Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

skyfox

Gaaf! Dan ben ik ook benieuwd hoe deze presteert tegenover een cm gemodde Samsung 8500. Veel plezier met jouw x1000!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: papaleo on October 23, 2017, 18:38:05
Kreeg vanochtend een berichtje van Vik dat mijn Sony UBP-X1000 onderweg is,deze gaat mijn Panasonic UB900 vervangen....
Het is niet zo zeer dat ik ontevreden ben over de ub900,nee dat is zeker niet het geval....maar als ik een paar experts mag geloven waaronder Vik/CM is de x1000 het beste wat er op dit moment op de markt is kwa Video performance maar ook met/op audio zou de x1000 top zijn!

Ben benieuwd...

Ik zou hem wel eens naast een Oppo 205 willen zien...qua geluid ben ik er niet zo bang voor dat is een gelopen race maar beeld daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Atmoz

Quote from: Erik van Voorst on October 24, 2017, 18:10:52
Ik zou hem wel eens naast een Oppo 205 willen zien...qua geluid ben ik er niet zo bang voor dat is een gelopen race maar beeld daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Ga ik volgende week uitproberen ;)

@Leo: alvast heel veel plezier met je X1000. Ik zal nog een weekje naar de Oppo moeten kijken (oh wat erg :P)

Grtz

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

papaleo

#853
Quote from: skyfox on October 23, 2017, 19:26:03
Gaaf! Dan ben ik ook benieuwd hoe deze presteert tegenover een cm gemodde Samsung 8500. Veel plezier met jouw x1000!
Deze prestatie vergelijking kan ik helaas niet uitvoeren aangezien ik niet over een CM 8500 beschik....,ik heb nog niet eens de x1000



Quote from: Erik van Voorst on October 24, 2017, 18:10:52
Ik zou hem wel eens naast een Oppo 205 willen zien...qua geluid ben ik er niet zo bang voor dat is een gelopen race maar beeld daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Quote from: Atmoz on October 24, 2017, 18:33:18
Ga ik volgende week uitproberen ;)

@Leo: alvast heel veel plezier met je X1000. Ik zal nog een weekje naar de Oppo moeten kijken (oh wat erg :P)

Grtz

Atmoz

Ben daar ook wel benieuwd naar....

Aangezien mijn sub 'defect' is en ik de x1000 nog niet heb stel ik 'veel plezier' ff uit. :(
Tja...,je bent echt gestraft met zo'n Oppo ,maar goed het is maar  oor n weekje....,sterkte  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ben benieuwd vanavond komt Joosie mijn Velodyne testen en (hopelijk) evt repareren....Fingers Cross
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Stef

Quote from: papaleo on October 24, 2017, 18:54:22
Ben benieuwd vanavond komt Joosie mijn Velodyne testen en (hopelijk) evt repareren....Fingers Cross

Succes  ;) Mijn 5j oude dd10+ reageert niet meer op remote.  Momenteel in trouble shooting fase maar worst case zou dit n 1000 eur kunnen kosten om te herstellen.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

blue-eyes

Quote from: Erik van Voorst on October 24, 2017, 18:10:52
Ik zou hem wel eens naast een Oppo 205 willen zien...qua geluid ben ik er niet zo bang voor dat is een gelopen race maar beeld daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Niet alles gelezen, maar begrijp ik goed dat de Sony beter met het geluid is als de Oppo 205?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: papaleo on October 24, 2017, 18:54:22
Ben benieuwd vanavond komt Joosie mijn Velodyne testen en (hopelijk) evt repareren....Fingers Cross

Ik heb ook zo 'n Velodyne, maar doet het nog steeds.... Even Jossie zijn naam opslaan denk ik :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#858
Quote from: Blue-Eyes on October 24, 2017, 19:00:39
Niet alles gelezen, maar begrijp ik goed dat de Sony beter met het geluid is als de Oppo 205?
Nee,ik vermoed dat hij bedoelt dat de 205 kwa audio beter zal zijn dan de Sony.
Misschien wel beter dan de 203...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#859
Quote from: Blue-Eyes on October 24, 2017, 19:02:09
Ik heb ook zo 'n Velodyne, maar doet het nog steeds.... Even Jossie zijn naam opslaan denk ik :D

Tja de mijn 'deed' het ook nog... :D
En terwijl ik n paar maanden geleden een speurtocht had ingezet om een andere sub te gaan aanschaffen en alleen maar om het feit dat ik dacht....'mijn Velodyne heeft natuurlijk niet het eeuwige leven' en ik nu/toen nig wel een behoorlijke inruil/verkoop prijs had kunnen afdwingen aangezien die (toen) nog perfect speelde....dat is zuur te noemen. :crazy:
Wellicht heb ik het wel afgeroepen...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Stef on October 24, 2017, 18:59:55
Succes  ;) Mijn 5j oude dd10+ reageert niet meer op remote.  Momenteel in trouble shooting fase maar worst case zou dit n 1000 eur kunnen kosten om te herstellen.

Thx...
Als ik het niet vergeet zal ik dit is aan Jos vragen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Stef

Quote from: papaleo on October 24, 2017, 19:11:25
Thx...
Als ik het niet vergeet zal ik dit is aan Jos vragen.

Bedankt papaleo :)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

TopGun2010

 Ben erg benieuwd naar de apps en de snelheid van de Sony tov de Panasonic
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

papaleo

#863
Jos is vanavond langs geweest had twee grote kisten/bakken met gereedschap ed bij hem om wanneer dat nodig mocht zijn gelijk actie te kunnen ondernemen....
Maar helaas hij ging gelijk naar de voorzijde van de sub en hoefde alleen maar licht aan de speaker te duwen om gelijk tot de conclusie te komen dat het ernstig was daar voelde en klonk het niet goed.

Om het een en ander te bevestiggen heeft hij de achterplaat/versterker deel er uit geschroeft daar achter kon je de driver goed bekijken daar bleek dat speakerstoel was los gekomen,volgens Jos betende dit dat de DD15 total-loss was aangezien er geen woofer/speakers meer te koop zijn voor dit model...
Ook heeft Jos de electronica (optisch) bekeken en beoordeeld deze zag er nog voortreffelijk uit ,geen een slechte condensator te vinden....
Maar,volgens Jos zeg dit naartuurlijk niet alles het kan evengoed nog zo zijn dat er toch een defect op/in de electronica aanwezig is waardoor de woofer/speaker in de sub kapot is gegaan.

Nee,Jos had geen geloof meer in de uit 2004 geproduceerde Velodyne DD15... :unhappy:
Ik wil Jossie in iedergeval bedanken voor het snel kunnen beoordelen van mijn sub  ;)

Tja,ik weet ook wel dat een apparaat niet het eeuwige leven heeft en dat er ooit een einde komt aan de levensduur maar nu ik er een tijdje over na heb kunnen denken...wil ik toch weten of er daadwerkelijk geen speaker/driver meer voor te krijgen is ,mocht er toch ergens een te koop zijn en de prijs valt mee wil ik toch het risico nemen om er een nieuwe in te plaatsen....weggooien kan ik dan altijd nog doen

Dus mocht er iemand zijn die iets weet hoor ik dit graag!

Ben aan de ene kant ook wel 'blij' dat het defect bij mij is onstaan en niet nadat ik hem verkocht zou hebben aan bv een forumlid, want ik was al een hele tijd bezig om van sub te gaan veranderen dus zou hij op de nominatie van verkoop zijn gekonen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Wat een pech Leo, doodzonde van zo'n mooie sub.  :(
Mijn DD15's komen ook rond dat jaar vandaan, is er nog iets dat ik preventief moet vastschroeven of draaien of is er iets gewoon uitgescheurd ?
Mechanische moeheid of overbelasting wat is de oorzaak ?
De DD15's zijn ook niet meer te koop en je gaat schrikken wat een nieuwe DD15+ kost vandaag de dag.

papaleo

#865
Nee er is niets preventief te doen om dit te voorkomen,mits je hem niet meer gaat gebruiken en uit laat staan  ::)

Mijn electronica zag er werkelijk optisch nog als nieuw uit, er zat zelfs geen stof op  :o dit komt op zeker volgens Jos, doordat ik mijn sub alleen onder stroom/spanning had staan op het moment van gebruik,wanneer ik klaar was met de film ging de sub ook gelijk weer van de stroom af....en dus daarmee de draai uren behoorlijk beperkt heb.

Maar goed zo zie je maar weer, dit zeg niet alles om te voorkomen dat er geen defect ontstaat.

Ik betwist Jos zijn kundigheid zeker niet ,maar mijn gevoel zegt mij dat wanneer ik een driver zou kunnen vinden ik denk dat de sub weer oke is,dus dat ik denk(lees:hoopt) dat de electronica niet kapot is...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

VlisChris

#866
Oude dd15 kopen die afgeschreven is op zijn elektronica, en dan van 2 1 maken.
Edit. Had je zelf al verzonnen zie ik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

De mijne staat al altijd 24-7 aan, leeftijd ook zeker 10 jaar. Ik ga alvast sparen :P ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ppeter

Is het dan fout om de toestellen nachts van de stroom te halen?
Alvast succes met de sub Leo.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kjelt

#869
Quote from: Blue-Eyes on October 25, 2017, 07:01:22
De mijne staat al altijd 24-7 aan, leeftijd ook zeker 10 jaar. Ik ga alvast sparen :P ;)
Even de elco's door Jossie laten checken/recappen en daarna wel afschakelen en met softstart inschakelen dat scheelt weer veel sparen tenzij je eenzelfde situatie tegenkomt als Leo dan houdt het op. Ik begrijp overigens nog steeds de oorzaak niet, lijkt er op dat er een extreme puls ofzo op de sub terecht is gekomen?

Quote from: ppeter on October 25, 2017, 09:53:34
Is het dan fout om de toestellen nachts van de stroom te halen?
Juist niet, dat is beter dan 24/7 aan te laten staan bij deze subs. Het zou op zich niets uit mogen maken maar door het ontwerp van deze sub en een tijdje gebruik van slechte elco's kan het wel een probleem vormen:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159686.msg2968643#msg2968643

RicooCardoo

Moet het bij andere subs dan geen probleem zijn kjelt?

Kjelt

Quote from: RicooCardoo on October 25, 2017, 09:59:27
Moet het bij andere subs dan geen probleem zijn kjelt?
Daar kan ik geen antwoord op geven dat hangt van het design af.
Net als bij tv's kun je best een zeer laag vermogens standby voedinkje hebben die alleen een klein standby circuitje voedt en dan opstart als de gebruiker een commando geeft, dan is er niets aan de hand.
Het is toevallig aan het licht gekomen bij de Velodyne dit in combinatie met slechte elco's was het probleem.
Dan nog praten we over 10 jaar gebruik, als je consumenten elektronica garantie en levensduur bekijkt is 5 jaar al heel veel, dus waar hebben we het over  ;)

Ik zelf schakel al mijn HT apparatuur af van de netspanning als ik het niet gebruik. Ik heb dit nu met een harde aan uit controlschakelaar die diverse softstart en relaisschakelingen in tijd vertraagt van elkaar inschakelt geautomatiseerd maar twee schakelaars die je achter elkaar in schakelt zou ook voldoen of tijdvertragingsrelais die ook kant en klaar te koop zijn voor een paar tientjes per stuk.
Voordeel is dat je minder kans hebt op schade bij bv nabije blikseminslag (direct overleeft geen enkel apparaat) of andere fouten, bv brand door kortsluiting e.d.

jossie

#872
Ik zal straks een kort verslag in het Velodyne topic plaatsen om de informatie een beetje bij elkaar te houden.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159686.msg3091832#msg3091832

Papaleo, mijn  oprechte deelneming nog. Ook Velodyne's verliezen langzaam de onsterfelijke status... ze blijken toch aards te zijn.
Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: papaleo on October 24, 2017, 23:33:21
Ik betwist Jos zijn kundigheid zeker niet ,maar mijn gevoel zegt mij dat wanneer ik een driver zou kunnen vinden ik denk dat de sub weer oke is,dus dat ik denk(lees:hoopt) dat de electronica niet kapot is...

Ik denk dat dit wel eens een duur gevoel kan zijn....ik zou dat zelf nooit ondernemen die woofer is echt kapot gegaan door elektronica
Jos heeft serieus veel verstand ervan en met name ook jouw sub. 
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Als de woofer uit zijn spreekspoel is gegaan, dan is er toch wel echt iets enorm fout gegaan. :-/