Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pauwl

Hmmm heb sowieso wat verplichtingen tijdens de paas ;)
Maar waarom de ronde gaten frezen? Deze kan ik toch ook gewoon met een decoupeerzaag maken? Ze zitten toch niet in het zicht...
Misschien dat ik wel een frees kan lenen of huren, maar heb nog nooit gewerkt met een frees :-X

ben trouwens wel benieuwd hoe deze zal spelen tov mijn huidige sub (tannoy 15" gepoort). Zal wel minder diep gaan maar heb meer vermogen tot mijn beschikking (300w vs 100w rms)

morca

Oh ja je maakt ook een rooster,Wupsie heeft ook net een rooster gemaakt best gaaf.

Afronden met de frees,ik vond het makkelijkst,je moet hem alleen goed recht houden  ;)
Als jij handig bent met hout verder,denk ik juist dat je als je die frees in je handen hebt opeens ziet hoe handig zo,n ding is.

Gepoort geeft iets meer gain in het lage,maar JL is wel erg goed in veel gain zonder poort,en je hebt idd meer vermogen.
Plus dat deze sub,s best veel veel laag doen na een goeie DSP stelling.
Maak je met bv deze sub een gepoorte,dan is het verschil wel heel duidelijk aanwezig.
Maar ik heb ook een kast staan van 160 liter bijelkaar,de bandpass kast  :D

Welke tannoy is je huidige?

Wat ik wel leuk vind,je bent de eerste die niet om subadvies vraagt,maar al helemaal zelf geselecteerd hebt welke unit.
Ik ben zelf erg grote JL fan,erg leuk om iemand met hetzelfde idee het forum op te zien komen,al je dan wel veel langer lid bent  :thumbs-up:

Pauwl

Ach wat heet handig met hout. Als je niet 2 linker handen hebt kun je al snel meer dan je denkt...

Maarja als ik hiervoor ook nog een frees zou gaan kopen (minimaal 100 eur) dan wordt het alsnog een dure grap, frees is naderhand natuurlijk te gebruiken maar toch.

En wat betreft de driver keuze, ik heb zelf eerst wat onderzoek gedaan (wilde gesloten en niet te grote behuizing), en kwam toevallig op dit topic. Ik heb zelf wel wat ervaring in de car audio, zodoende ken ik JL Audio natuurlijk wel al. Simulatie ziet er ook redelijk uit, en ach af en toe moet je eens een gokje wagen. Hij kan altijd weer in de verkoop ;)

Ik heb trouwens nu een tannoy S-Sub 15 uit mijn hoofd. Is al een wat ouder beestje, heb hem iets van 5 jaar geleden bij de raf in de uitverkoop gekocht ;)

morca

Quote from: Pauwl on April  7, 2012, 21:17:01
Ach wat heet handig met hout. Als je niet 2 linker handen hebt kun je al snel meer dan je denkt...

Maarja als ik hiervoor ook nog een frees zou gaan kopen (minimaal 100 eur) dan wordt het alsnog een dure grap, frees is naderhand natuurlijk te gebruiken maar toch.

En wat betreft de driver keuze, ik heb zelf eerst wat onderzoek gedaan (wilde gesloten en niet te grote behuizing), en kwam toevallig op dit topic. Ik heb zelf wel wat ervaring in de car audio, zodoende ken ik JL Audio natuurlijk wel al. Simulatie ziet er ook redelijk uit, en ach af en toe moet je eens een gokje wagen. Hij kan altijd weer in de verkoop ;)

Ik heb trouwens nu een tannoy S-Sub 15 uit mijn hoofd. Is al een wat ouder beestje, heb hem iets van 5 jaar geleden bij de raf in de uitverkoop gekocht ;)
Ja en dan komen de frezen a 45 /50 euro er nog bij.

Ik had al in de gaten waar die keuze vandaan kwam,mijne kwam uit de auto  ;) dat doe ik niet meer.
Maar die ging stuk dus nieuwe 12W3V2 erin ong 5 jaar terug.
Maar na wat testen wilde ik een gepoorte erbij,dat werd een bandpass die ultralaag maar ook erg strak en snel speelt,lekker direct.
In die bandpass kwam een 13 W3V3 en aangezien er enigsinds uit evenwicht hoorbaar was heb ik in die gesloten ook een 13 gebouwd.
Nu past alles lekker hoorbaar bijelkaar.



morca

Volgende 2 gesloten dozen staan klaar,vd week aansluitklemmen halen,kunnen binnenkort de woofers er een keer in.
Jaja ik doe het me buren maar niet aan  :D en ga in de huiskamer met 2 gesloten sub,s draaien ,de bandpass blijft exclusief voor HT.

Gisteren me 40ste verjaardag gevierd,en me nieuwe woning,ik word al grijs .................  :crazy:

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


Timvg



kuiperik

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Ben wel nieuwsgierig naar de resultaten met de 2 gesloten JL's. Zou je ook verschillende metingen op het forum willen zetten van de plaatsing van de afzonderlijke subs in de luisterkamer? Lijkt me wel interessant om aan de hand van de meetresultaten te zien hoe je tot de uiteindelijke plaatsing bent gekomen. Met name het verschil tussen 1 en 2 subs is wel mooi om te zien hoe de subs elkaars pieken en dalen opheffen indien ze op verschillende lokaties zijn geplaatst. Zeker met de goede lokatie qua modes en phase kan dit goede resultaten geven.

Waarom zet je trouwens niet alle 4 de subs in dezelfde ruimte, zou volgens mij vrij ideaal moeten zijn om de response goed vlak te krijgen  ;D
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

morca

Alle 4 ............ :crazy:  me buren :wacko:    :D
Ik zal eens kijken,jammer genoeg 2 eindbakken dus geen phase,ja ik weet niet optimaal,maar buget,en deze beesten van Denon staan op zolder.

Dus die 2 plaatsen, en pieken of dips.......Plan 1: het word een test met beide op 1 plek,die ik allang uitgekozen heb.
Als die er bijde staan zal ik zeker even een meting posten,maar die zal wel niet zo mooi als vd HT worden.

Past het dan niet mooi aan probeer ik Plan 2: 1 Denon boven ipv de Hypex,zodat ik bij beide sets van 1 sub de fase kan stellen.
Maar vermoed dat me plaatsing wel gaat lukken,zo niet zie je een goed brakke meting binnenkort  :D
En ga ik met plan 2 aan de gang

morca

Vandaag even  aansluitingen gehaald,beetje druk nu,hopelijk zitten beide woofers in de kist en is me amp op tijd terug.
Kan het feest beginnen  :pompom:
Ik heb zelfs me oude 12 nog staan,heb al zitten denken ,alle 3 gesloten beneden  ::)

wupsie

 :headbanging: Gadver: wat een luxe  :headbanging:
Welke sub ga ik vandaag op welke plek zetten :pompom:

Loop met het idee te spelen om een PR systeem te bouwen, geen haast, de geld boom is leeg, moet de hypex 4.0 ook nog betalen volgende week.

Bedankt voor je tip trouwens, zal eens op het zelfbouwforum rondstruinen.
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on April 19, 2012, 21:44:32
:headbanging: Gadver: wat een luxe  :headbanging:
Welke sub ga ik vandaag op welke plek zetten :pompom:

Loop met het idee te spelen om een PR systeem te bouwen, geen haast, de geld boom is leeg, moet de hypex 4.0 ook nog betalen volgende week.

Bedankt voor je tip trouwens, zal eens op het zelfbouwforum rondstruinen.
Wat woofers in de aanbieding,en wat amp,s op zolder,meer mazzel zeg maar,maar ook wel iets luxe.Eigenlijk geen buget voor nog 2 hypexen  ;)
Ik zit een beetje met die amp,s zonder fase die ik al heb,dus hopelijk werkt de plek waar ik er in ieder geval 2 neer wil zetten goed.
Denk dat het goed gaat komen maar we zullen zien........


Ja lijkt me een leuk plan,is die voor een 2e ruimte of erbij,ik heb destijds daar ook hulp gevraagd,toen heeft Tom Magielse me geholpen.
Als je goed uitlegd wat je voor ogen hebt,wat je vd sub verwacht ,hij is er erg goed in.
Maar hij is niet zo actief geloof ik.
Zou er zeker eens kijken knappe koppen zat die je voorgegaan zijn,ik wil ook graag leren maar met die dure onderdelen en al het werk wat ik erin stopte,
vond ik het verstandiger me tuning en poortsnelheid niet maarzo even zelf te gaan doen,eerst even bij de ervaren zba,ers op dat gebied van bandpass wat mee te leren.

De man heeft een beest van een woofer ontworpen voor me ,elke nieuwe film verrast me steeds weer met  :blink:

wupsie

Het is mogelijk :
Met de dayton audio 12 inch de gipsplaten laten klapperen :ph34r:

Moest ik venen kwijt  :laugh:

De tijd is gekomen om mij eens in alle rust in te lezen in deze materie, dus hub , de almachtige goegel masjien maar weer aanslingeren.
Wat voor blafferts heb je eventueel nog in de aanbieding dan ?????
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Oh sorry ,ik heb het verwarrend beschreven,ik had ze in de aanbieding gekocht,2x 13W3V3-4, vorig jaar alvast gekocht voor beneden ivm de prijs.
Maar die prijs zou nu evengoed ong kunnen hoorde ik pas.

Ja die Dayton is mooi man,ik heb hem en de andere zitten checken,1 vd eerste merken naast SDX die me erg aanspreekt in prijs,spec,s uiterlijk.
Vooral overzee ,zo goedkoop daar.......

geef de almachtige goegel masjien maar eens een goeie zlinger Wups  :D




wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.



wupsie

Goed bezig kerel, ben benieuwd hoe e.e.a gaat intergreren.
Ploaties  :headbanging:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Beide JL,s staan nu in 1 hoek,bouwd lekker roomgain op.
Andere plaatsing is door beperkte fasereg niet mogelijk.

Resultaat is erg goed,2 gesloten JL,s klinken bijna of net zo goed als de gesloten/bandpass combi boven.

Erg leuk om zo het verschil tussen de 2 systemen te ervaren,het heeft beide wel wat.
Eigenlijk zou 2 gesloten en 1 bandpass het ultieme systeem maken voor muziek en HT imo.
Maar zo,n feest zal het wel niet worden  :clapping:

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.