Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

papaleo

#1126
Ik ga het gebruik van mijn Philips Pronto/Extender set (Nieuw en Gebruikt) beeindigen/verkopen...
Wat zou deze spiksplinternieuw/ongebruikte + gebruikte set nog waard kunnen zijn?

Heb deze onder het kopje waardebepaling neergezet...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166046.0
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1127
>Philips Pronto TSU9400<

Aangezien ik met mijn Pronto remote niet veel meer deed en deze het merendeel op de lader lag stof te happen heb ik uiteindelijk mijn Pronto's verkocht...ja,Pronto's ik had er namelijk twee, eentje had in gebruik en had er destijds eentje voor 'reserve' aangeschaft welke nooit nodig is geweest dus deze zat nog netjes in de doos.
Beide TSU's zijn nu verkocht aan forumlid 'Teejo' hij gebruik en configureer/programmeer er nog steeds mee....

Nu ga ik de Neeo gebruiken maar deze remote is bij lange na niet zo veelzijdig als een Pronto is.
Maar goed moet wel zeggen dat het programmeren van een Pronto een crime is en blijft,zeker als je er niet wekelijks/maandelijks mee bezig blijft...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1128
>Zappiti One 4K/HDR<

Ook deze is vandaag van eigenaar veranderd (forumlid:dvd-fan), niet dat ik niet tevreden met deze mediaplayer was,maar heb een maandje terug de Apple TV(5.0) 4K/HDR aangeschaft en deze icm Infuse is wat mij betreft een winnaar,deze mp is (bijna) alles wat ik in een mediaplayer zoek...super snel,mooie video wall en speelt alles af.
Er is (nog) een min puntje (niet voor mij) en dat is dat die nog niet de HD audioformaten kan afspelen...,maar dit zal waarschijnlijk na een firmware update gefixed worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kanariepiet

Hier ook zowel een Zappiti alsook een ATV 4K HDR, maar tot nu toe de ATV al na 1 dag mijn favoriet.

Nu nog iets vinden om mijn Flac en WAV mee af te spelen en hopelijk ook Spotify en dit is de ultieme player!

papaleo

#1130
Quote from: kanariepiet on November 25, 2017, 11:38:20
Hier ook zowel een Zappiti alsook een ATV 4K HDR, maar tot nu toe de ATV al na 1 dag mijn favoriet.

Nu nog iets vinden om mijn Flac en WAV mee af te spelen en hopelijk ook Spotify en dit is de ultieme player!

Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar volgens Infuse zou je met Infuse Pro versie wèl de HD audioformaten af moeten kunnen spelen.

Edit
Herstel...,het ligt niet aan Infuse maar aan de Apple tv waarom deze geen hd audio doorlaat
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kanariepiet

Ik heb infuse pro en de HD formaten geeft hij helaas niet door, maar hij stuurt ze in multi channel PCM door dus zou niet echt kwaliteitsverlies op moeten leveren.

Mooi spelertje hè :headbanging:

Richard70…

Ik hoop toch stiekem dat er via een update het straks mogelijk is om alle audio formaten door te geven. Ook atmos en dts x.
Dan is het volgens mij de meest complete speler ooit op de markt gebracht.
Ook maar de Zappiti verkopen dan, al heb je wel de verkoopprijs om zeep geholpen met jou verkoop Leo  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Quote from: rdebruin on November 25, 2017, 14:21:04
Ik hoop toch stiekem dat er via een update het straks mogelijk is om alle audio formaten door te geven. Ook atmos en dts x.
Dan is het volgens mij de meest complete speler ooit op de markt gebracht.
Ook maar de Zappiti verkopen dan, al heb je wel de verkoopprijs om zeep geholpen met jou verkoop Leo  :D

Hoezo... ::)
Je kan/mag 'm altijd goedkoper van de hand doen als je dat wilt...,misschien ben je 'm dan nog sneller kwijt :D

Je kan altijd nog zeggen dat die van mij tijdens de Black Friday verkocht werd...,en die is voorbij ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: papaleo on November 25, 2017, 14:32:59
Hoezo... ::)
Je kan/mag 'm altijd goedkoper van de hand doen als je dat wilt...,misschien ben je 'm dan nog sneller kwijt :D

Je kan altijd nog zeggen dat die van mij tijdens de Black Friday verkocht werd...,en die is voorbij ;)
Nee hoor, weg is maar weg  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

#1135
Vandaag door Eric van Voorst uitgenodigd om bij hem thuis een 'kleine' M&G te houden
Reden...;ik was wel nieuwschierig geworden naar de door Rob Dingen gekalibreerde presets waarbij hij in de Sony van Eric uren is gaan spelen en meten met de instellingen en met de verschillende gamma curves om zo evt meer licht uit een/de Sony VW260/360 zien te krijgen met het afspelen van bt2020/HDR10 content....
(zònder gebruik te maken van de hier al op het forum al besproken speciale 'tuning' software welke je via het servicemenu evt kan laden)

Bij Eric omstreeks 13:00uur aangekomen stond hij mij al op te wachten in zijn/een prachtig ingerichte werkplaats omgebouwde garage.
Via aldaar mocht ik naar binnen komen en het eerste wat opvalt als je zijn mooi ingerichte huis/woonkamer binnen komt zijn z'n door hem zelf diverse gebouwde meubels en moderne keuken.
Maar kijk je naar rechts dan staan daar 'gewoon' 2 Avalon Sentinel's midden in de huiskamer..., :worship: mijn mond viel van bewondering wijd open en liep vol met kwijl.
Maar voordat ik flauw ging vallen  :D vertelde Eric dat dit niet dè Avalons waren waar ik van dacht dat het ze wel waren,maar 2 op schaal door hem gebouwde 'gekloonde' Avalon speakers waren ,vol bewondering en respect heb ik deze eerst een tijdje staan aanschouwen waarna ik zijn ,ook door hem zelf gecreëerde/gebouwde hifi apparatuur liet zien.
Tja wat kan ik hier nâw over vertellen...ik kan hier alleen maar heel veel respect en bewondering voor hebben....alles ziet er prachtig uit en is tot in de puntjes en kleinste details gebouwd en voorzien van de de mooiste ingrediënten. :worship:

Na een lekker bakkie Cappuccino en wat zitten kletsen zijn we naar zijn dedicated HT ruimte naar boven gegaan voor het doel waarvoor ik was gekomen.
En wat schets wederom mijn verbazing ook daar staan 'gewoon' 4 Avalons ,maar dan de originele en dus geen zelfbouw(valt me een beetje tegen 😂)
Met in het midden,boven zijn projectiescherm een gigantisch grote ,zelfgebouwde centerspeaker waar ik nog steeds wbt het geluid van over de indruk ben.
Tja en dan heb ik het nog niet eens over de >300kg!!!! wegende subwoofer gehad....wat een beest en niet alleen kwa afmeting en gewicht...en já je raad het waarschijnlijk al òòk dit is weer een zelfbouw project van Eric geweest 😎

(Aangezien ik geen tijd meer heb om mijn verslagje voor te zetten Word dit later vervolgt)




Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Davey

Heel leuk eerste verslag alvast. Heb 'm met een glimlach zitten lezen  :thumbs-up:

papaleo

Quote from: Davey on March 16, 2018, 06:55:44
Heel leuk eerste verslag alvast. Heb 'm met een glimlach zitten lezen  :thumbs-up:

;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1138
Vervolg...

Zo en nu waar ik nieuwsgierig op heb gewacht...

Verduisteringsgordijnen gaan dicht, Eric gewapend met zijn Pronto in zijn hand zijn apparatuur aangezet en ff uitzoeken op zijn hdd welke 4K/HDR film we nu even gaan bekijken,het werd 'the Great Wall'
Eric heeft nog even voor de zekerheid zijn preset's en instellingen gecontroleerd....,zo nu achteroven leunend wachten op wat ik ga meemaken.
Ik heb deze film thuis op een fysiek schijfje ,dus ken deze film wel maar had deze niet vers in mijn geheugen zitten,na de intro van deze film kwam scene 2 aan de beurt ,die met de ruiters op paarden in de (vel rood/oranje) bergen.
Deze scene is overdag met de volle zon geschoten....in eerste instantie lijkt het dat dit over saturated plaatje is maar ik weet dat dit zo hoort het is zoals de regiseur het bedoeld heeft te laten zien...maw met de bt2020 kleuren zat het zo te zien wel goed.
Mijn eerste gevoel wat opkwam was wauw dit is zeker een bak licht wat vanaf het doek komt zeg! 8)....verder kijkend naar de film ging ik wat meer op de details letten in het beeld zoals...zou het wit met deze enorme bak licht niet gaan klippen,en nee ik kon zelfs in de lucht/wolken partij dit niet zo een,twee ontdekken dus dat was okay.
Na een tijdje naar de film gekeken te hebben ging ik voor mijn gevoel toch wat missen wat ik juist met HDR zo mooi vind,en dat is wanneer je op bepaalde momenten 'high-lights' accenten in het beeld verwacht, in bv vuurballen...vond ik dit toch wat 'vlak' tov van het complete plaatje ,er zat wel 'genoeg' kleur in het geheel maar het stak niet af tov van de rest...dus vroeg ik aan Eric of hij het menu van de Sony even wilde oproepen,ik wilde daar de instellingen wel eens ff zien.
De preset ,welke Rob zou hebben aangemaakt die aangevinkt stond was 'Bright Cinema' met als GammaCurve 10....en met de wcg bt2020, maaaarrrr..., wat mij gelijk opviel in de instellingen was het feit dat HDR in de Sony pj op 'OFF' stond.... :eh:
Huh...,verbaast vroeg ik aan Eric of dit een bewuste keuze in de preset was...,hij kon mij daar niet zo snel een antwoord op geven...hij vertelde dat dit de instelling was zo hoe Rob het had opgeslagen in de pj.
Ik ben dus in de veronderstelling dat Rob waarschijnlijk heeft gekozen om wèl gebruik te maken van de WCG bt2020 maar niet voor de HDR output....en deze preset zo optimaal mogelijk heeft gecalibreerd.

Ik heb zojuist bij mij thuis (het is nu overdag, dus kan niet optimaal verduisteren) de film  'the Great Wall' in de Sony 800 gelegd en opgezet wilde toch even de ervaring zien van hoe HDR nu met het totale plaatje omgaat tov wat ik mij nog herinnert hoe ik het bij Eric beleeft hebt.
En ik moet tòch concluderen dat wat ik al dacht en verwachte dat wanneer ik de film in/met HDR kijk ik toch meer tevreden ben over het aangeboden plaatje....buiten het feit dat er bij Eric weliswaar overall meer licht van het doek komt vind ik toch dat ik de HDR accenten op sommige momenten wel mist in de film bij Eric.

Ik ben dus heel benieuwd of de gecalibreerde preset welke Rob Dingen voor Eric heeft gemaakt dat hij daar bewust heeft gekozen om dit zonder HDR te projecteren?
Ik was/ben ook nog benieuwd of dat Rob gebruik had gemaakt van de speciale 'C4H tuning software' welke je via het service-menu in de Sony zou kunnen zetten en te gebruiken om daar meer licht uit te kunnen genereren tijdens HDR (zie link)
Maar volgens Eric heeft Rob deze tuning niet gebruikt.

https://www.youtube.com/watch?v=LrkUGgDBzLk&feature=youtu.be
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165704.0
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Leuke review en een aantal vragen kan ik technisch niet beantwoorden zoals gezegd.

Ik weet niet of er qua beeld nog verschil tussen een 260 en een 360 zit want dat moet dan natuurlijk mee overwogen worden.

Anyway ik ben blij dat je genoten hebt en ontegenzeglijk zijn deze meetings zinvol zeker als we met zijn allen ons verder willen ontwikkelen op het gebied van HDR.

Helaas blijft het tot nu toe pionierswerk voor een enkeling met passie  waar jij als 4k man je gelukkig erg voor inzet.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

#1140
Ja,ik vond het zeker een leuke en geslaagde middag en voor we het wisten liep de klok al naar 16:00uur toe  :clapping:
Tzt moet je ook maar eens naar mijn nederige huiskamer HT komen kijken  ;)

Ik denk dat de de dynamische iris in een 360 zorgt voor wat meer contrast tov een 260,en ja wellicht heeft dit toch wel genoeg invloed op de dynamiek/contrast om er een mooier plaatje van te maken...dat zullen nooit te weten komen als je ze niet naast elkaar kan spelen.

Ik mag toch aannemen dat Rob, na het lezen van dit verslagje ,ook een antwoord gaat geven op mijn brandende vraag...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Leuk en interessant verslag Leo.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rob_Dingen

QuoteIk ben dus heel benieuwd of de gecalibreerde preset welke Rob Dingen voor Eric heeft gemaakt dat hij daar bewust heeft gekozen om dit zonder HDR te projecteren?
Ik was/ben ook nog benieuwd of dat Rob gebruik had gemaakt van de speciale 'C4H tuning software' welke je via het service-menu in de Sony zou kunnen zetten en te gebruiken om daar meer licht uit te kunnen genereren tijdens HDR (zie link)

Ik heb er 4 verschillende gamma curves in geladen die je niet kunt selecteren als je HDR aanzet.
Als je de eerste Gamma curve pakt is de gemiddelde helderheid het laagste met meer highlights en de 4e Gamma curve is de hoogste gemiddelde helderheid met dus de minste Highlights.
Ik heb de C4H software niet gebruikt ik ken de software ook niet.

Rob

papaleo

@Reza
Thx...,en ik vond het ook leuk om deze ervarin hier te delen.

@Rob
Ok,dan is dit duidelijk en bestaat er (voor mij althans) geen twijfel meer over het feit dat je bewust er voor gekozen hebt om het hele HDR verhaal in deze Sony 260 niet mee te nemen tijdens je preset's callibratie's.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rob_Dingen

Niet helemaal de rec2020 en grayscale is gecalibreerd.
Dus je hebt de optie om HDR van de projector te gebruiken of keuze uit de 4 custom gamma curves.


Erik van Voorst (in memoriam)

Ik ben nu een aantal 4k films verder zowel originele schijfjes alswel ongecomprimeerde downloads en heb de grootste pret met HDR Off en Gamma curve 10.

Een wereld van verschil met hoe hij afgeleverd en afgesteld was door de dealer.

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Erik hoe is het met je nieuwe carrière? Gaat het goed?

Erik van Voorst (in memoriam)

#1147
Ik mag zeker niet klagen...ze zijn mij aan het "ontdekken"  :D

Zelf maak ik nog niet veel reclame want met het UWV zijn mij nog veel te veel onduidelijkheden  :devil:

Ben wel mijn werkplaats aan het upgraden met (nog) meer Festool, waarbij Mafell ook geweldig is maar mijn werkplaats is nu uitgelegd op Festool qua stofafzuiging en electra dus " Festool only"

Enfin je kunt mij volgen (Atmoz doet dit al) op woodworking.nl daar staat de hele bouw van mijn werkplaats.

https://www.woodworking.nl/showthread.php?21144-Van-kleine-garage-naar-klein-maar-fijne-werkplaats

Sorry voor off topic Leo
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Teejoo

Quote from: Erik van Voorst on March 17, 2018, 19:21:41

Enfin je kunt mij volgen (Atmoz doet dit al) op woodworking.nl daar staat de hele bouw van mijn werkplaats.

https://www.woodworking.nl/showthread.php?21144-Van-kleine-garage-naar-klein-maar-fijne-werkplaats

Sorry voor off topic Leo
Ik zie geen foto's! Iets van unlocken 3th party hosting?

papaleo

#1149
Dolby Atmos project...

Aangezien het in huize Papaleo de laatste tijd rustig is geweest ben ik een plannetje aan het smeden (sssttt...de vrouw des huizes weet het nog niet  :D) om hier nu eens eindelijk Dolby Atmos te gaan integreren...
Het zou gaan om een 5.1.4 systeem,waarbij de DA speakers in mijn plafond zouden moeten komen.
Ik draai op dit moment met een 5.1 set van Monitor Audio,de Platinum I reeks en zou daar natuurlijk een zo goed bijpassende speaker bij willen nemen.

Nu ben ik al door Vik al in contact gebracht met een forumlid 'Shoalimonk' Frank(dank daarvoor Vik) hij heeft/speelt ook met de MA Platinum's (de serie II) en hij heeft al geruime tijd een DA systeem bij hem thuis waarbij hij met 4x MA in zijn plafond draait.
Nu was ik zo brutaal om mij zelf n keer bij hem uit te nodigen om het bij hem te kunnen aanschouwen....en dat is gelukt,ik mag tzt bij hem komen luisteren...daarvoor alvast bedankt!
Nu heeft hij kwa apparatuur,geloof ik alles van CM staan dus dat moet ik wel in acht nemen aangezien ik met een standaard Marantz pre/amp draai....

Ik heb mij de laatste week aardig ingelezen wbt Dolby Atmos maar nog nooit ergens kunnen beluisteren dus zou dit een mooie kans zijn om eens mee te maken of het nu wel of geen toegevoegde waarde voor mij zou zijn(deze laatste zin maak denk vele tongen hier los)

Ik heb al wat speakers op het oog...,namelijk de

-Monitor Audio Platinum PLIC(separate backbox) €1300,- p/stuk exclusief de backbox!  :o

-Monitor Audio CT-380IDC(separate backbox)Dus excl backbox.

-Monitor Audio CP-CT380IDC(geïntegreerde backbox)inclusief de backbox!

Laats genoemde heeft toch wel mijn voorkeur...,kwa prijs is deze acceptabel en een voordeel vind ik de backbox die aan de speaker vast zit gemonteerd,deze neemt bijna geen extra ruimte in waardoor ik deze beter zou kunnen plaatsen in/boven mijn plafond.
En zou de PLCI geen overkill,in mijn optiek, zijn want het gaat in een Dolby Atmos systeem tenslotte 'alleen' maar om de effecten weer te geven via/in de plafondspeakers...,tòch?
Komt ook nog bij dat de PLCI speakers welliswaar ontworpen zijn voor de Platinum reeks... maar dan wel de serie II modellen,dus is er al geen sprake meer van dezelfde drivers enz.
En ik heb de eerste serie van Platinum reeks hier thuis staan.

Wellicht zijn er meer smaken/merken die goed zouden kunnen samen gaan met mijn setup...,dat hoor ik dan graag.

Ik heb al wel een schetsje gemaakt waar de in ceilings Dolby Atmos speakers zouden kunnen komen te gaan hangen in mijn plafond...dit is natuurlijk nog niet precies uitgemeten....want als ik dat zo lees komt daar ook nog de nodige knowhow bij om de hoek kijken.
Mijn verlaagde plafond is (jammer genoeg?)niet zo hoog (225cm) weet dan ook niet of dit wel bevordelijk is met wat ik wil gaan realiseren?!

(De rode cirkels met kruis zoude de DolbyAtmos speaker moeten gaan worden)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels