Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#1150
En als 'kers' op de nog verwezenlijken taart...[emoji512]

Een Oppo UDP-205 [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Quote from: papaleo on September  1, 2018, 14:21:46
Ik heb al wat speakers op het oog...,namelijk de

-Monitor Audio Platinum PLIC(separate backbox) €1300,- p/stuk exclusief de backbox!  :o

-Monitor Audio CT-380IDC(separate backbox)€430p/stuk excl backbox.

-Monitor Audio CP-CT380IDC(geïntegreerde backbox)€500,- p/stuk inclusief de backbox!

Laats genoemde heeft toch wel mijn voorkeur...,kwa prijs is deze acceptabel en een voordeel vind ik de backbox die aan de speaker vast zit gemonteerd,deze neemt bijna geen extra ruimte in waardoor ik deze beter zou kunnen plaatsen in/boven mijn plafond.
En zou de PLCI geen overkill,in mijn optiek, zijn want het gaat in een Dolby Atmos systeem tenslotte 'alleen' maar om de effecten weer te geven via/in de plafondspeakers...,tòch?
Komt ook nog bij dat de PLCI speakers welliswaar ontworpen zijn voor de Platinum reeks... maar dan wel de serie II modellen,dus is er al geen sprake meer van dezelfde drivers enz.
En ik heb de eerste serie van Platinum reeks hier thuis staan.

Wellicht zijn er meer smaken/merken die goed zouden kunnen samen gaan met mijn setup...,dat hoor ik dan graag.
Ik denk dat het veelal van jezelf zal afhangen, want zoals je aangeeft is de kans klein dat je tijdens een Atmos weergave veel verschil zou horen.
Echter moet jij er zeker van zijn, want als je achteraf begint te twijfelen en denken dat een andere keuze beter was geweest gaat het toch knagen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Staaled

Je zult denk ik meer aan 4 beter geplaatste speakers hebben dan speakers die lastiger doen.
EQ trekt al een hoop glad en ik ben maar een paar films tegengekomen die agressief gemixt zijn vwb de tops.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

papaleo

De keuze wbt de speakers ben ik alwel uit dat zullen cp-ct380idc gaan worden het mooie aan deze speker is dat de idc module waaraan de tweeter zit 18 graden +- verdraaid kunnen worden dus zal de plaatsing daar mee nog enigzins bijgesteld kunnen worden.

Aangezien mijn plafond niet zo hoog is zou ik eerst willen weten of dat geen problemen zouden opleveren...
Dus nu nog iemand vinden die en de knowhow daarvoor heeft ook wbt de plaatsing van dolby atmos en ze gelijk zou kunnen inbouwen.

Ik zat zelf aan Gé te denken maar die is geloof ik niet meer zo actief met zijn timmerbedrijf...of heb ik dat mis?
Wellicht is er hier op het forum nog wel iemand die dit zou kunnen uitvoeren...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Staaled

#1154
Quote from: papaleo on September  3, 2018, 12:38:11
De keuze wbt de speakers ben ik alwel uit dat zullen cp-ct380idc gaan worden het mooie aan deze speker is dat de idc module waaraan de tweeter zit 18 graden +- verdraaid kunnen worden dus zal de plaatsing daar mee nog enigzins bijgesteld kunnen worden.

Aangezien mijn plafond niet zo hoog is zou ik eerst willen weten of dat geen problemen zouden opleveren...
Dus nu nog iemand vinden die en de knowhow daarvoor heeft ook wbt de plaatsing van dolby atmos en ze gelijk zou kunnen inbouwen.

Ik zat zelf aan Gé te denken maar die is geloof ik niet meer zo actief met zijn timmerbedrijf...of heb ik dat mis?
Wellicht is er hier op het forum nog wel iemand die dit zou kunnen uitvoeren...?
Het is een coax. Moet zo kunnen. :)
Mooie speaker ook.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

skyfox

Quote from: papaleo on September  3, 2018, 12:38:11
Ik zat zelf aan Gé te denken maar die is geloof ik niet meer zo actief met zijn timmerbedrijf...of heb ik dat mis?
Wellicht is er hier op het forum nog wel iemand die dit zou kunnen uitvoeren...?

Mooi project! Hoop zelf ook op termijn weer Atmos thuis te realiseren. Ik vond het echt meerwaarde geven!

Gé is niet meer actief als zelfstandige. Hij werkt nu ergens in dienst, begreep ik.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Ik zou eens bij inmiddels forumsponsor Atmoz informeren!

papaleo

Quote from: Staaled on September  3, 2018, 14:02:37
Het is een coax. Moet zo kunnen. :)
Mooie speaker ook.

Wat is de betekenis van deze zin: 'Het is een coax?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: skyfox on September  3, 2018, 15:17:26
Mooi project! Hoop zelf ook op termijn weer Atmos thuis te realiseren. Ik vond het echt meerwaarde geven!

Gé is niet meer actief als zelfstandige. Hij werkt nu ergens in dienst, begreep ik.
Hoorde destijds wel dat hij meer tijd in fotografie stak...maar dat hij helemaal niet meer (voor zijn eigen) werkt als 'timmerman' ht-bouwer wist ik nog niet  :-\
Zou jammer zijn want wat zijn ogen zagen konden zijn handen realiseren.


Quote from: Teejoo on September  3, 2018, 16:23:52
Ik zou eens bij inmiddels forumsponsor Atmoz informeren!
Goeie tip! Thanks ;)
Ik denk uit het zelfde soort hout gesneden als Ge...,als je zo zijn projecten ziet ,en misschien is Atmoz nog meer perfectionist dan Ge  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Staaled bedoelt de coaxiale driver van de speaker. Coaxiaal biedt voordelen, mijn Cabasse Eole speakers zijn ook coaxiaal.

BTW heel veel plezier met je Oppo Leo!  :pompom:

Quote from: papaleo on September  3, 2018, 18:45:15
Wat is de betekenis van deze zin: 'Het is een coax?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Gé is niet meer actief heb ik vernomen van een forum lid waar ik ben geweest. Gé heeft ook zijn ruimte gebouwd.


Quote from: papaleo on September  3, 2018, 12:38:11
De keuze wbt de speakers ben ik alwel uit dat zullen cp-ct380idc gaan worden het mooie aan deze speker is dat de idc module waaraan de tweeter zit 18 graden +- verdraaid kunnen worden dus zal de plaatsing daar mee nog enigzins bijgesteld kunnen worden.

Aangezien mijn plafond niet zo hoog is zou ik eerst willen weten of dat geen problemen zouden opleveren...
Dus nu nog iemand vinden die en de knowhow daarvoor heeft ook wbt de plaatsing van dolby atmos en ze gelijk zou kunnen inbouwen.

Ik zat zelf aan Gé te denken maar die is geloof ik niet meer zo actief met zijn timmerbedrijf...of heb ik dat mis?
Wellicht is er hier op het forum nog wel iemand die dit zou kunnen uitvoeren...?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Stef

Home@themovies heeft onze home cine gebouwd (met installatie verlaagd plafond voor Atmos)....mss ook een optie. 
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Staaled

Quote from: papaleo on September  3, 2018, 18:45:15
Wat is de betekenis van deze zin: 'Het is een coax?
Hoog en laag komen vanuit hetzelfde punt tgv deze constructie ( tweeter in/op de midlaag unit)
Ook op korte afstanden als het goed is een coherente weergave. Denk maar aan vele coax caraudio speakers.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

papaleo

Quote from: Stef on September  3, 2018, 23:20:05
Home@themovies heeft onze home cine gebouwd (met installatie verlaagd plafond voor Atmos)....mss ook een optie.

Thx...
Maar ik ben op dit moment in druk overleg met Atmoz.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Na een week in onderhandeling te zijn geweest met 'Stephan" Atmoz ,en we uiteindelijk waren aangekomen om definitief een datum te gaan prikken...heeft Stephan het vanochtend afgeblazen.  :nopompom:
Hij heeft van zijn vaste opdrachtgever te horen gekregen dat hij daar werk van heeft gekregen welke hem tot het eind van het jaar aan vast legt...
Maar ook de afstand van 'Limburg >><< Zuid Holland' zag Stephan als een obstakel om deze opdracht niet door te laten gaan.

Jammer,maar het is niet anders dus ga ik maar weer opzoek naar iemand anders...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Dat is ook een flinke afstand, denk dat je beter iemand dichter in de buurt kunt vinden.

papaleo

Ja dat is het ook en dat realiseer ik mij ook terdege...,maar na een week verder te zijn is het wel een vervelend bericht.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

garmtz

Even over de plaatsing van de speakers: volgens de Dolby norm dienen de luidsprekers onder een hoek van 30-55 graden voor en achter de luisteraar worden opgehangen.

Als je plafond 2,25 m hoog is en je oren zitten op zo'n 90 cm van de grond, moeten de voorste speakers ten opzichte van de luisteraar zo ver naar voren worden geplaatst:


30 graden:

tan 30 graden = x / y

Met: x = afstand naar voren, y = afstand van oren tot plafond

Dus: 0,577 = x / 1,35 ---> x = 0,577 x 1,35 = 0,78 m

55 graden:

tan 55 graden = x / y

Met: x = afstand naar voren, y = afstand van oren tot plafond

Dus: 1,43 = x / 1,35 ---> x = 1,43 x 1,35 = 1,93 m


De ideale hoek is 45 graden, wat neerkomt op 1,35 m naar voren/achteren.

Wat betreft de onderlinge afstanden van de linker en rechter arrays van Atmos speakers: deze moet tussen de 0,5 - 0,7 x de afstand zijn tussen de surround speakers. Omdat dat in jouw situatie wat lastig is met de linker surround zo ver weg, mag je ook uitgaan van 30 graden, wat weer neerkomt op de eerdere berekende 0,78 cm (of bij correcte front plaatsing dus in lijn met de fronts, mits die t.o.v. de luisteraar onder een hoek van 60 graden staan, wat in jouw geval niet zo is).

Dus de Atmos speakers hangen gezien vanaf de luisteraar 1,56 m uit elkaar, liefst gecentreerd boven de luisteraar. In jouw afbeelding zijn de rechter Atmos speakers iets dichterbij dan de linker Atmos speakers, maar ik begreep dat dat niet anders kon.

Wellicht heb je hier iets aan?

papaleo

#1168
Oke Garmt, met dit help je mij en een evt nog aan te stellen 'timmerman' een heeeellll eind op weg  :worship:

Dank je wel  ;)

Mochten er nog meer forumleden vanplan zijn om dolby atmos te gaan nemen zullen ze hier ook van kunnen leren en gebruik van kunnen maken.  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

garmtz


papaleo

Toch nog Garmt extra bedanken  ;) want gisteren is Garmt nog even bij mij thuis geweest om mijn situatie te bekijken en zijn berekeningen uit te leggen (in jip en janneke taal) waar de DA speakers het beste geplaatst kunnen worden nog even toe te lichten...geef voor mij meer rust en zekerheid waar ik de 4 gaten in mijn plafond kan laten maken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Quote from: papaleo on September 12, 2018, 10:32:02
Toch nog Garmt extra bedanken  ;) want gisteren is Garmt nog even bij mij thuis geweest om mijn situatie te bekijken en zijn berekeningen uit te leggen (in jip en janneke taal) waar de DA speakers het beste geplaatst kunnen worden nog even toe te lichten...geef voor mij meer rust en zekerheid waar ik de 4 gaten in mijn plafond kan laten maken.

Dikke duim!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Atmoz

Quote from: Teejoo on September  3, 2018, 16:23:52
Ik zou eens bij inmiddels forumsponsor Atmoz informeren!

Theo, nogmaals hartelijk dank voor het "doorverwijzen" :)


Quote from: papaleo on September  5, 2018, 18:17:56
Thx...
Maar ik ben op dit moment in druk overleg met Atmoz.

Leo, nogmaals heel erg bedankt voor het vertrouwen wat je in me had. Erg leuk om te lezen dat je me zelfs met Gé vergelijkt :happy:


Quote from: papaleo on September 10, 2018, 09:06:33
Na een week in onderhandeling te zijn geweest met 'Stephan" Atmoz ,en we uiteindelijk waren aangekomen om definitief een datum te gaan prikken...heeft Stephan het vanochtend afgeblazen.  :nopompom:
Hij heeft van zijn vaste opdrachtgever te horen gekregen dat hij daar werk van heeft gekregen welke hem tot het eind van het jaar aan vast legt...
Maar ook de afstand van 'Limburg >><< Zuid Holland' zag Stephan als een obstakel om deze opdracht niet door te laten gaan.

Jammer,maar het is niet anders dus ga ik maar weer opzoek naar iemand anders...

Leo, ook via deze weg even nogmaals mijn welgemeende excuses! Het leek me -zoals je hopelijk wel door had- een heel leuk projectje om te doen.
Ik vond het dan ook ontzettend vervelend om dan "opeens" (na inderdaad een hele week appjes op/neer te hebben gestuurd) toch te moeten afzeggen. (en ik voel me er zoals ik al zei ook ontzettend schuldig over!)

Dat van die vaste opdrachtgever (in feite mijn "oude" werkgever) zit zo in elkaar: ik heb daar een clausule moeten tekenen waardoor ik dit project (software ontwikkelen) nog MOET doen.
(ik wist dat het eraan zat te komen, maar niet zó snel al....)

Daar heb jij niets aan, maar ik dacht ik helder het even op. Niet dat er gedacht wordt dat ik met Thuisbioscoop Limburg andere klusjes dichterbij wél zit te doen ofzo :angel: :D

Als laatste wil ik je nog heel veel succes wensen met het project. Het komt zo te zien helemaal in orde 8) Zeker na het bezoekje van Garmtz :worship:

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

#1173
Ik ben dit weekend met de berekende gegevens/maten aan de slag gegaan...wilde eens zien aan de hand van wat papierplakband waar uiteindelijk de Atmos speakers zouden moeten gaan komen.
Vanaf de luister/zweetspot 135cm naar voren en naar achter om zo de speakers onder de ideale hoek van 45 graden tov de luisterplek te creëeren.

Heb alleen de inceiling-speakers (v+a) geen 156cm uit elkaar geplaatst maar 190cm dit om de lijn van de vloerstaande frontspeakers meer in lijn te krijgen met de Atmos inceiling speakers...

Nu zou ik graag willen weten of ik hiermee niet de mist in ga,dit omdat ik afwijk van de  'ideale' gegevens die Garmt had berekend van 156cm uitelkaar...,of heb/had ik hier nog 'speling' om deze maat toe te passen?

Ps
Wiskunde (de stelling van pythagoras) was niet mijn sterkste vak.... :tounge:


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Aangezien er bij Monitor Audio nog 'n kleine voorraad voorhanden was....en ik een mooie korting kon bedingen kon ik dit niet laten lopen en heb ik 4x de CP-CT380idc besteld...en voila ze zijn binnen.

Wauw...wat een grote,zware solide units zijn dit zeg,gebouwd als een tank  :wow:


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels