CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vik

Geen probleem Jaco.

Iedereen heeft een andere mening, en andere eisen.  Dat geldt ook voor het begrip "High end" of "Referentie"" Meer kanalen zegt mij dus helemaal niets, dat was ook het geval met de uitgebreide demo die we kregen in de bioscoop van Auro3D zelf.

Wij hebben inmiddels al meerdere klanten  met behoorlijk grote ruimtes, die voordat ze werkelijk een bedrag van 18K op tafel leggen, zich eerst goed verdiepen in wat er op de markt speelt en alles hebben gehoord in deze prijsklasse. Deze klanten zijn zich ervan bewust geworden wat wij voor een totaal bedrag van 18K kunnen bieden. Een compleet pakket van processor, bron en eindversterking. Dit met een tevreden resultaat en willen nooit meer wat anders, en dit met 11.2 kanalen.. om maar een voorbeeld te noemen.


Quote from: jaco on March 26, 2015, 13:39:29
Je kan het verwoorden hoe je wilt, maar je loopt in een sponsor topic weer dingen te roepen die je overal op fora leest en graag post om als 'kenner' over te komen.

Juist omdat je waarschijnlijk niets doet heb je daar tijd voor.

En dan altijd normale dingen afdoen als minderwaardig en met (semi) professionele spullen komen die beter zijn.

Ik ken inderdaad niet veel mensen met heel grote HT ruimtes, maar die zijn er ook niet heel veel. Jij hebt het vaak over Wolfgang in Duitsland, maar ben je er ooit geweest, of toeter je alleen rond wat je op AVSforum leest ?

Ik denk dat Cinemike wel bij dat sort mensen over de vloer komt omdat die ze wat te bieden heeft.
Die verbetert normale spullen, en niet Cinema dingen voor thuisgebruik zoals ik begrepen heb.

@vik als je dit storend vindt delete ik alles zonder problemen. Ik hoeft het niet te verstoppen onder text. Ben geen klein jongentje wat thuis niets te doen heeft en zich zit te vervelen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Quote from: vik on March 27, 2015, 08:47:01
Wij hebben inmiddels al meerdere klanten  met behoorlijk grote ruimtes, die voordat ze werkelijk een bedrag van 18K op tafel leggen, zich eerst goed verdiepen in wat er op de markt speelt en alles hebben gehoord in deze prijsklasse. Deze klanten zijn zich ervan bewust geworden wat wij voor een totaal bedrag van 18K kunnen bieden. Een compleet pakket van processor, bron en eindversterking. Dit met een tevreden resultaat en willen nooit meer wat anders, en dit met 11.2 kanalen.. om maar een voorbeeld te noemen.
Dat snap ik wel, het wordt meer de kunst om alles goed op te stellen en te intergreren in plaats van maar dozen kopen en het een ruimte in te kwakken.

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

Inderdaad maar dat is een onderdeel van.. het grootste voordeel zit in de akoestische aanpassingen en de modificaties waar deze klanten  voor kiezen.


Quote from: jaco on March 27, 2015, 09:35:53
Dat snap ik wel, het wordt meer de kunst om alles goed op te stellen en te intergreren in plaats van maar dozen kopen en het een ruimte in te kwakken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

En het nieuwe logo:



Voor sommige mensen verdient hij waarschijnlijk nog geen schoonheidsprijs, maar ik vind het een verbetering.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Even een update over mijn ruimte:

Inmiddels contact gezocht met Toine Dingemans van Sound Scapes, en ga volgende week bij hem langs voor wat advies voor mijn ruimte. Lijkt me erg leuk om hem te ontmoeten en ik heb veel over hem gehoord via Philip en Jan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Quote from: vik on March 27, 2015, 15:12:27
Even een update over mijn ruimte:

Inmiddels contact gezocht met Toine Dingemans van Sound Scapes, en ga volgende week bij hem langs voor wat advies voor mijn ruimte. Lijkt me erg leuk om hem te ontmoeten en ik heb veel over hem gehoord via Philip en Jan.
Hoi Vik,

Goede keuze om met Toine contact op te nemen! Verwacht alleen maar goede ervaringen te horen, de volgende keer dat we elkaar spreken 8).

Succes met je mooie plannen met je ruimte! (ik ga het nauwlettend volgen) :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Goedemorgen Jan,

Dat zal ik zeker doen!  Nog een plus punt: hij woont hier 8 km vandaan.  :)

We spreken elkaar snel!  ;)


Quote from: Jean Sibelius on March 27, 2015, 20:30:27
Hoi Vik,

Goede keuze om met Toine contact op te nemen! Verwacht alleen maar goede ervaringen te horen, de volgende keer dat we elkaar spreken 8).

Succes met je mooie plannen met je ruimte! (ik ga het nauwlettend volgen) :)

Groeten, Jan
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Homethx

Hoi Vik,

Is er al een prijsbepaling voor de CM AV8802?

vik

#1508
Hallo.

De tuning voor de AV 8802 kost €6000,-

Hierbij worden alle kanalen gemodificeerd voor het vol benutten van Atmos/Auro-3D in tegenstelling tot bijvoorbeeld de AV 8801 (5.1), of Denon AVP-A1HDA (7.1)

Aanpassingen meer als 500.



Quote from: Homethx on March 28, 2015, 13:19:00
Hoi Vik,

Is er al een prijsbepaling voor de CM AV8802?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lucky.L

En is er ook al een prijs bekend voor de denon avr-7200 ?

mvg
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

vik

Dag Lucky.

Voor de AVR-X7200:

€2000,- en inclusief de 9 eindversterker modules €2500,-

Een fantastisch mooie "all in one oplossing" met streamer en processor functie (functie uitschakelen van de eindversterkers) en hoogwaardige stereo.

We bieden voor de Marantz AV 7702 processor een modificatie aan voor €1500,-



Quote from: Lucky.L on March 29, 2015, 08:45:55
En is er ook al een prijs bekend voor de denon avr-7200 ?

mvg
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ATI850

Quote from: vik on March 29, 2015, 08:24:42
De tuning voor de AV 8802 kost €6000,-

Ik ben behoorlijk geschrokken van dit bedrag om heel eerlijk te zijn. Ik ben benieuwd hoeveel mensen een machine van 4000 euro voor nog eens 6000 euro laten aanpassen. Ik heb op de gok een AV 8802 gekocht, met het idee dat als hij me niet helemaal zou bevallen dat ik hem nog kon laten aanpassen. Hierbij had ik de bedragen in mijn hoofd die ik had gelezen betreffende de tuning van o.a. een Marantz AV7005 of AV8801. Maar 6000 euro wordt me echt te gortig. 

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

HansGT3

Voor finaal tuning voor de DENON AVP  7500 euro  , dan heb je ook wat 😎😜

jaco

Tja voor 1 tot 2 jaar, dan komt de opvolger..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Homethx

Ik schrok eerlijk gezegd ook wel wat van de prijs. Dus toestel en tuning kost dus ongeveer 10.000€. Dat komt in de buurt van Datasat!

Vik, is het eventueel mogelijk van enkel de 7.1 kanalen te tunen?

vik

Dag leden.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat de extra kosten doen afschrikken, maar ik heb hier helemaal geen invloed op. Dat het een aanslag is op je portemonnee, ook daar ben ik het helemaal mee eens.

Helaas is het zo dat de modificatie kosten worden bepaald door het eindresultaat, en niet door de aanschaf kosten van het apparaat zelf.

Wat doet de concurrentie en tegen welke prijs-kwaliteit verhouding.

In dat opzicht vindt CineMike (en ik ben het volkomen met hem eens) dat zijn prijs kwaliteit verhouding juist uitstekend is. De Datasat van 18K is daar een mooi voorbeeld van. Dan heb je nog de Bryston SP-3 en om nog maar een voorbeeld te geven de Anthem D2V van €8500 die door onze instap processor de Marantz AV 7005 met de instap modificatie van €1500,- zijn hoofd moest buigen.


De CM Marantz AV 8802 is onze nieuwe referentie processor en daar zit heel veel ontwikkelings tijd en arbeid in. Vergeleken met de Denon AVP-A1HDA die sinds 2008 bij ons aan de top stond met een totale verkoop prijs van €17250,- is de Marantz beter en een stuk goedkoper. 500 onderdelen losmaken en solderen dat is echt tijdrovend kan ik je vertellen.


Het is aan de klant wat hij er mee doet en wij respecteren iedere keuze en mening. Van de CM AV 8802 zijn reeds 12 units verkocht en deze klanten delen dus onze mening. Voor iedere klant kunnen wij een oplossing bieden in verschillende prijs klasse´s en dit naar volle tevredenheid.

Een ander plus punt is dat bij aanschaf van bijvoorbeeld de AV 8801,AV 8802 en de AVR-X7200W je gelijk een hoogwaardig stereo en streamer in 1 apparaat hebt, en scheiden van stereo en surround is totaal overbodig. We hebben inmiddels een zeer tevreden klant die zijn dure geïntegreerde Accuphase versterker heeft ingeruild voor een Denon AVR X7200 CM. Hij heeft nu dus alles wat hij hebben wil in 1 apparaat. Top stereo, surround en een streamer, om nog maar een voorbeeld te noemen.


Wij staan zoals eerder vermeld op de HighEnd Munich show in Mei, en mocht je aanwezig zijn kom gerust langs in onze booth om de Marantz CM AV 8802 zelf te ervaren. Loop vooral een rondje en kijk en luister bij de concurrentie.

Jullie zijn van harte welkom.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dat zou mogelijk zijn en moet ik informeren.


Quote from: Homethx on March 30, 2015, 20:50:04
Ik schrok eerlijk gezegd ook wel wat van de prijs. Dus toestel en tuning kost dus ongeveer 10.000€. Dat komt in de buurt van Datasat!

Vik, is het eventueel mogelijk van enkel de 7.1 kanalen te tunen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ATI850

Wat maakt de tuning van de 8802 zoveel duurder dan bv de tuning van de 7702?

vik

Bij de tuning van de 7702 worden rond de 300 onderdelen vervangen tegen meer dan 500 voor de 8802. Het eindresultaat is ook van  een hoger niveau t.o.v. 7702.

Een vergelijking maken tussen de kosten van een modificatie van de AV 8801 vs AV 8802 gaat dus ook niet op. Bij de AV 8801 worden 5.1 kanalen gemodificeerd tegen 11 voor de 8802.

Dit is het DAC board van de 8802:







De andere kant van het DAC board 8802 wordt ook bewerkt. Extra filtering:




Het DAC board van de 7702:



De XLR modules van de AV 8802:





De AV 8802 heeft ook een gescheiden voeding voor analoog en digitaal. Ook het hdmi board heeft wat meer werk rond om de chips.


Quote from: ATI850 on March 31, 2015, 11:12:35
Wat maakt de tuning van de 8802 zoveel duurder dan bv de tuning van de 7702?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ATI850

Bedankt voor je uitleg.

Komt er ook een demo machine beschikbaar om thuis, in de eigen installatie, te kunnen testen? Want om nou 6000 euro neer te tellen zonder het goed vergeleken te hebben is mij een te groot risico.

vik

Uiteraard. Dat is het allerbelangrijkste onderdeel van de service vind ik.. wat het doet bij iemand thuis en niet in een demo ruimte. Ik ben daar heel eerlijk in.

Mijn eigen demo unit zit bij de volgende batch, maar ik kan altijd een demo model ophalen.


Quote from: ATI850 on April  1, 2015, 09:49:37
Bedankt voor je uitleg.

Komt er ook een demo machine beschikbaar om thuis, in de eigen installatie, te kunnen testen? Want om nou 6000 euro neer te tellen zonder het goed vergeleken te hebben is mij een te groot risico.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Miesepies

Vraagje... Wanneer je zelf de AV8802 aanlevert, hoe zit je dan met garantie? Of kan je het apparaat ook via CineMike bestellen, incl tuning met garantie?

Kjelt

Komt er ook een DIY modificatie pakket?  ;D

vik

Dag Miesepies.

Als je de AV 8802 zelf aanlevert nemen wij de garantie over, en zelfs buiten de garantie bieden wij nog gewoon support. Daar komen we altijd uit met de klant. Marantz is volledig op de hoogte van de modificaties. Maar misschien loont het wel om eerst bij ons te informeren naar de prijs van de AV 8802 als je die direct bij ons besteld. Scheelt weer kosten en tijd om hem naar Duitsland te vervoeren.


Quote from: Miesepies on April  1, 2015, 11:06:08
Vraagje... Wanneer je zelf de AV8802 aanlevert, hoe zit je dan met garantie? Of kan je het apparaat ook via CineMike bestellen, incl tuning met garantie?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike