Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

angelo41

niet terug dezelfde gevraagd ik. maar zo ne dunne flexibele. makkelijker te leggen.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


PascalP

precies zoals de foto van angelo had ik dus ook...

Weet het niet hoor met die RU kabels, forumsponsor of niet, maar is volgens mijn gewoon branded China spul en niks zelf gemaakt zoals op de website aangegeven.
Bovendien koop je op Amazon in Duitsland identieke kabels van HiViLux voor een fractie van de prijs en alleen een ander merkje op de stekker...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

Quote from: PascalP on April  8, 2020, 10:07:33
precies zoals de foto van angelo had ik dus ook...

Weet het niet hoor met die RU kabels, forumsponsor of niet, maar is volgens mijn gewoon branded China spul en niks zelf gemaakt zoals op de website aangegeven.
Bovendien koop je op Amazon in Duitsland identieke kabels van HiViLux voor een fractie van de prijs en alleen een ander merkje op de stekker...
kabel was van oktober 2017.die zat in mijn htpc en nu met die nieuwe aparaten wa aan te sluiten zat ik er gewoon tegen en voelde dat er iets nie klopte[emoji23]nu vandaag komt normaal een nieuwen toe. dunne flexibele. even in gedachten houden wat je zegt van amazon.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk


papaleo

Nu ik, door het hier aanhangig gemaakt te hebben ben ik er achter gekomen dat er gewoon 5 jaar garantie op de kabels zit...daar heeft Ruben tijdens ons email contact niet over gesproken ik ging er van uit dat mijn kabel van 2,5 jaar oud dat daar geen garantie meer op zat...

Maar goed de compensatie welke ik nu heb gekregen op de nieuwe kabel valt nog altijd onder 'goede service' of dit nu mèt of zonder het recht van vervanging is....maar Het (gevoel) valt nu wellicht niet onder de noemer TOP service. ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1979
Nu even heel iets anders...wie kan er iets 'zinnigs' zeggen over de Emotiva XPA-9 amp en/of de Monolith by Monoprice 9 channel amp.

Door deze Corona tijd krijg je meer tijd om eens over de wat minder belangrijke (leukere) zaken na te gaan denken...wat dan ook meestal weer geld gaat kosten  :D

Het zat al 'n tijdje in mijn hoofd om eens uit te gaan kijken naar een 'compactere 9 channel amp' welke ten eerste genoeg vermogen in huis moest hebben en welke ook kwalitatief beter zou moeten presteren dan mijn huidige 2 Marantz eind bakken.
In dit segment zijn er naar mijn idee niet veel smaken, ik ben 2 (recente) amp's tegengekomen dit zijn de Emotiva xpa-9 en de Monolith by Monoprice 9 channel amp waar de laatste volgens mij niet hier in NL te verkrijgen is.

Ik draai nu met de Pre van Marantz de AV8805 met als eind bakken de MM8077 (L/R/C/Surround) en de MM7055(4x Hoogte) waar mee ik een 5.1.4 Atmos opstelling bedien.
De plaats in mijn hifirack welke vrij zou gaan komen als ik zou beslissen om van 2 'bakken' naar 1 eindbak te gaan, deze plek zou ik voorzichtig willen gaan reserveren voor een .... of dat dit kwa kosten haalbaar is weet ik op dit moment nog niet.

Nu de gewetens vraag aan de kenners hier;
Zou ik er überhaupt kwalitatief (met meer controle) op vooruitgaan als ik de 2 Marantz'en zou gaan vervangen voor bv de Emotiva XPA-9?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dirk

draai je dan 5.1.4?
Je hebt momenteel toch 11 kanalen?
Persoonlijk zou ik voor een nCore based oplossing gaan...maar ik ben mogelijk lichtjes biased :angel:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

katwax

Leo of het je iets van meerwaarde gaat brengen kan ik je niet garanderen, wat je wel zou kunnen doen is even bij Dynky vragen of hij een 9 kanaals amp kan bouwen met de Hypex modules (5 channels was er zo enzo). Dan ga je zeker genoeg controle hebben en dus zeker op zelfde niveau zijn als nu, beter tja dat hangt ervan af of je nu te kort hebt :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

buckler

Of kijk eens bij Nord Acoustics Leo, daar heb ik alleen maar goede dingen over gehoord en gelezen.
Zelfs mensen die van een Krell of een Bryston kwamen vonden hier een 'upgrade' multi channel eind versterker en waren daar lyrisch over.
Persoonlijk zou ik die kant opgaan.
Is maar een gedachte en just my 2 cents...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: Dynky on April 11, 2020, 18:33:15
draai je dan 5.1.4?
Je hebt momenteel toch 11 kanalen?
Persoonlijk zou ik voor een nCore based oplossing gaan...maar ik ben mogelijk lichtjes biased :angel:

Ja ik draai nu 5.1.4
nCore based...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

papaleo

Quote from: Dynky on April 11, 2020, 18:50:50
post #3016  ;)
en de daarin gebruikte NC252MP module
Ik was hier dus (nog) niet van op de hoogte...
Kunstig hoe je dit voor elkaar krijg  :worship:

Quote from: katwax on April 11, 2020, 18:34:30
Leo of het je iets van meerwaarde gaat brengen kan ik je niet garanderen, wat je wel zou kunnen doen is even bij Dynky vragen of hij een 9 kanaals amp kan bouwen met de Hypex modules (5 channels was er zo enzo). Dan ga je zeker genoeg controle hebben en dus zeker op zelfde niveau zijn als nu, beter tja dat hangt ervan af of je nu te kort hebt :)
Dynky had al wat laten horen/zien.. ;)

Het is nu niet zo dat ik denk dat ik wat te kort kom of dat ik ontevreden ben met mijn huidige setup...,ik heb geen vergelijk dus dat weet ik niet.
Het is meer dat ik voor in de nabije toekomst ruimte moet creëren in mijn rack want op de plaats waar nu 1 Marantz amp staat zou dan 'heeelll misschien:lees hèèèlll misschien' een Envy moeten komen...
Dus het is nu niet zo zeer dat ik op dit moment ontevreden ben met de Marantz'en maar mocht ik overstappen van 2 eind bakken naar een enkele 9 kanaals eind bak zou deze op zijn minst gelijkwaardig maar liever beter moeten zijn met hoe ik nu draai.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on April 11, 2020, 19:25:32
Ik was hier dus (nog) niet van op de hoogte...
Kunstig hoe je dit voor elkaar krijg  :worship:
Dynky had al wat laten horen/zien.. ;)

Het is nu niet zo dat ik denk dat ik wat te kort kom of dat ik ontevreden ben met mijn huidige setup...,ik heb geen vergelijk dus dat weet ik niet.
Het is meer dat ik voor in de nabije toekomst ruimte moet creëren in mijn rack want op de plaats waar nu 1 Marantz amp staat zou dan 'heeelll misschien:lees hèèèlll misschien' een Envy moeten komen...
Dus het is nu niet zo zeer dat ik op dit moment ontevreden ben met de Marantz'en maar mocht ik overstappen van 2 eind bakken naar een enkele 9 kanaals eind bak zou deze op zijn minst gelijkwaardig maar liever beter moeten zijn met hoe ik nu draai.
Kijk, dat zijn leuke stappen. Ik ben ook nog steeds benieuwd of dit ook motion flow kan optimaliseren.

papaleo

Quote from: buckler on April 11, 2020, 18:41:15
Of kijk eens bij Nord Acoustics Leo, daar heb ik alleen maar goede dingen over gehoord en gelezen.
Zelfs mensen die van een Krell of een Bryston kwamen vonden hier een 'upgrade' multi channel eind versterker en waren daar lyrisch over.
Persoonlijk zou ik die kant opgaan.
Is maar een gedachte en just my 2 cents...

Van wat ik hier ff snel over gelezen heb is dit volgens sommige 'the Holly Grail' op eind versterking...maar ik zie geen (enkele) 9 kanaals eind bak.
Volgens mij zou je van dit merk ook weer 2 bakken moeten nemen om aan de 9 channels te kunnen komen en ik heb nog niet gekeken wat de hoogte maat van zo'n bak is
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skyfox

Zou anders een Marantz 8012 CM niet iets voor je zijn? Bij Vik kan je vast een demo krijgen en die machine schijnt erg mooi te klinken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

Quote from: skyfox on April 11, 2020, 19:50:31
Zou anders een Marantz 8012 CM niet iets voor je zijn? Bij Vik kan je vast een demo krijgen en die machine schijnt erg mooi te klinken.
Daar gaat hij toch alleen maar op achteruit?

Dirk

fwiw, het model behuizing wat je in mijn topic ziet bij die 8 kanaals kan ook nog worden gebruikt voor een 9 kanaals versie...mits je het bij de daarin gebruikte NC252MP (en dan 1 x NC250MP voor het 9e kanaal) houdt. ;D
Dat lukt nog netjes qua plaats en warmte-huishouding.

Je zou ook NC500MP of NC502MP modules kunnen gebruiken, maar dan heb je met die specifieke kast niet genoeg voor 9 kanalen.
Ik heb bvb al een 8 kanaals gebouwd met 4 x NC502MP modules, maar die was een rackunit hoger en had geforceerde koeling.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

papaleo

Quote from: Teejoo on April 11, 2020, 19:30:33
Kijk, dat zijn leuke stappen. Ik ben ook nog steeds benieuwd of dit ook motion flow kan optimaliseren.
Dit zou er ook minimaal in/op moeten zitten en dan kwa kwaliteit gelijk of beter dan dat Sony dit kunstje kan.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: skyfox on April 11, 2020, 19:50:31
Zou anders een Marantz 8012 CM niet iets voor je zijn? Bij Vik kan je vast een demo krijgen en die machine schijnt erg mooi te klinken.

Net wat Theo zeg...is dit niet een site/down grade...het is natuurlijk wel een CM dus zal er genoeg aan gesleuteld zijn om tot top prestaties te komen.
Maar goed ik heb toch liever de processing en versterking apart/gescheiden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Dynky on April 11, 2020, 19:55:55
fwiw, het model behuizing wat je in mijn topic ziet bij die 8 kanaals kan ook nog worden gebruikt voor een 9 kanaals versie...mits je het bij de daarin gebruikte NC252MP (en dan 1 x NC250MP voor het 9e kanaal) houdt. ;D
Dat lukt nog netjes qua plaats en warmte-huishouding.

Je zou ook NC500MP of NC502MP modules kunnen gebruiken, maar dan heb je met die specifieke kast niet genoeg voor 9 kanalen.
Ik heb bvb al een 8 kanaals gebouwd met 4 x NC502MP modules, maar die was een rackunit hoger en had geforceerde koeling.

Het klinkt allemaal mooi...met name jouw enthousiasme over 'jouw' eind product spreekt mij wel aan  ;)
Maar wbt de € waar zou ik evt plus/minus aan moeten denken bij een 9 kanaals dikke eindbak?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on April 11, 2020, 19:30:47
Van wat ik hier ff snel over gelezen heb is dit volgens sommige 'the Holly Grail' op eind versterking...maar ik zie geen (enkele) 9 kanaals eind bak.
Volgens mij zou je van dit merk ook weer 2 bakken moeten nemen om aan de 9 channels te kunnen komen en ik heb nog niet gekeken wat de hoogte maat van zo'n bak is

Volgens mij kan Colin van Nord die 9 kanaals ook custom maken voor je...
Hij beweerd bijvoorbeeld ook dat zijn multi kanaals hypex beter presteert en betere componenten erin heeft zitten dan de Trinnov 8 kanaals.
Je kan er altijd eens een mailtje aan proberen, hij antwoord altijd vrij snel terug.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Dirk

Quote from: papaleo on April 11, 2020, 20:15:16
Het klinkt allemaal mooi...met name jouw enthousiasme over 'jouw' eind product spreekt mij wel aan  ;)
Maar wbt de € waar zou ik evt plus/minus aan moeten denken bij een 9 kanaals dikke eindbak?
Thx, dat enthousiasme kan ik niet altijd goed verbergen...iets met passie en zo  :blush:

Ik bekijk & bereken morgen even eea en laat je wat weten qua prijzen via PM. ;)
Gaat je interesse uit naar de 250/252 combinatie (250W/ch in 4 Ohm) of eerder een "top end" 500/502? (500W/ch)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Quote from: Teejoo on April 11, 2020, 19:30:33
Kijk, dat zijn leuke stappen. Ik ben ook nog steeds benieuwd of dit ook motion flow kan optimaliseren.

Is dat nodig nu dan nog nodig met de JVC?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on April 11, 2020, 21:20:51
Is dat nodig nu dan nog nodig met de JVC?
Dat is met elke projector nodig met 24P beeld :)

papaleo

Reza doelt volgens mij op de jvc's 'motion flow' of te wel Clear Motion Drive niet voldoet....
Ik persoonlijk vind de motion handeling van jvc niet zo goed als de motion flow van Sony..,er is mee te leven maar als je dat van Sony gewend bent dan ben je enigszins verpest.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#1999
Dat bedoelde ik indd.  :D
Ik zag later ook dat mijn zin in het "Sloveens" was geschreven :blink:

De Sony heeft misschien nog wel een iets betere MF maar echt veel zal het niet schelen volgens mij.
Ik denk ook niet dat een Envy daar echt een verbetering op gaat geven aangezien dit aperaatje speciaal voor iets anders is gemaakt.
Al zou het voor die 10K ook wel lekker zijn als die het wel zou doen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"