Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Quote from: papaleo on October 11, 2017, 19:42:23
Ja,denk wel ietsje...
Daarom komt er hier dan ook een,néé geen Oppo  :D, maar de Sony UBP-x1000 deze schijnt het op alle fronten (video/audio) te winnen van èn een UB900 maar ook van de Oppo 203  8)

Ik heb de UBP-x800 en die is al retegoed en volgens een aantal reviews doet hij niet onder voor de oppo en pana en soms zelfs beter. Ben benieuwd of de 1000 nog beter is dan.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vik

Niet alleen bij Werner ook bij mij.   :angel:

Staat even een levertijd inderdaad. Schatting is rond 23 Oktober.


Quote from: Atmoz on October 11, 2017, 20:47:41
Bij Werner van CineDream.
Alleen is hij nu nog niet leverbaar, dus daar wacht Leo (en ik, en vast nog wat mensen) op :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Atmoz


Ik vergiste me idd, was in de war met de projector :blink:
Excuses moi!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

#828
Het in mijn situatie van het waarnemen van de enigzins onscherpte tijdens het afstellen van de focus met het testpatroon in de Sony projector...heeft waarschijnlijk een reden.
Het zou zo maar zo kunnen zijn dat het testpatroon in de Sony niet helemaal jovel is...

Nu had ik zojuist op AVS gelezen dat ik het beste de testpatronen van Burosch of Diversified video solutions kan nemen om de boel goed af te stellen om er zeker van te zijn dat het niet aan de in de Sony projector ingebouwde testpatroon ligt...

Hier een AVS opmerking over Sony's ingebouwde testpatroon om de boel te focussen/scherp te stellen:
The built in pattern is poor, Razor sharp on content but unsatisfying on the pattern.

Zo is het precies zo als ik het ook ervaar...met content ziet het in mijn ogen goed uit,maar goed je wil toch eerst de boel perfect afregelen om er zeker van te zijn dat je eerst het beste uit de afstelling van de machine haalt alvorens je een film gaat bekijken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Voor scherp stellen en pixel adjustment gebruik ik meestal het menu vd projector omdat dit 1:1 native op de pixels mapped. Tenminste bij de hd modellen, ik weet niet of dit ook voor de 4k modellen zo werkt.

vik

Voordat je de focus af stelt en ook heel belangrijk de pixel alignment, is het van belang dat je de projector zeker 45 min aan hebt staan. Dan is deze goed op bedrijfs temperatuur.

Als het beeld (content) er gewoon scherp uit ziet zou ik mij er daar niet al te druk om maken. De optie om een Burosch test patroon te gebruiken is ook prima vanuit de bron. Sowieso een van de beste discs op de markt.


Quote from: papaleo on October 13, 2017, 00:18:29
Het in mijn situatie van het waarnemen van de enigzins onscherpte tijdens het afstellen van de focus met het testpatroon in de Sony projector...heeft waarschijnlijk een reden.
Het zou zo maar zo kunnen zijn dat het testpatroon in de Sony niet helemaal jovel is...

Nu had ik zojuist op AVS gelezen dat ik het beste de testpatronen van Burosch of Diversified video solutions kan nemen om de boel goed af te stellen om er zeker van te zijn dat het niet aan de in de Sony projector ingebouwde testpatroon ligt...

Hier een AVS opmerking over Sony's ingebouwde testpatroon om de boel te focussen/scherp te stellen:
The built in pattern is poor, Razor sharp on content but unsatisfying on the pattern.

Zo is het precies zo als ik het ook ervaar...met content ziet het in mijn ogen goed uit,maar goed je wil toch eerst de boel perfect afregelen om er zeker van te zijn dat je eerst het beste uit de afstelling van de machine haalt alvorens je een film gaat bekijken...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#831
Wederom een goeie...de tip van Vik :D
Maar dat was deze opzeker...

Gister weer een film bekeken,(fullHD/1080p resolutie) met de 360 en dit ziet er gewoon geweldig uit  8)

Maar ik ga volgende week Zondag naar de show bij Werner,daar staan de nieuwe Sony's opgesteld ,heb met Werner afgesproken dat ik daar ook eens naar/in de machines mag/kan kijken in de focus-mode wil voor mij zelf gewoon de zekerheid hebben dat het niet specifiek aan mijn unit ligt en het waarschijnlijk gewoon inherent aan het patroon ligt wat in de Sony is ingebakken.

Voor alle duidelijkheid... wanneer ik het focus/raster patroon in beeld heb is het niet zo dat ik de groene raster lijnen niet scherp kan krijgen,integendeel deze kan ik juist messcherp afstellen...,het is alleen in het midden van het scherm waar de tekst staat 'Scherpste' die ik niet lekker scherp krijg deze blijft naar mijn mening er wat 'blurr' uitzien
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Quote from: papaleo on October 13, 2017, 09:14:57
Wederom een goeie...de tip van Vik :D
Maar dat was deze opzeker...

Gister weer een film bekeken,(fullHD/1080p resolutie) met de 360 en dit ziet er gewoon geweldig uit  8)

Maar ik ga volgende week Zondag naar de show bij Werner,daar staan de nieuwe Sony's opgesteld ,heb met Werner afgesproken dat ik daar ook eens naar/in de machines mag/kan kijken in de focus-mode wil voor mij zelf gewoon de zekerheid hebben dat het niet specifiek aan mijn unit ligt en het waarschijnlijk gewoon inherent aan het patroon ligt wat in de Sony is ingebakken.

Ik ben zeer benieuwd wat je bevindingen zijn nadat je daar geweest bent.

Over welk ingebouwd patroon hebben we het eigenlijk? Dat groene raster als je op "focus" drukt?
En wat is dat precies voor disc waar jullie het over hebben? Is dat native 4K materiaal? Want alleen daarmee kun je goed (het beste) afstellen, toch?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

#833
Quote from: Atmoz on October 13, 2017, 09:20:27
Ik ben zeer benieuwd wat je bevindingen zijn nadat je daar geweest bent.

Over welk ingebouwd patroon hebben we het eigenlijk? Dat groene raster als je op "focus" drukt?
En wat is dat precies voor disc waar jullie het over hebben? Is dat native 4K materiaal? Want alleen daarmee kun je goed (het beste) afstellen, toch?

Heb deze nog niet aangeschaft maar deze is het...4K native download,dus geen discc.

http://shop.burosch.de/index.php?id_product=3&controller=product
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: papaleo on October 13, 2017, 09:23:09
Heb deze nog niet aangeschaft maar deze is het...4K native download,dus geen discc.

http://shop.burosch.de/index.php?id_product=3&controller=product
4 naakte vrouwen in het testpatroon beeld, vind je het gek dat je het beeld niet scherp krijgt  :tounge:

papaleo

Quote from: Kjelt on October 13, 2017, 09:33:35
4 naakte vrouwen in het testpatroon beeld, vind je het gek dat je het beeld niet scherp krijgt  :tounge:
Zoals gewoonlijk een 'scherpe' opmerking van je... :D ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt


Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: papaleo on October 13, 2017, 00:18:29
Het in mijn situatie van het waarnemen van de enigzins onscherpte tijdens het afstellen van de focus

Hier een AVS opmerking over Sony's ingebouwde testpatroon om de boel te focussen/scherp te stellen:
The built in pattern is poor, Razor sharp on content but unsatisfying on the pattern.


+1
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

#838
Heb op voorhand toch maar de Burosch 4K test/calibratie patronen aangeschaft, neem het zekere voor het onzekere...
Vanavond er maar eens goed voor gaan zitten [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik van Voorst (in memoriam)

#839
Lijkt mij een goede aankoop...ik denk dat ik trouwens liever met de hand scherp stel dan die "gevoelloze" automatische steps...maar ja dan kijk je weer niet dicht bij je doek  :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

papaleo

Quote from: Erik van Voorst on October 13, 2017, 17:15:43
Lijkt mij een goede aankoop...ik denk dat ik trouwens liever met de hand scherp stel dan die "gevoelloze" automatische steps...maar ja dan kijk je weer niet dicht bij je doek  :(

Ik heb dit precies hetzelfde...,heb elke keer het idee wanneer ik op de remote druk....,gebeurt er nu nou wel, of gebeurt er niets 😬
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Heb vanavond op mijn vw360 de native 4K test-patronen van Burosch geprojecteerd om daarmee eens mee te kijken of dat wat ik suggereerde ook werkelijk zo was....  ik kan daar kort en bondig in zijn, NEE!
Daar waar ik aan twijfelen was wbt het afstellen van de 'Focus' van de lens in de 360 waardoor ik de tekst van de ingebakken focus testpatroon van de Sony niet mooi scherp kon krijgen...
Was dit met de Burosch testpatronen rag en rag scherp...,maar dan ook overal en niet alleen in het center van het scherm/beeld maar ook net zo scherp t/m aan de buitenzijdes van het scherm.
Dit had ik zelfs met mijn 'oude' vw500 niet,naarmate je van uit het midden naar de buiten kant verplaatste werd het beeld daar ook minder scherp...
Dus kan ik concluderen dat de lens in de vw360 van een heel hoog kaliber is en ik niet meer hoef te twijfelen.

Dan ook nog maar ff n fotootje plaatsen,niet dat je daar wat mee kan maar het is altijd leuk...



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#842
[emoji41]
Hier heb ik nog wat fotos gemaakt, zònder HDR....deze vw360 laat toch wel,hele mooie plaatjes zien  8) 8)

Verzonden vanaf mijn iPad
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Atmoz

Quote from: papaleo on October 14, 2017, 00:14:59
[emoji41]
Hier heb ik nog wat fotos gemaakt, zònder HDR....deze vw360 laat toch wel,hele mooie plaatjes zien  8) 8)

Verzonden vanaf mijn iPad

Gaaf hoor, ziet d'r goed uit O0
En natuurlijk super om te horen dat je zo tevreden over de lens bent. Dan ben ik dat ook maar he :D

Ik ga me dat testmateriaal ook effe kopen zometeen.
Neem aan dat ik dat zo met m'n Oppo kan afspelen toch?!

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

raindog

Quote from: papaleo on October 14, 2017, 00:14:59
[emoji41]
Hier heb ik nog wat fotos gemaakt, zònder HDR....deze vw360 laat toch wel,hele mooie plaatjes zien  8) 8)

Leo, kun je kort aangeven waar de belangrijkste verschillen zitten met de VW500, wanneer je het HDR gebeuren even niet meetelt?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

papaleo

#846
Quote from: vik on October 14, 2017, 07:07:02
Eindelijk rustig slapen Leo  :D :threadclosed:
😵..ja eindelijk 😂

Quote from: Atmoz on October 14, 2017, 07:41:27
Gaaf hoor, ziet d'r goed uit O0
En natuurlijk super om te horen dat je zo tevreden over de lens bent. Dan ben ik dat ook maar he :D

Ik ga me dat testmateriaal ook effe kopen zometeen.
Neem aan dat ik dat zo met m'n Oppo kan afspelen toch?!
Ja gaaf heh,we zijn natuurlijk al wat gewend met de VW500...,het beeld ziet er wederom prachtig uit 😎
Ja,de Oppo zou dit ook moeten kunnen, ik heb het vanaf mijn NAS met/via mijn Panasonic ub900 op de vw360 weergegeven.

Quote from: raindog on October 14, 2017, 08:30:58
Leo, kun je kort aangeven waar de belangrijkste verschillen zitten met de VW500, wanneer je het HDR gebeuren even niet meetelt?
Er zijn,buiten dat de vw360 HDR weer kan geven...,twee (nee eigenlijk 3) dingen die mij 'direct' zijn opgevalen die in mijn beleving beter zijn dan dat ik met de vw500 (de laatste tijd) had....

1) Ik beleef wat meer dynamiek/contrast in het beeld en niet alleen met 4k ook met 1080p materiaal.
2) De zwartwaardes zijn in mijn ogen wat beter geworden
3) de WCG rec2020 draagt zeker bij hoe mooi en kleurrijk een beeld kan zijn, ook zonder de toevoeging HDR in het beeld.

Maar daar moet ik bij zeggen(punt3), dat had ik destijds begrepen... dat een vw500 ook in staat moest zijn om een wat breder kleuren gamma te kunnen weergeven, maar gooed daar had je dan of een Oppo voor nodig die de HDR metadata uit het beeld kon strippen of met de tussenkomst van een HDfury die het ook moeten kunnen laten zoen.

En wbt (punt1) zou het ook zomaar zo kunnen zijn dat >400 uur op de teller van de lamp van de vw500 ook zijn tol liet zien natuurlijk...



Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

raindog

Dat klinkt als een mooie upgrade!

Bij de nieuwe projectoren lijkt alle aandacht zich tegenwoordig vooral op UHD en HDR te richten. Mooi om te horen dat er dus ook nog steeds ontwikkeling zit in de zwartwaarden en het contrast. Met 400 uur zal de lamp van de VW500 toch nauwelijks aan contrast verloren hebben denk ik. En als dat wel het geval is dan is de betere zwartwaarde van de VW360 met nieuwe lamp des te indrukwekkender.

Nog een weekje en dan hoop ik deze Sony zelf te kunnen zien. Ben alvast erg nieuwsgierig geworden! 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

papaleo

#848
Quote from: raindog on October 14, 2017, 10:49:11
Dat klinkt als een mooie upgrade!

Bij de nieuwe projectoren lijkt alle aandacht zich tegenwoordig vooral op UHD en HDR te richten. Mooi om te horen dat er dus ook nog steeds ontwikkeling zit in de zwartwaarden en het contrast. Met 400 uur zal de lamp van de VW500 toch nauwelijks aan contrast verloren hebben denk ik. En als dat wel het geval is dan is de betere zwartwaarde van de VW360 met nieuwe lamp des te indrukwekkender.

Nog een weekje en dan hoop ik deze Sony zelf te kunnen zien. Ben alvast erg nieuwsgierig geworden!

Rekening houdend dat de vw360 bruto 1500lumen lamp heeft en een vw500 bruto 1700 lumen heeft...wat daar dan netto aan contrast van over blijft na een calibratie zal denkelijk in het voordeel van de vw360 uitvallen.
Laat ik duidelijk zijn dat het geen hele grote verschillen die mij zijn op zijn gevallen....rekening houdend dat ik ook nog in mijn WitteBroodsWeken zit met mijn nieuwe speeltje  :inlove:...,maar ik beleef het wel zo  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#849
Heb goed en slecht bericht.... :pompom:- :nopompom:

:nopompom: : Mijn Velodyne DD15 heeft het begeven,na een luide klap met veel gerinkel denk ik dat het gebeurt is met mijn sub...,tja zelfs een Velodyne heeft niet het eeuwige leven,in 2004 nieuw aangeschaft bij BB&G


:pompom: :Kreeg vanochtend een berichtje van Vik dat mijn Sony UBP-X1000 onderweg is,deze gaat mijn Panasonic UB900 vervangen....
Het is niet zo zeer dat ik ontevreden ben over de ub900,nee dat is zeker niet het geval....maar als ik een paar experts mag geloven waaronder Vik/CM is de x1000 het beste wat er op dit moment op de markt is kwa Video performance maar ook met/op audio zou de x1000 top zijn!

Ben benieuwd...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels