CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Dank je wel Donald!  :thumbs-up:


Quote from: donaldk on March 22, 2015, 06:04:47
In Duitsland flink wat high-end HT upgrades de laatste tijd op AVS is er ook al de Quested met Trinnov Altitude (heeft wat meer kanaaltjes dan de hoogste Marantz) van Uwew iedereen gefeliciteerd met zijn nieuwe speeltjes. Ouwe scholen zijn vaak mooi wonen, hoge plafonds ruime kamers, zodat je je kont kunt keren, alleen al dat hoge enkel glas, klassiek lucht en licht, in plaats van dicht en weinig stoken, is snel duidelijk bij zo'n fraai oud pand.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Dus behalve gewenning aan menustructuur (dat is het vaak, ik ben helemaal gewent aan de Onkyo structuur en op dat gebied is de Meridian een major set-back voor mij) en het ontbreken van een knopje is het gewoon een goede concurrent?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Een concurrent voor de CM AV 8802 bedoel je Wim? Absoluut niet! Mooier als de standaard AV 8802 zeker weten!


Quote from: Maro on March 22, 2015, 09:49:23
Dus behalve gewenning aan menustructuur (dat is het vaak, ik ben helemaal gewent aan de Onkyo structuur en op dat gebied is de Meridian een major set-back voor mij) en het ontbreken van een knopje is het gewoon een goede concurrent?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on March 22, 2015, 10:19:45
Een concurrent voor de CM AV 8802 bedoel je Wim? Absoluut niet! Mooier als de standaard AV 8802 zeker weten!

Oke, dat legt de lat wel hoog voor de Marantz.  :thumbs-up:  Als jij een eigen demo ruimte krijgt kom ik zeker eens langs.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Je bent zelfs verplicht om te komen Wim  :coffee:

Het dynamische bereik van de CM 8802 is werkelijk fantastisch en de druk die de processor levert maakt het voor ons de aller beste processor die wij op het moment kennen die er op de markt is. Of klanten het hier mee eens zijn dat kunnen zij natuurlijk voor zich zelf bepalen.

De ervaring is compleet anders en dan merk je dat de techniek van de AVP bijvoorbeeld al weer wat jaartjes oud is (2008)

De AVP was de absolute referentie maar het aanbod op Ebay en Audiomarkt geeft een aardig beeld van wat er nu voor onrust is op het moment. Als je in bent voor een super processor en niet voor al te veel geld ("niet te veel geld" is voor iedereen anders natuurlijk) zou ik mijn slag slaan. Zakelijk misschien niet slim om dit te melden, maar Atmos en Auro-3D heeft de AVP natuurlijk niet, en dat geldt ook voor de toekomstige HDCP2.2 hardware upgrade.


Quote from: Maro on March 22, 2015, 10:24:27
Oke, dat legt de lat wel hoog voor de Marantz.  :thumbs-up:  Als jij een eigen demo ruimte krijgt kom ik zeker eens langs.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Hoe goed ook ik ga er niet mijn 861 voor weg doen. Hebben ze die (861v8) wel eens aan de tand gevoeld bij CM?

Quote from: vik on March 22, 2015, 10:51:23
Je bent zelfs verplicht om te komen Wim  :coffee:

Die verplichting ga ik graag aan.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HansGT3

Kom zeker langs als het klaar is Viktor  :thumbs-up:
(En is hij al klaar )   :D

Grt Hans

vik

CM is bekend met Meridian, maar vraag mij niet naar de modellen want daar heb ik geen idee over.

Zelf heb ik 0,0 ervaring maar weet dat jij er happy mee bent.  ::)

Quote from: HansGT3 on March 22, 2015, 11:01:30
Kom zeker langs als het klaar is Viktor  :thumbs-up:
(En is hij al klaar )   :D

Grt Hans

Gezellig Hans en hou je zeker op de hoogte  :)

Quote from: Maro on March 22, 2015, 10:53:51
Hoe goed ook ik ga er niet mijn 861 voor weg doen. Hebben ze die (861v8) wel eens aan de tand gevoeld bij CM?

Die verplichting ga ik graag aan.  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Meridian heeft maar twee modellen, de G65 die in de prijsklasse van de Arcam AV950 zit en de 861v8 die rond de 20K zit. Dat is mijn referentie en ben wel benieuwd hoe deze zich staande houden tov de referentie pre's van CM.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Ik ook eigenlijk wel eerlijk gezegd en ben gek op nieuwe ervaringen. Vandaar dat ik de Arcam 950 uit de doos heb getrokken die er al een tijdje stond waar niks mee gebeurde. Misschien leuk om dat een keer te realiseren?

Zo was ik pas geleden ook aangenaam verrast door een voor mij totaal onbekende eindversterker van het merk Treshold type Stasis 8.0

Leuk Wim en je kan uiteraard ook je eigen Meridian mee nemen tegen die tijd. Ik kijk ook altijd vol bewondering naar het merk en heb er veel over gelezen maar dat is gekomen door jou eerlijk gezegd :thumbs-up:

Quote from: Maro on March 22, 2015, 11:11:50
Meridian heeft maar twee modellen, de G65 die in de prijsklasse van de Arcam AV950 zit en de 861v8 die rond de 20K zit. Dat is mijn referentie en ben wel benieuwd hoe deze zich staande houden tov de referentie pre's van CM.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Haha, mijn zendingswerk begint zijn vruchten af te werpen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

 ;D

Geen idee hoeveel tijd je hebt, (en of je het er voor over hebt) maar we kunnen je Meridian ook mee nemen richting Duitsland om te vergelijken. Dan is dat wel in het oude pand. Mijn eigen AV 8802 moet nog even wachten want die zit bij de nieuwe bestelling aangezien alle units al verkocht zijn. Lijkt me gezellig en kan je eindelijk eens ervaren . :)

Neem wat vrienden mee lijkt me erg gezellig!


Quote from: Maro on March 22, 2015, 11:24:34
Haha, mijn zendingswerk begint zijn vruchten af te werpen.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Quote from: vik on March 22, 2015, 11:48:57
;D

Geen idee hoeveel tijd je hebt, (en of je het er voor over hebt) maar we kunnen je Meridian ook mee nemen richting Duitsland om te vergelijken. Dan is dat wel in het oude pand. Mijn eigen AV 8802 moet nog even wachten want die zit bij de nieuwe bestelling aangezien alle units al verkocht zijn. Lijkt me gezellig en kan je eindelijk eens ervaren . :)

Neem wat vrienden mee lijkt me erg gezellig!

Ik houdt het even in gedachten. Ik ben niet zo kapot van het slepen met apparatuur. Vergeet niet dat ik een versie 4 heb die alweer een aantal jaartjes oud is, wat opzich het vergelijk niet in de weg hoeft te staan want ik ervaar met deze wat oudere Meridian een behoorlijke stap tov de recente Integra. Ook zou ik dan eerst nog de HDMI switch van Meridian willen hebben om een eerlijk vergelijk te kunnen maken met de HD Audioformaten. Ik ben nu nog beperkt tot core DTS en DD. :D  Zodra ik eentje op de (2ehandmarkt) heb kunnen scoren zal ik er op terug komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Die vergelijking wordt lastig inderdaad.

Het top model Meridian zit wel in de prijsklasse waar de CM AV 8802 zich mee kan meten: 18-tot 20K+ was het niveau van de AVP en zo ook de Meridian.

Zou leuk zijn en de Meridian belooft veel goeds als ik het zo lees.

https://www.meridian-audio.com/products/surround-sound/861-reference-digital-sound-controller/

Wie weet wat de toekomst brengt en ik sta altijd open voor een shoot out, maar de ervaring leert dat mensen die dit soort bedragen neertellen voor een processor zich niet bezig houden met shoot outs, puur omdat ze daar de tijd niet voor hebben of er geen trek in hebben, of het interesseert ze gewoon weg niet.


Quote from: Maro on March 22, 2015, 11:59:18
Ik houdt het even in gedachten. Ik ben niet zo kapot van het slepen met apparatuur. Vergeet niet dat ik een versie 4 heb die alweer een aantal jaartjes oud is, wat opzich het vergelijk niet in de weg hoeft te staan want ik ervaar met deze wat oudere Meridian een behoorlijke stap tov de recente Integra. Ook zou ik dan eerst nog de HDMI switch van Meridian willen hebben om een eerlijk vergelijk te kunnen maken met de HD Audioformaten. Ik ben nu nog beperkt tot core DTS en DD. :D  Zodra ik eentje op de (2ehandmarkt) heb kunnen scoren zal ik er op terug komen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

#1489
Prijs heeft helemaal niets maar dan ook niets met de uiteindelijke geluidskwaliteit te maken, helaas.
Bij CM een demo gehad van een Auro processor van een of andere franse fabrikant die 18k zou moeten kosten en de 7702CM speelde hem gewoon weg. Tja....
Het is ook wel logisch, om zo'n processor te ontwikkelen en maken kost bv 500000 euro (en dan schat ik het laag want één engineer kost een bedrijf alles bij elkaar al 150k per jaar) die je op je producten moet terugverdienen, Marantz verkoopt er 50000 en zo'n franse fabrikant misschien 1000, dus alleen de ontwikkelingskosten in het product verschillen dan al een factor 50 oftewel 100 euro voor de Marantz en 5000 euro voor het franse product. Daar gaat dan de standaard winstmarge in % bovenop bv 30% en het franse product is dan zonder enige andere parameter nog mee te nemen al dik 6300 euro duurder dan de Marantz.

Maro

Vandaar mijn interesse in een vergelijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

jaco

Meridian kan natuurlijk geen Atmos en Auro3d. Bob Stuart maakt /ontikkeld niets als er geen content voor is. Dat is er nog niet voor atmos en auro3d natuurlijk.
Als immersive audio doorbreekt komen ze er vast wel mee, maar tegen welke kosten ?

Dat was mijn reden om uit te stappen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vik

Goed punt Kjelt.

Quote from: Kjelt on March 22, 2015, 13:16:49
Prijs heeft helemaal niets maar dan ook niets met de uiteindelijke geluidskwaliteit te maken, helaas.
Bij CM een demo gehad van een Auro processor van een of andere franse fabrikant die 18k zou moeten kosten en de 7702CM speelde hem gewoon weg. Tja....
Het is ook wel logisch, om zo'n processor te ontwikkelen en maken kost bv 500000 euro (en dan schat ik het laag want één engineer kost een bedrijf alles bij elkaar al 150k per jaar) die je op je producten moet terugverdienen, Marantz verkoopt er 50000 en zo'n franse fabrikant misschien 1000, dus alleen de ontwikkelingskosten in het product verschillen dan al een factor 50 oftewel 100 euro voor de Marantz en 5000 euro voor het franse product. Daar gaat dan de standaard winstmarge in % bovenop bv 30% en het franse product is dan zonder enige andere parameter nog mee te nemen al dik 6300 euro duurder dan de Marantz.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

donaldk

Maar als je veel kanalen wilt moet je wel naar de Trinnov, zelfs de Datasat heeft kanalen beperking, ondanks dat die met nog niet aangekondigde i/o kaarten werkt. Of gewoon de Dolby 850. 34 Kanalen in die Duitse HT. Jean Sibelius heeft ook een Trinnov Altitude (32?). En Die Trinnov doet ook Auro3D en DTS X.

7.1.2 of was het nou 7.2.1 in de nieuwe Dolby nomenclatura in een Onky verkoopt natuurlijk veel meer, FPGAs zijn veel duurder dan DSP, alleen de up-front kosten van DSP/ASIC zijn vele malen hoger.

jaco

Dat is knap, DTS:X is er nog helemaal niet..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

Inderdaad, slechts aangekondigde support. Auro3D en Atmos gedemonstreerd.

jaco

Jij gaat vast zo'n datasat met 32 kanalen halen voor bij je 10.000 nits barco projector  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

donaldk

#1497
Datasat doet geen 32 kanalen Trinnov wel. Ik doe helemaal niks. 10K lumens is wel een beetje weinig heh dan haal je de 14 fL niet in 3D, laat staan meer 8). Dat jij je nou niet kan indenken dat er mensen zijn die een groter HT hebben dan een standaard ht-in-a-box atmos ding vermag...

Kjelt hoorde geen verschil tussen een (gemodificeerde?) dure Marantz en een zeer dure Trinnov, zelfs dan blijft er een kwalitet die de Marantz niet bezit! En dat is al ik schreef, dus doe nou niet
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
zo stoer.

Bas: Ik heb het iets vriendelijker verwoord. ;)

vik

Er worden nu allerlei dingen door elkaar gehaald. Geen ruzie mannen  :yinyang:  :)


Quote from: donaldk on March 24, 2015, 22:10:36
Datasat doet geen 32 kanalen Trinnov wel. Ik doe helemaal niks. 10K lumens is wel een beetje weinig heh dan haal je de 14 fL niet in 3D, laat staan meer 8). Dat jij je nou niet kan indenken dat er mensen zijn die een groter HT hebben dan een standaard ht-in-a-box atmos ding vermag...

Kjelt hoorde geen verschil tussen een (gemodificeerde?) dure Marantz en een zeer dure Trinnov, zelfs dan blijft er een kwalitet die de Marantz niet bezit! En dat is al ik schreef, dus doe nou niet alsof je altijd een gigantisch wormvormig aanhangsel hebt waarover ik struikel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jaco

Je kan het verwoorden hoe je wilt, maar je loopt in een sponsor topic weer dingen te roepen die je overal op fora leest en graag post om als 'kenner' over te komen.

Juist omdat je waarschijnlijk niets doet heb je daar tijd voor.

En dan altijd normale dingen afdoen als minderwaardig en met (semi) professionele spullen komen die beter zijn.

Ik ken inderdaad niet veel mensen met heel grote HT ruimtes, maar die zijn er ook niet heel veel. Jij hebt het vaak over Wolfgang in Duitsland, maar ben je er ooit geweest, of toeter je alleen rond wat je op AVSforum leest ?

Ik denk dat Cinemike wel bij dat sort mensen over de vloer komt omdat die ze wat te bieden heeft.
Die verbetert normale spullen, en niet Cinema dingen voor thuisgebruik zoals ik begrepen heb.

@vik als je dit storend vindt delete ik alles zonder problemen. Ik hoeft het niet te verstoppen onder text. Ben geen klein jongentje wat thuis niets te doen heeft en zich zit te vervelen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm