Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

oei downfire,dat is niet wat ik zou tippen en ook niet wat we gisteren hebben afgesproken.Niet meer hier,of in overleg hoe we dat gaan samen.
Nu moeten we hier weer de discussie voeren met je waarom wel/geen downfire.  :nowink:
Ik wilde hem net naar je linken ivm de goeie prijs die we gisteren hebben afgesproken voor forumleden,graag verneem ik van Paul of die een beetje klopt  ;)

Beetje vreemd dat je gisteren zegt hoe je eigen topic aan te maken of hoe het samen netjes te doen.
Nu doe je het weer zonder overleg.Doe dat nou niet  3en overleg met me nou weet ik niet wat je wilt,maar doet wel weer wat hier,PM me even!!
Maakt niet zoveel uit,maak er een mooi prijsje van,en maak toch maar een eigen topic.
Want die downfire ben ik heb 110% niet mee eens,en heb geen zin aan aan discussie daarover met je ,zekers niet in mijn topic.
Dus ik vraag je vriendelijk,wil je hierop reageren maak dan een eigen topic aan.

Jrc zegt dit en doet dat,dat is jammer mensen waar ik goeie afspraken mee heb ,en ook doen help ik altijd graag,en de forumleden ook.
maar nu tip je weer iets wat ik niet zou tippen ,maarja

verders even geen wrijving of irritatie,maar onze blikken wat bouwen betreft liggen uitelkaar.
Jij wilt deze graag verkopen,snapo ik ook heel goed,alleen het is niet mijn optimale tip voor bouwen,daar gaat we weer iets spaak.

hoeft geen probleem te zijn PM me even wat je af wilt spreken. krijgen we ook geen misverstanden meer  ;)

CaptainJack

Rustig aan Morca

Ik liet alleen een voorbeeld zien van een downfire sub met 13W3 in het aangegeven volume en waf vriendelijk verder niets.

Pauwl

Hmm relax ....

Ik weet nu niet precies wie er tegen wie praat, maar ik wil gewoon een niet al te groot ontwerp (vierkant of rond dat maakt niet uit) met een downfire oplossing ivm WAF. Downfire is sterk af te raden met deze woofer?
Kistje wil ik vervolgens (room) wit gaan verven/spuiten zodat het een beetje past in het interieur.

Paul.

morca

Quote from: CaptainJack on March 30, 2012, 11:25:03
Rustig aan Morca

Ik liet alleen een voorbeeld zien van een downfire sub met 13W3 in het aangegeven volume en waf vriendelijk verder niets.

Dat is ook geen probleem ,ik wilde Paul net PMen ivm je nieuwe prijzen  ;)

CaptainJack


morca

Quote from: Pauwl on March 30, 2012, 11:28:40
Hmm relax ....

Ik weet nu niet precies wie er tegen wie praat, maar ik wil gewoon een niet al te groot ontwerp (vierkant of rond dat maakt niet uit) met een downfire oplossing ivm WAF. Downfire is sterk af te raden met deze woofer?
Kistje wil ik vervolgens (room) wit gaan verven/spuiten zodat het een beetje past in het interieur.

Paul.
We relaxen Jacco en ikhebbe n elkaar vaker verkeerd begrepen,dat willen we bijde voorkomen vanaf nu.
Dus ik ga je helpen Jacco maakt een forumprijs,weleke vorm ligt het meeste aan jouw en de WAF

Ik zou alleen nie tte veel toegeven aan de WAF ,je moet ze nietr teveel hun zin geven he,anders ben je zometeen de hele set kwijt/verstopt.
Ook downfire geworden  :D  :D  :D  :D

Pauwl

Hmmm... ik heb de W al zover gekregen dat er een beamer en 104" projectie scherm komt :laugh:

CaptainJack

Dan vind ze het stiekem toch ook wel leuk Pauwl  ;)
Maar durft ze het nog niet hardop te zeggen  8)

Pauwl

Mja. De huidige sub was in ieder geval wel "een doorn in het oog" :confused:
De wens was in ieder geval zo klein mogelijk (een stuk kleiner) en wit.

morca

Quote from: CaptainJack on March 30, 2012, 12:18:23
Dan vind ze het stiekem toch ook wel leuk Pauwl  ;)
Maar durft ze het nog niet hardop te zeggen  8)
Hahahaha dat heb ik vaker gehoord,Paul zet de sub eens uit nu,kijken wat ze dan zegt /mist  ;) probeer maar eens voor de gein.

Maar als dat idd zo,n probleem is zou DF best kunnen,maar als het niet hoeft vd waf altijd FF is mijn visie hierop.

Ben benieuwd wat je erdoorheen gaat krijgen Paul ,succes  :thumbs-up:
Denk als je Jacco ze woofer laat zien dat je je eigen inspraak kwijt bent, hahahahahahaha weet je het vast  ;)

Pauwl

Zit er zoveel verschil tussen DF en FF dan? Waarom is FF wat jou betreft beter? Ik zie toch regelmatig "kant-en-klare" subs die op DF gebaseerd zijn.
Anyway, ik ga in ieder geval een kleinere sub maken, dat staat in ieder geval vast ;)

De driver en vorm/uiterlijk is nog de variabele :P

morca

Bij een harde/houten vloer krijg je gauw last van verticale staande golven,ik heb eens een monstersub gebouwd volgens Ejorne zijn idee,ook WAF factor, zie me meettopic,Ejorne zijn sub de SDX 15
Ellende tot ie eindelijk frontfire werd en mijn nieuwe plaatsing.

Ik zal je vanavond of moren de 2 metingen bijelkaar zoeken kan je het verschil zien  tussen goed fout met DF en goed goed met FF.

Dat commerciele heeft te maken met wat Jacco ook al zegt ,de WAF factor.
We laten onze vrouwen teveel bepalen  :D


Ik zou zeggen ,ik vind jouw bloemen niet mooi ,.....eruuit  hahahahahaha
jij jouw hobby ik de mijne,grote sub,s  


Ejorne

Quote from: morca on March 30, 2012, 15:23:30
Bij een harde/houten vloer krijg je gauw last van verticale staande golven,ik heb eens een monstersub gebouwd volgens Ejorne zijn idee,ook WAF factor, zie me meettopic,Ejorne zijn sub de SDX 15
Ellende tot ie eindelijk frontfire werd en mijn nieuwe plaatsing.

Niet mijn idee he! Zonder downfire was er hier helemaal geen sub gekomen. Dus beter downfire dan geen sub was de insteek.
De plaatsing was ook niet mijn idee. Mijn oude sub (uh, midwoofer  :P ) stond ook in die hoek en later in de andere hoek en ook nog even naast de tv. Dat deze sub midden in de kamer of langs dat korte muurtje moest komen was ook onderdeel van de 'deal'. Tja, wel begrijpelijk ook. Als die sub in een donker hoekje weggestopt wordt terwijl haar broertje hem zo mooi heeft beschilderd gaat natuurlijk niet door de goedkeuring. 

Dus het was niet allemaal mijn idee maar pure noodzaak. Gelukkig toen de sub eenmaal gewoongoed was geworden, was het niet meer zo lastig om de hervormingen door te voeren...  8)

Pauwl

Tja. Ik ben toch redelijk gebonden aan een bepaalde plek (in "de" hoek) en het liefst geen woofer in het zicht.
Ik moet er anders nog maar even over nadenken wat nu wijsheid is :hmmm:

morca

Ja kan hem best in de hoek achte de bank bv plaatsen .ligt even aan je ruimte.
,Misschien een paar foto,s van je kamer plaatsen in je topic,of in het meet topic gaat over plaatsing en inregeling,zie mijn onderschrift.
Duseuh inregelen krijg je ook nog hulp bij mocht dat nodig zijn

Pauwl

We zijn bezig met een aanbouw, dus opstelling staat nog niet 100% vast.

Ik heb op floorplanner een concept gemaakt hoe de begane grond eruit komt te zien, volgens mij is deze wel zichtbaar:

http://nl.floorplanner.com/projects/21070501-vondelpark#details

Sub komt in de hoek naast het tv dressoir. Ik zat ook te denken aan een frontfire icm wit speakerdoek, dan kost de afwerking wel wat meer tijd.

morca

volgens mij zijn er grills te koop ,of van die pootjes die je in je kist en een extra voorpaneel maakt.
Volgens mij bij speaker en co zelfs org zal een kijken.
raampje maak je net zo groot als de voorkant, en niet je zo een doekje omheen.
Het vastzetten is het punt niet,daar zijn wel mooi steek/plug dingen voor.je hoord nog even zoeken en nog even weg zo ,het is zulk lekker weer  :D

Voor verdere bouwtips zullen we beter hier verder praten http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119769.0
Ik ga lekker even een  :coffee: doen nu

Pauwl

12w3v3 besteld :)
had al een detonation dt-300.
Van de week ff mdf laten zagen dan kan ik ermee aan de slag.


Pauwl

Driver is binnen :clapping: vandaag hout laten zagen als ik er aan toe kom.

wupsie

Quote from: Pauwl on April  7, 2012, 13:06:10
Driver is binnen :clapping: vandaag hout laten zagen als ik er aan toe kom.


Ik voel daar een mooi topic aankomen:

:D bouw subwoofert Paul  :D

Veel text, en nog meer foto's  a.u.b. :popcorn:

Ben namelijk visueel ingesteld:)
Succes met de bouw!!!
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


Pauwl

Dank u ;D
Ik zal wat pics schieten van de materialen. Hout is inmiddels ook gezaagt, ik zal eens kijken wanneer ik degaten kan zagen en kan lijmen en klemmen.
Ik heb alleen geen bovenfrees om een mooie rand te frezen voor de versterker :confused: dat moet ik dan maar uit besteden op 1 of andere manier.

morca

Quote from: Pauwl on April  7, 2012, 15:12:52
Dank u ;D
Ik zal wat pics schieten van de materialen. Hout is inmiddels ook gezaagt, ik zal eens kijken wanneer ik degaten kan zagen en kan lijmen en klemmen.
Ik heb alleen geen bovenfrees om een mooie rand te frezen voor de versterker :confused: dat moet ik dan maar uit besteden op 1 of andere manier.
Ja en die dubbele baflle frees je ook het mooist ......

Mooie avatar  ;) Ik wilde die van mij eerst ook veranderen,na de nieuwe woofers,maar heb de oude maar gehouden waar het logo nog in staat.
Ben erg benieuwd hoe dit je gaat bevallen,je bent wel met rasse schreden bezig,maar je wilde ook al percies wat je wilde.
Zal me niks verbazen als je volgende week al speelt  ;)