Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

williams

#3800
Je hebt jezelf weer verwend zo te zien  :)

Deze gaat aan je Lumagen neem ik aan en verwacht je wat verbetering op beeld en geluid hiermee ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Quote from: williams on January 20, 2023, 09:14:58Je hebt jezelf weer verwend zo te zien  :)

Deze gaat aan je Lumagen neem ik aan en verwacht je wat verbetering op beeld en geluid hiermee ?
Ach...ja Wil, 'verwent'?
Ik vond dit ook wel weer n leuk projectje  ;)

Als ik diegene moet geloven die al reeds zo'n lineaire voeding in hun keten hebben hangen...dan is dit the way to go  ::)

Nu weet ik ook wel dat geen een setup/keten precies hetzelfde is dus moet ik het bij mij gewoon is gaan uitproberen...doet die niet wat ik er van verwacht dan gaat die gewoon weer de verkoop in. ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Mooie aankoop weer Leo! Hopelijk brengt dit de set-up naar nog een hoger niveau :)

We gaan het binnenkort lezen :clapping:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Ik heb in ieder geval al een mooi plekje voor de Keces P8 gevonden...Jan.
Deze staat lekker vrij boven op mijn hifi-rack.
Ik heb ook een iets betere DC-voedingskabel de Kemp Elektroniks Ultra Lo Loss DC Cable erbij gekocht want het originele vetertje straalde nu niet echt kwaliteit uit.


Later in de week wil ik de Keces die nu de stroom voor de Lumagen verzorgd gaan vergelijken met de originele 12v voeding.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3804
Wat gaat er mis?

Het volgende waar ik tegenaan loop...

Ik heb mijn JVC N7 al heel lang niet meer nagelopen/gekalibreerd nu wilde ik dit vandaag even gaan doen ik wou geen complete kalibratie uitvoeren maar wou beginnen met de JVC autocal en daarmee de gamma nalopen/corrigeren.
Dit is normaal gesproken 'appeltje-eitje' je neemt je laptop waar de aotocall en de datacolor software opstaat sluit met een lan kabel je projector aan in je laptop en met usb de datacolor aan.

So far so good...
Het vreemde is nu dat de jvc-autocal de projector niet (meer) ziet... wanneer ik op de 'Check' knop druk krijg ik de popup 'Connect NG' wat betekent dat de laptop de pj niet ziet. (Ik heb ook nog een oude laptop met windows xp geprobeerd ook due zag de projector niet...
Nu heb ik een aantal maanden geleden wel mijn laptop ge-update naar windows 11 wellicht is er iets veranderd waar ik niets van weet en niet weet om dit op te lossen...

Ik heb alle instellingen nog nagelopen en volgens mij is daar niets mee (zie foto's) of ik zie echt iets over het hoofd...?
Ik heb naast de 'oude' autocal software welke destijds prima werkte ook de laatste versie gedownload...
Ook heb ik een (werkende) andere netwerkabel geprobeerd ook deze gaf niet het gewenste resultaat
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb het nu toch aan de praat gekregen...
Ik heb de pj en de laptop beide in mijn lokale netwerk gehangen en nu ziet de software wel de pj...
Ik kan mij herinneren dat ik de pj rechtstreeks aan de laptop kon hangen zondr dat ze in mijn lokale netwerk moesten zitten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Waarschijnlijk wel met een cross kabel.

papaleo

Quote from: RonG on January 24, 2023, 14:08:35Waarschijnlijk wel met een cross kabel.
Ipv 2 aparte kabels?
Dan blijft het principe gelijk dan moeten ze nog beide in mijn lokale netwerk gehangen worden.

Waarom het zonder lokale netwerk niet lukt blijft voor mij een raadsel.
In ieder geval is het gelukt.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Gamma is in ieder geval weer netjes...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG

Dacht dat je de beamer en de laptop middels een LAN kabel deed verbinden. Kan me herinneren in het verleden dat men twee apparaten met een crosskabel verbinden zodat ze met elkaar "praten" konden.

Tegenwoordig met auto sensing is dat niet meer nodig.

riwi

#3810
Quote from: RonG on January 24, 2023, 14:08:35Waarschijnlijk wel met een cross kabel.
Dat bestaat al lang niet meer. Sinds gigabit is er geen crosskabel meer.

Quote from: papaleo on January 24, 2023, 15:23:26Waarom het zonder lokale netwerk niet lukt blijft voor mij een raadsel.
In ieder geval is het gelukt.  ;)
Had je de laptop in het directe verbonden geval wel handmatig een ip adres gegeven in het 10.0.0.0/24 netwerk ?

Kan zijn dat windows het als nieuw netwerk ziet en als untrusted beschouwd en allerlei dingen blokkeert zoals contact tussen clients op hetzelfde lan.
Je interne netwerk wordt door je laptop waarschijnlijk als trusted gezien.

Had je ook een meting vooraf gedaan? Bij mij was het na meting  door williams een paar keer gewoon goed kwa gamma. Dus geen nieuwe autocal gerund toen. Wel de kleuren voor rec709 bij gesteld.

papaleo

Waarschijnlijk dat de laptop het inkomende lan signaal inderdaad niet vertrouwde.. klnkt logisch.

Nee,niet eerst vooraf gemeten ik ben er van uitgegaan dat, na ruim 700uur ,de gamma wel wat verlopen was.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb de Keces P8 nu een weekje in mijn keten zitten en voed hier de Lumagen Radiance Pro videoprocessor doormiddel van een betere DC-kabel van Kemp-electronics ipv de standaard DC-kabel mee van schone maar vooral stabiele spanning/stroom.


Een bekend probleem met audio-/videoapparatuur wat ik vaak lees is de gevoeligheid voor de aangesloten voeding. Veel apparaten worden standaard vaak geleverd met een 'cheap'-voeding.
Een upgrade kan voor deze apparaten worden bereikt door de 'standaardvoeding' te verwisselen voor een betere...,in mijn geval de Keces P8.

De muzikaliteit zal merkbaar toenemen, de achtergrond zal vrijer zijn de dynamiek zal worden verbeterd en maar ook het video beeld zal schoner,rustiger zijn er zal merkbaar minder ruis zichtbaar zijn... dit zijn wat kreten die je in deze vaak tegenkomt.

Je zou dus met bv deze Keces Audio lineaire voedingen DÈ upgrades vinden die kracht, precisie en efficiëntie op een unieke manier zal combineren, waardoor dit de beste keuze is voor elke audio-/videoliefhebber.

Naarmate mijn audio/Video interesse in der loop van tijd is gegroeid, is mijn scepsis over diverse 'snake-oil' lees 'Verbeteringen' ook in deze tussen liggende tijd op bepaalde vlakken gewijzigd. Ik kan kabels van € 1.000 nog steeds niet doorgronden en / of rechtvaardigen, maar goed ,elk voor zich natuurlijk.
Want tot nu toe vertellen mijn oren en ogen mij dat er geen verschillen te horen/zien zijn in SQ/PQ met de verschillende kabels welke ik tot nu heb mogen uitproberen.
Er zijn mensen die bv een sata-kabeltje van >€500 aanschaffen en deze 'hemels' vinden tov de standaard kabel...is dit belachelijk? Wie ben ik om iemands uitgaven en zijn verlangens te beoordelen.

Naarmate de kwaliteit van mijn systeem is geëvolueerd, is ook mijn vermogen om veranderingen in de PQ/SQ te horen en te zien als gevolg van verschillende hardware zoals;...Lyngdorf,NAD,Zappiti,Lumagen Monitor Audio,JL Audio en JVC deze hadden allemaal positieve effecten op betere SQ en PQ. 

Een item dat ik nog niet had overwogen en in mijn vizier had, was een lineaire voedingen versus de cheap / 12 volt voedingsadapter welke standaard bij de Lumagen geleverd wordt.
De laatste jaren heb ik geaccepteerd dat nullen en enen niet alleen nullen en enen zijn tegen de tijd dat ze van de audio/video-bron naar de gehoorgang en oog pupillen gaan. Ik waardeer nu ook dat 240/12 volt niet alleen 240/12 volt is bij het voeden van apparatuur er is meer tussen hemel en aarde.

De Keces p8 is gebouwd als een tank en voelt alsof hij gebouwd is om te presteren. De p8 zit nu in mijn systeem en is sinds verleden week actief.
Op het oled schermpje zie ik dat de output 12,1V is en de ampèremeter schommelt tussen de 2.0 en 2.5A dus loopt de Keces als het ware 'stationair' zijn werk te doen.

Allereerste heb ik getracht om veranderingen op te merken in mijn (stereo) geluid... wellicht luister ik te weinig muziek om hier de evt positieve verandering in op te merken.

En wat betreft het (video) geluid/beeld wanneer ik films bekijk daar zie ik (volgens mij) wel iets minder onrust/ruis overall in het beeld en dan moet ik er wel bij vertellen dat mijn beeld in mijn ogen al verdomd mooi en rustig was (vandaar de toevoeging'volgens mij') in het surround/atmos geluid kan ik tot nu toe niets ontdekken in welk vlak er een verbetering hoor/merkbaar is geworden...ook dit was vòòr dat de Keces in mijn setup was opgenomen al dik voor elkaar.


Dus resumé in wat ik hoor en wat ik zie...
Op dit moment hoor ik wbt mijn stereo/geluid geen positieve verandering/verbeteringen terug en misschien zeg dit wellicht meer over mij en mijn gehoor om dit überhaupt te kunnen opmerken...wie zal het zeggen.
In het beeld zie ik dan wel een kleine positieve verbetering,niet schokkend maar het is er wel.

Ik had mij eerst voorgenomen om als ik geen 'grote' verschillen zou horen en/of zou zien dat de Keces gelijk weer in de verkoop zou gaan, hier kom ik toch op terug ik geef de Keces nog langer een kans om zicht evt toch nog verder te bewijzen in mijn setup ,een groot voordeel in deze is dat ik de Keces niet hagel-nieuw heb aangeschaft en ik niet de noodzaak/drang heb om het gelijk te verkopen.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

#3813
Leuk om weer wat ervaringen te lezen lekker bezig.  8)

Echter wat mij wel op valt is dat de dc kabel van Kemp niet afgeschermd is en dat is wel iets om een keer te proberen.

Wij gebruiken zelf een afgeschermde kabel met filter en in het algemeen sluit een afgeschermde DC (inclusief de power cord) kabel mooi aan bij de Keces in combinatie met de Lumagen. 

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

#3814
Quote from: vik on January 28, 2023, 17:58:46Leuk om weer wat ervaringen te lezen lekker bezig.  8)

Echter wat mij wel op valt is dat de dc kabel van Kemp niet afgeschermd is en dat is wel iets om een keer te proberen.

Wij gebruiken zelf een afgeschermde kabel met filter en in het algemeen sluit een afgeschermde DC (inclusief de power cord) kabel mooi aan bij de Keces in combinatie met de Lumagen. 
Nou die CM kabel ziet er ook niet afgeschermd uit want waar hang je beide zijdes mee hard aan de aarde ? Zonder aarde heeft een filter ook weinig toegevoegde waarde want wat filter je dan? De + naar de - ? Dan zit de storing toch op de - ? Makkelijk te testen hou je mobiel op 30 cm af van deze kabel en laat iemand je bellen, als je niets hoort is ie goed afgeschermd. Wel voldoende afstand tot andere kabels nemen  ;)

reza

Eerlijk weer Leo.
Mijn mening : als je al op zo hoog nivo spullen hebt, zijn de "upgrades" en de verschillen hoe duur dan ook, bijna niet meer waarneembaar.
Waardoor ik daar ook geen heil in zoek of zou zoeken.

En dan al helemaal niet in kabels of wat dan ook.

Ik zelf heb pas voor de grap ook ( voor mij ) dure netkabels aan mijn reciever en versterker gegooid met daarbij indd: Betere klank overall, meer openheid in de dynamiek enz enz.
Nou, ik hoor geen verschil ;D
Ieder zijn ding uiteraard.
Ik als Believer ;) had wel wat wat verschil verwacht maar helaas...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#3816
Quote from: vik on January 28, 2023, 17:58:46Leuk om weer wat ervaringen te lezen lekker bezig.  8)

Echter wat mij wel op valt is dat de dc kabel van Kemp niet afgeschermd is en dat is wel iets om een keer te proberen.

Wij gebruiken zelf een afgeschermde kabel met filter en in het algemeen sluit een afgeschermde DC (inclusief de power cord) kabel mooi aan bij de Keces in combinatie met de Lumagen. 



De Kemp Elektroniks Ultra Lo Loss DC Cable die ik heb is inderdaad niet afgeschermd ik heb deze kabel genomen omdat de  vorige eigenaar vergeten was om de originele kabel er bij op te sturen en de Kemp kabel was heel snel (1 dag) leverbaar dus heb ik deze besteld om verder te kunnen gaan met het testen.

Maar mocht je een 100cm CM kabel ter beschikking willen stellen dan wil ik deze met alle plezier gaan testen... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Kjelt on January 28, 2023, 19:29:29Nou die CM kabel ziet er ook niet afgeschermd uit want waar hang je beide zijdes mee hard aan de aarde ? Zonder aarde heeft een filter ook weinig toegevoegde waarde want wat filter je dan? De + naar de - ? Dan zit de storing toch op de - ? Makkelijk te testen hou je mobiel op 30 cm af van deze kabel en laat iemand je bellen, als je niets hoort is ie goed afgeschermd. Wel voldoende afstand tot andere kabels nemen  ;)

En hoe zit het met Wicher zijn theorie...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

QuoteEerlijk weer Leo.
Mijn mening : als je al op zo hoog nivo spullen hebt, zijn de "upgrades" en de verschillen hoe duur dan ook, bijna niet meer waarneembaar.
Waardoor ik daar ook geen heil in zoek of zou zoeken.

En dan al helemaal niet in kabels of wat dan ook.

Ik zelf heb pas voor de grap ook ( voor mij ) dure netkabels aan mijn reciever en versterker gegooid met daarbij indd: Betere klank overall, meer openheid in de dynamiek enz enz.
Nou, ik hoor geen verschil ;D
Ieder zijn ding uiteraard.
Ik als Believer ;) had wel wat wat verschil verwacht maar helaas...   



Kan mezelf hier ook wel in vinden daar ikzelf op zich ook open staat voor alle verbeteringen die ik kan waarnemen maar bij mezelf heb ik nog geen verschil in beeld kunnen waarnemen tussen verschillende HDMI kabels .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

katwax

Leo "volgens mij" ivm ruis en onrust klinkt niet overtuigend eigenlijk.
Probleem is dat we natuurlijk gaan zaken naar veranderingen, want we verwachten die, maar het kan ook gewoon zijn dat er niets anders is.
Had hetzelfde voor met kabels die ik onlangs getest heb, als failsafe heb ik een 2de persoon ingeschakeld (vrouw). Daaruit bleek dat kans veel grotere is dat het in mijn hoofd zat, maar dat er eigenlijk gewoon niets anders was.

Onlangs heeft Frank ook nog gepost ergens ivm dure stroomkabel waarvan de klant zei dat die meer contrast bracht, echter bij meten door Frank bleek er eigenlijk geen verschil te zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Led

>ivm dure stroomkabel waarvan de klant zei dat die meer contrast bracht, echter bij meten door Frank bleek er eigenlijk geen verschil te zijn.

Joh!  :laugh: 

papaleo

#3821
Zo na > 3maanden 'stilte' dus maar weer eens wat gaan posten hier... ;)

Gisteren Vik op bezoek gehad hier thuis hij had 1 nee 2 kado'tjes bij hem de eerste was 'eindelijk'  :tounge: een nieuwe type remote voor de bediening van mijn Lumagen.
Kado 2 was de nieuwste versie Apple TV met de CineMike tuning incl een CM stroomkabel om de ATV hiermee aan het infuse te gaan liggen.
Over het beeld en het geluid daar ga ik een andere episode dieper op in.

Eerst dit..
Vik kwam dus gisteravond vroeg bij mij langs om en ff gezellig bij te kletsen maar ook om even mijn beeld en geluid af te stellen...met name mijn geluid daar heeft hij met het juist instellen/positie veranderingen van mijn speakers het meeste winst geboekt,dank daar voor.
Een deze dagen nog ff de puntjes op i gaan zetten om er RP over heen te gieten met de Lyngdorf dan zal het nog beter moeten gaan klinken.
Jammer genoeg moest ik de volgende dag werken anders had Vik hier waarschijnlijk nog gezeten dus moest ik hem op een gegeven moment zeggen dat het nu wel welletjes was en ik hem dankbaar was dat hij er nog zoveel tijd in gestoken had. ;)

En nu komt het...
Vandaag dus moeten arbeiden en dus weinig tijd om de ATV aan de tand te gaan voelen...
Tijdens het nader installeren van diverse apps en de beta firmware van Apple te hebben geïnstalleerd ging ik even met de atv spelen dus starte ik de Infuse app op om eens paar gedownloade films te bekijken en beluisteren en tot mijn STOMME VERBAZING zag ik bij Avatar 2 in de Lyngdorf het DolbyAtmos logo oplichten...,ik dacht WTF..nee dat kan toch niet?
JA HET KAN WEL!!
Bij diverse gedownloade films perst de Lyngdorf er nu NATIVE DOLBY ATMOS uit door mijn speakers..ik kon mijn ogen niet geloven en weet nog steeds niet hoe het komt maar sinds ik nu de nieuwe ATV met de laatste beta firmware ingebruik heb is er bij veel van mijn GEDOWNLOADE films nu geen PCM meer te zien maar is er Dolby Atmos.  :pompom:

Misschien niks nieuws...voor mij dus wel.
Ik ben dan ook reuze benieuwd 0f er hier meerdere zijn die nu ook DolbyAtmos uit hun ATV/Infuse voorgeschoteld krijgen.

Wordt vervolgd  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Klinkt goed! Dit ga ik even volgen!!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Dat zou goed nieuws zijn. Ik kan het de komende week niet testen. Maar het gebeurt dus bij alle films niet Atmos hebben?

Dan wordt het echt tijd dat Infuse ook eens gaat werken aan en 21:9 videowall..

reza

Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn van de atv op het gebied van beeld en geluid.
 :pompom:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"