Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buckler

Quote from: papaleo on July 28, 2021, 14:47:50
Hey Martin,

Ik weet dat Williams, Auro vaak toepast en dan met name met muziek ik heb daarna ook wel eens een poging gewaagd om een native Atmos track door de Auro 3d upmixer te halen maar dat was 'op dat moment' een slechte ervaring...klonk voor geen meter,wellicht dat ik toen juist de verkeerde film had uitgekozen....welke film weet ik mij niet meer te herinneren.
Maar ik zat het met de tijd vaker gaan uitproberen... ;)

Dankje wel,het is ook de eerste keer dat ik het 'rode-licht' van de Auro 3D indicator zag oplichten in de Lyngdorf... ;)

Cool, en dank je. Word vervolgd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#3451
'Klokslag (bijna) 12:00uur' stond Fedex dus eindelijk op de stoep met een zeer robuust ingepakte doos.  :pompom:

Het pakket werd zonder dat ik daar tax/21% en handelingskosten extra voor hoefde te betalen aan mij afgegeven.  :pompom: :pompom:

Ik zal er hier niet te veel over uitweiden maar Futeko heeft hier heel netjes zorg voor gedragen...,ik had al van Riwi/Richard gehoord dat ze dit ook bij hem hadden gedaan en nu dus ook bij mij.
Op de doos (zie foto) zat een enveloppe-je  met daarin een invoice wat er zogenaamd in de doos zou moeten zitten.... ;)

Uitpakken en installeren... :popcorn:













Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Marco66

Mooi apparaat zo te zien, erg benieuwd hoe die gaat bevallen Leo.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

B-art

#3453
Vind unpack pics en youtube filmpjes ervan altijd leuk, dat alleen al. Veel plezier ermee
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

papaleo

Dank boys...

De 'Auto' setup verliet zonder enige glitches...

Ben op dit moment mijn films aan het indexeren.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Ben benieuwd Leo , ik was voorheen altijd erg gecharmeerd van de dune
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Leuk Leo!
Futeko is indd  :thumbs-up:
Mijn Zidoo besteld daar volgende dag in huis.
Ook nog eens een stuk goedkoper dan andere aanbieders dichter bij huis.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Even mijn eerste impressie...,later ga ik wat kritischer naar de Video/Audio kwaliteiten kijken/luisteren.

Het is jaren geleden dat ik hier een Dune voor het laatst binnen heb gehad maar jeminee wat is er veel veranderd zeg alles steekt heel logisch in elkaar de menus en de indelingen zijn totaal niet meer te vergelijken met Dune van destijds.
Je loopt vliegens vlug overal doorheen en binnen now-time kan ik (nu al bijna) lezen en schrijven met de Dune.

Ook de films inscannen in de rubriek 'My Collection' gaat super snel en van een leien-dakje.
Toch waren er zo'n 75 films van de >1300 die de Dune niet herkende of twijfelde aan de titel ook deze toevoegen was een eitje.
Ook de rubriek 'Films' vind ik een mooie toevoeging daarin zie je welke films je zelf hebt maar ook welke er op Netflix staan en is de film én op Netflix én je hebt deze zelf ergens staan vraagt de Dune waarvan je deze wilt gaan afspelen.

De unit voelt degelijk aan en is kwalitatief mooi afgewerkt.
Het instellen verliep flawless...een kind kan de was doen.
Kwa video/audio instellingen is er voor ieder wat wils,zeker in mijn situatie kan ik hier mijn voorkeuren instellen.

Ik ga straks een paar films uitproberen die met de Zidoo UHD3000 erg aan stotteren waren deze files gingen met de Realta 1619 chip behoorlijk over zijn nek ,ben benieuwd hoe de Dune hier mee omgaat.

Word vervolgt...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik wist nog dat de films Skyline en Skyfire welke door TNG in/van inmiddels opgeheven newsgroep stonden verschrikkelijk stotterde met de Zidoo UHD3000 maar ook met alle andere Zidoo's waar de Realta 1619 chip in zat...
Nu is die 'beste poster' weer ergens anders films aan het posten en heb ik zojuist een recente film van hem binnen gehaald (Cast Away)

Maar nu met de nieuwe Dune waar ook de 1619 chip inzit lopen alle bestanden flawless zonder maar een hikje te bekennen...waarschijnlijk heeft de Dune zijn software beter op orde,of anders gezegd de Dune draait met software waar je er geen last mee hebt.  :pompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on July 30, 2021, 20:05:51
Ik wist nog dat de films Skyline en Skyfire welke door TNG in/van inmiddels opgeheven newsgroep stonden verschrikkelijk stotterde met de Zidoo UHD3000 maar ook met alle andere Zidoo's waar de Realta 1619 chip in zat...
Nu is die 'beste poster' weer ergens anders films aan het posten en heb ik zojuist een recente film van hem binnen gehaald (Cast Away)

Maar nu met de nieuwe Dune waar ook de 1619 chip inzit lopen alle bestanden flawless zonder maar een hikje te bekennen...waarschijnlijk heeft de Dune zijn software beter op orde,of anders gezegd de Dune draait met software waar je er geen last mee hebt.  :pompom:

Leo kun je me eens een sample file sturen of een link via PM?
Dan zal ik die eens proberen op mijn Z1000 Pro met de laatste (beta) FW van Zidoo
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: PascalP on July 30, 2021, 20:33:05
Leo kun je me eens een sample file sturen of een link via PM?
Dan zal ik die eens proberen op mijn Z1000 Pro met de laatste (beta) FW van Zidoo

PM verstuurd  ;)

Ben benieuwd...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

En Leo, wat vind je van de beeld kwaliteit?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on July 30, 2021, 22:30:44
En Leo, wat vind je van de beeld kwaliteit?

Dat ga ik morgen (kritisch) bekijken/vergelijken.

Eerste indruk is Top!  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3463
Gister tot laat in de uurtjes nog wat film-fragmenten zitten te vergelijken met de nog in mijn keten staande Zidoo Z1000...en vanmorgen ff verder gegaan.
En waar ik heel nieuwsgierig naar was is met name de PQ van de film "News of the World" in deze film zitten veel heldere fragmenten waarbij de 'blauwe' lucht in beeld word genomen met de Zidoo en met mijn vorige Zappiti Pro zie je daar dat de lucht vol zit met banding ringen nu was dit met de Zap Pro met een bepaalde beeld instelling minder zichtbaar te maken maar was toch nog steeds zichtbaar...beide machines hadden dan ook dezelfde beeld chip onboard.

Dus eerst met het belangrijkste beginnen, bij de Dune is de banding in alle fragmenten als sneeuw voor de zon verdwenen.... :pompom:

Dus op naar wat andere bevindingen...
Zo was ik destijds ook wat meer gecharmeerd van het beeld van de Zappiti Pro vs de Zidoo z1000 bij de Zap vond ik dat er wat meer diepte in het beeld zat en zo dat het algehele plaatje er mooier uitzag.
Ik hoopte dat ik dit ook zou gaan meemaken met de Dune...,de PQ van de Dune is kwa diepte in het beeld gelijk aan de Zidoo maw dit zie ik niet terug zoals ik dit met de Zappiti ervaarde....maar wat mij nu wel weer positief stemde/opvalt is dat de Dune minder digitaal is het beeld is overall schoner er zit beduidend minder digitale ruis in het beeld zodat het beeld er filmischer uitziet ook popt het beeld van de Dune meer dan de Zidoo er komt zelfs meer licht van het doek af zo lijkt het of het contast van het algehele plaatje beter is van de Dune tov de Zidoo het beeld van de Zidoo oogt overall wat tammer/gedimder dan dat van de Dune.

Ik had gisteren bij de film van Tose Wish Me Dead wel een keertje midden in de film een audio drop-out...daarna niet meer gebeurt..




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Shadowfox

Kun je vertellen waar in de film die banding zich bevind kwa tijd?

reza

Doe dat nou niet  :D
Quote from: Shadowfox on July 31, 2021, 12:00:18
Kun je vertellen waar in de film die banding zich bevind kwa tijd?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#3466
Quote from: Shadowfox on July 31, 2021, 12:00:18
Kun je vertellen waar in de film die banding zich bevind kwa tijd?
Ik dacht iets in de 26 min en 56min en in meerdere scenes.
Maar Ik zal dit nog nader gaan nakijken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Shadowfox

Quote from: papaleo on July 31, 2021, 15:36:21
Ik dacht iets in de 26 min en 56min en in meerdere scenes.
Maar Ik zal dit nog nader gaan nakijken.

ok thx

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Shadowfox

Quote from: papaleo on July 31, 2021, 16:19:58
Met welke mp speel jij?

Zidoo x9s. Ben nieuwsgierig wat mijn tv ermee doet.
Merk wel hoe hoger de video bitrate hoe minder de blackcrush en banding.
Dit is puur om het ff te checken

papaleo

Ooh oke dus de nieuwste generatie MP's van Zidoo hebben dus ook nog steeds last van banding..., :crazy:  blackcrush is nieuw voor mij is mij nog nooit opgevallen daar hadden de 'oude' modellen als bv de Z1000 geen last van.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Ik heb gelukkig nog nooit banding gezien.
Dat wil ik ook graag zo houden :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Shadowfox

Quote from: papaleo on July 31, 2021, 18:52:46
Ooh oke dus de nieuwste generatie MP's van Zidoo hebben dus ook nog steeds last van banding..., :crazy:  blackcrush is nieuw voor mij is mij nog nooit opgevallen daar hadden de 'oude' modellen als bv de Z1000 geen last van.

Nou dit is een model uit 2014 ofzo. En blackcrush zie je vooral bij rips met een lage bitrate

vik

Alweer een "medieja pleeyer" Leo?  :D

Het houdt maar niet op bij jou. Alles voor een video wall  :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Videowall...,nee joh ,Anders was het zo leeg in mijn rack ik had nog 8cm in de hoogte aan ruimte over... :tounge2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels