Best of Both World,s. JL audio en Genieten !!!!!

Started by morca, July 8, 2011, 01:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Ralf dat ziet er wel goed uit,waar vind ik die,kan zo gauw geen prijzen en spec,s vinden.
De amp gaat jammer genoeg niet lukken ivm high level input.

Ugur thanks,was leuk project om te doen,moet jij ook zeker doen vinden je buren leuk  :D
Reactie,s zijn trouwens nooit te laat  ;)


morca

Thanks Ralf,dat gaat nog wel wat centje,s kosten
Deze plate bedoelde ik trouwens hypex AS2.100 met die dsp,het word een aanvulling dus hier kan ik ze een mooi bereik van 80 tot 500 bv kunnen geven,of meer minder helemaal naar smaak.

Lijkt mij een goeie optie ,alleen nog even kijken of ik niet nog wat meer woofers kan vinden.
Dit is wel een hele goed bekend staande ,speelt dat ook goed in een gesloten kist?

yorkie13

juist in een gesloten kist heel goed voor stereo, 50 liter sealed.

morca

Ja maar niet als sub dan,heeft zo,n speaker een goed werkgebied van 80 tot 500 hz of nog hoger,ik weet nog niet exact tot hoever ik aan moet/wil vullen.
Dat weet ik pas als ik met die dsp bezig ben

morca


De 2 woofer,s waar mijn test mee zijn uitgevoerd is een kist voor gebouwd.
De nieuwe eigenaar heeft goed ze best gedaan,morgen ga ik de kanten even afronden met de frees,ik zal een paar foto,s maken.
Daarna gaat hij goed in de grondverf en een mooi kleurtje erop.Hij maakt wat mooi,s van mijn Kadootje  :thumbs-up:
Hij loopt nu thuis,heeft ie mooi wat te doen nu,en zometeen naast zijn gepoorte ook een mooie gesloten staan  :D

En vaak film kijken natuurlijk  :popcorn:


Ejorne



Ejorne

Quote from: morca on November 26, 2011, 16:37:35
Als hij af is moet je maar eens komen luisteren als je zin hebt  ;)

Ja ik zou van het weekend nog even komen. Misschien morgenavond? Ik had vanavond gedacht weg te gaan maar even vergeten dat Marieke uit gaat eten... (en ik vanavond maar op een pizzaatje uit de oven knabbelen...  :-\ )



PaulSQ

Quote from: morca on November 16, 2011, 18:45:30
Ik heb even gekeken maar het zijn sub,s he,ik wilde dat eerst ook gaan doen maar het bereik gaat ik dacht niet hoger als 200 hz dus tja.
Zou net zoiets zijn om uit een 30 hz afval toch nog 20 of 15 hz te persen,word het niet beter van.

Beter 2 echte midwoofers kopen zodat ik meer slam krijg,iets van Seas misschien
Ik denk wel met die DS1.2 aan te gaan sturen en instellen.

Als iemand nog goeie tips heeft voor 2 unit,s die mooie slam geven tussen mijn monitoren en die 2 megasub,s ,graag .
Werkzaam gebied,denk 80 tot 500 hz,misschien iets hoger,daarom wil ik het ook met de DS1,2 in gaan stellen,plus dat die high level heeft  :thumbs-up:

Gesloten of gepoort,denk gesloten maar als er ideeen zijn ,ik sta er voor open

Tot 500 hz is niet nodig voor jouw toepassing denk ik >200 hz en iedere 13 cm mid(woofer) pakt dat moeiteloos op :)

Genoemde seas is erg fraai, wil je iets compacters dan kun je ook de 8 inch versie nemen...
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

morca

Ik kan me meting zo gauw niet vinden,maar ik mis best wat van 80 tot 400 ,en tot 800 is ook nog niet optimaal.
Denk gewoon grote nieuwe speakers bouwen,ben nog even in overleg,kan ook wat leuks overnemen.
13 cm gaat het niet trekken hier die moeten wel iets forser worden,ik heb redelijke speakers in gedachte,in iedergeval 2x 20 cm voor het midlaag.

Bij 1 woofer zou die Roy L26 ook wel mooi zijn ,maar dan ga ik gewoon nieuwe speakers bouwen ipv met woofertje,s erbij en een losse amp,dsp.
Kosten lopen zo op dat er complete speakers gebouwd worden .


Ejorne



Ejorne

Quote from: morca on November 30, 2011, 21:43:15
Hij heeft woofers ,verf en grondverf gehad,dan mag hij ook wel een beetje doorwerken,ik wil reultaat zien /horen  :D

:hehe:


Ejorne

Quote from: morca on November 30, 2011, 22:57:43
Kom je een keertje meten met de laptop? Als het eens zo uitkomt  ;)

Goed idee, zal ik doen.  :thumbs-up:

yorkie13

Mag ik een kritische vraag stellen Morca ?

hoe groot is je luisterruimte eigenlijk ? dus aantal m3

Ik heb namelijk sterk de indruk dat je ruimte niet (al ) te groot is , en een subwoofer zal in een gemiddeld grotere kamer toch echt heel anders
presteren.
Immers een kleine ruimte is redelijk eenvoudig van laag te voorzien , zeker met meerdere subwoofers. 8)

een 8 inch subwoofer gaat lastig een ruimte van 30m 2 vullen met laag, terwijl een 13 inch een 3 x 4 m ruimte eenvoudig van laag kan voorzien.


CaptainJack


morca

Quote from: RA SUBS on December  2, 2011, 11:07:50
Mag ik een kritische vraag stellen Morca ?

hoe groot is je luisterruimte eigenlijk ? dus aantal m3

Ik heb namelijk sterk de indruk dat je ruimte niet (al ) te groot is , en een subwoofer zal in een gemiddeld grotere kamer toch echt heel anders
presteren.
Immers een kleine ruimte is redelijk eenvoudig van laag te voorzien , zeker met meerdere subwoofers. 8)

een 8 inch subwoofer gaat lastig een ruimte van 30m 2 vullen met laag, terwijl een 13 inch een 3 x 4 m ruimte eenvoudig van laag kan voorzien.


Tuurlijk mag dat ,denk 3.5 bij 4.5 ong,maar zou het na moeten meten.
Ik heb de kamer beneden al goed bekeken en ingeschat,die 2 sub,s die ik nu boven heb staan gaan beneden ook ong hetzelfde presteren,ik heb boven over  ;)

Ik snap alleen je vraag niet helemaal,je doelt dat de huiskamer me niet zo makkelijk af zal gaan?Dat mijn kamer niet groot is .is nooit een geheim geweest...
Daar heb ik al een jaar en nog een jaar voor om over te denken,en ik denk voor 99 % dat dit het beneden ruim ,zeer ruim is.
Ejorne heeft vd week gehoord wat er gebeurd als ik goed gas geef met beide.
Die gaan in een huiskamer nog wel,ervaring met plaatsen en bouwen voor anderen.
Mijn plek en ontwerp werkt eigenlijk altijd vreemd genoeg.

morca

Quote from: CaptainJack on December  2, 2011, 11:28:57
Ziet er leuk uit Morca!

Jacco ...... :thumbs-up:

Ja me neef heeft goed ze best gedaan,word een leuk woofertje voor zijn ruimte,die is nog iets kleiner als de mijne,en hij heeft zometeen ook 2 systemen net als ik ook.

Dankje ik zal het hem doorgeven,ben benieuwd of hij nu af is,de kist was gisteren droog.
Vanavond misschien even Alpine luisteren  :popcorn:

yorkie13

ik bedoel dus idd dat je eigen kamer heel makkelijk met een JL subwoofer van laag te voorzien is.

Ben benieuwd hoe dat in een 25 tot 35 m2 kamer is, dus zeg maar een flinke woonkamer.

Is geen kritiek, maar ben gewoon benieuwd hoe je subwoofers daar uitpakken, en dan ondersteund door metingen.