadvd.de bij CineMike. Deze gaat over de Kef R serie.

https://www.areadvd.de/tests/grosses-preview-kef-r-serie-r11-r2c-r5-plus-kef-ci200rr-thx-zertifiziert-fuer-dolby-atmos-im-cinemike-kino/?fbclid=IwAR3cmupim_lNSwUOLzDiqgYzCMnauWz1LXNV95-sldDIztfp6YDf0nF4Xpw




Quote from: papito on August 19, 2019, 10:59:38
Afgelopen zaterdag was het zover. Viktor kwam mijn Oppo 203 brengen, nu met Stufe 2 erop. Wow, weer een mooie stap gemaakt in geluidskwaliteit, als ik eerlijk ben was ik verrast door de stap. Meer verbetering als waar ik op had gehoopt of rekening mee had gehouden. Soms vindt ik het lastig te omschrijven wat ik precies hoor maar meer openheid, meer details, natuurlijker, een grotere bubble en wat meer definitie in het laag in mijn beleving. Ook lijkt het beeld weer een kleine verbetering te hebben maar niet zo groot als de stap op geluid. Heel mooi en ben weer blij. We gaan genieten de komende tijd. Dank aan Viktor voor de breng- en installatie service. Op naar de volgende stap....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#1962
Quote from: vik on August 20, 2019, 07:31:44


Overigens nog een leuke preview van een bezoekje van Areadvd.de bij CineMike. Deze gaat over de Kef R serie.

https://www.areadvd.de/tests/grosses-preview-kef-r-serie-r11-r2c-r5-plus-kef-ci200rr-thx-zertifiziert-fuer-dolby-atmos-im-cinemike-kino/?fbclid=IwAR3cmupim_lNSwUOLzDiqgYzCMnauWz1LXNV95-sldDIztfp6YDf0nF4Xpw

Mooie recentie... :worship:

"Een bioscoop gebouwd met liefde en zorg, die briljant is uitgerust met de KEF R-serie luidsprekers. Maar de speakers zijn eigenlijk te goed/mooi om ze te "verbergen" in een donkere thuisbioscoop: elegantie tot in het kleinste detail en fijn vakmanschap zorgen ervoor dat deze "akoestische esthetiek" zonder problemen in een 'normale' woonkamer kunnen worden geplaatst."
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

vik

Ik heb er 2 verkocht in NL en dat zijn geen htforum leden helaas.

Geen betere review als zelf proberen denk ik dan.  ;)


Quote from: TopGun2010 on August 20, 2019, 13:46:29
Is er al een review van de ATV4K met upgrade?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

Zo Vik is net weg gereden, en hier een mooi stukje audiohifi achter gelaten.

een marantz SR 8012 CM stufe 1 wel te zijn

de service van vik is zoals we weten en kennen gewoon geweldig , en tot de puntjes.

de marantz daarbij is een verademing vergeleken met mijn denon avr X7200wa(wat ook niet een verkeerde versterker was)

ervaar nu al meer rust en duidelijkere stemmen uit de centerspeaker.

vik weer bedankt voor je geweldige sevice, en hoop dat je geen last hebt van de kersenflap ;D
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Remco

Quote from: Raymen on August 24, 2019, 15:27:31
Zo Vik is net weg gereden, en hier een mooi stukje audiohifi achter gelaten.

een marantz SR 8012 CM stufe 1 wel te zijn

de service van vik is zoals we weten en kennen gewoon geweldig , en tot de puntjes.

de marantz daarbij is een verademing vergeleken met mijn denon avr X7200wa(wat ook niet een verkeerde versterker was)

ervaar nu al meer rust en duidelijkere stemmen uit de centerspeaker.

vik weer bedankt voor je geweldige sevice, en hoop dat je geen last hebt van de kersenflap ;D

Mooi hoor en herkenbaar wat je schrijft! De SR7013 CM is al een fraaie, dus die SR8012 CM zal helemaal dik in orde zijn  ;).
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

papaleo

Quote from: Raymen on August 24, 2019, 15:27:31
Zo Vik is net weg gereden, en hier een mooi stukje audiohifi achter gelaten.

een marantz SR 8012 CM stufe 1 wel te zijn

de service van vik is zoals we weten en kennen gewoon geweldig , en tot de puntjes.

de marantz daarbij is een verademing vergeleken met mijn denon avr X7200wa(wat ook niet een verkeerde versterker was)

ervaar nu al meer rust en duidelijkere stemmen uit de centerspeaker.

vik weer bedankt voor je geweldige sevice, en hoop dat je geen last hebt van de kersenflap ;D

Zóódemieter...,je bent weer goed bezig Ray  :worship: :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

Yep
Heb niet stil gezeten leo,dit klinkt wel heeeel goed hoor

Hoi remco
De 7013 CM heb ik ook te leen gehad van vik en was al geweldig

Kon ook niet wachten tot de 8012 hier stond
Zeker geen spijt van gehad
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Earthshaker

#1969
Quote from: Raymen on August 24, 2019, 15:27:31
vik weer bedankt voor je geweldige sevice, en hoop dat je geen last hebt van de kersenflap ;D

Bij mij krijg ik hem nog geeneens aan een koekje, hoe krijg je dat voor elkaar?  :P

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Earthshaker

Ah, geen goedkope meuk halen [emoji16][emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk


denoontje

Quote from: Raymen on August 24, 2019, 17:32:55
Naar een echte bakker gaan.[emoji23][emoji23]
Was vik wel op tijd?[emoji48]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

denoontje

Quote from: Raymen on August 24, 2019, 23:14:22
Spot on

Zoals hij elke keer op tijd was
Heb ik hem niet te  lang aan de praat gehouden[emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk