CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Started by vik, July 1, 2011, 10:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danielo

Quote from: vik on April 10, 2013, 09:02:46
Hoe is het met de AVP Daniel? Zijn ze er al mee bezig?

Het is een heel verhaal ben ik bang. Buiten dat we weer 2x geflitst zijn denk ik (daar een paar uur rondrijden is niet te doen) denk iets van 10km te hard echt niet normaal.

Cinemike kon het niet direct vinden, ben dus zonder avp naar huis gegaan maar ze waren zo aardig om mij een 8801 mee te geven. Ze weten nu dat het probleem in digitale board zit wat bijzonder is gezien het een analoog achtig probleem is (afh. van warmte). Ze geven aan dat dit board nog te krijgen is maar weten nog geen prijs.

Echter het trieste nieuws zit hem in de 8801. Was erg bij dat ik deze kon lenen maar naar alle voorzichtige stappen  :

1) aansluiten via headphone, testen ok geluid
2) 2 channels aansluiten, werkte prima 30min luisteren
3) alle kanalen aansluiten en calibratie gedaan alles ok
4) 30min luisteren
5) bluray muziek erin, projector aan 30min luisteren geen probleem behoorlijk volume
6) bluray film erin. na 15min een plof in rechter speaker. (zachte scene) maar gaat verder. Na 15sec weer en POA springt in protectie.

dingen gechecked xlr, rca andere amp channels/speaker maar probleem zit echt in de 8801 1 kanaal is stuk erg maf lijkt na random 15sec ofzo ineens vol signaal te gaan geven.

Een mini pre-amp aangesloten (pro-ject) en de POA is prima niets mis mee, gechecked of de POA ook probleem in de AVP kon zijn maar dat lijkt uitgesloten dus we gaan er nu vanuit dat ik gewoon een slechte (was nieuw) 8801 had en enorme pech.

Wat wel duidelijk is na uur of 3 gebruik is dat op gebied van features en mogelijkheden de 8801 geen avp is en dat ook het geluid duidelijk anders is vooral minder focus en scherpte in plaatsing. Erg jammer dat ik hem niet wat langer aan de tand kon voelen maar weet nu wel dat ik mijn avp terug wil en dat vooral de mogelijkheden nog steeds bijzonder zijn voor een unit uit 2007.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

vik

 :sadlike: Jeetje wat een pech verhaal zeg.

Ik denk wel dat de AVP het nieuwe digitale board waard is.



Wat betreft de AV 8801, ik neem aan dat je al hebt gekeken of er nieuwe FW beschikbaar is? Heeft Mike een splinternieuwe mee gegeven?

Heb je ook geprobeerd zonder Audyssey te draaien om te kijken of de AV het zelfde probleem geeft?



Quote from: danielo on April 11, 2013, 14:51:47
Het is een heel verhaal ben ik bang. Buiten dat we weer 2x geflitst zijn denk ik (daar een paar uur rondrijden is niet te doen) denk iets van 10km te hard echt niet normaal.

Cinemike kon het niet direct vinden, ben dus zonder avp naar huis gegaan maar ze waren zo aardig om mij een 8801 mee te geven. Ze weten nu dat het probleem in digitale board zit wat bijzonder is gezien het een analoog achtig probleem is (afh. van warmte). Ze geven aan dat dit board nog te krijgen is maar weten nog geen prijs.

Echter het trieste nieuws zit hem in de 8801. Was erg bij dat ik deze kon lenen maar naar alle voorzichtige stappen  :

1) aansluiten via headphone, testen ok geluid
2) 2 channels aansluiten, werkte prima 30min luisteren
3) alle kanalen aansluiten en calibratie gedaan alles ok
4) 30min luisteren
5) bluray muziek erin, projector aan 30min luisteren geen probleem behoorlijk volume
6) bluray film erin. na 15min een plof in rechter speaker. (zachte scene) maar gaat verder. Na 15sec weer en POA springt in protectie.

dingen gechecked xlr, rca andere amp channels/speaker maar probleem zit echt in de 8801 1 kanaal is stuk erg maf lijkt na random 15sec ofzo ineens vol signaal te gaan geven.

Een mini pre-amp aangesloten (pro-ject) en de POA is prima niets mis mee, gechecked of de POA ook probleem in de AVP kon zijn maar dat lijkt uitgesloten dus we gaan er nu vanuit dat ik gewoon een slechte (was nieuw) 8801 had en enorme pech.

Wat wel duidelijk is na uur of 3 gebruik is dat op gebied van features en mogelijkheden de 8801 geen avp is en dat ook het geluid duidelijk anders is vooral minder focus en scherpte in plaatsing. Erg jammer dat ik hem niet wat langer aan de tand kon voelen maar weet nu wel dat ik mijn avp terug wil en dat vooral de mogelijkheden nog steeds bijzonder zijn voor een unit uit 2007.

Daniel.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik ga dit jaar naar de High end Munich en natuurlijk ook een kijkje nemen bij CM.

Ze staan er met het volgende :



Cinemike auf der Highend in München vom 9.-12.5.2013 - Mittwoch, 17. April 2013

Auch in diesem Jahr sind wir wieder mit einer Vorführkabine auf der Highend in München vertreten.Sie finden uns in der Halle am "Lenny Kravitz Drive", Stand L01.

Vorgeführt werden dort:

- Die Marantz AV8801 in der brandneuen Cinemike Version.
- Der Marantz UD7007CM ( Test in der aktuellen Heimkino )
- Die Marantz MM8077 in der Cinemike Version
- 3 x die Advance Acoustic MAA1000CM
- Der Oppo BDP103CM
- Der Aurum Base Titan, die Titan VIII, die Vulkan VIIIr und der neue Orkus Subwoofer
- Der JVC DLA-X75 auf einer 2,8m breiten Spalluto Leinwand

Raumakustik wird optimiert mit Jocavi und RTFS, Verkabelung kommt von Realcable bzw. ist eigenkonfektioniert.
Vorführungen finden halbstündlich statt und beinhalten eine Auswahl an Konzert- und Filmausschnitten, die es in sich haben. Wenn es die Zeit zulässt, wird auch der ein oder andere Vergleich zwischen Originalgerät und CM modifiziertem Gerät stattfinden.



Daarbij hebben ze nog 2 extra shows (ong. 30 km van Munchen) in Freising.

Hier hebben ze een top set up staan die ik nog nooit heb gezien of gehoord.

Wilson Audio, Mcintosh en Denon. Daarbij de nieuwe Sony VW1000.

Natuurlijk alles aangepast.

Dat wordt smullen.  :coffee:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Dat wordt zeker smullen. Nu al voorpret? :D

Je mag trouwens ook niet echt klagen met jouw CM set. Je hebt grote stappen gezet en beter in 1 keer goed dan elke keer een beetje beter :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Quote from: HTip on April 18, 2013, 08:42:44
Dat wordt zeker smullen. Nu al voorpret? :D

Je mag trouwens ook niet echt klagen met jouw CM set. Je hebt grote stappen gezet en beter in 1 keer goed dan elke keer een beetje beter :thumbs-up:

:) Ik ben erg benieuwd naar de Wilson en Mcintosh combinatie. Die heb ik nog nooit gehoord.

Voor thuis is het echt gewoon klaar nu.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on April 18, 2013, 08:46:11
:) Ik ben erg benieuwd naar de Wilson en Mcintosh combinatie. Die heb ik nog nooit gehoord.
Bij BB&G een keer Wilson Audio gehoord. Prachtige natuurlijke sound. Speakers hebben wel veel ruimte rondom nodig had ik het idee.

Quote
Voor thuis is het echt gewoon klaar nu.
Gevaarlijke uitspraak :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Quote from: HTip on April 18, 2013, 08:49:55
Bij BB&G een keer Wilson Audio gehoord. Prachtige natuurlijke sound. Speakers hebben wel veel ruimte rondom nodig had ik het idee.
Gevaarlijke uitspraak :D

Klopt haha gevaarlijke uitspraak.  :)


Wat betreft Wilson, ik heb in het verleden bij Lothar Wegner Hifi Duitsland de Sasha versie gehoord, dit was met mijn Oppo 83 TUC en een Audio Research DSI 200 versterker.

Ik was niet zo onder de indruk maar dat had meer met de apparatuur te maken want dat kan zoveel beter als toen. Nu ga ik eens horen hoe het echt moet klinken.

Klopt dat ze veel ruimte nodig hebben en moeten goed geplaatst worden.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on April 18, 2013, 08:23:14
Ik ga dit jaar naar de High end Munich en natuurlijk ook een kijkje nemen bij CM.
alleen kijken?  :P

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Yo Vik,

Ik zag dat je op de site van Cinemike een verslag had gezet van je overgang van de 7005 naar de Denon. Was leuk om te lezen.
Ik las ook dat je overstapt van de Oppo naar een Denon?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

vik

Dank je.



Klopt waarschijnlijk de A1UD  maar dat is iets voor de toekomst.


Quote from: Dennis75 on April 23, 2013, 13:56:13
Yo Vik,

Ik zag dat je op de site van Cinemike een verslag had gezet van je overgang van de 7005 naar de Denon. Was leuk om te lezen.
Ik las ook dat je overstapt van de Oppo naar een Denon?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Er staat aardig wat verslagen van mensen die een Cinemike product hebben.

Was wel leuk om te lezen.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

vik

Quote from: Dennis75 on April 23, 2013, 18:25:11
Hahaha bedankt Vik,

Ik geloof dat ik toch maar mijn eigen Oppo 95 houd. Misschien later nog eens een keer laten tunen.

;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on April 23, 2013, 20:05:15
Ben benieuwd waar die uiteindelijk voor verkocht wordt. Zal wel iets hoger zijn dan het huidige bod ;)

Dat was precies mijn idee, met nog een dag en 18 uur op de klok  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Quote from: RubenV. on April 25, 2013, 20:34:10
Dat was precies mijn idee, met nog een dag en 18 uur op de klok  :D
Er is een automatische bieder actief. Zo gauw iemand iets bied en het ligt nog onder zijn maximale bod, verhoogt hij het. Het zou best de verkoper zelf kunnen zijn om zo zijn minimale prijs te krijgen. Hij verstuurt alleen naar Duitsland en woont tegen de Oostzee aan, dus afhalen is niet zo'n goed idee ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Quote from: HTip on April 25, 2013, 22:57:05
Er is een automatische bieder actief. Zo gauw iemand iets bied en het ligt nog onder zijn maximale bod, verhoogt hij het. Het zou best de verkoper zelf kunnen zijn om zo zijn minimale prijs te krijgen. Hij verstuurt alleen naar Duitsland en woont tegen de Oostzee aan, dus afhalen is niet zo'n goed idee ;)

Voor mij zou 1000 euro de max zijn maar ik denk dat deze sluit met 1200 euro.

De upgrade zelf kost 1000 euro.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on April 25, 2013, 23:15:29
Voor mij zou 1000 euro de max zijn maar ik denk dat deze sluit met 1200 euro.

De upgrade zelf kost 1000 euro.
Helaas ook niet de stufe 3 RCA. Dan zou het een mooie upgrade voor mij zijn geweest.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Quote from: HTip on April 25, 2013, 23:25:22
Helaas ook niet de stufe 3 RCA. Dan zou het een mooie upgrade voor mij zijn geweest.


Klopt deze heeft enkel de digitale upgrade.

Welke stufe 3 bedoel je ? voor stereo of MCH.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Een heerlijk weekend gehad op de HighEnd Munich 2013.  Zowel op de beurs zelf als op de aparte show van CM.


Op de beurs heeft CM een leuke show neergezet met de nieuwe Marantz AV 8801 CM, de Marantz UD 7007CM en daarbij de nieuwe Aurum Vulkan R, en nieuwe Titan center (wat een beest!!!). Een prachtige set.

Daarbij had hij schitterend nieuw film materiaal wat ik nog niet kende en ook voor een deel gelijk zelf heb besteld.


Een indrukwekkende performance van de muziek Blu ray : Love for Levon: A Benefit to Save the Barn met het nummer I shall be released gezongen door Grace Potter (kippelvel)

Een nieuwe Blu ray van The Eagles (oud concert) en  Hitman Returns (David Foster & Friends).

De gepimte Blu ray van Lawrence of Arabia was ook echt een plaatje om naar te kijken, niet normaal als je weet dat dit een hele oude film is.



De aparte show in Wolfersdorf vlakbij Munchen was ook erg indrukwekkend.  :)

Wat de beste man daar in huis had staan was ook echt waanzinnig , dat was bij  een vriend van Mike.


Ik heb eindelijk kunnen ervaren hoe de Wilson Audio's echt kunnen klinken. (slechte ervaring bij Lothar Wegner in Duitsland)

Hij had 4 Wilson Sasha's staan en de dikke center van Wilson, de Wilson Audio Polaris.



(Foto van internet geleend.)

Verder allemaal mono blokken van Mcintosh (CM uitvoeringen uiteraard), een AVP, en de Denon DVD A1UD.


Mijn persoonlijke mening over de Wilson Audio set. :

Erg mooi maar ik vind ze waaaay overpriced.


Een vergelijking met de Aurum Titan VIII :

De Titan levert ietsje meer details in mid en hoog, en veel meer druk in het laag.  Daar was de eigenaar het met mij eens.

Ik geloof dat de Sasha iets van 30.000 euro een set kost en de Aurum Titan VIII 12000 euro voor een set.  Weer een mooi voorbeeld van duurder hoeft niet altijd beter te zijn.

Het zelfde verhaal met de Titan center vs Wilson Polaris.

Verder is Wilson Audio echt een prachtig merk.



Later op de avond heb ik ook de nieuwe sony VPL-VW1000ES PJ live kunnen zien. Getuned vs standaard.

Standaard vind ik deze projector al erg mooi.  Maar wat een prijzen niet normaal. 18.000 euro voor een projector.  :crazy:




Kortom heerlijk genoten.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Vandaag op visite:

De CM Denon DBT-3313.

De eerste indrukken:

Mooi afgewerkt en voelt een stuk beter gebouwd als de Oppo.

Nu spelen.  :)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Mooi ding Vik. Beter gebouwd nog dan de Oppo 95  :o..die vind ik al zo mooi zowel van buiten als zeker van binnen. Lees je bevinden wel.!! :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Ben benieuwd wat Cinemike daar nog aan veranderd heeft, vond de Denon qua beeld al een stuk beter dan de Oppo 83+tuc. (heb de 1713)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren