Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

papaleo

Quote from: katwax on May  5, 2022, 15:00:47
Ok dus het is op gevoel kiezen dan :)

Is dit in de meeste gevallen niet zo...?en ik denk dat ik niet de enige ben  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3626
Aangezien onze tuin dit jaar meer aandacht nodig had dan dat mijn HT had hebben wij dáár èn wat meer tijd en de nodige nieuwe spulletjes voor gekocht zoals een nieuwe Zwevende Solero Parasol,een luxe loungeset en terras-set...zeg maar "Ibiza at home" [emoji907][emoji28]

https://youtu.be/eGagn77tmBs





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Lekker Leo, de "baas des huizes" ook weer blij denk ik. Happy wife, happy life :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Mooi! Wel scherpe steentjes daar in het midden voor de blote voetjes lijkt me.

Ik heb ook net een zwevende parasol besteld, krijg het volgende week .Hoe heb je de jouwe vastgezet? Lijkt wel ingegraven, ziet er strak uit.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kjelt

Posts horen in een ander topic thuis:
Papaleo's lounge garden paradise  ;)

Enjoy!

papaleo

Quote from: reza on May 28, 2022, 14:54:47
Lekker Leo, de "baas des huizes" ook weer blij denk ik. Happy wife, happy life :D

Precies...,jij weet hoe het werkt  ;) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: pameijer on May 28, 2022, 15:31:05
Mooi! Wel scherpe steentjes daar in het midden voor de blote voetjes lijkt me.

Ik heb ook net een zwevende parasol besteld, krijg het volgende week .Hoe heb je de jouwe vastgezet? Lijkt wel ingegraven, ziet er strak uit.

Thx
De randen van het ingelegde mozaïek natuursteen moeten inderdaad weer worden bijgewerkt/gevoegd worden.
De parasol-voet zit met een grondanker in beton gegoten...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Kjelt on May 28, 2022, 15:34:55
Posts horen in een ander topic thuis:
Papaleo's lounge garden paradise  ;)

Enjoy!

:D
Thx  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3633
Zojuist ook nog even een sfeervol 'doorkijkje' geplaatst...
https://youtu.be/NJIvYTCsJOI
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

Quote from: papaleo on May 28, 2022, 16:21:54
Zojuist ook nog even een sfeervol 'doorkijkje' geplaatst...
https://youtu.be/NJIvYTCsJOI
Deze en je vorige YT-link zijn privévideo's. Niet te bekijken door het volk  :P
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

#3635
Quote from: pameijer on May 28, 2022, 17:59:52
Deze en je vorige YT-link zijn privévideo's. Niet te bekijken door het volk  :P

Ik dacht dat ik de optie 'als iemand de link heeft deze de video kan kijken' had aangevinkt  ::)
Nu maar openbaar gemaakt,bedankt voor het melden.


Daarom heeft 'Raymen' natuurlijk niet gereageerd...,ik zag namelijk dat hij hier vanmiddag aanwezig was  :tongue2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

m mulder

Op bezoek bij Leo in DEN HAAG.
Het had wat voeten in de aarde, maar afgelopen woensdagavond ben ik bij Leo langs geweest.

Als je de berichten van Leo mag geloven in de diverse topics , laat Leo weten te twijfelen over een upgrade van zijn JVC NX7 naar een JVC NZ8. Is het een must? Nou naar mijn bescheiden mening heb ik hem verteld erg onder de indruk te zijn van de vorige generatie JVC projectoren uit de NX serie. Het beeld in combinatie met de zijn video processor is gewoon hartstikke mooi en natuurlijk. Er zal vast een verschil waar te nemen zijn als je de projectoren naast elkaar zou zien, maar dat is niet het geval. Het is gewoon een verschrikkelijk mooi plaatje.
We hebben voornamelijk gekeken naar de Zappiti Reference, welke Leo al een tijdje in gebruik heeft en behoorlijk handig mee is geraakt. De speler is niet voorzien van de CM optie, deze gaat hij nog testen zodra deze beschikbaar komt. Maar ook in dit geval heb ik niets waarnomen in het afspelen via de Reference en het origineel. De experts onder ons zullen vast enkele voorbehouden kunnen maken en dat mag natuurlijk ook, maar onze hobby is genieten en misschien ook tevreden zijn. Het zal vast altijd beter kunnen, maar genieten staat bij mij voorop. Het gebruiksgemak van de Zappiti is geweldig, mooi en is eenvoudig te bedienen. De snelheid van de video-wall vond ik ook niet hinderlijk langzaam, ja natuurlijk als je snel door de video-wall heen bladert, duurt het soms wat langer om de hoesjes te laden, hinderlijk NEE, misschien een beetje geduld hebben.  Het is echt een heel mooie speler.

Leo maakt gebruik van een Lyngdorf MP-60 processor in 5.1.4 opstelling. Ik kan hier heel kort over zijn. Alles is goed ingeregeld. Je zit echt helemaal in de bubbel. Natuurlijk kan ik als JM Lab/Focal liefhebber iets zeggen over de klankkleur van zijn speakers, maar dat doe ik niet. Het is smaak. Het klinkt gewoon heel natuurlijk en open, zonder verschillen op te merken, dat niet alle speakers even groot zijn of op dezelfde hoogte geplaatst zouden staan. In de ruimte is 1 (één) subwoofer aanwezig. Veel gebruikers zeggen dat 1 subwoofer te weinig zou zijn, je zou de subwoofer kunnen aanwijzen en de plaats kunnen bepalen van de subwoofer. Meerdere subwoofers  zou het devies zijn, maar ook nu weer, mijn verontschuldiging, maar ik heb niets gemist in het laag. Het is voldoende aanwezig en je komt niets te kort. Natuurlijk, als je zou testen en meerdere subwoofers zou plaatsen, dan zou het anders kunnen klinken, maar deze ene subwoofer "did the job excellent" en misschien is het niet altijd mogelijk meerdere subwoofers te plaatsen. Het is een blijft een woonkamer aangepast naar een home-cinema.

Ik heb een super leuke, gezellig en informatieve avond gehad, als Hagenezen onder elkaar. Al was deze ruimte een woonkamer met aanpassingen naar  een home theater, ik heb echt genoten van de beleving, al dan niet met enkele beperkingen zoals je deze niet hebt in een dedicated ruimte. Het was gewoon genieten en daar gaat het toch om.
Leo bedankt voor de mooie demo, duidelijke uitleg en voor de nuttige kijkplezier tips .
We houden contact en bedankt.

reza

Leuk verslag :thumbs-up:
Ik ben het dan ook helemaal met je eens.
Leo zit "gewoon" in een woonkamer/keuken te draaien en het ziet er waanzinnig uit en klinkt als een klokje zo mooi. Ik krijg net ook weer een uitnodiging van hem en ga daar dan ook graag op in. ;) Tot snel Leo.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#3639
@m mulder
Bedankt Marcel een leuk verslag.
Dit was onze eerste meet&greet wij konden elkaar al wel van de diverse beurzen daar hadden wij elkaar wel eens vaker ontmoet maar nog nooit bij elkkaar op bezoek geweest.
Ook ik vond het een geslaagde en gezellige avond waar we heel veel de revu hebben laten passeren en waar we we van alles en nog wat hebben besproken...óók over de mooie plannen van Marcel zijn nieuw te bouwen Home Theater waar hij met passie over kan vertellen...ik ga hier niets verklappen dat zal hij wellicht zelf tzt n keer gaan doen neem ik aan  ::)
(tja Marcel nu zal je toch meer of nog een keer in de pen moeten kruipen om je toekomstige plannen hier ten toon te gaan spreiden...er is geen nu geen weg meer terug  :tongue2: )

@Reza
Tzt als ik de Zappiti Reference CM versie op bezoek krijg ben je welkom...
Want 2x2 ogen en oren zien en horen meer..of misschien ook wel niet...,dan maar 2 ogen en oren  :D

Als het goed is krijg ik de Zap wanneer Rayman er genoeg van hebt hier over de vloer...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik werd verleden week door Pascal al getriggerd wbt het 4k/4096 pixels (upscalen) uitsturen in de Lumagen.
Nu had ik dit al op AVS aangekaart maar daar vonden ze dat het geen meerwaarde zou gaan hebben als ik dit zou gaan doen maar ik had/heb daar als nog mijn bedenkingen over ik woul dit toch 'n keer gaan uitproberen en nu helemaal...,want Teejoo doet ook dit ook in zijn setup weliswaar met de Envy maar dat maakt geen reet uit, en vanmorgen kreeg ik een persoonlijke email van Jim (Lumagen) terug die schrijft het volgende...,

Even though we do not have an anamorphic lens in the Lumagen Demo Theater, I set the output to 4096 wide. This does means scaling is always on. However, it increases the light output by (4096/3840)^2 = 13.7%. The Radiance Pro scaling is excellent and I see no reason to not gain the extra light output.

The "Cin4k" name is only for the input resolution of 4096x2160. While the output can be 4096x2160, we do not refer to it with this nae so we can reserve it for the input rate.

If you make a change, but do not Save, then going to Standby and back on gets you back to your Saved settings


Ik was er al in Pascal's draadje over begonnen maar om verdere topic vervuiling te voorkomen ga ik er hier maar over door.
Deze week gaat het testen  mij niet lukken maar volgende week in ieder geval wel...dus word vervolgd.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on October 24, 2022, 12:26:46
Ik werd verleden week door Pascal al getriggerd wbt het 4k/4096 pixels (upscalen) uitsturen in de Lumagen.
Nu had ik dit al op AVS aangekaart maar daar vonden ze dat het geen meerwaarde zou gaan hebben als ik dit zou gaan doen maar ik had/heb daar als nog mijn bedenkingen over ik woul dit toch 'n keer gaan uitproberen en nu helemaal...,want Teejoo doet ook dit ook in zijn setup weliswaar met de Envy maar dat maakt geen reet uit, en vanmorgen kreeg ik een persoonlijke email van Jim (Lumagen) terug die schrijft het volgende...,

Even though we do not have an anamorphic lens in the Lumagen Demo Theater, I set the output to 4096 wide. This does means scaling is always on. However, it increases the light output by (4096/3840)^2 = 13.7%. The Radiance Pro scaling is excellent and I see no reason to not gain the extra light output.

The "Cin4k" name is only for the input resolution of 4096x2160. While the output can be 4096x2160, we do not refer to it with this nae so we can reserve it for the input rate.

If you make a change, but do not Save, then going to Standby and back on gets you back to your Saved settings


Ik was er al in Pascal's draadje over begonnen maar om verdere topic vervuiling te voorkomen ga ik er hier maar over door.
Deze week gaat het testen  mij niet lukken maar volgende week in ieder geval wel...dus word vervolgd.
Dat bedoel ik dus ;-). Testen Leo!

PascalP

Leuk Leo, wat het e.e.a. wel niet teweeg kan brengen :D :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Wel vreemd dat Chris ( the Man ) schrijft dat het geen effect)zin heeft...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on October 24, 2022, 14:40:28
Wel vreemd dat Chris ( the Man ) schrijft dat het geen effect)zin heeft...

Ik denk waarschijnlijk omdat hij er van uit gaat dat ik een vast 100inch 16:9 doek heb en hij niet weet dat ik deze dmv een druk op de knop om kan toveren/kan masken in een 21:9 doek en ik zo er niet alles uit kan halen....,tenminste ik zou het anders niet weten waarom hij zo kort door de bocht was.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Ik denk dat je gelijk hebt.
Hij was wel behoorlijk stellig, iemand anders had het over een 16.9 doek toch? Waarop hij reageerde?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Ik had het ook gelezen Leo en snapte de uitleg ook niet hoor...
Ik weet niet hoe dat bij Lumagen is maar bij de Envy geef je je scherm hoeken aan en hij zorgt ervoor dat de chip helemaal benut word door alle pixels/beeldlijnen in dat formaat te zetten.
Had dat tegen Theo ook gezegd in het begin van zijn Envy aankoop dat hij dan van 3840 naar 4096 moet gaan en dan meer licht krijgt. Dat vond hij voldoende en heeft toen de DCR niet meer genomen. Al denk ik dat dat er ook verschil zit in lichtoutput tussen de 100mm lens en de grote DCR en de kleindere jvc lens en de kleindere 'fixed' DCR lens maar dat is een andere discusie.
Al weet ik niet meer of Theo toen ook de DCR heeft geprobeerd met de Envy op 4096 output. Dacht het niet eerlijk gezegd.
Theo?

Maar inderdaad gewoon proberen Leo.
Ook ik denk dat het beter moet zijn maar dat zie je snel genoeg.
Je JVC staat op native?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: reza on October 24, 2022, 18:17:06
Ik denk dat je gelijk hebt.
Hij was wel behoorlijk stellig, iemand anders had het over een 16.9 doek toch? Waarop hij reageerde?

Dan snap ik hem eigenlijk nog niet...
Hun zeiden dat omdat onze panelen 17.9 zijn je dan zwarte balken boven en beneden moet krijgen als je hem op resolutie 4096 zal zetten.
Ik zou het niet weten want de Envy doet dit anders zoals ik hierboven al uit legde maar dan nog vind ik het een raar verhaal.
Proberen zou ik zeggen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Uitproberen ga ik zeker doen.
Ik ben goed van vertrouwen maar controleren is beter...zou Peter Gillis zeggen  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: buckler on October 24, 2022, 18:25:20
Ik had het ook gelezen Leo en snapte de uitleg ook niet hoor...
Ik weet niet hoe dat bij Lumagen is maar bij de Envy geef je je scherm hoeken aan en hij zorgt ervoor dat de chip helemaal benut word door alle pixels/beeldlijnen in dat formaat te zetten.
Had dat tegen Theo ook gezegd in het begin van zijn Envy aankoop dat hij dan van 3840 naar 4096 moet gaan en dan meer licht krijgt. Dat vond hij voldoende en heeft toen de DCR niet meer genomen. Al denk ik dat dat er ook verschil zit in lichtoutput tussen de 100mm lens en de grote DCR en de kleindere jvc lens en de kleindere 'fixed' DCR lens maar dat is een andere discusie.
Al weet ik niet meer of Theo toen ook de DCR heeft geprobeerd met de Envy op 4096 output. Dacht het niet eerlijk gezegd.
Theo?
Zeker wel. Ik vond de lens gewoon niet veel toevoegen qua beeldkwaliteit. Licht heb ik meer dan genoeg zonder. Maar ik ben dan ook geen lasser ;-)

Ik heb ook altijd met zoom gedraaid bij de oude JVC en zo altijd al het maximale aantal pixels gebruikt. Maar de vooruitgang zat hem bij bij in e scherpte omdat ik de envy laat scalen. Zoals eerder gezegd: de scaling an JVC is gewoon niet geweldig. Echt geen Sony niveau of van mijn Panasonic.

Overigens is het niet het aangeven van de bounderies dat ervoor zorgt dat je alle beeldlijnen gebruikt, maar de anamorphe lens setting. Vergelijkbaar met de eigen JVC functie. Boundaries zegt alleen wat over de scaling van 16:9, subtitles etc etc waardoor dit altijd binnen het 21:9 vlak valt.