Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ik zit weer ouderwets te genieten makker,was bijna vergeten hoe mooi ik hem boven had   :music:
Had wat muziek aanstaan die ik niet vaak draai,hoor veel meer als op de radio op me werk.
Aha 'take on me mop mopt ie iets mee voor het zingen echt begint,maar dat hoor je niet op een gewone radio.
Denk he dat liedje ken ik best goed vd radio

soundtrack van topgun gedraaid
laatste is mooi,power of love,wat een mooi drumslams uit de JL,s pfffffff,en hard  :blink:

nu staat het het liedje van Armaggedon aan ,i dont wanna miss a thing

Ejorne

Quote from: morca on February  6, 2013, 21:47:22
Ik zit weer ouderwets te genieten makker,was bijna vergeten hoe mooi ik hem boven had   :music:

Top, dat is het belangrijkste!  8)

morca

En net als ik denk nog 1 liedje.............................. blauw.

Kom er wel achter,er staat een hd driver teveel op,vorige keer was het weg.
vd week die kleine hd erin gehad,en net als de vorige keer,problemen.

Ik wis vd week alle drivers,kijken of het dan over is.
Dan moet ik die kleine wd maar wegdoen ofzo als het dan weer over is.


Voorlopig heb ik genoten  :music:


Ejorne

Quote from: morca on February  6, 2013, 22:44:22
Dan moet ik die kleine wd maar wegdoen ofzo als het dan weer over is.

Is dat zo'n 500GB hdd zonder aparte voeding?
Ik ben voor mijn tv nog op zoek naar zoiets. Dan kan ik programma's opnemen die over dvb-c binnenkomen.

morca

dat is een oudje,is niks meer waard,maar ik denk dat het door die 500 ma komt die je zei.
Als ik had geweten wat jij vd week zei dat de EMU alleen dat eigenlijk al verbruikt,weet ik wel waarom hij vastloopt..........hoop ik  :D

flakkees

ik heb nog een WD 1000 gb die ik gavervangen voor 2000 gb
misschien is het wat voor je
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

15W3 dat is de versie 1 denk ik.
Ben al voorzien,er ligt een 12W3V2 klaar,misschien dat ik die op een monocor amp ga testen,maar dat duurt nog een paar maandje,s. :)

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


wupsie

Ik heb hier een struikje, heeft helaas de eerste nachtvorst niet overleefd  :D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


Duck Twacy

Quote from: Clifdon on October 10, 2011, 09:31:21
Het is allicht vloeken op het forum. Maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben die niet verzonken woofer. Als je met bijvoorbeeld luidsprekerdoek gaat werken begrijp ik 100% waarom mensen die woofer verzinken. Maar nu zonder doek zie je naar mijn mening 'meer' woofer. Vind het wel mooi eigenlijk. Maar ach ieder zijn mening.
Nabrander.
Verzinken heeft voor een sub geen enkel nut. Nu hou je een sterkere baffle over (belangrijk want woofers wegen zwaar en er onstaan flinke krachten). Zou wel de achterkant wat afschuinen als het MDF (multiplex) erg dik is (>30mm). Maar vermoedelijk hebben de meeste woofers genoeg diepgang om te zorgen dat er achter vrije ruimte genoeg over blijft

morca

Idd ik ben er ook geen fan van,
als ik hem verzonken wil dan lijm ik een 2e voorpaneel  dikte naar gelang de woofer nodig heeft.
Dan is het extra versteveging.

Verder niks te melden,jammer genoeg nog geen plate voor me gepoorte sub op de kop getikt.

morca

Pas wel vast de kist voor de 12W3 berekend,72 liter netto,94 cm buis 10 cm diameter voor de reflex.
Tuning 18 hz,luchtsnelheid 17 m/s op 20 hz,moet een leuk subje worden zo.
Word een uitdaging om die buis in de kist te krijgen  :)

Nou die plate amp nog  :devil:

Ejorne

Quote from: morca on July 28, 2013, 20:25:56
Pas wel vast de kist voor de 12W3 berekend,72 liter netto,94 cm buis 10 cm diameter voor de reflex.
Tuning 18 hz,luchtsnelheid 17 m/s op 20 hz,moet een leuk subje worden zo.
Word een uitdaging om die buis in de kist te krijgen  :)

Nou die plate amp nog  :devil:

Ja, want met een meest smalle kokermodel kast zit je volgens mij al behoorlijk boven de 72liter als de kast een meter hoog moet worden... of reken ik in de gauwigheid verkeerd?


morca

Quote from: Ejorne on July 28, 2013, 20:49:24
Ja, want met een meest smalle kokermodel kast zit je volgens mij al behoorlijk boven de 72liter als de kast een meter hoog moet worden... of reken ik in de gauwigheid verkeerd?
Die sub staat ondertussen bij Teus thuis :D
Mijn subs staan er nu zo bij

Ik ben er wel op uitgekomen dat er 2 gesloten naast die ene bandpass moeten om het laag in evenwicht te houden.
De gesloten woofers hebben hierbij wat reserve tov met 1 gesloten zoals ik boven had .......genieten :popcorn:


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymond187

*Gooit een kwast en een emmer verf naar Marco*

:D

Zijn beste jongens zeg. DSP eraan of zo ?