Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Started by papaleo, July 8, 2011, 22:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Cobraatje

Zou niet gaan, wordt waarschijnlijk een duur bezoek ;)

Xander32

... in een andere ruimte, op andere weergevers ...  :nowink:

Quote from: papaleo on September 28, 2018, 08:03:55
Ik ga as Zaterdag voor een demo/filmdag bij Vik langs...,het is dan wel niet mijn thuis situatie maar heb wel dezelfde 'standaard' componenten hier thuis staan welke daar door CM zijn gemod.
Als er al verschillen zullen zijn te zien/horen tov mijn bronnen/weergevers is het natuurlijk moeilijk vast te stellen van welk apparaat deze winst afkomstig is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1203
Quote from: Xander32 on September 28, 2018, 08:11:58
... in een andere ruimte, op andere weergevers ...  :nowink:


Ik draai zelf met de/een standaard AV8802,Sony VW360 en de Oppo 205 componenten,welke bij Vik zijn gemod.
En Ja,ik ben mij er van bewust dat het een heel andere ruimte is met totaal andere speakers dus hecht minder waarde aan wat ik daar zal horen...
Wbt het beeld daar zijn de bron/weergever gemod en zal de ruimte niet veel/andere invloed hebben tov thuis,dus dat is volgens mij een meer/eerlijker vergelijk.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

#1204
Ik heb een paar jaar terug een 7702 en 7702CM 1+2 (geloof ik) achter elkaar beluisterd bij CM.
Er was met een concert bluray (muziek dus) een duidelijk verschil.
Of het het geld waard is is natuurlijk enorm subjectief. Persoonlijk vond ik het wat meer in your face wat directer geluid als ik het nog herinner. Je zult zo'n mod niet echt terug zien in een 2e hands verkoop prijs, wellicht iets maar je schrijft het in principe af.

BJF

Quote from: papaleo on September 27, 2018, 09:25:30
Mmmm...modulaire opbouw  :worship: ga er eens naar kijken.

Wie verkoopt het hier in NL eigenlijk?

Edit
Ik zag bij Hifi Corner
Is er ook hier op het htforum een sponser die het verkoopt?
Eh, HifiCorner ís sponsor van dit forum  ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

H&C Hifi

Quote from: Teejoo on September 27, 2018, 23:53:15
Ik ben ervan overtuigd dat de grootste vooruitgang in het bridgen zit. Dat ga je echt merken normaal gesproken qua controle en dynamiek. De rest kan ik niet over oordelen.

bridgen heeft vaak ook veel nadelen :

-veel hogere ruisvloer / vervorming
-minder stabiel (vaak kun je enkel nog op 8ohm draaien)
-veel lagere dempingsfactor

het voornaamste wat vaak gemerkt word is het hogere vermogen (word idealiter 4x hoger bij bridge) wat dan weer word geassocieerd met beter geluid, vaak klinkt het niet beter maar gaat het enkel harder (vaak ook het verschil tussen en XLR connectie en Cinch)

papaleo

#1207
Quote from: HcHifi.nl on September 28, 2018, 11:10:15
bridgen heeft vaak ook veel nadelen :

-veel hogere ruisvloer / vervorming
-minder stabiel (vaak kun je enkel nog op 8ohm draaien)
-veel lagere dempingsfactor

het voornaamste wat vaak gemerkt word is het hogere vermogen (word idealiter 4x hoger bij bridge) wat dan weer word geassocieerd met beter geluid, vaak klinkt het niet beter maar gaat het enkel harder (vaak ook het verschil tussen en XLR connectie en Cinch)

Marcel ik weet dat je een  'non believer' bent... :tounge:

Maar ligt het dan ook niet WIE zo iets uitvoert?
Want ik lees alleen maar goeie berichten over CM,het zal toch niet zo zijn dat iedereen dit uit zijn duim zuigt...?!

Ook ik ben wat betreft audio altijd n beetje sceptisch,zeker als het gaat om 'hele dure kabels' tov van de wat minder dure...,ik leg dit manco bij mezelf omdat ik het verschil niet hoor mijn oren zijn vergeleken met mijn ogen wellicht minder kritisch want als het gaat om beeld daar zie ik vaak wel de kleine foutjes of verbeteringen.
Vik verzekerd mij dat zelfs ik het verschil gaat horen....
Ik ga morgen bij Vik een CM8077 beluisteren en ik neem mijn eigen 8077 mee...wil het verschil met eigen oren gaan beluisteren.

Wellicht als Vik dit lees zal hij zeker hier op reageren,en onderbouwen dat het geld niet weggegooit is maar dubbel en dwars waard zal zijn... ::) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

H&C Hifi

Niks tegen Vik of Cinemike, alle meer dan prima ( en zeer gedreven) mannen.

Ik vind alleen vaak de prijs van een "upgrade" uit verhouding tot de nieuwprijs van het apparaat.
Het zijn de uren die je betaald bij een modificatie en vaak niet de componenten die gebruikt worden.
Ik zelf zou eerder een andere / duurdere / betere versterker kopen dan dat ik iets laat modificeren.

Ook zoals al aangehaald door Een ander krijg je de kosten van een dergelijke upgrade er bij verkoop nooit uit, je mag blij zijn als je toestel iets meer oplevert dan een niet gemodificeerde.
En aangezien ik nogal wat wissel van apparatuur is het dan echt geld in de plomp gooien.

Zoals gezegd zou ik tzt eerder een upgrade maken naar een nieuwer / ander systeem dan dat ik een
Overdreven gezegd "achterhaald" systeem als een av8802 duur laat upgraden.




papaleo

#1209
Nu lijk je net een auto verkoper.... :D

'nee,meneer uw huidige auto niet/nooit laten repareren voor €700,- dat is weggegooid geld...er is zojuist een nieuw modelletje uitgekomen deze is veeeell beter en kost maar €4000,- en daar kunt weer jaren mee vooruit!

Tuurlijk...,jij verkoop liever (elke keer) nieuw producten dat begrijp ik wel  ::) ;)

Edit
En het gaat hier niet om een/de processor av8802 heh,maar om de ev de MM8077!
Dat is een heel ander verhaal...,een processor zal na ongeveer 5 jaar verouderd zijn,maar een goeie eindbak gaat minimaal 20 jaar mee.
En de huidige processors gaan denk ik nu ook wel n jaar of 8 a 10 mee want welke veranderingen/verbeteringen verwacht jij nog....?
De huidige pre's hebben allemaal alle audio codecs onboard en zijn wbt video 4k/HDR ,HLG ,DOLBYVISION ,bt2020 etc,etc ook up to date.

Het enige wat er nog voor de deur staat (over 10 jaar) is HDMI 2.1 en ook dat is nog geen zekerheid.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

H&C Hifi



Ik bekijk dit gewoon zoals ik het ook echt vind, het is mooi om je wat nieuws te verkopen maar ik vind het ook zo dat er wel wat ''eerlijker'' producten of diensten aan de man mogen worden gebracht.

kijk stond ik in jou schoenen en had je extra kanalen nodig voor atmos en wilde je meer controle op je fronts :

Ik kocht dan :

-Denon AVC-X8500
-Denon PMA-2500NE (klinkt veel veel beter dan welke 8077 dan ook, veel betere controle en dempingsfactor)

samen grof 4950,00 Euro.

Spaart je uit de aanschaf van een MM7055 a 900,00 Euro,
Spaart je uit een modificatie a 700 Euro
De AV8802A en MM8077 kun je samen wel kwijt voor 2600,00

ben je inderdaad wel iets meer kwijt maar dit zou eerder mijn pad zijn om te bewandelen.
En weer voorzien van de nieuwste technieken (de X8500 bezit de voorversterker van de AV8805) en je hebt voor je front een nog veel fraaiere aansturing.

Enige nadeel : ze zijn er niet beide in zwart.


H&C Hifi

#1211
Quote from: papaleo on September 28, 2018, 19:05:39

'nee,meneer uw huidige auto niet/nooit laten repareren voor €700,- dat is weggegooid geld...er is zojuist een nieuw modelletje uitgekomen deze is veeeell beter en kost maar €4000,- en daar kunt weer jaren mee vooruit!


Dat is toch wel iets heel anders... vergelijk het dan eerder met :

Ik heb een Hondacivic met 160pk en wil deze laten tunen.
Ja meneer dat kan : zijn we 3 dagen mee bezig, turbo erop andere injectoren erop, dat kost 6000,00 Euro...

Ik zou dan gaan voor een andere auto met een groter blok.. gewoon een 2e hands M3 ofzo  ;)

papaleo

Oke Marcel thx voor het meedenken  ;)

Maar ik ga eerst morgen, tijdens een film dag die Vik organiseert de hele mik-mak beluisteren en bekijken..en heb met hem afgesproken dat ik ook, alvorens ik mijn ev laat modden de CM8077 bij mijn thuis in mijn eigen setup wil beluisteren.
Daarna zal ik definitief de knoop doorhakken...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

H&C Hifi

Quote from: papaleo on September 28, 2018, 20:31:55
Oke Marcel thx voor het meedenken  ;)

Maar ik ga eerst morgen, tijdens een film dag die Vik organiseert de hele mik-mak beluisteren en bekijken..en heb met hem afgesproken dat ik ook, alvorens ik mijn ev laat modden de CM8077 bij mijn thuis in mijn eigen setup wil beluisteren.
Daarna zal ik definitief de knoop doorhakken...
[/quote

Helemaal prima natuurlijk, veel plezier vandaag !

morca

Quote from: HcHifi.nl on September 28, 2018, 11:10:15
bridgen heeft vaak ook veel nadelen :

-veel hogere ruisvloer / vervorming
-minder stabiel (vaak kun je enkel nog op 8ohm draaien)
-veel lagere dempingsfactor

het voornaamste wat vaak gemerkt word is het hogere vermogen (word idealiter 4x hoger bij bridge) wat dan weer word geassocieerd met beter geluid, vaak klinkt het niet beter maar gaat het enkel harder (vaak ook het verschil tussen en XLR connectie en Cinch)
Ik had een receiver die alle kanalen brugde op stereo.
Dat ging niet harder. Speelde wel veel zuiverder.

Dus dat gaat niet altijd op wat jij zegt Marcel.

Ik ben beniewd Leo als je gaat testen hoeveel verschil je hoort

Xander32

Betreft investering; ik zie met regelmaat dat appararuur waaraan gefröbeld is, nauwelijks weder te verkopen is. Dat deze minder opbrengen dan het origineel. De gemiddelde koper blijft er bij weg, loopt er met een grote boog omheen.

De kenner/liefhebber is wellicht te verleiden, maar dan ook enkel wanneer de klus gedaan is door een gevestigde naam, zoals bv. CineMike en de prijs goed is.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Quote from: morca on September 29, 2018, 12:11:41
Ik had een receiver die alle kanalen brugde op stereo.
Dat ging niet harder. Speelde wel veel zuiverder.

Dus dat gaat niet altijd op wat jij zegt Marcel.

Ik ben beniewd Leo als je gaat testen hoeveel verschil je hoort

Ik had hier vorige week een klant die een set stereoblokken had van Burmester (a 18k p/st ) hij had op aanraden een 2e blok erbij gekocht
zodat beide gebrugd konden worden en dan zijn B&W 800D beter zou aansturen..

Niets was minder waar, het klonk zelfs slechter  :(

Ik heb helaas al erg vaak meegemaakt dat bruggen gewoon slechter klinkt.... dan beter gewoon bi-ampen

vik

@ Leo:

Jouw topic wil ik graag jouw topic houden en geen CM topic. Ik ga hier dan ook niet inhoudelijk op in ;)

Ik vind het wel jammer dat er meningen worden gevormd door mensen die uberhaupt nog nooit iets gezien of gehoord hebben.  Om jou een antwoord te geven over de mogelijke optie die ik je had aangeboden:

Ik heb jou verteld dat bruggen een onderdeel is van het modificeren dus enkel laten bruggen werkt niet. Er zijn nadelen aan verbonden zoals geen gebruik kunnen maken van RCA op de gebrugde kanalen maar voor de rest in combinatie met de mod genoeg voordelen.

Je krijgt over die kanalen meer controle over je speakers. Ik heb mijn eigen MM 8077 destijds privé gebruikt om mijn Elac 609 CE front speakers aan te sturen en was een upgrade op alle fronten.

Nu zie ik wel dat er met termen wordt gegooid die regelrecht uit een reclame folder kunnen komen van de fabrikant.

Een hoge dempings factor zegt dus niet alles over de prestaties van een versterker. Net zo goed als dat een hoog vermogen niet alles zegt. ;)

Ik heb versterkers horen spelen met een lage dempings factor, die stukken beter klonken, en speakers beter onder controle hadden als er een met een veel hogere dempings factor. Het gaat er om hoe de versterker in het geheel is opgebouwd (kwalitatief)

Ik kom zoals besproken binnen kort jouw kant op met die van mij en kunnen we e.e.a. testen. Mijn eigen MM 8077 hebben we in het verleden getest tegen verschillende merken versterkers en onder de €10.000,- nooit wat beters kunnen vinden (klankmatig) zelfs geen high end stereo eindtrappen. Ook de Quadral Titans op hoog niveau geen enkel probleem.  8 of 4 ohm maakt geen zak uit.

Wel is het zo dat als je vervelende speakers hebt zoals mijn oude Elac Center (dip van 3.2 ohm op 90hz) er wel een kans is dat hij dat vervelend vindt en de beveiliging in schiet op wat steviger niveau.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#1218
Quote from: papaleo on September 30, 2018, 08:08:45
Ook wij,mijzelf en een kameraad die ik had meegenomen hebben een leuke filmdag gehad.

Aangekomen bij Vik's batcave eerst is ff gekeken naar de setup van Vik waarmee hij ons trachten te gaan verwennen,en zo op het eerste oog al heel indrukwekkend.

-Projector    :CineMike Sony VPL-VW360ES
-Scherm     :16:9 Image Screens IMasque³ Reference
-Bron:        :CineMike Oppo UDP 205 UHD speler
                 Processor  :CineMike Marantz AV 8802A 8805!
-Amp's        :CineMike Marantz 8077
-subwoofer :JL Audio F113 Fathom
-Speakers  :Fronts/Center Quadral Aurum/Vulkan
               :surround Elac (type?)
               :4x Cabasse (Atmos)
-Bekabeling: M-Way (Audiomaat) en CineMike

Na wat bijgepraat te hebben namen wij alvast plaats op de bank waarna (forumlid) NiekS ook binnen kwam en wederom leuk om te zien welk gezicht er bij deze avatar/naam zit.
De keuze was gevallen om eerst de film Blade Runner 2049 te starten...na een kleine glitch met een handshake van de hdmi ingang kon de film uiteindelijk in vol ornaat gaan starten...
Had nog even gevraagd aan Vik met welke voorinstellingen hij de Sony VW360 ging spelen...ik was met name nieuwsgierig of er met MotionFlow gedraaid ging worden...,maar nee deze stond off/uit.
Het viel mij al naar n paar minuten op dat het beeld,welke geprojecteerd werd op het grote 2,80m filmdoek mooie motion had,en dat zonder gebruik te maken van MF...bijzonder!
Ook kwa HDR had het beeld veel punch,naar mijn menig kwam hier meer licht van het doek af dan bij thuis het geval is,en daar draai ik zelfs 'kleiner' ik draai op een 100" doek.
Maar ook de zwartwaardes waren behoorlijk goed,in iedergeval ook weer beter dan bij mij thuis...maar dat schrijf ik meer toe aan dat je bij Vik in een batcave zit met allemaal zwarte wanden en plafond en objecten terwijl het bij thuis een 'normale' huiskamer envoriement is met een wit plafond en meer lichte objecten.
Ik had deze film zelf nog niet gezien bij mij thuis dus wist ook niet waar ik nu op zou moeten gaan letten om "zoek de verschillen" op te merken...,maar naar wat ik zag is dat de setup van Vik een rete scherp,gestoken mooi beeld projecteerd waarbij de vivid kleuren van het scherm spatte en als je dan op de huidtinten lette bleven deze mooi natuurlijk.
Tja, en dan zijn/het geluid...dit was in een woord spectaculair! met natuurlijk de toevoeging van Dolby Atmos wat de bubbel nog eens aandikte in al zijn vormen  :worship:
En wbt de aansturing van de ev Marantz 8077 naar met name de fronts,welke btw op fullrange stonden was (in mijn oren) fenomenaal te noemen...ik kon geen min puntje ontdekken.

En wàt een center zeg...,wauw wat komt daar een mooi 'vocaal' geluid uit zeg waanzinig duidelijk en zuiver neergezet door deze speaker!
Als ik toch een puntje van kritiek moet geven was dit gemunt op de Elac achter/surround speaker(tjes) deze bleven wat achter op de rest....ik vond ze,hoe zal ik het zeggen...wat te oppervlakkig van geluid ze voegde naar mening te weinig aan de surround-bubbel toe,ik moest mijn hoofd naar opzij/achter draaien om ze waar te kunnen nemen...,nee het geluid bleef dasr wat achter op de rest van de speakersetup.
Misschien ligt het aan hoe het op de disc/de film is gezet want als toetje zette Vik 'Hans Zimmer: Live in Praque' op en daar waren er wel opnames waar de achterspeakers voldoende tot hun recht kwamen...maar man,man man, wat een mooi music disc is dit zeg...,prachtige music stukken in Dolby Atmos om van te watertanden...dus heb deze gelijk besteld.

Vik mag ik je nogmaals bedanken,ook namens Tony voor de gezellige filmdag en de lekkere drankjes/broodjes...top man!
En NiekS...succes met je keuze voor een andre projector...,ben zelf ook nieuwschierig of dat de nieuwe JVC's dez CM VW360 voorbij zullen gaan wbt de beeld kwaliteit.

En voor Eathtshaker en Activ ook heel veel plezier voor vandaag bij Vik.







——————————————————————————————————————————————————
Laat ik voorop stellen dat deze correctie in het verslag geen persoonlijke aanval op Vik is maar een constatering die ik toen ik al thuis was (een dag later) achter moest komen...

Dit Event verslag heb ik ff copy/past van af het draadje van het 'Event' van Vik gedaan...
Het leek mij wel interessant om dit hier ook te vermelden zeker wbt over het discussie punt over het al dan niet laten bruggen van mijn Marantz Amp.

Hier bij moet ik toch wel een 'behoorlijke' correctie in mijn verslag ga maken wbt mijn audio beleving aldaar...want ik ging er heilig van uit dat (en daar kwam ik uiteindelijk/ook voor) dat Vik daar een gebrugde Marantz CM AV8077 had staan met daarop aangesloten zijn Qudral frontspeakers....deze zou ik met extra aandacht gaan beluisteren...,ik was er hellemaal klaar voor!

Jammer genoeg was dit niet zo,..jà de gebrugde Marantz CM av8077 stond er wel maar daar op waren niet de fronts op aangesloten deze waren op een heel andere amp aangesloten...,namelijk aan de CineMike Advance Acoustic!
Dus mijn bevinding wbt het fenomenale geluid dat de fronts produceerde kwam niet van de Marantz af maar van de Advance.

Ik kreeg namelijk vanmorgen ineens een ingeving van....'héé wacht is even,ik zag daar toch ook de Advance aan staan,het zal toch niet zo zijn dat Vik zijn fronts daarop had aangesloten?
'

Dus ben ik met deze (brandende) vraag via whatsapp vanmorgen naar Vik gestapt...en inderdaad hij bevestigde ('mijn gevoel') vraag met het antwoord waar ik al een beetje bang voor was maar niet had gehoopt dat hij zijn fronts niet aan gebrugde Marantz had gekoppeld hij heeft het een en ander uitgelegd waarom hij dit op deze manier had/moest aangesloten worden...het komt er op neer dat hij uitgangen te kort kwam daarom heeft hij de fronts aan de CM Advance Accoustic aangesloten.  :-\

Volgens Vik zou het niet (veel) hebben uitgemaakt als zijn fronts aan de CM marantz zouden zitten, want kwa aansturing en geluids kwaliteit ontlopen deze twee amps niet veel ...oke dat moet ik nu maar van hem aannemen...

Ik vind het alleen jammer dat hij zijn fronts niet (voor mij) aan de Marantz heb aangesloten (volgens hem kon dit kwa conf. niet) en dat hij daar niets over hebt gezegt die bewuste filmdag....het zal wel door de drukte van het organiseren van deze dag gekomen zijn dat hij dit is vergeten te vermelden.
Maar toch..,het feit dat ik daar nu zelf achter moet komen zet mij nu wel aan het denken...,wellicht onterecht maar goed zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Nogmaals ik heb die dag echt genoten, en is geen aanval op jouw Vik ook al komt dit misschien zo bij je over maar ook dit wil vermelden...zie het als een soort van opbouwende kritiek dat je in zo'n situatie zeker niet moet vergeten het hele verhaal te vertellen want het was voor mij hele belangrijke informatie die mij niet was verteld tijdens de kijk en luister sessie.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#1219
Bij nader inzien laat ik mijn Marantz MM8077 toch niet modden/bruggen... :nowink:
Heb mijn afspraak daarvoor zojuist bij Vik geannuleerd.

Er zijn meerdere redenen waarom ik dit annuleer,een van de reden is dat ik gehoord heb dat Marantz, waarschijnlijk volgend jaar al, met een geheel nieuwe (top)/High-end lijn Pre's en Amp's gaat uitkomen.  8)
Ik vind het dan ook verstandiger om de €700,- welke ik zou gaan investeren in de MM8077 beter kan reserveren voor een/de geheel nieuwe lijn van Marantz.

Dus blijf ik voorlopig/for the time being spelen met mijn AV8802A,MM8077 en de MM7055 ik denk dat ik daarmee voorlopig niet 'op een schopstoel' mee zit.... ::) en misschien blijft deze setup in deze hoedanigheid wel n paar jaar langer staan  ;)

Nu nog mijn Dolby Atmos speakers laten plaatsen en dan gaaaannn met die (DolbyAtmos) banaan  :headbanging:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skyfox

Ik ben echt heel benieuwd hoe je het hele Atmos gebeuren gaat bevallen! Zelf vond ik het echt een toevoeging die, mits goed op de disc gemixt, echt de extra dimensie toevoegt op de soundtrack. Heb je al een datum wanneer de Atmos setup geïnstalleerd word?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

papaleo

Ben zeker heel benieuwd hoe deze 4 Atmos speakers gaan klinken en gaan toevoegen aan mijn 5.1 set...,heb inmiddels al aardig wat Dolby Atmos titels en de Dolby Atmos Demo, op disc en op hdd staan om het een en ander uit te gaan proberen  :inlove:

Volgende week gaat het dan echt gebeuren dan worden de speakers(gaten) in mijn plafond geplaatst/gemaakt en aangesloten en als het goed is zou dan ook de ev Marantz MM7055 binnen komen deze amp gaat de 4 Atmos spekers voorzien van stroom.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: skyfox on October  1, 2018, 21:48:43
Ik ben echt heel benieuwd hoe je het hele Atmos gebeuren gaat bevallen! Zelf vond ik het echt een toevoeging die, mits goed op de disc gemixt, echt de extra dimensie toevoegt op de soundtrack. Heb je al een datum wanneer de Atmos setup geïnstalleerd word?
Ik vind Atmos altijd iets toevoegen, ook al staat er geen atmos track op de disc. Die dolby upsampler werkt echt goed.

papaleo

Zo de bovenste plank is nu ook gevuld...,een nieuwe MM7055 heeft daar plaats genomen welke de Atmos kanalen gaat voorzien van stroom.
Nu alleen nog de speakers laten plaatsen in het plafond en de bekabeling aansluiten en het Atmos feestje kan beginnen  :pompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

activ

Ziet er mooi uit zeg! Echt een nette kast.
Kun je ook makkelijk bij de achterkant als je iets wilt aansluiten?