Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Wat doen die ground lifters dan en hoe doen ze dat? Ben wel nieuwsgierig maar te gammel nu voor een zelfstandige Google actie...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Tja iedereen doet maar wat.
Dit bv slaat nergens op:
Quote
The switch disconnects pin 1 on the XLR jack, which is connected to the braid or foil shield in the cable and acts as the ground point of the circuit.
De Neutrik connector heeft een eigen shield pin, pin 1 is voor de audiomassa die ga je toch niet aan devshield leggen? De shield ligt aan het chassis, niet aan de audiomassa.
Op deze manier werken krijg je een zware machine die veel storing produceert nooit goed werkend en een audioinstallatie krijg je brom  :D

papaleo

Kreeg zojuist deze 4k uhd IMAX ENHANCED disc binnen ben wel nieuwschierig wat  IMAX ENHANCED nu werkelijk voorstelt...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1630
Deze info heb ik nog niet eerder gezien op mijn Marantz...,maw het doet inderdaad wat.  :pompom:


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


Kjelt

Quote from: papaleo on December 14, 2018, 16:57:30
Deze info heb ik nog niet eerder gezien op mijn Marantz...,maw het doet inderdaad wat.  :pompom:
Zolang je geen melding krijgt dat ie 60+ plafond kanalen mist  ;D
Ben benieuwd , laat aub weten of je iets van verschil hoort.

papaleo

#1633
Quote from: Kjelt on December 14, 2018, 18:20:34
Zolang je geen melding krijgt dat ie 60+ plafond kanalen mist  ;D
Ben benieuwd , laat aub weten of je iets van verschil hoort.

Ik denk niet dat je met deze disc kan beoordelen ,of kan horen of dat de IMAX DTS-x track iets toevoegd/weglaat...het is een docu waar er weinig tot geen special effects op het audio spoor zijn te vinden het meest wat je hoort zijn de vocale stemmen uit de center met op de achtergrond,muziek en de geluiden uit het Space station ISS welke dan wel weer als een mooie bubbel om je heen zweven.
Ik moet zeggen,ik kijk eigenlijk bijna nooit naar dit soort docu materiaal maar wauw,WAUW... de beelden die zijn geschoten van uit de Space station zijn echt spectaculaire mooi van beeld  8)
Eigenlijk zou je deze disc met de zwartwaardes van of een plasma of van een Oled moeten gaan bekijken daar zouden het inkt zwarte heelal met al die biljoenen fonkelende sterren nog meer tot zijn recht komen...maar aangezien een plasma en/of oled op dit moment 'te klein' zijn om het geheel spectaculair in beeld te brengen was het zeker geen straf om dit met mijn projector te kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pvd_66

Mooie aankoop de 8805  :clapping:
Ik heb het nog niet kunnen ontdekken (of erover heen gelezen)
Ik ben benieuwd hoe je de 8805 tov de 8802 vind
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

papaleo

Quote from: pvd_66 on December 17, 2018, 21:37:43
Mooie aankoop de 8805  :clapping:
Ik heb het nog niet kunnen ontdekken (of erover heen gelezen)
Ik ben benieuwd hoe je de 8805 tov de 8802 vind

Hahaa..,nee je heb er niet overheen gelezen.
Als je bedoel of er verschil zit in geluid verbeteringen van de 8802 tov de 8805 dan zou je normaal gezien denken van niet,omdat ze kwa audio/hardware (geloof ik) identiek zijn, maar omdat de 8805 nu de mogelijkheid heeft om met de (ADSY) app te kunnen tweaken 'zou' je nu het geluidsbeeld meer naar je eigen hand kunnen zetten....,ik ben daar pas/voorzichtig mee begonnen en heb daar al wat kleine positieve verbetering uit kunnen halen.
En het feit dat de 8805 nu HEOS multi room, Amazon Alexa voice command support, eARC en IMAX Enhanced mogelijkheden heeft zijn dit meer de fysieke verschillen tov de 8802.
De ingebouwde Heos-module gebruik ik voor het aansturen van mijn Heos tuin/terras speakers.
Amazon Alexa gebruik ik nog niet masr ga ik tzt wel gebruiken.
eARC is voor mij tot nu toe een nutteloze toevoeging.
En wbt IMAX Enhanced deze moet zich nog bewijzen...,er is nagenoeg nog niets van op de markt..,ik heb toevallig wel het eerste exemplaar 4k/bluray schijfje binnen met daarop deze imax toevoeging maar ik kan hierop nu niet iets vinden wat ik als toegevoegde waarde kan opnoemen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: papaleo on December 15, 2018, 11:11:36
Ik denk niet dat je met deze disc kan beoordelen ,of kan horen of dat de IMAX DTS-x track iets toevoegd/weglaat...het is een docu waar er weinig tot geen special effects op het audio spoor zijn te vinden het meest wat je hoort zijn de vocale stemmen uit de center met op de achtergrond,muziek en de geluiden uit het Space station ISS welke dan wel weer als een mooie bubbel om je heen zweven.
Ik moet zeggen,ik kijk eigenlijk bijna nooit naar dit soort docu materiaal maar wauw,WAUW... de beelden die zijn geschoten van uit de Space station zijn echt spectaculaire mooi van beeld  8)
Eigenlijk zou je deze disc met de zwartwaardes van of een plasma of van een Oled moeten gaan bekijken daar zouden het inkt zwarte heelal met al die biljoenen fonkelende sterren nog meer tot zijn recht komen...maar aangezien een plasma en/of oled op dit moment 'te klein' zijn om het geheel spectaculair in beeld te brengen was het zeker geen straf om dit met mijn projector te kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
De foto's zien er in elk geval mooi zwart uit!

pvd_66

Quote from: papaleo on December 17, 2018, 22:30:50
Hahaa..,nee je heb er niet overheen gelezen.
Als je bedoel of er verschil zit in geluid verbeteringen van de 8802 tov de 8805 dan zou je normaal gezien denken van niet,omdat ze kwa audio/hardware (geloof ik) identiek zijn, maar omdat de 8805 nu de mogelijkheid heeft om met de (ADSY) app te kunnen tweaken 'zou' je nu het geluidsbeeld meer naar je eigen hand kunnen zetten....,ik ben daar pas/voorzichtig mee begonnen en heb daar al wat kleine positieve verbetering uit kunnen halen.
En het feit dat de 8805 nu HEOS multi room, Amazon Alexa voice command support, eARC en IMAX Enhanced mogelijkheden heeft zijn dit meer de fysieke verschillen tov de 8802.
De ingebouwde Heos-module gebruik ik voor het aansturen van mijn Heos tuin/terras speakers.
Amazon Alexa gebruik ik nog niet masr ga ik tzt wel gebruiken.
eARC is voor mij tot nu toe een nutteloze toevoeging.
En wbt IMAX Enhanced deze moet zich nog bewijzen...,er is nagenoeg nog niets van op de markt..,ik heb toevallig wel het eerste exemplaar 4k/bluray schijfje binnen met daarop deze imax toevoeging maar ik kan hierop nu niet iets vinden wat ik als toegevoegde waarde kan opnoemen.

Dank voor je antwoord, van heos maak ik geen gebruik. eArc ga ik met je mee, als je alles direct vanuit je uhd-speler afspeelt heeft de tv geen zin meer volgens mij ...
De IMAX Enchanced hoor ik graag van je tzt. Voorlopig nog tevreden met mn 8802.
Tenzij je nog iets in de muziekweergave heb kunnen ontdekken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

papaleo

Na dik 10 jaar trouwe dienst van mijn Netgear WNDR3700 was het tijd voor een nieuwe router...
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170828.msg3204430#msg3204430

Na veel gehannes met deze (nieuwe) Netgear Nighthawk X6s R8000P...is deze weer retour gegaan en geruild voor de TP-Link Archer C5400X.
De installatie verliep soepeltjes met de overzichtelijke UI welke ook nog in het Nederlands was.
Stabiel en super snelle wifi vergeleken met mijn oude netgear 3700.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

It came from outer space,
Zo ziet ie er tenminste uit  :D

papaleo

Quote from: papaleo on December 14, 2018, 16:30:18
Kreeg zojuist deze 4k uhd IMAX ENHANCED disc binnen ben wel nieuwschierig wat  IMAX ENHANCED nu werkelijk voorstelt...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Quote from: papaleo on December 15, 2018, 11:11:36
Ik denk niet dat je met deze disc kan beoordelen ,of kan horen of dat de IMAX DTS-x track iets toevoegd/weglaat...het is een docu waar er weinig tot geen special effects op het audio spoor zijn te vinden het meest wat je hoort zijn de vocale stemmen uit de center met op de achtergrond,muziek en de geluiden uit het Space station ISS welke dan wel weer als een mooie bubbel om je heen zweven.
Ik moet zeggen,ik kijk eigenlijk bijna nooit naar dit soort docu materiaal maar wauw,WAUW... de beelden die zijn geschoten van uit de Space station zijn echt spectaculaire mooi van beeld  8)
Eigenlijk zou je deze disc met de zwartwaardes van of een plasma of van een Oled moeten gaan bekijken daar zouden het inkt zwarte heelal met al die biljoenen fonkelende sterren nog meer tot zijn recht komen...maar aangezien een plasma en/of oled op dit moment 'te klein' zijn om het geheel spectaculair in beeld te brengen was het zeker geen straf om dit met mijn projector te kijken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Hier de review van SpareChange...
https://youtu.be/fKENwwyc0rY

Ook hij vond het geluid 'mmwaw' maar de beeld kwaliteit prachtig op deze Imax enhanced disc.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Kjelt on January 27, 2019, 16:28:11
It came from outer space,
Zo ziet ie er tenminste uit  :D

Hahaaha...,ja en deze heeft dan ook gelijk een drone functie  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: papaleo on January 27, 2019, 14:13:05
Na dik 10 jaar trouwe dienst van mijn Netgear WNDR3700 was het tijd voor een nieuwe router...
Ik heb ook zo'm wndr netgear van 10 jaar  :)  En heb deze ook net vervangen afgelopen maand. Die netgear was wel superstabiel altijd. Nu heb ik een Asus Lyra Trio mesh (3 nodes). Werkt ook prima.
Wat was er mis met de netgear die je teruggestuurd hebt?

papaleo

#1644
Quote from: riwi on January 27, 2019, 21:39:01
Ik heb ook zo'm wndr netgear van 10 jaar  :)  En heb deze ook net vervangen afgelopen maand. Die netgear was wel superstabiel altijd. Nu heb ik een Asus Lyra Trio mesh (3 nodes). Werkt ook prima.
Wat was er mis met de netgear die je teruggestuurd hebt?

Tja wat niet...

En ik wilde persee weer een Netgear omdat die oude wndr bij mij ook 10 jaren lang stabiel zijn werk had gedaan.

Dus kocht ik wedero een Netgear...,en Nee deze router was beslist geen plug&play...
Elke keer als ik dacht 'Pfff,zo nu draaid het' flikkerde de nieuwe Netgear router òf mijn nieuwe extra Synology ds218+ er uit >>en niet meer benader baar ,òf er was geen verbinding meer met mijn Dreambox dan bleef het tv-beeld om de minuut of wat ,stil staan(freeze) en zo kan ik nog wel ff doorgaan....
Maar ook het wifi signaal was niet stabiel...wanneer ik mijn iPad Pro/iphone op het 24ghz/5GHz band of via smart connect aanmeldde dan na verloop van tijd (5 a 10 min) stopt het wifi signaal met zenden  :ohmy: en dan zocht mijn ipad/iphone naar een wllekeurig ander wifi signaal van bv mijn Ziggo connectbox omdat het complete wifi-signaal van de Netgear x6s geen wifi meer uitzond.

Was dik 10 dagen aan het stoeien geweest en vond het nu welletjes...5 dagen geleden ging die retour!

Deze TP-Link was appeltje eitje...installeren,configureren en draaie als een zonnetje met een sterk en snel wifi signaal en een stabiel/snel internet verbinding.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: papaleo on January 27, 2019, 22:25:05
Deze TP-Link was appeltje eitje...installeren,configureren en draaie als een zonnetje met een sterk en snel wifi signaal en een stabiel/snel internet verbinding.
Tja da's wel zo fijn inderdaad  :ph34r:

papaleo

Verleden week zijn er in huize/ht Papaleo 9x electr. Luxaflex Duette-blinds bij ons voor de ramen geïnstalleerd,het zijn de verduister uitvoeringen die tevens door de honingraad met daar in folie, èn geluid èn warmte/koude isolerend zijn....meerdere vliegen in een klap dus.
Ze zijn via een scene remote en handige app te bedienen met diverse scenes En als klap op de vuurpijl/gimmick zijn ze nu ook met Alexa via spraakbediening aan te sturen  8).Zie het korte filmpje...
Het moet nog allemaal beter uitgewerkt zodat wanneer het Alexa commando "Movie-time" gegeven word ook mijn filmdoek,centerspeaker,projectorlift+projector,versterking,enz ingeschakeld word...

https://youtu.be/5xTrp3KDZb4
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Mooi hoor, wel grappig dat je de morgenstemming draait waarbij de zon opkomt  terwijl het licht bij jou juist uitgaat  :D