Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Quote from: papaleo on November 30, 2018, 19:16:23
En wat denk je...de 8805 is al binnen,dus ik ga proberen om deze morgen op te gaan halen
Mooi! :) Veel plezier ermee.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

H&C Hifi


papaleo

Thx [emoji106][emoji2532]
Thuis is die al [emoji122][emoji2532]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jvanhambelgium

Quote from: papaleo on November 30, 2018, 19:12:45
Dank jongens...ik denk ook dat ik hier geen buil mee zaal vallen.
Ik ben reuze nieuwsgierig of de adsy app de boel hier beter kan gaan corrigeren en dan met name mijn center geluid.
En als ik het niet voor elkaar krijg dan 'moet' Morca het maar eens gaan proberen...,lijkt me toch wel een uitdaging,tòch? ::)

Ik zie niet in waarom dit met wat nieuwe hardware plots de wereld van verschil gaat maken mbt tot je issues met de center.
Het is dezelfde Audyssey MultEQ XT32 die ook al in de 8802 zit/zat, met dat verschil zelfs dat de 8802 wel "Pro" capable was en de 8805 niet (meer) waarmee je oa toch een stuk een betere microfoon gebruikt.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Zit wat in, maar wel na elke aanpassing of wens de pro...fessional met de meetset er weer bijhalen om de boel in te regelen (toch?).Of zelf een setje en certificaat bemachtigen, als dat nog lukt nu pro niet meer bestaat.

Draait ie al?  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

De center doet iets waar ADSY idd kennelijk geen raad me weet.
Het ligt voor de hand om eerst eens te meten en weten waar het misgaat/-matcht.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Is het audyssey? Heb niet terug kunnen vinden hoe het zonder audyssey klinkt of als phantom center, maar kan er overheen gelezen hebben.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Cobraatje

Begrijpen doe ik je verandering niet, maar ik wens je er veel plezier mee :)

H&C Hifi

Hij kan nu wel gebruikmaken van de audyssey app.. kan hij zn center wel verder tweaken.

evilniek

Quote from: HcHifi.nl on December  1, 2018, 18:15:06
Hij kan nu wel gebruikmaken van de audyssey app.. kan hij zn center wel verder tweaken.

Ja, ik heb het gevoel dat deze switch weinig teweeg gaat brengen wat betreft de centerspeaker, nee, ik snap m niet.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

vik

@ Leo: had jij dat schelle geluid wat je omschrijft in het verleden ook met je Parasound versterkers?

Het zou namelijk ook een mogelijkheid kunnen zijn dat je versterker de center niet echt kan waarderen. Dit soort kaliber center speakers hebben vaak een heel complex filter weet ik uit ervaring. Mijn Elac CC 601 center idem dito.  Ook mijn Aurum Base Maxime.

Je hebt ook een vrij lange kamer en een center die niet ideaal staat. Om  75 db te halen bij het inregelen op de luisterplek vraagt best behoorlijk wat van je versterker. Compressie of schel geluid zou mogelijk ook een oorzaak kunnen zijn.

Hoe ver staan jouw fronts en center verwijderd van de luisterplek? En hoeveel db moet jij bij regelen voor zowel fronts als center?

Ik ben even op zoek geweest naar een meting van jouw center maar kan die niet snel vinden. Wel zie ik dat ze bij de opvolger (link kan ik even niet meer vinden) de PLC 150 II onder ander hebben gewerkt aan een beter filter.

Even voor de duidelijkheid: ik sluit plaatsing of akoestiek door deze bijdrage zeker niet uit. Ik denk puur even mee  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: jvanhambelgium on December  1, 2018, 14:56:13
Ik zie niet in waarom dit met wat nieuwe hardware plots de wereld van verschil gaat maken mbt tot je issues met de center.
Het is dezelfde Audyssey MultEQ XT32 die ook al in de 8802 zit/zat, met dat verschil zelfs dat de 8802 wel "Pro" capable was en de 8805 niet (meer) waarmee je oa toch een stuk een betere microfoon gebruikt.

Dat zal denk ik ook niet het het geval zijn...

Maar laat ik voorop stellen dat ik ,buiten dat wat mijn center doet in mijn keten...,heel tevreden was met mijn av 8802.
Maar ik vervang mijn processoren gewoon om de 2 a 4 jaar en deze was nu aan de beurt.
En ik had nu de mogelijkheid om deze te gaan vervangen door eentje die een paar stapjes hoger van nivo was...maar daar is door de 'de vrouw' voorlopig een stokje voor gestoken...
Dus daarom nu deze keuze,en ik weet ook dat ik dan wellicht beter voor een Arcam had kunnen gaan maar de reden daarvoor heb ik al eerder toegelicht.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: RalphH on December  1, 2018, 16:51:34
Is het audyssey? Heb niet terug kunnen vinden hoe het zonder audyssey klinkt of als phantom center, maar kan er overheen gelezen hebben.

Ik draaide de laatste tijd zonder adsy had alles handmatig afgesteld,maar dat veranderde niet de center,ik vond dat dan de surround bubbel mooier was.
Met de center uitgeschakeld en deze door de fronts te laten over nemen (phantom) dan had ik niet dat fenomeen met het af en toe 'schreeuwerige' geluid uit de center, maar zonder center een film kijken dat vind ik geen optie/oplossing.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik kwam gisteren, bij toeval achter HET fenomeen wat (waarschijnlijk) verklaart waarom mijn center soms uit de toom valt...

Ik kwam er bij toeval achter bij het voor het eerst instellen van de nieuwe 8805 in je/de speakersetup...
Ik merkte namelijk op dat het geluid uit de center de ene keer iets/wat harder was dan de andere keer...dus dat wanneer ik de center voed met dat monotome geluid van de Marantz waarbij je de speakersetup instel, dat het geluid zo nu en dan uit zich zelf van volume veranderde uit mijn center...dus de ene keer op een normaal volume(zo als afgesteld) en daarna ging het volume uit zich zelf een paar db harder.  :crazy:
Ik dacht wtf...wat is dit nu weer... ???
Mààr er over na denkend is dit nu precies wat ik zo nu en dan beleef als ik een film bekijk op volle oorlog sterkte,dan gaat de center zo nu en dan 'sterk' overheersen.

Ik wist toen nog niet waardoor dit kwam,dacht in eerste instantie dat de nieuwe 8805 defect was...maar doordenkend dacht ik misschien was dit ook wel bij mijn 'oude' 8802?!
Had gister toch nog ff een film opgezet met veel monologen èn op 'oorlog sterkte,hoog volume' en ook nu wederom kwam zo nu en dan de center overheersend over op mijn trommelvliezen...
Dus ben ik wederom opnieuw de speakersetup over gaan doen maar wat denk je nu niets aan de hand...de center bleef nu de hele tijd netjes op gelijke volume...
Maaaarrrr toen ik achter de processor de v/d Hul XLR kabel vast pakkte en deze ietsje naar boven trok ging het volume van de center uit zich zelf omhoog,liet ik de kabel los dan ging de volume weer naar beneden... :blink:
Dus YES,YES!! Ik dacht heb het gevonden... :pompom:
Het konden twee dingen zijn,òf de kabel is stuk òf de ingang van de processor een van de twee.
Ik heb nog zo'n xlr liggen,dus Kabel er tussen uit en een nieuwe er in geprikt...onder tussen was het 02:00uur geworden,mijnvrouw lag al geruime tijd op een oor dus kon ik het niet op hoog volume uitproberen...maar nu kon ik aan de kabel trekken wat ik wilde maar het volume bleef het zelfde  :worship:
Zit te popelen om het te gaan uitproberen in een duur test,maar ook vandaag kan ik kom ik daar niet aan toe... :-\

Maar zo als het er nu uit ziet is het (waarschijnlijk) 'gewoon'  een xlr kabel waar een los contact in zit oid welke zo nu en dan opspeelde.
De komende dagen (na zondag) heb ik wat meer tijd om het een en ander te gaan uittesten...

Dus als het goed is kan ik dit verhaal: :threadclosed: 'fingers crossed' word het toch een leuke :xmas:

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Even de connector demonteren en naar de solderingen kijken.

papaleo

Quote from: Kjelt on December  2, 2018, 11:54:15
Even de connector demonteren en naar de solderingen kijken.

Ja ga ik tzt zeker 'onderzoeken' doen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo


buckler

#1517
Klasse Leo... goede 'vondst', en jij maar zeggen dat je geen 'expert' ben... :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: Teejoo on December  2, 2018, 12:08:22
Goed nieuws!

Ja,zeker.

Zojuist met Vik aan het whatsappen en hij maakte gister een soortgelijke klacht mee met een AQ xlr kabel bij een klant,die dacht dat zijn nieuw gekochte speakers defect waren...
Dus het komt wel eens meer voor dat een kabel connectie problemen geeft... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


papaleo

Quote from: morca on December  2, 2018, 12:55:57
Leoooo  :thumbs-up:
Top man stom dat niemand daar eerder aan dacht
Ja, het ziet er echt naar uit dat dit de boosdoener is 'geweest' oooh,het kan soms zo simpel zijn...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Staaled

Je hebt gewoon vreemde problemen. :D
Eerst die malle brom ,nu dit.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jean Sibelius

Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt. Kun je je weer focusssen op de leuke aspecten van de hobby  :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RalphH

Oplossenderwijs zeer goed bezig :thumbs-up:
Nu weer genieten!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

papaleo

#1524
Quote from: Staaled on December  2, 2018, 13:40:00
Je hebt gewoon vreemde problemen. :D
Eerst die malle brom ,nu dit.

Hahaaha...
Als ik uit mezelf mag spreken...'je kan zeggen wat je wil' maar het geef vaak meer voldoening om problemen uit de weg te nemen dan gelijk dè perfecte set in huis te hebben daarom is het ook een hobby en geen professionele bezigheid  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels