Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

papaleo

Alle bedankt voor de reacties... :thumbs-up:
Niet verwacht dat een niet HT gerelateerd onderwerp nog zoveel (opbeurende) reacties zou gaan opleveren  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: rdebruin on November  4, 2022, 17:37:24
Beterschap Leo , nooit gehad maar klinkt niet erg lekker .
Gelukkig ben ik een zeikerd, dus de kans is bijna nihil  :D


Wat een zelfkennis zeg,  :thumbs-up: dat is wat ik in je waardeer  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Ik noem hem ook 'droogkloot' met een reden he  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MLCinema

Je kan beter een goudklompje uitwissen dan kan je tenminste nog wat upgraden. Beterschap! Van familie weet ik dat dit nogal hels kan zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jean Sibelius

Beterschap Leo. En hopelijk heb je nu het ergste achter de rug.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

5061

Beterschap naamgenoot en hoop dat je er weer een héééle tijd vanaf bent.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master


KillerbeeNL

Ohhh , beterschap,  gelukkig nog nooit last van gehad maar 3x bij een kennis meegemaakt en dat schijn je je ergste vijand niet toe te wensen.


Sterkte en beterschap  [emoji123]

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

williams

Nou Leo zo te lezen  ging het niet goed met je maar gelukkig ben je op de weg terug .
Bij deze dan ook sterkte met je herstel .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Ja jongens, dat zo iets kleins zo iets heftig kan opwekken...,niet normaal!

Ook jullie dank voor de compassie... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Tabcam

Ouch Leo, nierstenen wens je inderdaad je ergste vijand nog niet toe. Hoop dat je nu er geen last meer van gaat krijgen. Een maat van me had er regelmatig last van tot hij zijn "dieet" heeft aangepast zonder eten dat veel urinezuur gaat produceren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo


papaleo

Nee...
Ik zou afgelopen zaterdag naar huize-Raymen gaan om de CM-Zap gelijk mee te nemen na de M&G maar daar heerst jammer genoeg Corona...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mokumer45

Even een reactie op het niersteen geval: uit persoonlijke ervaring kan ik iedereen vertellen, dat je niet weet wat je overkomt - gruwelijk pijnlijk. Ik kreeg er een paar jaar geleden in de loop van de middag voor Kerstmis last van. Ik ging bijna van mijn stokje van de pijn. Van de gekomen dokter pijnstillers gekregen (zetpillen) en dat hielp gelukkig. Gelukkig tijdens de kerstdagen geen last gehad, maar de dag er na weer een aanval en gelukkig weer de pijn kunnen onderdrukken met een pijnstillende zetpil. De dokter had verteld, dat hij na een dag of 2 a 3 er op een "normale" manier uitgeplast zou worden. Zo niet, dan zou er andere dingen geprobeerd gaan worden. Hij kwam er idd op de "normale" manier uit, maar pas na een dag of 14. Nog nooit zo'n pijn mee gemaakt.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Raymen

Quote from: papaleo on December  5, 2022, 19:20:10
Nee...
Ik zou afgelopen zaterdag naar huize-Raymen gaan om de CM-Zap gelijk mee te nemen na de M&G maar daar heerst jammer genoeg Corona...

Ja had me hier wel op verheugd leo
Maar hier kan je niks aan doen he
Gaat nu wat beter met haar,maar nog steeds ziek
We spreken snel nog een keer af
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

papaleo

@mokumer45
Inderdaad helse pijnen/aanvallen.  :crazy:
Verleden jaar rechts en nu was het de linker nier waar zich een steentje had ontwikkeld.

@Raymen
Goed om te lezen dat het nu weer wat beter met Wil gaat doe haar de groetjes van ons  :thumbs-up:
En er komt tzt wel weer n keertje dat we elkaar gaan zien  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on December  5, 2022, 19:20:10
Nee...
Ik zou afgelopen zaterdag naar huize-Raymen gaan om de CM-Zap gelijk mee te nemen na de M&G maar daar heerst jammer genoeg Corona...
Och, gewoon hazmat pakje aan en aanpakken die doos aan de deur!😂

papaleo

 :D :D had ik kunnen doen.
Nee,ik wil graag n keer bij de familie langs...nieuwe huis maar vooral zijn nieuwe HT te gaan bewonderen  ;) 8)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3697
Aangezien de feestdagen op de loer lagen/leggen ging het bij mij toch weer borrelen om mijzelf een kerstkado te geven in de vorm van een 'upgrade' deze upgrade zou een JVC NZ8 zijn deze projector staat al vanaf het begin dat deze is uitgekomen op mijn verlanglijstje...waren het niet dat mijn eerste kennismaking met deze NZ8 (bij Werner op de show) mij nog niet had kunnen overtuigen om daar de knoop door te hakken.
Mijn belangstelling ebbte in de tussen liggende tijd weg...de upgrade-koorts was in zekere mate afgekoeld...mede doordat ik ook met eerlijke dealers hier over gesproken had in welke situatie ik zit en met welke setup ik hier thuis speel.
En toch was ik nog steeds niet overtuigd over het feit dat een NZ8 hier zijn meerwaarde zou moeten tonen tov van mijn N7 dus ben ik opzoek gegaan naar een dealer die zijn projectoren in soortgelijke situatie kon laten zien als dit bij mij thuis ook het geval is...namelijk in een 'huiskamer-environment'.
Aangezien ik de NZ8 pas 2x heb mogen aanschouwen en dit was op een show en bij een dealer met een batcave ...meestal is dit niet de juiste manier om je over de streep te halen mochten er nog twijfels zijn dus zou deze huiskamer opstelling de meest 'perfecte' manier zijn om dit uit te testen...en natuurlijk weet ik dat het niet helemaal op gaat want er zijn en blijven hier toch dingen die niet hetzelfde zijn als bij je thuis maar dit zou het dichts in de buurt komen.
De NZ8 die te zien kreeg was voorzien van de laatste 2.0 firmware en was natuurlijk gekalibreerd...er werd geprojecteerd op een mat wit 16:9 HD Progressive (0.6) 2,60m doek máár het formaat van projecteren was terug geschroefd naar een formaat (100") dat ik ook thuis had dus zoveel mogelijk de thuissituatie nagebootst.

Dus was het de beurt aan ..... om de demo te starten en mij te laten zien wat de NZ8 in toe instaat was.
Er werden diverse stukjes uit voor mij bekende films getoond (2k en 4k)

Op 2K keken we naar scenes uit;
- Transformers Dark of the Moon
- Batman Dark Knight
- Tron Legacy

Op 4k keken we naar;
-Passenger
-The Shallows (dit is van origine een 8K transfer)


Ik had met name Batman en The Shallows nog vers in mijn geheugen zitten en daar vielen mij wel wat dingen op.

Hier de + plussen en - minnen die mij waren opgevallen tussen de NZ8 vs N7

- Batman Dark Knight daar vond ik bij de donkere(ste) scenes wanneer de persoon (met masker in zijn hand) staat te wachten op de auto met daarin zijn mede bankrovers...kijkend op de rug van deze persoon dat er bij de NZ8 geen detail zichtbaar is van zijn achterkant/jas ,zwart liep hier compleet vol waardoor er geen plooien van zijn jas zichtbaar waren het was een zwart vlak.
Dezelfde scene bij mijn N7/Lumagen zie je in die jas wel diverse plooien/vouwen van de jas zichtbaar als zijnde details oplichten.

+ Bij de begin scene van deze film waar er word inge-zoomt op de gebouwen (en de ruit word gebroken)...bij dit inzoomen verliep de motion bij de NZ8 heel smooth geen schokjes zichtbaar.
Bij mijn N7/Lumagen zie je toch wat meer schokjes met het inzoomen,het is onrustiger dan bij de NZ8. De Lumagen doet natuurlijk niets met de motion dat word in de projector door de N7 gedaan.

- of + Dit wat betreft de upscaling/scherpte van de (2k) Dark Knight in de NZ8 met e-Shift aan dit doet niet onder van wat de Lumagen doet met de upscaling met advanced-enhanced aan volgens mij is hier geen winnaar aan te wijzen...dus een + voor de NZ8 daar was het plaatje ragscherp.

- The Shallows (4k) daar viel mij gelijk op dat de golf-toppen in deze scene bij de NZ8 al snel clipten ik heb deze scene bij mijn N7/Lumagen afgespeeld en daar blijven de details van de golven in de toppen volledig zichtbaar...

Er zijn 2 dingen die tov de N7 in het voordeel uitkwamen voor de NZ8 dat was dat het zwart dieper is en er iets minder ruis (van dichtbij) meer rust was en dat de motion mooier/beter is en dan vind ik de motion de meest opvallende in deze.
Het diepere zwart dat een NZ8 neer kan zetten was in deze demo in mijn ogen een manko want je verliest al gauw detail...vergelijkbaar als met een Oled daar loopt het zwart ook snel dicht.

Ik dacht dat de betere details in de donkere en lichte scenes van beide films te wijten waren aan de betere dtm die de Lumagen kan weergeven maar dit is niet de verklaring want volgens mij werkt dtm alleen met een 4k/hdr aangeboden signaal en dit is met The Dark Knight 2k/1080p niet het geval dus zou dit met 2k te maken kunnen hebben met toch de 'kalibratie' of een verkeerde afstelling/instelling in de NZ8?!

(Achteraf heeft ..... ,na dat ik mijn ervaringen met hem had geventileerd zich verontschuldigd dat de NZ8 ná de 2.0 firmware update en het feit dat de witbalans normaal op 80% is gekalibreerd wat normaalgesproken goed werkte maar dat na de 2.0 dit niet meer zou kloppen en hij niet de tijd heb gehad om er een nieuwe kalibratie met 90% witbalans op los te laten)

Resumé...
Laat ik voorop stellen dat ik niet zozeer een laser nodig heb voor de >kijkuren en het >licht dat een laser kan produceren tov mijn lamp-unit dat is voor mij niet een issue...ik mis met mijn 100" scherm namelijk niet echt licht.
Ook de 8k/eShift voegt op een 100" té weinig toe daar is mijn scherm te klein voor om daar de voordelen van te kunnen zien.

Ook deze demo kon mij niet overtuigen dat een NZ8 een beter beeld geeft als een N7 icm een Lumagen in mijn situatie...er zal met een unit die evt perfect/beter zou zijn gekalibreerd een mooier beeld gegeven kunnen worden maar mijn N7/Lumagen is naar mening een gouden duo.
Wellicht zou een NZ8/Lumagen op bepaalde fronten weer wat beter zijn dan mijn combi maar dan rijst er de vraag zou dit de €€€€€ meerprijs rechtvaardigen?
Nee,op dit moment voor mij niet ik blijf dan voorlopig met mijn N7 door draaien,wellicht dat JVC over 1 a 2 jaar met een nieuwe generatie uit gaat komen tegen die tijd zie ik dan wel weer.

Ook deze dealer is een goudeerlijk persoon...zeker na dat ik hem vertelde dat ik niet overtuigd was en hoe het er bij mij uitzag rade hij mij (net als een eerdere dealer dit deed) aan om voorlopig geen NZ8 aan te schaffen.

Ik heb bewust (nog) geen naam(en) van de 2 dealers genoemd,ik zal hen nog nader vragen of ze/hij het goed vind dat ik dit later nog zal toevoegen.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RonG


reza

#3699
Mooi, eerlijke feedback weer Leo!
Toevallig was er een filmpje van Youthman van de week die vertelde ook dat de upgrade minimaal is.
Ook ik vond de NZ7/NZ9 niet spectaculair beter dan de nx serie. Zeker niet als je kijkt wat je nu moet betalen. Ik denk dat het beter is om te investeren in een lumagen of htpc met madVR. Daar zit op het moment de meeste winst.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"