Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#3225
Ik heb Jim verder geen bericht gestuurd dit kreeg ik vanmorgen van hem op de vraag welke instellingen ik zou moeten invoeren...

Opaleo:

For the NX-7 I recommend the Pro CMS1 *and* CMS0 Colorspace be set to SDR2020 with HDR Flag = Off (so not SDH), and "Auto Convert" on. The light output from the NX-7 is not enough that I think you need a different light output for SDR than for HDR.

In CMS1 enable DTM and set the MaxLight to 500. There are both the default values.

Select the SDR Rec 2020 mode in the projector. Not sure what they call it.
.


En zo heb ik het nu reeds staan...


En hij denkt volgens mij dat ik in de USA woont want dit kwam er achter aan... :D

I recommend you contact Kris Deering to consult on the setup of the NX-7. You would have to get pricing from Kris, but I think it well worth the cost. Kris' email is deepdiveav@gmail.com.

Kris is one of the very best calibrators anywhere (which can help even if you do not have him calibrate), is an expert on the Radiance Pro, and owns a NX-9. He is going to be best able to help you get your NX-7 and your Radiance Pro setup optimally. Kris can even send you a config file for your Radiance Pro that is optimized for your screen aspect, size, and the NX-7 as best can be done remotely.

Thanks.

Jim Peterson
President
Lumagen, Inc.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Interessant Leo!
Dus hij zegt zelfde licht output voor zowel HDR als SDR content en dus HDR Flag Off  ^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Het is waarschijnlijk daarom dat ik nu zonder high lamp mode naar 4k kijk... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Hoi Leo zo te lezen bevestigd bovenstaande bericht wat ik al vermoedde ,dus zonder de HDR vlag draaien gewoon de JVC op sdr zetten en dan de filter aanzetten in je schone user  ;)

Zal vanavond nog even mijn bevindingen posten omtrent de Lumagen waar ik erg van onder indruk was .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

PascalP

Quote from: papaleo on May  7, 2021, 17:26:24
Het is waarschijnlijk daarom dat ik nu zonder high lamp mode naar 4k kijk... ;)

Ja als je inderdaad de iris ook nog in dezelfde positie hebt voor zowel SDR als HDR kun je mijn laatste 26 posts gewoon helemaal vergeten  :devil:
Mooi man, zo leer ik ook weer bij  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Ja ik heb voor beide de instellingen van de iris manual op -1  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: williams on May  7, 2021, 18:02:44
Hoi Leo zo te lezen bevestigd bovenstaande bericht wat ik al vermoedde ,dus zonder de HDR vlag draaien gewoon de JVC op sdr zetten en dan de filter aanzetten in je schone user  ;)

Zal vanavond nog even mijn bevindingen posten omtrent de Lumagen waar ik erg van onder indruk was .
:thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Als je de HDR flag in the video processor aanzet ('on') dan gaat de JVC zelf de tone mapping doen, en als je de tone mapping (3d lut) door de video processor laat doen moe de HDR flag op 'off' staan.
Athans zo is het met de Envy maar ik verwacht ook dat dat gewoon zo bij de Lumagen gaat.
Vandaar dat ik gisteren vroeg 'moet je de HDR Flag niet op off zetten' Leo.
Maar ik lees dat Jim dat al bevestigd heb... toch?

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Afgelopen Donderdagavond heb ik weer is een bezoekje gedaan bij casa Leo en zoals altijd wordt je daar hartelijk begroet en staat er altijd weer een lekker bakkie thee klaar voor me en een gebakje  ;D

Na even lekker bijgekletst te hebben over van alles en nog wat was het tijd om naar Leo zijn laatste aanwinst te gaan kijken en zoals een ieder wel weet die zijn topic volgt is dit dus de Lumagen .

Zoals Reza ook al had geschreven vielen er inderdaad gelijk 2 dingen op ,ten eerste hoeveel diepte er wel niet in het beeld zit ,ben wel wat gewend daar ikzelf met een htpc i.c.m.  madVR draai maar dit lijkt daar toch wel een stuk aan voorbij te gaan. .
Het gehele beeld zit dus door de scherpte zoveel diepte in dat je er bijna invalt dit is natuurlijk een combinatie van de N-7 met zijn contrast,lichtopbrengst.
De Lumagen heeft dus een erg goede upscaling met een sharping die dus totaal geen last heeft ringing wat je dus vaak ziet in de kleine details .
Ook heeft de Lumagen het Darbee algoritme aan board wat dus ook bijdraag aan bovenstaande diepte maar volgens mijn werkt dit alleen nog bij een 1080p bestand en nog niet bij 4K .

Over naar het 2e wat me opviel en dat was dus de tonemapping en ik zag gelijk dat dit niet goed stond de kleuren waren te overgesatureerd en vooral rood sprong er erg uit .
We hadden als eerste The Greatest Showman opgezet en dan de scène waar de zangeres te lang in de zon had gezeten . En inderdaad de gezichten waren dus te rood maar ook de rest van de film waren te kleuren te dik aangezet en ondanks dat dit er spectaculair uitziet waren zowel Leo als ik het eens dat de tonemapping van de JVC er meer natuurlijk uitzag .
Na wat meer films te hebben bekeken waren we toch wel tot de conclusie gekomen dat er ergens in de keten iets niet goed stond bij de Lumagen ( althans dat dachten we) .
Na alles te hebben bekeken in het menu van de Lumagen en wat gespeeld te hebben met verschillende settings werd het nu niet echt beter en de kleuren bleven te dik aanwezig .

Nadat we een stukje van Spartacus gingen kijken viel erg op dat bij de begin scène ( overture) wat alleen maar een zwart beeld geeft van een minuut of zo daar dit  het iets rood was .
Nu schat ik in dat dit zwarte beeld zo rond de 5 a 10 ire zit en er hier iets in de kalibratie niet goed zo staan .
Onze zoektocht naar de overgesatureerde kleuren ging dus verder en we gingen dus nu kijken in de kalibratie van de JVC en inderdaad in het menu waar je dus de kleuren kunt instellen stond rood iets te veel geboost op de lage kant .
Nadat we over waren geschakeld op een lege user ( zonder kalibratie ) zag het beeld er weer uit zoals het moest zijn en de zangeres was weer natuurlijk van kleur in the greatest showman .

Hierna hebben we diversen stukken film gekeken en ik heb echt genoten van al de mooie plaatjes die de Lumagen  op het scherm toverde .
Voor mensen die hun beeld naar een hoger niveau willen tillen en dit kunnen betalen dan kan ik de Lumagen van harte aanraden .

Leo bj deze nog gefeliciteerd met je geweldige upgrade
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Dankje wel William...het was weer een leuke en leerzame avond èn we hebben niet alleen over de hobby zitten keuvelen voor je het weet is het laat en jij moest ook nog s'ochtends voor 05:00 je mandje uit....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Wow. Die foto's maken indruk zeg van het vergelijk. Lijken wel twee verschillende projectoren soms vóór zover dat vanaf een iPhone schermpje te beoordelen is.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

Het 'Wow' effect heb ik ook nog steeds... ;)
Het is waar dat een foto moeilijk te beoordelen is,vaak kan je wanneer je iets duidelijk wil maken/laten zien dit moeilijker vanaf een foto aantonen maar als het dan al van foto zichtbaar is begrijp je dat de 'Wow' in real-life veranderd in een 'Wauw!'  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Mooi om te zien dat het eindresultaat steeds beter en beter wordt Leo! :pompom:

Een 'kleurentest' die ik me ondertussen heb aangeleerd (als sanity-check) is het projecteren van verschillende full-field grijstinten en een testpatroon met verschillende wit intensiteiten.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Quote from: Jean Sibelius on May  8, 2021, 11:39:21
Mooi om te zien dat het eindresultaat steeds beter en beter wordt Leo! :pompom:

Een 'kleurentest' die ik me ondertussen heb aangeleerd (als sanity-check) is het projecteren van verschillende full-field grijstinten en een testpatroon met verschillende wit intensiteiten.


Groeten, Jan

Goeie tip  :thumbs-up:

Ja,Jan dat is het leuke van het aanschaffen van iets waar je op voorhand eigenlijk al bevooroordeeld was dan hoop je dat 'jij' het ook zal zien/horen en als je daarna dan nog stapjes kan maken is dat helemaal gaaf.

Ik heb inmiddels ook de bestelling uitstaan voor de 'Advanced LUT Auto-Calibration for the Lumagen' van ChromaPure ben benieuwd wat dit gaat doen...  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Kan je dan de 3d lut cali doen op de 5000 punten Leo?
Of moet er dan een prof calibrateur komen of je projector meenemen voor een paar dagen?
Gaaf dat je er zo mee bezig bent, thumbs up
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#3240
Quote from: buckler on May  8, 2021, 14:28:23
Kan je dan de 3d lut cali doen op de 5000 punten Leo?
Of moet er dan een prof calibrateur komen of je projector meenemen voor een paar dagen?
Gaaf dat je er zo mee bezig bent, thumbs up
Yep,4913 om precies te zijn  ;)

Volgens ChromaPure is het 'poepen zonder drukken' met een druk op de knop gaat de auto-calibratie van start en tijdens genot van een bakkie koffie doet de software de rest...het schijnt zelfs zo te zijn dat deze auto calibratie een significante beter en sneller resultaat zal geven dan wanneer een professionele calbrateur dit zou doen...Ja dat zijn uitspraken  ;)

Ik zal mij wbt dit nieuwe hoofdstuk eerst eens goed gaan inlezen want volgens de info van Lumagen is het wel iets meer dan 'poepen zonder drukken'  :D
En dat ik eerst eens begint met een 124, of een 728 punts calibratie...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb inmiddels ook de HDMI schakeling er tussen uit gehaald..scheelt ook weer een schakeling in de toch al,gevoelige video-keten  8)
Deze schakeling gebruikte ik om te testen/kunnen zien of dat de Lumagen werkelijk een beter/mooier beeld zou neerzetten...hiermee kon je simpel bewijzen of dat het beeld nu daadwerkelijk beter zou worden met deze videoprocessor...
En ik kon het 'bewijs' dan ook gelijk laten zien aan de 2 'kritische' forum-genoten die hier onlangs zijn langs geweest. ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on May  8, 2021, 14:40:00
Yep,4913 om precies te zijn  ;)

Volgens ChromaPure is het 'poepen zonder drukken' met een druk op de knop gaat de auto-calibratie van start en tijdens genot van een bakkie koffie doet de software de rest...het schijnt zelfs zo te zijn dat deze auto calibratie een significante beter en sneller resultaat zal geven dan wanneer een professionele calbrateur dit zou doen...Ja dat zijn uitspraken  ;)

Ik zal mij wbt dit nieuwe hoofdstuk eerst eens goed gaan inlezen want volgens de info van Lumagen is het wel iets meer dan 'poepen zonder drukken'  :D
En dat ik eerst eens begint met een 124, of een 728 punts calibratie...

Hahaha, poepen zonder drukken? kan ook wel eens niet wenselijk zijn als je ver van huis bent en per ongeluk een windje laat... haha lol
Maar klinkt goed Leo, ik weet dat werner met die van mij dagen bezig is geweest om alles eruit te halen qua calibratie en algoritem keuzes an afstellingen al is die volgens mij ook auto cali op de 5000 punten hoor.
Je bent er maar druk mee Leo.
ik vind het allemaal erg leuk om te lezen en zeker hoe je er helemaal op 'in' gaat.
Heb je trouwens Viktor zijn foto's al gezien van de Lumagen met de Sony 380 projector bij cinemike in duitsland? Zwaaaaar indrukwekkend  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#3243
Quote from: buckler on May  8, 2021, 16:42:46
Hahaha, poepen zonder drukken? kan ook wel eens niet wenselijk zijn als je ver van huis bent en per ongeluk een windje laat... haha lol
Maar klinkt goed Leo, ik weet dat werner met die van mij dagen bezig is geweest om alles eruit te halen qua calibratie en algoritem keuzes an afstellingen al is die volgens mij ook auto cali op de 5000 punten hoor.
Je bent er maar druk mee Leo.
ik vind het allemaal erg leuk om te lezen en zeker hoe je er helemaal op 'in' gaat.
:popcorn:

Het blijft een leuke en interessante hobby waar we zeker maar druk mee zijn. ;)

Quote from: buckler on May  8, 2021, 16:42:46
Heb je trouwens Viktor zijn foto's al gezien van de Lumagen met de Sony 380 projector bij cinemike in duitsland? Zwaaaaar indrukwekkend  :popcorn:
Ja, heb ik gezien...
Wat was daar dan zo indrukwekkend aan?






Edit
Ik ga dit soort dingen weer als normaal beschouwen  :tounge:

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: papaleo on May  8, 2021, 16:51:04
Wat was daar dan zo indrukwekkend aan?






Edit
:tounge:

Ik vond de prijs sowieso zeer indrukwekkend  :wacko:
Dan moet die doge wel richting de 1000€ gaan  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Jean Sibelius

Quote from: papaleo on May  8, 2021, 14:40:00
Yep,4913 om precies te zijn  ;)

Volgens ChromaPure is het 'poepen zonder drukken' met een druk op de knop gaat de auto-calibratie van start en tijdens genot van een bakkie koffie doet de software de rest...het schijnt zelfs zo te zijn dat deze auto calibratie een significante beter en sneller resultaat zal geven dan wanneer een professionele calbrateur dit zou doen...Ja dat zijn uitspraken  ;)

Ik zal mij wbt dit nieuwe hoofdstuk eerst eens goed gaan inlezen want volgens de info van Lumagen is het wel iets meer dan 'poepen zonder drukken'  :D
En dat ik eerst eens begint met een 124, of een 728 punts calibratie...

Ik drink hier ook wel een bakkie koffie mee Leo (op afstand) :coffee:. Als je het ChromaPure rapport zou willen delen met daarin de situatie nu en de situatie na de automatische, dan zou dat helemaal top zijn... Echt heel benieuwd! :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

#3246
Nou poging twee dan Leo...
Bij deze de link waar je om vroeg per pb

https://homeatthemovies.be/collections/ventilatie/products/ac-inifinity-aircom-s10-front-exhaust
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: buckler on May  9, 2021, 11:37:43
Nou poging twee dan Leo...
Bij deze de link waar je om vroeg per pb

https://homeatthemovies.be/collections/ventilatie/products/ac-inifinity-aircom-s10-front-exhaust


Morgenmiddag ff op en neer naar onze zuiderburen 'Werner' om (denk ik) 2x de T8 op te halen...alvorens ik ze koop wil ik ze eerst in levende lijven beluisteren in hoeverre deze 'veel' geluid produceren gelukkig is de T8 is kwa toeren variabel in te stellen via SMART mode...
De T8 zou 24db aan geluid produceren er staat alleen niet bij of dat dit in de hoogste stand is of op standje idle is.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on May 14, 2021, 18:31:47

Morgenmiddag ff op en neer naar onze zuiderburen 'Werner' om (denk ik) 2x de T8 op te halen...alvorens ik ze koop wil ik ze eerst in levende lijven beluisteren in hoeverre deze 'veel' geluid produceren gelukkig is de T8 is kwa toeren variabel in te stellen via SMART mode...
De T8 zou 24db aan geluid produceren er staat alleen niet bij of dat dit in de hoogste stand is of op standje idle is.
Dan ben ik heel benieuwd Leo!

PascalP

Quote from: papaleo on May 14, 2021, 18:31:47

Morgenmiddag ff op en neer naar onze zuiderburen 'Werner' om (denk ik) 2x de T8 op te halen...alvorens ik ze koop wil ik ze eerst in levende lijven beluisteren in hoeverre deze 'veel' geluid produceren gelukkig is de T8 is kwa toeren variabel in te stellen via SMART mode...
De T8 zou 24db aan geluid produceren er staat alleen niet bij of dat dit in de hoogste stand is of op standje idle is.

Waar ik met dit soort units een beetje terughoudend in ben is hoeveel vervuiling brengen ze op je stroomnet? Heb je een mooie dedicated groep, lineaire voedingen etc. en dan zet je dit erbij met (waarschijnlijk) een schakelende voeding en een fan die continue ligt te pendelen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono