toslink vs spdif

Started by Poldo, July 9, 2011, 16:16:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Poldo

hallo,

ik heb een vraagje

Op dit moment heb ik al mijn cd's op een iMac in apple lossless gesyncd met mijn apple tv 1 160GB, nu zit er op de apple tv alleen een toslink aansluiting. Dit terwijl bijvoorbeeld een Wadia 170i en een Sonos werken met spdif coaxiale aansluitingen. Mijn vraag is of er een verschil merkbaar is tussen toslink en spdif coaxiaal.

Dus is een sonos systeem anders dan een apple tv? Qua geluid/ kwaliteit


gr

rob
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

aMUSEd

Ik geloof dat de algemene opvatting is dat spdif beter klinkt dan toslink.
Mijn indruk is hetzelfde.

Poldo

Quote from: aMUSEd on July  9, 2011, 16:48:27
Ik geloof dat de algemene opvatting is dat spdif beter klinkt dan toslink.
Mijn indruk is hetzelfde.

mm oke dat is interessant, ik wil namelijk een Wadia dock 2e hands overnemen ter vervanging van mijn apple tv. Ik vind namelijk de apple tv nog al eens vervelend, haperingen en de remote app werkt soms niet. Ik heb 2 ipods classic 160gb dus op zich data ruimte genoeg.

Maar het belangrijkste is kwaliteit van het geluid.

gr

rob
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Spijkie

Hallo Poldo,

Waarom geen musicalfidelity V-link kopen en via je imac middels spdif naar je dac muziek streamen? Ik heb de Wadia overigens gehad en zojuist verkocht wat een topaparaat is en geluidskwaliteit erg goed maar ik denk dat je het gemak van je apple tv gaat missen.

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Poldo

#4
Quote from: Spijkie on July 10, 2011, 14:43:30
Hallo Poldo,

Waarom geen musicalfidelity V-link kopen en via je imac middels spdif naar je dac muziek streamen? Ik heb de Wadia overigens gehad en zojuist verkocht wat een topaparaat is en geluidskwaliteit erg goed maar ik denk dat je het gemak van je apple tv gaat missen.

Groeten,

Spijkie

hi spijkie, dat is goede, dus een v-link op mijn apple tv plaatsen?

dus als ik het goed heb:

apple tv via usb naar v-link via spdif naar moon dac
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

aMUSEd

Is het mogelijk om de macmini direct (of eventueel met converter) op de dac te zetten?

Poldo

Quote from: aMUSEd on July 10, 2011, 18:05:04
Is het mogelijk om de macmini direct (of eventueel met converter) op de dac te zetten?

ja Spijkie kwam al een V-link van Musical Fidelity, lijkt mij een leuke oplossing.

apple tv via usb naar de V-link en dan via spdif naar de Moon DAC
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Spijkie

@Amused, de macmini kan direct op een dac maar dan alleen met toslink alleen dan ( schijnt) de mac de baas te zijn hoe alles met clock en jitter gaat en die MF V-link schijnt dit dus over te nemen of beter te doen ( sorry voor mijn verwarrende zinsbouw maar op de site van de fabrikant staat het beter uitgelegd ).

Mijn macmini word zo mijn ripper en afspeelmedium en dan zo hoogwaardig mogelijk, wellicht nog met een pure music programma maar dit eerst maar eens voor elkaar krijgen.

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

aMUSEd

 :) ik vroeg het aan Poldo.
Misschien staat de imac wel erg ver weg bij de dac vandaan..
Overigens zijn er wel meer converters waarbij de klok van de pc/mac wordt ontzien.

Spijkie

Ah op die manier, praatte ik weer voor mijn beurt  :P
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Poldo

wat bedoel je precies amused?

ik heb een apple tv, geen mac mini.

de apple tv gaat nu direct in de moon dac dmv een toslink kabel.

echter de "audiofielen" vertelden mij dat het beter is om een streaming/media player via spdif aan te sluiten op de dac.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

aMUSEd

Quote from: Poldo on July 12, 2011, 01:20:41
wat bedoel je precies amused?

ik heb een apple tv, geen mac mini.

de apple tv gaat nu direct in de moon dac dmv een toslink kabel.

echter de "audiofielen" vertelden mij dat het beter is om een streaming/media player via spdif aan te sluiten op de dac.
Ik bedoelde jouw imac (niet de mac mini, was even in de war), kan je die direct op de dac zetten?
Dit omdat je zegt dat je de appletv niet altijd even prettig vindt werken. Als je direct van de imac afspeelt zal je bv geen last van haperingen hebben en kan je iets als 'pure music' gebruiken om de weergave te verbeteren.
Daarbij zou je eventueel in de toekomst een usb/firewire digitaal transport kunnen gebruiken icm een dac of een asynchrone dac.