Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

papaleo

Quote from: scoc on May 29, 2021, 09:40:36
Je geeft dan toch veel geld uit aan zo'n Lumagen dan besteed je toch die 3D Lut meeting gewoon uit aan een expert? De mogelijkheid tot 3D Lut calibratie is toch net 1 van de hoofdredenen om zo een unit aan te schaffen. Kan bvb Werner je hier niet mee helpen omdat hij dergelijke calibraties ook doet voor Madvr Envy klanten.

Laat ik een ding vooropstellen dat het mij niet om het 'extra' geld gaat dat ik zou uitsparen als ik het zelf zou doen...als je mij een beetje gevolgd heb dan wist je dat al...en dat geld geen leidende factor is in deze het lijkt mij gewoon leuk als je dit zelf zou kunnen doen.

En ja, 3D-lut was een van de redenen om zo'n VP aan te schaffen....ik had mij vooraf ingelezen op de website van ChromaPure en volgens de info aldaar stelde het eigenlijk niet veel voor om dit zelf te doen...,later toen ik de Lumagen had staan ben ik mij verder gaan oriënteren via Lumagen en daar is het meer complexer dan ik dacht ik ging er van uit dat als je een beetje basis know-how hebt van de Calibratie materie en je hebt de middelen en de software dat het dan 'poepen zonder drukken' zou zijn....,nee niets is minder waar.

Vertel...😉
Wie heeft hier de know-how met de combi Lumagen Pro/JVC N-serie om dit thuis te komen doen,ik ken (nog) niemand.

Èn...,ik had Vik al eerder om wat advies gevraagd en volgens hem/CM zou,als ik het op de juiste manier zou gaan doen buiten ChromaPure en de color-meter nog meer moeten aanschaffen zoals ColorSpace software...
Ik hem daarom ook benaderd om,mocht het mogelijk zijn de 3D-lut aan CM uit te besteden...maw dit zit reeds nog in de pen ;)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Gisteren hebben we met veel plezier 'Super 8' gekeken op 4k.
Dit is een van de betere 4k transfers en de Dolby TrueHD lossless audio spoor was werkelijk om van te smullen.

Film:8
Beeld:9
Audio:9,5
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on June  5, 2021, 09:40:50
Gisteren hebben we met veel plezier 'Super 8' gekeken op 4k.
Dit is een van de betere 4k transfers en de Dolby TrueHD lossless audio spoor was werkelijk om van te smullen.

Film:8
Beeld:9
Audio:9,5
Ik heb die laatst op blu-ray gezien. Ik vond hem wel iets scherp klinken qua audiotrack.

papaleo

#3328
Quote from: Teejoo on June  5, 2021, 09:45:32
Ik heb die laatst op blu-ray gezien. Ik vond hem wel iets scherp klinken qua audiotrack.

Ik kan mij de BD niet meer zo goed voor de geest halen...

Met name is de ontsporing scene van de trein natuurlijk wel het hoogtepunt van deze film waar met verwoestende kracht het metaal knerpend je kamer vult het is sonisch natuur getrouw en perfect neergezet en zo ontworpen dat het angstaanjagend, verwoestend krachtig en huiveringwekkend omhullend is, en dat alles maakt het misschien wel een van de beste demo-waardige scène die ik ken.
In deze scene 'lijkt' het wellicht dat het geluid van het scheurende metaal scherp is maar naar mijn gevoel en beleving vond ik dit juist prachtig neergezet en ik zo het gevoel kreeg dat ik er vlak bij stond.
Ik heb voor de overige tijd van de film nooit het idee gehad dat de audio 'te' scherp was.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jefften

#3329
Leuk om zo die kleine persoonlijke reviews te lezen van de films die zijn bekeken.
Dat geeft een leuke indruk en zet hem op de kijk lijst  ^^
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

anton

#3330
vond de achtervolgingen in de onderaardse gangen ook errug impressive  8)....., ontsporing is referentie !!!

Raymen

Hier ook een dikke plus voor het geluid.

vod bij de benzine pomp ook zeer indrukwekkend hoor

geluid 10/10
beeld 9/10
en film 9/10
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

Inderdaad ook 2 scenes om van te smullen... :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Zal super 8 ook is in uhd gaan kijken daar dit al weer wat jaartjes terug was dat ik deze op Blu Ray had gezien .
Kan er niet zo veel meer van herinneren buiten de trein die ontspoorde en hier bijna mijn huis instortte van het geweldige laag wat er op de soundtrack stond .
Ben dan ook erg benieuwd wat de nieuwe Uhd gaat brengen met mijn nieuwe Rel  :).

Even een zijsprongetje naar de laatste Apple TV 4K versie 2 .

Leo ik weet dat jij ook de laatste in je bezit hebt en je hier geen verschil zag kwa beeldkwaliteit maar ik kwam tot een andere conclusie .
Nadat ik deze had aangesloten had ik gelijk het gevoel dat het iets minder speelde maar wist het niet zeker daar een ieder op het internet beweerde dat deze gelijk of beter speelde .
Heb dan ook diversen keer met dezelfde content zitten switchen en het viel op dat de oude iets meer contrast en punch in het beeld had .
Deze test heb ik gedaan met 2 exact dezelfde settings in de Apple TV en HDMI kabels die hier op aangesloten zaten .
Ik kon dan ook erg snel switchen via 2 verschillende ingangen op mijn Marantz om snel een vergelijk te doen en kwam  steeds tot dezelfde conclusie.
En ook de instellingen in mijn Marantz stonden exact gelijk zonder dat daar iets van upscaling of iets dergelijks aan stond .

Ik had dit voorgelegd aan hifiman en die vond dit erg onwaarschijnlijk maar nadat hij hier gisteren in wezen kijken zag ook hij iets verschil in wat ik boven had beschreven .

Ben dan ook benieuwd of jouw dit ook is opgevallen of hier nog is naar wilt kijken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Hey Wil,

Ik heb ze ook (kort) naast elkaar gehad en ik moet zeggen dat de nieuwe minimaal gelijk aan de oude was...
Ik heb de 'oude' niet meer dus kan dit niet nog eens extra controleren maar nu ik wat meer met de nieuwe aan het spelen/testen ben geweest valt het mij juist op dat het beeld er verdraaid goed uitziet en ik juist het idee heb dat ik het beeld beter vind dan de oude versie...maar dit kan net zo goed 'tussen de oren zitten'  :D neemt niet weg dat ik wbt de PQ best tevreden bent met deze nieuwe atv  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Ik heb Super 8 ook laatst gezien op 4K uhd! Heel mooie schijf. Beeld is lekker filmisch. Geluidstrack ook erg goed met veel ambient geluid ook. Wel gelijk aan de track op de blu ray. Atmos was een mooie upgrade geweest!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

Zo juist mijn Zappiti Pro verkocht via MP aan een gast die ook een audio/video liefhebber is...já,ook op MP kom je dit tegen schijnbaar  ;)

Ik was en ben heel erg tevreden over de beeld kwaliteit van de Zappiti Pro plus dat deze Source Direct had/heeft.
Ik wil tzt de opvolger ervan gaan aanschaffen dit zal naar verwachting wat langer gaan duren ivm met de tekorten van de beeld chippen...
Nu had ik deze Zap bij (Jan) van JvB gekocht en heb hier een hele vervelende nare ervaring mee gehad...wat een arrogante eikell KWAL is dat zeg die denkt echt dat hij 'Jezus' him zelf is...bluhhh ,maar goed ik laat het hier bij want als ik hier weer aan denk dan word ik weer 'fox-wild' maw JvB is voor mij never en nooit meer dus zou ik in de toekomst graag weer een Zappiti bij een 'minder arrogante' forum sponsor willen aanschaffen...maaaarrrr,

Wie weet wie buiten JvB ook de Zappiti's verkoopt?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Iear verkoopt ook Zappiti dacht ook forumsponsors waaronder Werner.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

PascalP

Quote from: papaleo on June 16, 2021, 21:51:51
Zo juist mijn Zappiti Pro verkocht via MP aan een gast die ook een audio/video liefhebber is...já,ook op MP kom je dit tegen schijnbaar  ;)

Ik was en ben heel erg tevreden over de beeld kwaliteit van de Zappiti Pro plus dat deze Source Direct had/heeft.
Ik wil tzt de opvolger ervan gaan aanschaffen dit zal naar verwachting wat langer gaan duren ivm met de tekorten van de beeld chippen...
Nu had ik deze Zap bij (Jan) van JvB gekocht en heb hier een hele vervelende nare ervaring mee gehad...wat een arrogante eikell KWAL is dat zeg die denkt echt dat hij 'Jezus' him zelf is...bluhhh ,maar goed ik laat het hier bij want als ik hier weer aan denk dan word ik weer 'fox-wild' maw JvB is voor mij never en nooit meer dus zou ik in de toekomst graag weer een Zappiti bij een 'minder arrogante' forum sponsor willen aanschaffen...maaaarrrr,

Wie weet wie buiten JvB ook de Zappiti's verkoopt?

iEar.nl
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

1) Werner  :thumbs-up:
2) iEar  :thumbs-up:

Wbt Frank, hij werkt/doet het naar mijn weten met dit merk in nauwe samenwerking met die Jan van jvb, :nopompom:  dat gaat hem dus niet worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kanariepiet

Hier ook geen positieve ervaring met Jan, keer wat teruggestuurd binnen de 14 dagen termijn met iets wat betaald was via Paypal, een heel relaas dat hem dat veel extra geld koste via Paypal, blabla.

papaleo

Quote from: Kanariepiet on June 17, 2021, 17:02:07
Hier ook geen positieve ervaring met Jan, keer wat teruggestuurd binnen de 14 dagen termijn met iets wat betaald was via Paypal, een heel relaas dat hem dat veel extra geld koste via Paypal, blabla.
Ik had een soortgelijke ervaring ,net even anders...

Ik had de Zappiti Pro aangeschaft met die verstande dat wanneer ik het beeld niet beter zou vinden dan van mijn Oppo205 ik deze zonder pardon kon terug geven...ik kreeg van Jan ruim de tijd hij zei zelfs neem vooral de tijd om dit goed te kunnen testen...nu wilde ik de Zappiti geen maand of meer in mijn bezit houden zo zit ik niet in elkaar dus na de Zap Pro 2 weken uitgetest te hebben steld ik hem daar van op de hoogte...dat ik de Zappiti toch niet permanent wilde aanschaffen.
Nu was ik precies 1 dag later dan zijn officiële 14 dagen bedenktijd...
Hij wilde dan ook niet meer de Zappiti terug nemen...omdat ik 1 dag te laat was...ik vond dit zó kinderachtig zeker omdat ik van hem 'ruim' de tijd zou krijgen om de Zappiti te testen
Om een elle lang verhaal kort te houden...het is dat ik net ontslagen was uit het het ziekenhuis van een zware operatie anders had ik de Zappiti opgepakt en hem deze persoonlijk door zijn strot willen douwen...
Hij was totaal niet meer rede-vatbaar.

Na een afkoelingsperiode heb ik het maar zo gelaten maar wat een arrogante kwal is hij zeg...beloven en dan niet nakomen.

Zó...,ik wilde dit eerst niet aanhangig maken maar nu ik lees dat ik niet de enige ben die een vervelende ervaring heeft gehad met hem wilde ik dit toch ff kwijt.

Ook voor toekomstige potentiële kopers die met hem zaken willen doen....,gè bent gewaarschuwd  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ppeter

Bedankt voor de feedback, maar wie is Jan van JvB? (kwestie om deze ervaring te vermijden)
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

PascalP

Heb zelf nooit zaken met hem gedaan maar wel verhalen 'van horen zeggen' van anderen.
Zodoende toen ook mijn Zappiti bewust niet daar besteld maar bij iEar.
Nadat de 1e een DOA was zonder problemen geruild en ook de 2e unit waar ik na een dag achter was dat dit niet de unit voor mij was zonder enig probleem of weerwoord geretourneerd.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: ppeter on June 17, 2021, 20:01:06
Bedankt voor de feedback, maar wie is Jan van JvB? (kwestie om deze ervaring te vermijden)

Jan,de eigenaar van forumsponsor JvB

Zie banner hier op het forum...,helemaal naar onder scrollen en daar zie je de banner van deze waardeloze figuur/zaak  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3346
Quote from: PascalP on June 17, 2021, 20:03:49
Heb zelf nooit zaken met hem gedaan maar wel verhalen 'van horen zeggen' van anderen.
Zodoende toen ook mijn Zappiti bewust niet daar besteld maar bij iEar.
Nadat de 1e een DOA was zonder problemen geruild en ook de 2e unit waar ik na een dag achter was dat dit niet de unit voor mij was zonder enig probleem of weerwoord geretourneerd.
Mocht ik tzt de opvolger willen aanschaffen dan zal zeker òf Werner of iEar daarvoor willen gaan inschakelen.

Het is toch onbegrijpelijk...,je bent forumsponsor en dan zo met forumleden omgaan...hij vergeet dat dit als een lopend vuurtje gaat en hiermee zichzelf in de vingers snijdt...

Ik heb dit (altijd) stil gehouden...,ik heb hem nog 1 kans(je) willen geven...
Ik kon mijn Zap Pro aan iemand verkopen maar die zag op de site van JvB dat de garantie niet overdraagbaar baar was...en daarom van de koop afzag.
Ik stelde voor dat ik JvB zou gaan vragen of ze daarop misschien een uitzondering wilde gaan maken.
Ik stuurde van de week 2 emails met het verzoek om dit als eenmalige uitzondering te willen doen met een bevestiging...
Nou je raad het waarschijnlijk al totaal geen reaktie meer van JvB meer opgehad.
Dus deze verkoop liep hier jammer genoeg stuk op
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

ppeter

Quote from: papaleo on June 17, 2021, 20:09:23
Jan,de eigenaar van forumsponsor JvB

Zie banner hier op het forum...,helemaal naar onder scrollen en daar zie je de banner van deze waardeloze figuur/zaak  ::)
Ha ok (Oppostore.nl), zag de link niet meteen.
Was er anders al eens gaan kijken voor SVS... 🙈
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

PascalP

Quote from: ppeter on June 17, 2021, 20:19:26
Ha ok (Oppostore.nl), zag de link niet meteen.
Was er anders al eens gaan kijken voor SVS... 🙈

En ook zappitistore.nl
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

pameijer

Ik denk dat je de moderatoren van dit forum nu wel met een probleempje opzadelt  ;D . Het is een sponsor en die zal niet blij zijn met deze geluiden, en de mods zijn in het algemeen redelijk beschermend naar de sponsors. Maar ervaringen moeten gedeeld worden, meestal positieve hier en soms dus ook een negatieve. Ze zullen het er vast wel over gehad hebben. Wat mij betreft slaat de weegschaal uit naar het blijven benoemen van ervaringen van verkopers, sponsor of niet.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!