Leuke Sub/woofer Kraker !!!

Started by Armor666, October 31, 2003, 13:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Armor666

Het Nieuwe nummer van Missy Elliott - pass the dutch

is een zeer leuk nr om je subje te laten kraken ....

De Bass gaat behoorlijk laag en is zeer snel ... dus denk ik wel uitermate geschikt om een demo te geven of een nieuwe sub te testen.

Met welk progje kun je testen HOE laag dit nr gaat ?

grtz
Robert
All work and no play makes jack a dull boy...All work....
Filmpje?

garmtz

Als je denkt dat het laag is (omdat het hoorbaar laag is), zit dit meestal rond de 50-60 Hz.

Robbo

Probeer Massive Attack - Man next door, of Faithless - Tarantula maar eens.



Armor666

Quote from: Robbo on October 31, 2003, 14:17:22
Probeer Massive Attack - Man next door, of Faithless - Tarantula maar eens.




Ik zal die nrs ook eens gaan proberen !!!!

grtz
Robert
All work and no play makes jack a dull boy...All work....
Filmpje?

VlisChris

en dan dus niet als MP3 he ;). Dat vergeten sommige mensen nog wel eens ;).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SiR-ROUND

De meeste nummers die vet klinken zijn idd niet snel voorzien van sublaag...

Ikzelf heb een cd single van Transglobal underground en die wil wel...

Massive is ook alijd lekker, tevens Tricky...

Verder gaat de meeste Hiphop en R&B toch wel goed naar beneden in frequentie...
Robert weet wel welk proggie je kunt gebruiken...

Zie het topic over The Matrix reloaded, are you sure about this?

En als je het echt stuk wilt krijgen moet je de "Food for Woofers" reeks maar eens proberen...

;D

Ik mocht het niet draaien van Speakerland...

;D




Robert

Ik heb Pass That Dutch van KaZaA gedownload met een bitrate van 192 kbps (iets beters was niet te vinden op dat moment). Dus ik heb het nummer door SpectraLAb gehaald en het resultaat komt precies uit met wat Garmt al zei ;)


MvrGr.
Robert

TVG

wil je voor mij 'goldeneye' eens door die SpectraLAb halen aub, thnx :D

Robert

Quote from: TVG on November  7, 2003, 22:00:38
wil je voor mij 'goldeneye' eens door die SpectraLAb halen aub, thnx :D

Ik heb Goldeneye jammer genoeg niet in mijn dvd collectie :(


MvrGr.
Robert

TVG


DrBoom

#10
Heb nog een erg knap nummer ontdekt, staat op onze nieuwe B&O demodisk die bij de Beolab 5 werd geleverd.
Schitterend percussienummer met bassen tot 25 Hz, zeer dynamisch en kan je loeihard zetten want er komt er weinig midrange in voor :)
Het nummer is "TV song" van "Blue Man Group", een groep die voornamelijk percussie muziek maakt, erg spectaculair moet ik zeggen.
Het nummer "Rods and Cones" is trouwens ook erg leuk, zeer snelle bassen achter elkaar, goed om de snelheid van je sub eens te testen.
Ik vermoed dat er nog wel meer leuke nummers van te vinden zijn, maar ik ken de groep zelf nog maar pas dus ff zoeken nog ;)

jaco

Van de blue man group blijkt een hele goede DVD-A te zijn. De instrumenten zijn van PVC (buizen) gemaakt schijnt het.


Je kunt er iets over lezen onder andere via:
highfidelityreview

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

DrBoom

Ik ben helemaal weg van BMG nu, heb er al meerdere nummers van gehoord ondertussen en is echt knap en erg spectaculaire demomuziek trouwens.
Heb net de DVD-audio van hun eerste album "Audio" besteld bij Lapis, had van die firma nog nooit gehoord maar is volgens Kelkoo een van de weinigen die de DVD-audio online verkopen.
Bij proxis en dvdzone2 hebben ze 'm niet, of enkel de cd versie.
En bij Amazon rekenen ze belachelijk veel verzendingskosten naar mijn mening.  >:(
Klein detail, ik heb nog geen DVD-A speler, net zoals ik al SACD's heb maar ook geen SACD speler ::)

jaco

Je kunt toch van de DVD-A de DD of DTS versie afspelen ?
Ook de SACD's zijn toch meestal hybride, dus een redbook CD laag.
Heb je een url naar die winkel ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bulldog

Quote from: jaco on November 17, 2003, 08:36:25
Heb je een url naar die winkel ?


Ik vind enkel deze...heb echter even gezocht naar desbetreffende dvd...en vind hem niet-maar dát kan dan weer aan mij liggen ;)
Arcam AVR850 ~ Rotel RMB-1575 ~ Zidoo X20 ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef R700/ RDM3 ~ Kef reference 200C ~ Klipsch RS-7 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD~ NAD C658 ~ NAD C298 ~ Koeling: Aircom S8

DrBoom

De url klopt inderdaad Bulldog, maar hij staat niet bij DVD's maar bij CD's ;)
Doe hier gewoon een search op titel "Audio" en artiest "Blue man group" en je hebt em direct.

Jaco, ik wist niet dat je van DVD-A de DTS en DD versie kon afspelen op een gewone DVD speler ?
Is het dan enkel de MLP track die je niet kan lezen ?
Dacht altijd dat DVD-A een echte DVD-A speler nodig had.
Dat SACD's ook een CD laag hadden dat wist ik wel, maar ik dacht dat het bij DVD-A anders lag ;)