Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

papaleo

Quote from: williams on October 25, 2020, 14:27:38
Zelf gebruik ik altijd windows daar anders  bv met 100 ire je ruimte ook maximaal opgelicht wordt door het patroon en dit zie je dan terug in de meting .
Je kunt je dus ook afvragen hoeveel keer komt het in in film voor dat het hele beeld 100% wit is  ;)
Als je ziet dat ook het osd van de jvc meespeelt dan kun je deze ook op een andere positie in beeld zetten ,dit kun je vinden bij de settings van het jvc menu .

Hey ja...,dat is een goeie Wil  :thumbs-up: en aangezien mijn plafond wit is zal dit zeker de meting beïnvloeden.  ;)

Aangezien ik op ongeveer 2 meter van het doek/scherm zit om de metingen/Calibratie te verrichten heeft het dan zin om in het vervolg ook geen witte/hele lichte kleding aan te trekken en de brightness van je laptop-beeldscherm naar beneden bijstellen...,of ga ik nu te ver  ::)  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Quote from: papaleo on October 25, 2020, 14:42:20
Hey ja...,dat is een goeie Wil  :thumbs-up: en aangezien mijn plafond wit is zal dit zeker de meting beïnvloeden.  ;)

Aangezien ik op ongeveer 2 meter van het doek/scherm zit om de metingen/Calibratie te verrichten heeft het dan zin om in het vervolg ook geen witte/hele lichte kleding aan te trekken en de brightness van je laptop-beeldscherm naar beneden bijstellen...,of ga ik nu te ver  ::)  :D

Ik heb zelf wel altijd de brightness van de laptop op het laagste staan, en mijn Calman heeft standaard ook zwarte achtergronden dus denk dat dit verder geen invloed meer heeft
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Ik heb gisteren weer ff wat zitten spelen/meten in/met mijn projector ik begrijp alleen 2 dingen niet na gisteren...

1) Waarom heeft de grayscale meting op 10% zo'n grote afwijking terwijl dit bij de rest van de metingen niet zo is?
2) Wat ik ook probeer ik krijg 'rood' niet verder/beter de rec709 driehoek in.

Heb ik in de weg naar deze metingen toe misschien wat over het hoofd gezien en/of iets fout gedaan dat ik nu deze metingen heb?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Hoi Leo ook ik heb dit altijd ik denk dan ook dat dit komt door de beperking van de meter die nu eenmaal niet zo goed is met metingen van 10 ire .
Je ziet ook dat deze meting langer duurt doordat er bijna geen licht op de sensor valt .
Mocht het er dan ook op het zicht goed uitzien in donkere scene's dan zou ik er niet te zwaar aan tillen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Is de afwijking van rood zowel met 75% alsmede met 100% saturatie ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

#2630
Quote from: williams on October 26, 2020, 20:04:27
Hoi Leo ook ik heb dit altijd ik denk dan ook dat dit komt door de beperking van de meter die nu eenmaal niet zo goed is met metingen van 10 ire .
Je ziet ook dat deze meting langer duurt doordat er bijna geen licht op de sensor valt .
Mocht het er dan ook op het zicht goed uitzien in donkere scene's dan zou ik er niet te zwaar aan tillen .

Ik denk dat ik het al weet waarom de meting juist bij de 10ire zo vreemd was/is....tenminste ik denk dat het hierdoor komt;

Ik heb gister tijdens de meting toch een 'grote' foutje gemaakt....ik heb mijn statief met de lichtmeter nog steeds opgetuigd staan van gisterenavond en zag zojuist dat ik het witte diffuse ronde glaasje van de Xrite i1 Display3 Plus (zie foto links) nog voor de lens heb/had zitten  :blush: deze moet NATUURLIJK tijdens de meting weggedraaid worden (zie foto rechts)  :blush: :blush:

Beginners-foutje  :D

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

KillerbeeNL



Quote from: williams on October 26, 2020, 20:04:27
Hoi Leo ook ik heb dit altijd ik denk dan ook dat dit komt door de beperking van de meter die nu eenmaal niet zo goed is met metingen van 10 ire .
Je ziet ook dat deze meting langer duurt doordat er bijna geen licht op de sensor valt .
Mocht het er dan ook op het zicht goed uitzien in donkere scene's dan zou ik er niet te zwaar aan tillen .

inderdaad , pak een 20/30 -- 80 IRE voor een meter die niet zo goed is in de donkere gebieden , laat alles beneden de 20/30 lekker staan.

Enigzins kan je met de 100% brightness en fullscreen windows de lage gebieden 10-30 IRE beter krijgen maar corrigeer niet te veel om de cijfertjes goed te krijgen.

pak en ramp patroon erbij en beoordeel dan de 0-30 IRE op verkleuringen.

Ben al een tijdje uit de materie zoals benamingen maar ik denk dat ik wel aardig in de richting zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Quote from: papaleo on October 26, 2020, 21:03:46
Ik denk dat ik het al weet waarom de meting juist bij de 10ire zo vreemd was/is....tenminste ik denk dat het hierdoor komt;

Ik heb gister tijdens de meting toch een 'grote' foutje gemaakt....ik heb mijn statief met de lichtmeter nog steeds opgetuigd staan van gisterenavond en zag zojuist dat ik het witte diffuse ronde glaasje van de Xrite i1 Display3 Plus (zie foto links) nog voor de lens heb/had zitten  :blush: deze moet NATUURLIJK tijdens de meting weggedraaid worden (zie foto rechts)  :blush: :blush:

Beginners-foutje  :D
ff niet scherp [emoji16] , dit foutje maak je niet meer.

grafiek zal er nu beter uit zien denk ik[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

papaleo

#2633
Quote from: KillerbeeNL on October 26, 2020, 21:55:55

inderdaad , pak een 20/30 -- 80 IRE voor een meter die niet zo goed is in de donkere gebieden , laat alles beneden de 20/30 lekker staan.

Enigzins kan je met de 100% brightness en fullscreen windows de lage gebieden 10-30 IRE beter krijgen maar corrigeer niet te veel om de cijfertjes goed te krijgen.

pak en ramp patroon erbij en beoordeel dan de 0-30 IRE op verkleuringen.

Ben al een tijdje uit de materie zoals benamingen maar ik denk dat ik wel aardig in de richting zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Oke...thx voor de tip.
Maar het zou dus ook zomaar komen doordat ik dat melk witte glas voor de meter had laten zitten,toch?

En uhh..wat bedoel je met 'pak en ramp patroon'? (Ik ben nog een groentje)  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: KillerbeeNL on October 26, 2020, 21:59:48
ff niet scherp [emoji16] , dit foutje maak je niet meer.

grafiek zal er nu beter uit zien denk ik[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Nee,dat denk ik ook  ;D

Ik ga de metingen tzt/snel over doen en eens kijken of het de 10ire nu wel wat beter meten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

KillerbeeNL

#2635
Quote from: papaleo on October 26, 2020, 22:00:10
Oke...thx voor de tip.
Maar het zou dus ook zomaar komen doordat ik dat melk witte glas voor de meter had laten zitten,toch?

En uhh..wat bedoel je met 'pak en ramp patroon?
Zeker weten dat het de metingen heeft beïnvloed , ik denk alleen wel dat de gebieden 40 - 70 voor een projector de belangrijkste zijn dus 40 t/m 90 goed krijgen dan valt alles op de stip.


beoordeel onderstaand patroon op het blote oog om te zien of er verkleuringen te zien zijn

ramp patroon :

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

PascalP

Vreemd. Als ik bij mijn meter het glaasje laat zitten geeft ie aan dat ie niet goed kan meten in Calman.
Is een Spectracal C6 wat eigenlijk ook gewoon een xRite is
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: PascalP on October 26, 2020, 22:09:49
Vreemd. Als ik bij mijn meter het glaasje laat zitten geeft ie aan dat ie niet goed kan meten in Calman.
Is een Spectracal C6 wat eigenlijk ook gewoon een xRite is
Als je het glaasje ietsje eruit/naar voren trek (ontgrendeld) dan gaat die gewoon meten...druk je het glaasje naar de meter toe (hoor je een klikje) vergrendeld dan geeft die inderdaad aan dat die niet kan meten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: KillerbeeNL on October 26, 2020, 22:06:04
Zeker weten dat het de metingen heeft beïnvloed , ik denk alleen wel dat de gebieden 40 - 70 voor een projector de belangrijkste zijn dus 40 t/m 90 goed krijgen dan valt alles op de stip.


beoordeel onderstaand patroon op het blote oog om te zien of er verkleuringen te zien zijn

ramp patroon :

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

:thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Ik heb vandaag een gezellige ochtend/middag gehad ik was namelijk al om 11:00 bij 'rdebruin' Richard in Zeeland op bezoek/uitgenodigd  om aldaar zijn mooie HT spullen te komen bewonderen.
Ik werd hier gastvrij door Richard en zijn vrouw, in zijn mooi gelegen en ingerichte woning ontvangen...maar goed ik kwam niet om naar zijn woning te komen kijken ik kwam voornamelijk naar zijn nieuwe 'grey' hoog contrast scherm kijken dit scherm icm met dezelfde projector welke ik zelf ook heb een/de JVC N7 zou mij een goede indruk kunnen geven om wellicht ook tzt voor zo'n scherm te willen gaan...ik was nieuwsgierig of dat er met zo'n doek meer 'contrast' winst te halen was dan met mijn eigen witte 1.0 gain multimask scherm.

Ook hij heeft zijn HT in zijn woonkamer geïntegreerd en ook hij heeft aldaar een wit plafond welke niet zorgt voor meer/beter contrast op je filmdoek.
Zijn woonkamer is doordat er veel ramen zijn heel licht maar door dat hij net zoals ik dit met verduisteringsluiken goed kan verduisteren is dit geen enkel probleem om goed te kunnen projecteren....maw hij kan héél goed verduisteren.
Het is met name het witte plafond dat wat roet in het eten kan gooien wanneer er in de film lichte scenes voordoen daardoor reflecteert er dan strooi-licht naar het doek toe wat vaak goed te zien is in de 'zwarte' balken deze lichten meestal licht/grijs op en dit werkt optisch contrast verlagend maar ook je contrastratio valt hierdoor om.
We waren begonnen met de verduistering gezakt maar met een aantal sfeerlichten nog aan...,hier zie je gelijk de meerwaarde van dit grijze-scherm er blijft genoeg contrast over om er bv tv mee te kunnen gaan kijken maar om een film te kijken is het aan te raden om de sfeerlichten te doven wij zijn tenslotte 'puristen' en dan zou ook het kleinste led lichtje uit moeten  :D

Waar ik vooral op ging letten waren de 'zwarte' balken...
Als voorbeeld neem ik dit...als ik bij mij thuis een 2.35:1 film kijk en ik zet mijn masking op 16:9 dan zijn de 'zwarte' balken licht/grijs bij lichte scenes...
Het Grey doek doet dit duidelijk beter bij Richard bij deze zie je wel dat de 'zwarte' balken wat lichter worden maar ze blijven donker/grijs dus werkt dit zeker contrast verhogend...of het grijze doek in een verduisterende ruimte daadwerkelijk ook ten goede komt wbt de contrast-ratio en dat er meer kleur vanaf komt... het zal best, maar daar kon ik 'persoonlijk' geen oordeel over geven dan zou je twee doeken naast elkaar moeten zien een witte en het grijze doek.
Volgens Richard wel want hij kent zijn situatie ook voor dit mooie doek er kwam te hangen tov zijn vorige witte doek en daar gaat het tenslotte om  ;)

Om mijn persoonlijke oordeel hier over te geven vind ik zelf dat mijn Multimasking screen met zijn breede zwarte dropping en het kunnen masken van de verschillende ratio's meer inpakt heeft op de beleving van het verkrijgen van optisch meer contrast.


Aangezien ik nog meer te vertellen heb over deze dag en zijn andere mooie ht apparatuur kom ik hier later/tzt op terug met een vervolg.


Ik wil al wel Richard en zijn vrouw bedanken voor de gastvrijheid en het lekkere broodje,en voor een weer leerzame,leuke dag  ;)

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

#2640
Het genoegen was geheel aan mij.
Was voor mij ook wel leuk dat mijn 4K HDR goeroe een keer op visite kwam.

Ik volg dit draadje al bijna vanaf het begin, en heb daar al veel nuttige info wbt apparatuur uit gehaald.
Stiekem laat ik jou al die media spelers testen, en als ze dan bij jou bevallen koop ik ze ook :D

Wbt het scherm kan ik me goed voorstellen dat een automasking meer doet als dit grey scherm.
Al zijn de balken al een stuk donkerder als met een wit scherm, het verschil met de backdrop blijft aanwezig.
Helaas kost dit scherm met automasking echt wel een paar knaken te veel naar mijn zin, dus bewust gekozen om dat niet te gaan doen.
Vond de prijs die je noemde voor de spalutto nog te doen. Denk alleen dat deze op het moment ook al behoorlijk gestegen zullen zijn.
Daarbij ben ik uitermate tevreden met dit scherm, dat ik deze voorlopig niet ga vervangen.
Maar wat jij zegt, als je echt goed wil vergelijken moet je ze naast elkaar zien.


Wat ik vd week nog wel eens ga proberen is de masking functie van de N7.
Daar had ik al eens mee lopen spelen , maar dan zat ik altijd te klooien met de ondertiteling die dan weg viel.
En voor mijn vrouw is geen ondertiteling een no go  :D
Maar toen jij liet zien hoe simpel het was om dit te verplaatsen op de Zidoo, had ik zoiets dat zou misschien het plaatje compleet kunnen maken.
Nou alleen die snurkende kat nog naarbuiten werken en dan kan het genieten beginnen  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Quote from: rdebruin on December  4, 2020, 00:14:10
Het genoegen was geheel aan mij.
Was voor mij ook wel leuk dat mijn 4K HDR goeroe een keer op visite kwam.

Ik volg dit draadje al bijna vanaf het begin, en heb daar al veel nuttige info wbt apparatuur uit gehaald.
Stiekem laat ik jou al die media spelers testen, en als ze dan bij jou bevallen koop ik ze ook :D

Wbt het scherm kan ik me goed voorstellen dat een automasking meer doet als dit grey scherm.
Al zijn de balken al een stuk donkerder als met een wit scherm, het verschil met de backdrop blijft aanwezig.
Helaas kost dit scherm met automasking echt wel een paar knaken te veel naar mijn zin, dus bewust gekozen om dat niet te gaan doen.
Vond de prijs die je noemde voor de spalutto nog te doen. Denk alleen dat deze op het moment ook al behoorlijk gestegen zullen zijn.
Daarbij ben ik uitermate tevreden met dit scherm, dat ik deze voorlopig niet ga vervangen.
Maar wat jij zegt, als je echt goed wil vergelijken moet je ze naast elkaar zien.


Wat ik vd week nog wel eens ga proberen is de masking functie van de N7.
Daar had ik al eens mee lopen spelen , maar dan zat ik altijd te klooien met de ondertiteling die dan weg viel.
En voor mijn vrouw is geen ondertiteling een no go  :D
Maar toen jij liet zien hoe simpel het was om dit te verplaatsen op de Zidoo, had ik zoiets dat zou misschien het plaatje compleet kunnen maken.
Nou alleen die snurkende kat nog naarbuiten werken en dan kan het genieten beginnen  :D

Nope,Integendeel...

Dit is natuurlijk 'mosterd na de maaltijd' ik had je verteld dat ik 'dacht' dat ik €3500 had betaald voor mijn scherm bij 'Grobi' in Duitsland ik was toch wel nieuwsgierig wat mijn scherm nu eigenlijk zou moeten kosten...de prijs voor het type scherm welke ik heb voor plafond-inbouw is bij 'Beamer4u' nu €2965,- en voor een type welke je bij jouw in je koof had kwijt gekund is de prijs zelfs nog minder €2475,-

https://www.beamer4u.de/epages/63967425.sf/de_DE/?ObjectID=85850 (plafond-inbouw)

https://www.beamer4u.de/epages/63967425.sf/de_DE/?ObjectID=85788 (plafond/muur opbouw)

Het is en blijft natuurlijk een smak geld voor deze type schermen maar is significant minder dan de prijs (€7000/8000,-)  :o welke jij mij liet horen en in je hoofd had.... ;)

En nogmaals het scherm welke je nu heb hangen is een heel mooi (alternatief) scherm en is 'waarschijnlijk' ook weer een stuk(je) goedkoper  ;)

Je hebt het super mooi voor elkaar bij jullie thuis daar zullen jullie nog vele leuke film-uren in gaan beleven...Njoy!
En zoals ik bij weggaan al aan je voorstelde...dat je bij mij ook n keer van harte welkom bent  :thumbs-up:


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

Ik zit even naar jouw scherm te kijken Leo. Is het ook mogelijk om de beeldverhoudingen aan te passen terwijl de onderrand op dezelfde plek blijft? Op de productvideo gaan bij aanpassingen van de formaten nl. zowel de boven- als de onderkant naar elkaar toe.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Quote from: pameijer on December  8, 2020, 07:57:20
Ik zit even naar jouw scherm te kijken Leo. Is het ook mogelijk om de beeldverhoudingen aan te passen terwijl de onderrand op dezelfde plek blijft? Op de productvideo gaan bij aanpassingen van de formaten nl. zowel de boven- als de onderkant naar elkaar toe.

Het is alweer jaren geleden dat ik een aanpassing heb ingesteld kwa beeldverhouding met mijn scherm maar volgens mij is dit gewoon mogelijk je bent dan wel afhankelijk van de max lengte van de zwarte dropping...ik weet alleen niet meer of dat deze ook helemaal tot aan het einde van je witte projectie scherm kan dalen...in ieder geval heel ver.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2644
Gisteren is mijn Monitor Audio Platinum PLC150 verkocht en afgehaald aan iemand..ook een 'lefhebber' helemaal uit Leeuwarden.
Normaal als je iets via MP verkoopt dan is het vaak een kille overeenkomst het is dan meestal voorstellen,betalen en weg...niet met deze man ook hij had en heeft passie voor zijn hobby en hebben dan ook 'n paar uur zitten kletsen uiteindelijk hoefde hij niet eens een demo hij was er van overtuigd dat de speaker dik in orde was.

Zoals de meeste , die dit draadje volgen wel weten ben ik al geruime tijd met mijn centerspeaker geluid aan 'klooien' elke keer als ik weer iets 'gerepareerd' veranderd had boekte ik best wel wat winst maar het geluid is eigenlijk nooit 100% in orde geweest...met al deze veranderingen kwam ik aardig in de buurt maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik het helemaal voor elkaar had.

Maar goed ik heb echt van alles geprobeerd wat in mijn vermogen lag om het geluid met deze speaker welke opgesloten zit tot een voor mij goed nivo te krijgen.
En daar zit en zat het probleem ,deze prachtige speaker is er ten eerste niet op/voor gebouwd om strak in een bekisting te zitten want wanneer ik deze plc150 uit zijn 'kist' haalde was het geluid vele male beter.

Nu had ik een paar weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en ben naar mijn lokale MA dealer gegaan...ik had namelijk gelezen dat MA met een geheel nieuwe Gold reeks was uitgekomen...de Centerspeaker uit deze Gold serie was geheel vernieuwd met de technieken en drivers uit de Platinum reeks en nog belangrijker deze speaker is een 'closed cabinet' uitvoering...maw deze speaker is er juist voor om opgesloten te (kunnen) zitten en/of dicht tegen een achter wand.

(En ik ben jammer genoeg strikt gebonden aan de maten van waar de centerspeaker in moet..namelijk B59xH22xD35,5 dus is er weing keus in evt geheel andere speakers met deze maten...tenminste ik ben nog niet veel hig-end speakers tegen gekomen welke ook nog eens goed en betaalbaar zijn)

Ik kon een Gold c250 mee krijgen om deze een week thuis uit te proberen en je gelooft het waarschijnlijk niet (kan ik mij voorstellen) maar deze centerspeaker uit een geheel andere serie welke een derde van de prijs van een Platinum kost...was een openbaring tov de PLC150 het geluid was niet meer vermoeiend het vocaal/stemmen waren veel beter verstaanbaar en kwamen in een bepaald gebied niet meer zo nasaal meer tot mij het was strak en vol...,heerlijk!
Wauw was dan ook mijn eerste reaktie hoe the f*ck kan dit?
Maar ook vind ik deze speaker kwa timbre beter matchen met mijn PL300 speakers,dit is gelijk waarneembaar wanneer je met je pre of receiver je speakers met een db-meter ging afstellen je laat je pre dan een 'sissend' geluid afvuren per speaker en ik vond altijd dat mijn PLC150 een geheel ander klank ten gehoren bracht dan mijn front/surround speakers het geluid welke dan uit de center kwam was altijd 'n stuk doffer van klank dan de rest...en de tweeter in de plc werkte gewoon want ik dacht dat deze wellicht niet werkte.
Nu ik dit met de c250 deed was er een veel betere match met de rest...het geluid kwam en komt veel beter/gelijkwaardig icm de rest van mijn speakers tot mij.

Ik dacht nu van zo...ff een C250 Ebony bestellen bij MichelDW/Stepan dan kan ik volgende week weer wat films gaan kijken...niets is minder waar de speaker die ik juist wil hebben staat in backorder,levertijd onbekend. :nopompom:
Nu mag/kan ik voorlopig een centerspeaker te leen van Stephan krijgen (dank daarvoor) dit is een Scansonic MB-center en zo te lezen ook geen misselijke speaker... :worship:

Word vervolgd... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pvd_66

Hahahah leuk te lezen dat iets "goedkopers" beter matched.
Je bent aardig je set aan t veranderen de laatste tijd  :clapping:
Blijven de PL300's nog wel??
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

buckler

Goed verhaal Leo en mooi dat het gene wat jij dwars zat op deze manier opgelost is.
En dat met een goedkopere serie zelfs, altijd mooi meegenomen dat het niet weer de hoodfprijs moet kosten.
Nice
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Leuk Leo, fijn dat je nu echt tevreden bent :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: pvd_66 on December 13, 2020, 12:25:43
Hahahah leuk te lezen dat iets "goedkopers" beter matched.
Je bent aardig je set aan t veranderen de laatste tijd  :clapping:
Blijven de PL300's nog wel??

Ja wie had dit kunnen bedenken...
Of de PL300 blijven...,ja voorlopig wel dit vind ik heerlijke speakers...of ik zou het roer radicaal om moeten gaan gooien maar dan nig blijf ik met het gegeven/beperking van de kastmaat waar mijn center in zou moeten.

Quote from: buckler on December 13, 2020, 13:47:30
Goed verhaal Leo en mooi dat het gene wat jij dwars zat op deze manier opgelost is.
En dat met een goedkopere serie zelfs, altijd mooi meegenomen dat het niet weer de hoodfprijs moet kosten.
Nice

Nee,meestal loop ik altijd naar iets toe wat het duurste is...,deze keer niet.

Quote from: reza on December 13, 2020, 13:56:25
Leuk Leo, fijn dat je nu echt tevreden bent :thumbs-up:

Tevreden...? Nog niet want ik heb de speaker (nog) niet  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Quote from: papaleo on December 13, 2020, 10:58:30
Word vervolgd... ;)
Veel wijsheid toegewenst te komende tijd.

Wel grappig/bijzonder dat deze center zo goed matched met de rest van de set-up, maar dat maakt de hobby ook zo leuk en interessant :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)